تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

سوها تا آبشار لاتون

45 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 351 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 14 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

تور داخلی

تور سوها تا لاتون کجاست؟

تور سوها تا لاتون برای کسانی که می‌خواهند در یک طبیعت بکر و سرسبز کمی از دنیای هر روزه فاصله بگیرند، یکی از تورهای طبیعتگردی ایده‌آل به شمار می‌رود. در این تور روستای «سوها» با دریاچه زیبایش و کمی آن‌طرف‌تر ییلاقی دیدنی به نام «لاتون» با آبشار پرخروشش، تصویری کم‌نظیر و رؤیایی برای مسافران ترسیم می‌کنند.
سفر با تور سوها تا لاتون از روستای سوها که در شهرستان «نمین» و در مجاورت جنگل‌های «فندقلو» قرار گرفته، آغاز می‌شود. سوها که به معنی «آب‌ها» است در واقع اشاره‌ای به دریاچه باشکوه سوها و چشمه‌سارهای منطقه دارد. خاک این منطقه رطوبت بالایی دارد و به شکلی است که گویی در زیر هر قدم چشمه‌ساری می‌تواند جاری شود. سوها سرآغاز جنگل‌های افسانه‌ای گیلان است و به‌نوعی دروازه ورود بهشت در این روستا قرار گرفته است. در این منطقه وجود اسب‌ها و کره‌اسب‌ها باعث می‌شود رؤیایی زیبا درست بر روی زمین دیده و تجربه شود.
پس از سوها باید به سراغ آبشار لاتون رفت که بلندترین آبشار استان گیلان است و ارتفاعی بیش از ۱۰۰ متر دارد. این آبشار زیبا در مجاورت کوه استوار «اسپیناس» و در میان جنگلی انبوه با درختانی همچون گلابی، آلو، فندق و گردو قرار گرفته. آبشار لاتون با ارتفاع بلند خود یکی از سی آبشار بلند جهان محسوب می‌شود و به‌عنوان یک اثر طبیعی در سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث طبیعی کشور قرار گرفته است.
سفر با تور دریاچه سوها تا لاتون یک سفر در دل طبیعت خاص و بی‌نظیر از ایران است که می‌تواند با بودن در دل طبیعت، آرامشی مثال‌زدنی را به مسافران این تور داخلی ببخشد.

مسیر تور سوها تا لاتون

برای رسیدن به دریاچه سوها مسافران این تور داخلی با اتوبوس به سمت اردبیل راهی خواهند شد و از آنجا به سمت دریاچه خواهند رفت. ماشین‌ها و وسایل نقلیه دالاهو همگی استاندارد و ایمن هستند. ما در طول مسیر با یکدیگر درباره فرهنگ و طبیعت منطقه گفتگو خواهیم کرد. بازی می‌کنیم و فرصتی را هم برای آشنایی بیشتر با یکدیگر خواهیم داشت. افرادی که می‌خواهند با قطار یا هواپیما در این تور شرکت کنند می‌توانند خود را به اردبیل برسانند و از آنجا همراه دیگر مسافران تور داخلی سوها تا لاتون شوند.

بهترین فصل سفر به سوها تا لاتون کی است؟

دریاچه سوها و آبشار لاتون و طبیعت اطراف آنها در هر فصلی از سال دیدنی هستند. اگر می‌خواهید در دمای معتدل و رطوبت کمتر به این منطقه بروید فصل بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای برگزاری تور سوها تا لاتون است. دراین‌زمان طبیعتی بسیار زیبا در انتظارتان خواهد بود.

جاهای دیدنی سوها تا لاتون کجاست؟

جاذبه‌های دیدنی تور سوها تا لاتون به جاذبه‌های طبیعی این مناطق مرتبط است. از زمانی که به روستای سوها می‌رسید می‌توانید غرق در زیبایی این منطقه شوید. در کنار دریاچه سوها علاوه بر اینکه می‌توانید در کنار دریاچه نظاره‌گر زیبایی و سکوت طبیعت باشید، به ماهیگیری بپردازید و اگر خوش‌شانس باشید ماهی بگیرید. فکر شنا کردن در این دریاچه را اصلاً نکنید؛ زیرا این دریاچه آب راکد است و برای شنا و آبتنی به هیچ عنوان مناسب نیست. اگر در فصل بهار به این منطقه می‌روید در اطراف دریاچه می‌توانید اسب‌های وحشی بسیار زیبایی را در کنار کره‌اسب‌ها ببینید. دشت مملو از بابونه نیز از دیگر زیبایی‌های این منطقه است که در زمان‌هایی از سال می‌توانید شاهد زیبایی این گیاهان دارویی باشید.
از مسیر دریاچه تا ییلاق لاتون نیز فرصت کافی خواهید داشت تا از میان جنگل‌های انبوه عبور کنید و تجربه ترکینگ در طبیعت را به‌شکل کامل در یک منطقه بسیار زیبا داشته باشید. در نهایت زمانی که به آبشار لاتون می‌رسید علاوه بر زیبایی‌های خود آبشار می‌توانید در روستای «کوته کومه» از جاذبه‌هایی همچون آب گرم و گورستان قدیمی دیدن کنید و یا به سراغ آبگرم کوته کومه بروید. «قلعه لاتون» بر فراز کوه اسپیناس که متعلق به «بابک خرم‌دین» است از دیگر مکان‌هایی است که اگر اهل کوهنوردی باشید می‌توانید به دیدنش بروید.

غذاهای محلی تور سوها تا لاتون چیست؟

شما در این تور داخلی از استان اردبیل به سمت استان گیلان روانه خواهید شد. اگر بخواهید طعم غذاهای اردبیل را بچشید می‌توانید به سراغ غذاهایی همچون «باسترما پلو»، «آش دوغ» و «پیچاق قیمه» بروید. اگر در استان گیلان در غذاخوری‌های لاتون ‌خواستید طعم غذاهای این منطقه را بچشید، می‌توانید به سراغ غذاهایی چون «نازخاتون»، «باقلاقاتوق» و «انار بیج» بروید.

چه وسایلی برای سفر با این تور داخلی برداریم؟

برای سفر با تور داخلی سوها تا لاتون حتماً باید یک کفش مناسب پیاده‌روی یا کوهنوردی به پا داشته باشید. همچنین در یک کوله باید لوازم شخصی، دارو، قمقمه آب و یک دست لباس گرم بگذارید. لباس شما به دلیل اینکه در معرض آب دریاچه و آبشار هستید باید بتواند شما را در مقابل رطوبت محافظت کند. همچنین می‌توانید یک لباس اضافه داشته باشید تا در صورت خیس شدن، لباس خود را تعویض کنید. در حین سفر با تور سوها تا لاتون مناظر طبیعی بی‌نظیری را خواهید دید و به همین دلیل نباید دوربین عکاسی خود را فراموش کنید.

سفر به سوها تا آبشار لاتون برای چه کسانی مناسب است؟

سفر با تور داخلی سوها تا لاتون برای افرادی که آمادگی جسمی مناسبی برای کوه‌پیمایی و پیاده‌روی زیاد دارند، مناسب است. در روز اول این تور مسافران تور داخلی حدود ۹ ساعت کوه‌پیمایی در شیب زیاد و در روز دوم حدود ۶ ساعت کوه‌پیمایی در شیب متوسط خواهند داشت. این تور به کفش مناسب و آمادگی جسمانی نیاز دارد. اما اگر بتوانید در آن شرکت کنید، جاذبه‌هایی را خواهید دید که مانندش را جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

سوها تا لاتون را در چند روز بگردیم؟

تور سوها تا لاتون دالاهو در دو و نیم روز برگزار می‌شود. این زمان مناسبی برای دیدن دریاچه سوها و کوه‌پیمایی تا لاتون و دیدن آبشار بسیار زیبای آن است.

در سفر به سوها تا لاتون کجا بمانیم؟

اگر مسافران بخواهند در اطراف دریاچه سوها اقامت داشته باشند باید به اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان نمین مراجعه کنند و یا در اطراف دریاچه چادر بزنند. مسافران تور سوها تا لاتون دالاهو در ییلاق لاتون و در یک کلبه چوبی عشایری اقامت خواهند داشت که تجربه بودن در طبیعت را به شکل خاص و قصه‌واری برای آنها رقم می‌زند.

قبل از تور سوها تا لاتون بدانید

بهتر است مسافران تور داخلی سوها تا لاتون موارد زیر را در نظر داشته باشند:
• مسیر پیاده‌روی و کوه‌پیمایی از سوها تا لاتون بسیار زیاد است و به همین دلیل باید توانایی بدنی خود را برای این تور در نظر گرفت.
• ازآنجایی‌که امکانات رفاهی در طی مسیر وجود ندارد باید تاحدامکان نیازهای ضروری خود را به همراه داشت.
• به دلیل اینکه اقامت مسافران تور داخلی در یک کلبه چوبی روستایی است باید انتظارات خود را در مورد غذا و محل اقامت با توجه به این مکان در نظر گرفت.
• در این سفر باید حتماً کیسه زباله به همراه داشت و از ریختن زباله‌ها در طبیعت خودداری کرد.

سوغات و صنایع‌دستی سوها و لاتون

در انتهای سفر و زمانی که از لاتون می‌خواهید بازگردید، می‌توانید از سوغات و صنایع‌دستی گیلان یادگارهایی را با خود همراه کنید. از جمله خوراکی‌های خوشمزه گیلانی «حلوای به گیلان»، «باقلوای یاس»، «نان خلفه» و «پنیر سیاه مزگی گیلان» هستند که می‌توانید طعم خوشمزه آنها را با خود به خانه بیاورید. اگر به دنبال صنایع‌دستی هستید انواع حصیربافی گیلان، «مرواربافی» و «بامبوبافی» نیز گزینه‌های مناسبی برای سوغات هستند که می‌توانید همراه سفر خود کنید.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "سوها تا آبشار لاتون"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
maryam.amdg@yahoo.com
1401/12/01 22:20
سلام. برای سال ۱۴۰۲ این تور اجرا میشه؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/12/21 14:57
دوست عزیز
سلام

بله، به احتمال زیاد مجددا در سال 1402 اجرا خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/04/10 12:18
بهترین تایم برای این مسیر اوایل خرداده که آبشار هنوز پرآبه. در انتهای مسیر ،یعنی از بالا به سمت پایین آبشار، شیب تندی داره اگر مجبور به کوله کشی هستید حتما باتوم ببرید و یا با طناب فرود انجام بدید. البته میتونید کوله اصلی را با وانت درمقصد تحویل بگیرید. مراقب گزنه هم باشید :)
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/04/18 14:49
دوست عزیز
سلام

ممنون برای اطلاعات خوب تون.:-)

با تشکر از پیام شما

somayeimandoust@gmail.com
1399/03/10 14:46
سلام دوست عزیز اینجا جزءی از روستای پدری ومادری بنده هست وجزء اردبیل هست از نمین راه داره به شهر آبعلی که چند تا روستا فاصله داره با اینجا بسیار روستای دیدنی و توریستی هستش که گردشگران زیادی رو به خودش جذب کرده روستای قبلی هم که نیارق هست بسیار دیدنی و جذاب هستش
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/01/31 15:41
سلام آیا یکروزه هم میشود به این سفر زیبا رفت
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/02/01 09:46
دوست عزیز
سلام

باتوجه به برنامه ریزی عملیاتی ما، امکان برنامه‌ریزی این تور به صورت یک روزه نیست.

با تشکر از پیام شما

هادی
1398/05/07 23:53
سلام .از روستای سوها تا آبشار کلا چند ساعت طول می کشد.؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/05/30 16:41
در تور دالاهو مسیر تا رسیدن به آبشار لاتون دو بخش می‌شود. روز اول با در نظر گرفتن تایم استراحت و ناهار حدود 10 ساعت و روز دوم حدود 5 ساعت پیاده‌روی خواهیم داشت.
با تشکر از پیام شما