تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آبشار مجن

آبشار مجن یکی از جاذبه‌های طبیعی استان سمنان است که در دل صخره‌ای عظیم و محوطه‌ای باریک و غارمانند انتظار طبیعت‌دوستان را می‌کشد.

مجن، شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شاهرود، در بخش بسطام است. قدمت این شهر را از وجود آثار سفالی، قلعه‌های اطراف شهر و درختان کهنسال ارس می‌توان حدس زد. سبک و سیاق معماری و طبیعت مجن گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این شهر خانه‌ها گرداگرد تپه‌ای در دامنه کوه و میان دو رودخانه پی‌حصار و پیش‌ده، که از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرند، بنا شده‌اند. 

در انتهای مجن، دره‌ای زیبا با مناظری منحصر به‌ فرد از کوه، دشت و رود قرار دارد که در فصل بهار و تابستان بوی عطر گل‌ها در هوای آن به مشام‌تان می‌خورد. بعد از اینکه از دره مجن عبور کردید و به طبیعت کوهستانی قدم گذاشتید، کم‌کم، از لابه‌لای صخره‌‌های عظیم و مرموز، طنین آبشار مجن به گوش‌تان می‌رسد.

ورودی آبشار مجن

برای تماشای این آبشار بایستی پا به آب بزنید، آبی سرد و زلال! چند متری درون آب پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. از نوازش آب سرد و قلوه سنگ‌های صیقلی زیر پای‌تان لذت ببرید تا خستگی راه از تن‌تان به در شود. آبشار مجن در کنجی تاریک و تنگ، محصور در کوه، حالا پیش روی شماست. لذت لمس آب تند و سرد آبشار چه هیجانی دارد. اینجا بازی آب در اعماق صخره‌هاست. حیف نیست در این بازی یار نباشید؟ 

آبشار مجن



1394/04/07 | کد مطلب: 2694
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.