تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

دریاچه ارواح

26 رای شما هم امتیاز بدهید!

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای داخلی

دریاچه ارواح کجاست؟

در نزدیکی نوشهر دریاچه‌ای وهم‌آلود میان درختان جنگل مخفی شده است. این دریاچه به نام‌های دریاچه ممرز یا ارواح شهرت دارد. برای رسیدن به آن باید راهی جاده شوید و به سمت نور حرکت کنید. وارد جاده نور شوید و از آن‌جا روستای چلندر و ‏صلاح الدین کلای سفلی را پیدا کنید. بعد از عبور از روستا، به محیط بانی می‌رسید. در صورت داشتن مجوز می‌توانید وارد مسیر دریاچه شوید. اگر با آژانس‌های گردشگری همراه شوید مشکلی برای مجوز ورود نخواهید داشت.

در دریاچه ارواح تنه‎های درخت سر از آب بیرون آورده‌اند.

چرا دریاچه ارواح خاص است؟

برای رسیدن به دریاچه ارواح باید از دل جنگلی زیبا عبور کنید. درختان سر به فلک کشیده با شاخه‌هایی که گاهی هم‌دیگر را در آغوش کشیدند. در قسمتی از جنگل دریاچه‌ای وجود دارد که دور تا دور آن را درختان احاطه کرده‌اند و در قسمت‌هایی از آن، شاخه‌ و تنه‌های خشک درختان سر از آب بیرون آورده‌اند و منظره‌ای جادویی را خلق کرده‌اند.

در دریاچه ارواح چه می‌بینیم؟

همانطور که گفتیم این دریاچه به دو نام ارواح و ممرز خوانده می‌شود و نام ممرز را از درختان اطراف خود به عاریه گرفته است. ممرز نام درختی پهن‌برگ است که در این جنگل به فراوانی وجود دارد و در کنار راش، آنجیلی، بلوط، توسکا، زبان گنجشک و سرخدار زندگی می‌کنند. این درخت در فصل‌های بهار و تابستان با سرسبزی خود روح‌تان را تازه می‌کنند و در فصل پاییز با زرد، نارنجی و قرمزی دلربا شور و هیجانی وصف‌نشدنی را پیشکشتان می‌کنند. در گوشه‌ای از این جنگل باشکوه، دریاچه ارواح را خواهید دید. آب و هوای این منطقه در بیشتر مواقع مه آلود است. ترکیب مه و شاخه‌ و تنه‌های سر از آب بیرون آورده در میان سکوت جنگل لقب دریاچه ارواح را به آن بخشیده است. سکوت وهم‌آلود این دریاچه با نغمه پرنده‌های خوش‌صدا می‌شکند و حس ترس و اضطراب جایش را به آرامش می‌دهد. آرامش در کنار این دریاچه به اندازه‌ای است که حتی دقیقه‌ای هم نمی‌توان آن را از دست داد.

 مسیر دریاچه ارواح در یک روز مه‌آلود.

در دریاچه ارواح در هر گوشه‌ای که سر بچرخانید یک منظره زیبا می‌بینید.

چه زمانی به دریاچه ارواح برویم؟

مسیر این دریاچه در فصل بهار، تابستان، اوایل پاییز و اواخر زمستان قابل تردد است. زیبایی آن نیز متناسب با فصل خودش دلربایی می‌کند. در فصل بهار و تابستان تلالو رنگ سبز در سرتاسر این دریاچه می‌درخشد. در فصل پاییز، فرش قرمز برای‌تان پهن می‌کند و در فصل‌های بی‌برگی نیز هم‌چنان زیبایی خود را دارد.

دریاچه ارواح در یکروز مه آلود.

وقتی درختان نیز بی‌برگ می‌شوند دریاچه هم‎چنان زیباست.

در سفر به دریاچه ارواح چه چیزهایی با خود ببریم؟

به دلیل اینکه قسمتی از مسیر را از درون جنگل خواهید رفت حتما کفش مناسب پیاده‌روی به پا کنید. به دلیل ارتفاع این منطقه آب و هوایش بیشتر مواقع مه آلود یا بارانی است. حتما با خود پانچو یا بارانی همراه داشته باشید و اگر از گلی شدن کفش‌ها بدتان می‌آید یک جفت کفش اضافه با خود بردارید و لباس‌هایی بپوشید که نگران کثیف شدن آن‌ها نباشید. همراه داشتن پاوربانک نیز می‌تواند تضمینی برای روشن ماندن گوشی‌تان پس از عکس گرفتن‌های فراوان باشد. مناظر زیبا و سوژه‌های عکاسی در دریاچه ارواح تمامی ندارد. همراه داشتن لیوان و ظروف شخصی نیز باعث می‌شود تا از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنیم و علاوه بر توجیح اقتصادی آن زباله کمتری نیز تولید می‌کنیم.

اگر با ماشین آفرودی به این منطقه سفر کردید خاطراتان باشد که هیچ وقت با آن تا نزدیکی دریاچه نروید. موجودات زیادی مانند قورباغه‌ها در کنار این دریاچه در حال زندگی‌‌اند که اصلا دلشان نمی‌خواهد خانه ابدی‌شان میان چرخ‌های ماشین شما باشد. مانند همیشه نیز حتما چند کیسه زباله گوشه کیف‌مان داریم تا زباله‌ها را با خودمان به شهر برگردانیم و می‌دانیم که هیچ‌کس بعد از ما قرار نیست برای تمیز کردن آن‌جا بیاید.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1403/02/28 16:07
عالی. ممنونم. چقدر زیبا دلربا بود
پاسخ دهید...
ناشناس
1402/11/16 13:33
خیلی خوب و زیباست
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/11/25 18:06
دوست عزیز
سلام

خوشحالیم مورد توجه‌تان قرار گرفته. ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

در حال حاضر تور دریاچه ارواح نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر