تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

کالپوش تا آبشار لوه

42 رای شما هم امتیاز بدهید!

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

تور داخلی

تور کالپوش کجاست؟

تور دشت کالپوش شما را درست به رؤیایی می‌برد که پوشیده از گل‌های شقایق سرخ، آفتابگردان و درختان سبز و بلند است. این تور سفر به یکی از مناطق بسیار زیبای ایران در شهر «میامی» و نزدیکی «شاهرود» است که شما را در وسط یک طبیعت کارت‌پستالی قرار می‌دهد.
شقایق‌هایی که همچون مخملی قرمز، دشت را می‌پوشانند و گل‌های آفتابگردانی که با رنگ زرد خود خورشید را بر روی زمین زنده می‌کنند، باعث شده‌اند تور دشت کالپوش یکی از بهترین‌ها در این منطقه باشد.
دشت کالپوش ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیر کشت دارد. بارندگی کافی در این منطقه باعث شده تا رویش گل‌های شقایق و آفتابگردان در این منطقه به شکل دیمی باشد و همین مسئله این دشت را با بسیاری از دشت‌های دیگر متفاوت کند.
دشت کالپوش ۱۰ درصد از مناطق گردشگری استان سمنان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر پوشش گیاهی، این دشت دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی چون آبشار «لوه»، کاروان‌سرای ۴۰۰ ساله میامی، جنگل «دشت شاد» و آبشار «حسین‌آباد» است و ترکیبی از بهترین‌های طبیعت را به مسافران تور داخلی هدیه می‌دهد.
این دشت کارت‌پستالی در روستای حسین‌آباد و در میان شهرستان «شاهرود» و «گنبدکاووس» قرار دارد. این منطقه از جمله نقاط گردشگری به شمار می‌رود که باید در فصل بهار و تابستان به سراغش رفت تا شکوهش را تمام‌وکمال مشاهده کرد.

مسیر تور دشت کالپوش

برای رسیدن به دل شقایق‌ها و آفتابگردان‌ها مسافران تور داخلی با اتوبوس روانه شهر میامی شهرستان شاهرود در استان سمنان می‌شوند. در ادامه و پس از دیدن این دشت رؤیایی مسیر به سمت آبشار لوه در «گالیکش» و استان گلستان ادامه خواهد داشت.
مسافرانی که می‌خواهند از وسایل حمل‌ونقل دیگری همچون قطار یا هواپیما استفاده کنند می‌توانند خود را به سمنان یا شاهرود برسانند و از آنجا راهی میامی و همراه دیگر مسافران تور داخلی شوند.

بهترین فصل سفر به دشت کالپوش کی است؟

اگر می‌خواهید گل‌های شقایق وحشی را ببینید و در لذت دیدن آنها غرق شوید نیمه دوم فصل بهار بهترین زمان برای شرکت در تور داخلی کالپوش است. اگر مشتاق دیدن گل‌های آفتابگردان هستید و مهمانی آنها را می‌خواهید تجربه کنید در نیمه دوم تابستان باید در تور دشت آفتابگردان شرکت کنید. برای دیدن آبشار لوه و لمس خنکای آن نیز اواخر بهار و تابستان بهترین وقت است.

جاهای دیدنی دشت کالپوش کجاست؟

در این تور داخلی از کنار شقایق‌ها و آفتابگردان‌ها اگر بگذریم باید به سراغ دیگر دیدنی‌های این منطقه برویم. یکی از جاهای دیدنی دشت کالپوش آبشار لوه است که همچون الماسی در میان درختان تنومند و چندصدساله افرا و توسکای جنگل‌های هیرکانی می‌درخشد. این آبشار که ارتفاع بلندترین طبقه از آبشارهای آن به ۱۵ متر می‌رسد یکی از جاهایی است که باید در این تور داخلی به سراغش رفت. آبشار لوه به شکل پلکانی است و با لایه‌های سبز رنگ خزه پوشیده شده تا زیبایی دو چندانی را به زیبایی اطرافش اضافه کند.
در این منطقه کاروان‌سراهای مختلفی نیز وجود دارند. کاروان‌سرای ۴۰۰ساله میامی یکی از معروف‌ترین آنها به شمار می‌رود که از سه کاروان‌سرا تشکیل شده است. دو کاروان‌سرا از آن متعلق به دوره قاجار و یک کاروان‌سرا متعلق به دوره صفوی هستند که در زمان خود پذیرای ۲۰۰۰ مسافر بوده‌اند. این کاروان‌سرا امروزه امکانات رفاهی را در اختیار مسافران تور داخلی قرار می‌دهد و افراد می‌توانند تجربه دلپذیر اقامت در این کاروان‌سرا را نیز داشته باشند.

غذاهای محلی تور دشت کالپوش چیست؟

مسافران در هنگام شرکت در تور دشت کالپوش فرصت خوبی خواهند داشت تا با غذاهای استان سمنان و میامی آشنا شوند. یکی از غذاهای محلی میامی «جوش پره» است که با استفاده از خمیر، گوشت، سبزی، حبوبات و... تهیه می‌شود. «خورش پسته» از غذاهای معروف سمنان است که نوع پسته و هویج آن بسیار معروف است و طعم لذیذ آن می‌تواند تا مدت‌ها زیر زبانتان بماند. «لپه قورمه» غذای دیگری است که شباهت بسیاری به قورمه سبزی دارد؛ اما به جای لوبیا در آن از لپه استفاده می‌شود. «شله قروت» از دیگر غذاهای محلی میامی است که از ترکیب لوبیا، نخود، جو، گوجه‌فرنگی، کشک و... تهیه می‌شود.
اگر به دسر علاقه دارید «تلخون» یکی از دسرهای محبوب این منطقه به شمار می‌رود که ماده اولیه آن گندم است و پس از مراحلی با شیره انگور مخلوط می‌شود.

چه وسایلی برای تور دشت کالپوش برداریم؟

برای شرکت در این تور داخلی حتماً یک کفش پیاده‌روی مناسب برای بخش اول سفر و حضور در دشت کالپوش داشته باشید. داشتن یک صندل طبیعت‌گردی برای رفتن به آبشار لوه نیز توصیه می‌شود تا کفش‌هایتان خیس نشود. همچنین با توجه به زمان سفر خود لباس گرم یا خنک به همراه ببرید. یک کوله‌پشتی که بتوانید در آن داروهای ضروری، قمقمه آب و کمی خوراکی را قرار دهید نیز از ضروریات است.
داشتن یک دست لباس زیبا که بتواند باعث جلوه‌گر شدن بیشتر شما در میان دشت شقایق یا گل‌های آفتابگردان شود توصیه می‌شود. دوربین عکاسی فراموش نشود تا بتوانید عکس‌هایی به‌یادماندنی بگیرید.

سفر با تور دشت کالپوش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر عاشق دشت گل‌های شقایق و دیدن گل‌های شاداب آفتاب‌گردان هستید، تور دشت کالپوش برای شماست. این سفر شما را به سرزمینی زیبا می‌رساند که پر از شگفتی است و رخدادهای جذاب است. اگر دوست دارید طبیعتی متفاوت را ببینید و از زیبایی‌های بسیار آن لذت ببرید، تور دشت کالپوش برای شماست.

دشت کالپوش را در چند روز بگردیم؟

تور دشت گل‌های آفتابگردان یا دشت کالپوش توسط آژانس دالاهو بین دو تا سه روز برگزار می‌شود تا فرصت کافی برای دیدن دشت گل آفتاب‌گردان را داشته باشید.

در سفر به دشت کالپوش کجا بمانیم؟

در این منطقه مسافران تور دشت کالپوش دالاهو در یک فضای مناسب اقامت خواهند داشت که با توجه به استانداردهای آژانس گردشگری دالاهو انتخاب شده است. مسافرین شخصی می‌توانند در کاروان‌سرای تاریخی میامی، هتل، مسافرخانه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهر میامی بمانند.

قبل از تور دشت کالپوش بدانید

بهتر است مسافران تور داخلی دشت کالپوش پیش از رفتن به این منطقه نکات زیر را در نظر داشته باشند:
• در هنگام بازدید از دشت شقایق یا گل‌های آفتابگردان مراقب گل‌ها باشید و از آنها نچینید تا زیبایی این دشت برای مسافران دیگر نیز باقی بماند.
• حتماً کیسه‌زباله به همراه داشته باشید و از ریختن هرگونه زباله در این منطقه خودداری کنید تا تور دشت گل آفتابگردون برای زمان‌های دیگر نیز پذیرای شما باشد.

سوغات و صنایع‌دستی تور دشت کالپوش

از جمله صنایع‌دستی منطقه کالپوش می‌توان به لاک تراشی، جاجیم‌بافی، سوزن‌دوزی و دیگر دستبافته‌هایی اشاره کرد که زیبایی بی‌نظیری دارند. اگر به دنبال خوراکی‌های این منطقه هستید باید به سراغ تخمه آفتابگردان یا فرآورده‌های لبنی بروید و از این خوشمزه‌ها برای عزیزان‌تان به سوغات بیاورید.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "کالپوش تا آبشار لوه"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1398/02/01 09:40
سلام وعرض ادب کالپوش زادگاه من است خاطرات کودکی جوانی من هرگز فراموش نخواهدشد    محمد تقی کرمی
پاسخ دهید...
Mahshidalizadeh97@gmail.com
1399/06/17 13:52
سلام وقت بخیرمیخواستم بپرسم شما میدونید برای دیدن افتابگردونا تا چه زمانی میشه به کالپوش سفر کرد؟ممنون میشم راهنماییم کنید
ناشناس
1402/04/13 12:16
فوق العاده اس.به وضوح قدرت خدا رو می توان دید.

سفرهای کالپوش تا آبشار لوه رو دیدی؟

1

دشت های آفتابگردان کالپوش

17 مرداد 1403
مشاهده سفر