تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

دره راگه تا روستای میمند

34 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 507 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 24 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای داخلی

دره راگه تا میمند کجاست؟

برای دیدن دره راگه و میمند باید به سمت کرمان بروید. میمند روستایی صخره‌ای و از توابع شهر بابک است. این روستا قدمت زیادی دارد و ظاهر منحصر به فرد و سبک معماری متفاوت آن باعث شده در میان گردشگران طرفداران زیادی پیدا کند. اما در همین استان، و در نزدیکی شهر رفسنجان، دره‌ای وجود دارد که دلیل دیگر علاقه‌مندی گردشگران به این منطقه است. دره راگه یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان کرمان است که به راحتی می‌توان به تماشای آن رفت.

دره راگه یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان کرمان است.

 چرا دره راگه تا میمند خاص است؟

فرسایش باد و خاک در این منطقه دره‌ای شگفت‌انگیز به وجود آورده است. از ویژگی‌های مهم دره راگه دسترسی به آن است. رسیدن به دره راگه نسبت به سایر مناطق مشابه آسان‌تر است. البته برای رسیدن به دره باید بخشی از مسیر را از آب عبور کنید. در عمق این دره، خودتان را در میان صخره‌های بلند و باعظمت خواهید دید و قدرت طبیعت برای شما نمایان می‌شود. اما در این منطقه، به جز زیبایی‌های طبیعی، سفری هم به روستایی عجیب خواهید داشت: روستای میمند. میمند ترکیبی است از همکاری انسان و طبیعت. همین موضوع این روستا را بسیار منحصر به فرد کرده است. در این روستا، خانه‌هایی غارمانند وجود دارد که در دامنه رسوبی کوه ساخته شده‌اند. این خانه‌ها بر روی یکدیگر ساخته شده و هیچ پنجره و دودکشی ندارند! روستای میمند به صورت دستکند ساخته شده و می‌گویند چند هزار سال قدمت دارد.

 فرسایش باد و خاک در این منطقه دره‌ شگفت‌انگیز راگه را به وجود آورده است.

 

در سفر به دره راگه تا میمند چه می‌بینیم؟

در مسیر دره راگه تا میمند زیبایی‌های طبیعی و ساخته‌های انسانی قابل توجهی خواهید دید:

روستای دستکند میمند: اگر به دیدن شاهکارهای بشر علاقه دارید سفر به روستای میمند را نباید از دست بدهید. این روستا شاهکار نبوغ انسانی است که هزاران سال پیش با حداقل امکانات ساخته شده است. این روستا درون زمین کنده شده و به همین دلیل در مقابل تغییرات جوی از تخریب و آسیب در امان مانده است.

روستای میمند، شاهکار نبوغ انسانی است که هزاران سال پیش با حداقل امکانات ساخته شده است.

دره راگه: فرسایش زمین در دشت رفسنجان دره‌ای شگفت انگیز به وجود آورده است. در این دره، از دیدن قدرت و هنر طبیعت حیرت می‌کنید. داستان کشف این دره هم بسیار شنیدنی است. اگر برای دانستن ماجرای دره کنجکاو هستید حتما برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید.

دره راگه یکی از آثار هنری طبیعت است.

خانه حاج آقا علی: مگر در کل جهان چند خانه خشتی به این بزرگی و زیبایی وجود دارد؟ باور کنید یا نه، فقط همین یک خانه! خانه حاج آقا علی به بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان مشهور است. این خانه بیشتر از 5 هزار متر مربع وسعت دارد و در ساخت آن از مصالح بومی ‌کویری استفاده شده. این بنا نمونه‌ای از شاهکارهای معماری دوران قاجار است.

خانه حاج آقا علی به بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان مشهور است.

کِی به دره راگه تا میمند برویم؟

مطمئنا بهترین زمان سفر به مناطق کویری فصل خنک سال است. در فصل پاییز، زمانی که هوا رو به سردی می‌گذارد، کم کم فصل سفر به مرکز و جنوب ایران فرا می‎رسد. برای دیدن دره راگه و میمند حتما باید فصل مناسب سال را انتخاب کنید، مخصوصا اینکه در بخشی از مسیر دره راگه آب جاری است. به علاوه، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مسیر را با راهنما یا کسی تجربه کنید که به مسیر کاملا آشناست.

در سفر به دره راگه تا میمند چه چیزهایی با خود ببریم؟

در سفر به دره راگه تا میمند حتما کفش پیاده‌روی و لباس مناسب و تجهیزات لازم به همراه داشته باشید. به جز لوازم شخصی، کلاه لبه‌دار، قمقمه آب، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی به همراه داشته باشید. برای شب‎های خنک کویری هم یک دست لباس گرم بردارید. اگر اهل عکاسی هستید، دوربین‌ یادتان نرود. روستای میمند و دره راگه مناظر زیبایی برای عکاسی در اختیارتان می‌گذارند.

و اما نکته‌ آخر: این مناطق گنج‎های گردشگری ما به شمار می‎روند. پس مثل گردشگرهای حرفه‎ای، از ارزش و زیبایی آنها محافظت کنیم و یادمان باشد حتما کیسه‌ زباله همراه ببریم و جز ردپای مهربانی و صدای خنده چیزی از خودمان بر جای نگذاریم. بسیار زیباست که در هر سفر فقط خاطرات شیرین و عکس‌های زیبا به یادگار برداریم.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور دره راگه تا روستای میمند نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر