تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

دریاچه ارواح

26 رای شما هم امتیاز بدهید!

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور دریاچه ارواح

تور دریاچه ارواح اگرچه نامی ترسناک دارد اما در واقع یک تور سراسر زیبایی بکر است. این تور داخلی سفر به دریاچه‌ای است که در میان مردم محلی با نام «دریاچه ممرز» شناخته می‌شود و به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات جنگلی و دور از دسترس، همچنان بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده است.

دریاچه ارواح با تصویر درختان پوسیده‌ای که از دل آب بیرون زده‌اند و مه غلیظی که در بیشتر سال بر روی دریاچه جریان دارد، فضایی وهم‌آلود و ترسناک را به وجود آورده که باعث شده به آن دریاچه ارواح گفته شود. این دریاچه وهم‌آلود در گذشته دشتی وسیع و پوشیده از درختان ممرز و توسکا بوده که با گذشت زمان و با جاری شدن آب در این منطقه تبدیل به دریاچه‌ای با درختان پوسیده‌ای در میان خود شده است.

دلایل مختلفی باعث شده‌اند دریاچه ممرز به نام دریاچه ارواح شهرت پیدا کند. صداهای دریاچه یکی از این دلایل است. دریاچه ارواح ۴۰ هکتار مساحت دارد و به دلیل بکر بودن در سکوتی عمیق فرو می‌رود که تنها صدای زوزه حیوانات، پرندگان و شاخه‌های شکسته این سکوت را می‌شکنند و فضایی وهم‌آلود را به وجود می‌آورد. این دریاچه محل زندگی جانوران مختلفی همچون شغال، روباه، مار و قورباغه نیز هست و ترکیب صدای این حیوانات و مکالمات آنها به‌خصوص در شب تا حدودی باعث ترسناک شدن بیشتر این منطقه می‌شود. از طرفی مه بر روی این دریاچه باعث می‌شود تا این دریاچه فضایی وهم‌آلود و ترسناک به چشم بسیاری از مخاطبان داشته باشد.

دریاچه ممرز یکی از قدیمی‌ترین دریاچه‌های مازندران به شمار می‌رود که قدمت آن به حدود دوره «کواترنری» یعنی حدود دو و نیم‌میلیون سال پیش باز می‌گردد. این دریاچه در فهرست مناطق محافظت شده شمال ایران قرار دارد و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

دریاچه ارواح اگرچه بسیاری از افراد را به دل صحنه‌هایی از فیلم‌های ترسناک «آلفرد هیچکاک» می‌برد؛ اما حضور در آن می‌تواند تجربه‌ای از جنسی متفاوت به مسافران تور داخلی بدهد.

 

مسیر دریاچه ارواح

مسافران تور داخلی دریاچه ارواح برای رسیدن به این منطقه با اتوبوس به ۴۵ کیلومتری نوشهر و روستای «صلاح‌الدین کلا» روانه می‌شوند. افرادی که می‌خواهند با وسیله‌های حمل‌ونقل دیگری همچون هواپیما یا قطار خود را به این تور برسانند می‌توانند با هواپیما به نوشهر رفته و از آنجا همراه دیگر مسافران تور دریاچه ارواح شوند.

بهترین فصل سفر با تور دریاچه ارواح کی است؟
این دریاچه در چهار فصل سال پذیرای مسافران است و در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. در فصل بهار و تابستان این دریاچه با رنگ سبز خود زیبایی جادویی خلق می‌کند. در فصل پاییز ریزش برگ‌ها بر روی دریاچه همچون یک فرش قرمز مسافران تور داخلی را به سمت خود می‌خواند.

جاهای دیدنی دریاچه ارواح کجاست؟

جدای از دیدنی‌های خود دریاچه و فضای اطراف آن، از جمله دیدنی‌های نزدیک دریاچه می‌توان به «پارک جنگلی سی‌سنگان» اشاره کرد. این پارک در فاصله ۱۷ کیلومتری شمال غربی دریاچه ممرز قرار گرفته و یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی به شمار می‌رود.

«دریاچه سد آبیدر» با فاصله ۱۳ کیلومتری شمال غرب دریاچه ارواح یکی دیگر از دیدنی‌های این منطقه است که می‌توان به سراغش رفت. آبشار «چلندر» که در روستایی به همین نام قرار دارد از دیگر دیدنی‌های است که در فاصله ۳۰ کیلومتری دریاچه ارواح قرار دارد و در تابستان آبتنی و شنا در حوضچه‌های آن بسیار می‌چسبد.

 

غذاهای محلی تور دریاچه ارواح چیست؟

در تور دریاچه ارواح مسافران می‌توانند طعم و مزه غذاهای محلی شهر نوشهر را که در نزدیکی این منطقه قرار دارد، بچشند. از جمله غذاهای محلی نوشهر می‌توان به «خورشت آلو» اشاره کرد که مرغ و آلوی مازندرانی اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده آن هستند. «نازخاتون» از غذاهای دیگر مردم محلی نوشهر به شمار می‌رود که بادمجان و رب انار اصلی‌ترین مواد اولیه آن به شمار می‌روند. «بشته واش» غذای خوشمزه دیگری است که اسفناج، عدس و سیر از مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده آن هستند و مسافران تور داخلی می‌توانند طعم و مزه این خوشمزه را نیز بچشند.

 

چه وسایلی برای تور دریاچه ارواح برداریم؟

مسافران تور داخلی دریاچه ارواح باید یک کفش مناسب پیاده‌روی به پا داشته باشند زیرا بخشی از مسیر در دل جنگل می‌گذرد و باید بتوان به راحتی در این منطقه پیاده‌روی کرد. از طرفی به دلیل اینکه ممکن است کفش‌ها در این مسیر گلی شوند بهتر است یک جفت کفش اضافه به همراه داشت.

اطراف دریاچه ارواح آب‌وهوای مه‌آلود و بارانی دارد و به همین دلیل باید مسافران یک پانچو یا بارانی حتماً به همراه ببرند. بردن یک کوله‌پشتی توصیه می‌شود تا مسافران بتوانند لوازم شخصی، داروها، کمی خوراکی و یک دست لباس اضافه را در آن قرار دهند. بردن پاوربانک برای اطمینان از داشتن شارژ گوشی بسیار توصیه می‌شود. دوربین عکاسی را برای ثبت فضای وهم‌آلود دریاچه فراموش نکنید.

سفر به دریاچه ارواح برای چه کسانی مناسب است؟

در تور داخلی دریاچه ارواح تمام مسافران می‌توانند شرکت کنند. برای دیدن جاذبه های دیدنی این منطقه با هر سطح توانمندی بدنی با دالاهو همراه شوید.

دریاچه ارواح را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور داخلی دریاچه ارواح آژانس گردشگری دالاهو یک تور 1 روزه است و در این مدت زمان مسافران امکان این را دارند که از این دریاچه و مناطق دیدنی اطرافش سر فرصت دیدن کنند.

 

در سفر به دریاچه ارواح کجا بمانیم؟

مسافرانی که به شکل شخصی راهی دریاچه ارواح می‌شوند می‌توانند در نزدیکی دریاچه کمپ بزنند و یا مسافرخانه، هتل، اقامتگاه‌ها و ویلاها را جهت اقامت انتخاب کنند.

قبل از تور دریاچه ارواح بدانید

بهتر است مسافران تور داخلی پیش از سفر نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشند:

· در نزدیکی دریاچه ارواح هیچ امکاناتی موجود نیست؛ پس مسافران باید با تجهیزات کافی به سمت این دریاچه بروند.

· افرادی که می‌خواهند در این منطقه کمپ کنند باید حتماً لوازم مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند.

· اگر می‌خواهید حالت مرموز و مه‌گرفته دریاچه را ببینید بهتر است اوایل صبح یا از نزدیکی غروب تا شب به دریاچه بروید. اگر می‌خواهید در زمانی که مه فروکش کرده به دریاچه برسید بهترین ساعت بازدید نزدیک به ظهر تا قبل از غروب آفتاب است.

· اگر پس از یک روز بارانی به سمت دریاچه می‌روید حتماً چکمه به پا داشته باشید؛ زیرا مسیر می‌تواند بسیار گل‌آلود باشد.

· حتماً کیسه‌زباله با خود به همراه داشته باشید و از ریختن هرگونه زباله در این منطقه خودداری کنید.

سوغات و صنایع‌دستی تور دریاچه ارواح

مسافران تور دریاچه ارواح می‌توانند از شهر نوشهر که در نزدیکی این دریاچه قرار گرفته سوغات و صنایع‌دستی مردم این منطقه را خریداری کنند. از خوراکی‌های شهر نوشهر می‌توان به برنجک، پشت زیک، رشته‌به‌رشته و قماق اشاره کرد که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارند. از صنایع‌دستی این منطقه نیز می‌توان به کارهای حصیری، سفالگری، جاجیم‌بافی و لاک تراشی اشاره کرد که ارزش هنری بالایی دارند. مسافران می‌توانند از این محصولات به عنوان سوغات برای عزیزانشان به همراه بیاورند.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1403/02/28 16:07
عالی. ممنونم. چقدر زیبا دلربا بود
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/03/01 17:44
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/11/16 13:33
خیلی خوب و زیباست
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/11/25 18:06
دوست عزیز
سلام

خوشحالیم مورد توجه‌تان قرار گرفته. ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

در حال حاضر تور دریاچه ارواح نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر