تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

مغولستان

27 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور مغولستان را برای سفر می‌پسندم؟

مغولستان مقصدی بکر برای سفر است. اگر برایتان جالب است که هنوز اقوام کوچ‌نشین را از نزدیک ببینید و یا با اسب‌دوانی و ورزش‌های رزمی مردم مغول از نزدیک آشنا شوید حتماً باید به این سرزمین سفر کنید. مغولستان پوشیده از جاذبه‌های طبیعی همچون یخچال‌های بسیار معروف سیاچن، صخره لاک‌پشتی، دشت ارخون(Orkhon) و بسیاری جاذبه‌های معماری همچون معابد بسیار زیبا و جذاب است. مغولستان سرزمین پر رمز و رازی است که می‌تواند داستان‌های بسیاری را برای شما نقل کند. اگر می‌خواهید داستان‌های مردم مغول و رسم‌ورسوم آنها را از نزدیک لمس کنید، همراه تور مغولستان شوید.

کشور مغولستان کجاست؟

کشور مغولستان در مرکز قاره آسیا واقع شده و دارای مرز مشترک زمینی با کشورهای روسیه و چین است. مغولستان نوزدهمین کشور بزرگ جهان است؛ هرچند از نظر جمعیت کم‌تراکم‌ترین کشور جهان به شمار می‌رود. این کشور برای بسیاری از افراد مرموز و کمی ناشناخته است؛ زیرا در میان تورهای مسافرتی کمتر به آن پرداخته شده است. پایتخت مغولستان شهر «اولان‌باتور» می‌باشد که یکی از سردترین پایتخت‌های جهان محسوب می‌شود. زبان مردم مغولستان مغولی است و دامداری از ارکان اصلی اقتصاد مردم مغول به شمار می‌رود. فرهنگ مغولستان به دلیل همسایگی با چین و روسیه بسیار تحت‌تأثیر آنها بوده است.

 

پرواز با تور مغولستان چگونه است؟

برای سفر با تور مغولستان شما می‌توانید از خطوط هوایی ترکیش، قطر ایرویز، ایر فلوت روسیه و امارات و... برای رسیدن به اولان باتور استفاده نمایید. این پروازها به شکل مستقیم نیستند و شما یک توقف در طول مسیر خواهید داشت. مدت‌زمان پرواز با توجه به نوع خط هواپیمایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

آیا تور مغولستان ویزا می‌خواهد؟

ویزای مغولستان به شکل الکترونیکی و توریستی صادر می‌شود. اگر با تور مغولستان دالاهو می‌خواهید به این کشور سفر کنید این آژانس مسافرتی همه امور مربوط به ویزا را برای شما انجام خواهد داد. شما نیازی به حضور در سفارت نخواهید داشت و تنها لازم است مدارک را در اختیار آژانس قرار دهید. می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مدارک موردنیاز مطلب «ویزای مغولستان» را مطالعه نمایید.

 

بهترین زمان سفر با تور مغولستان کی است؟

بهترین زمان برای تور مغولستان بین ژوئن و آگوست است که به تاریخ ماه‌های ایرانی بازه‌ای بین خرداد تا اوایل مهر و شهریور را شامل می‌شود. در این بازه زمانی مناظر مغولستان سرسبز و زیبا هستند و دمای هوا از 18 درجه سانتی‌گراد تا 28 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور مغولستان چیست؟

در طول تور مغولستان دالاهو شما نقاط بسیار دیدنی مغولستان را خواهید دید. پس از رسیدن به اولان باتور بازدید از موزه باستان‌شناسی، میدان سوخباتار، مجلس مغولستان و تماشای رقص و مراسم سنتی مردم مغول در برنامه سفر قرار دارند. در ادامه و با رسیدن به شهر «مورون» دیدن آثار باستانی همچون سنگ‌نگاره‌های گوزن‌های سنگی و سپس دوچرخه‌سواری یا ماهیگیری در رودخانه از دیگر تفریحاتی هستند که در تور مغولستان تجربه می‌کنید. رفتن به سمت دریاچه زیبای «خوس گول»، پیاده‌روی در جنگل‌های «تایگا» و غذادادن به گوزن‌ها برای دوستداران طبیعت در ادامه سفر برنامه‌ریزی ‌شده‌اند. در ادامه اسب‌سواری، شترسواری و آشنایی با فرهنگ صحرانشینان «گوبی» در برنامه سفر است تا بتوانید با داشتن تجربه‌های غنی و دست‌اول از تور مغولستان به کشور بازگردید.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم تور مغولستان

در مغولستان هر ساله فستیوال‌ها و رویدادهای مهمی برگزار می‌شود. یکی از فستیوال‌های بسیار معروف مغولستان «فستیوال سالانه عقاب طلایی مغولستان» است. این فستیوال جهت بزرگداشت مردم شکارچی این کشور برگزار می‌شود و در آن مردان اسب‌سوار با عقاب‌هایی بر روی دوش یا مچ خود رژه می‌روند. فستیوال مهم دیگر مغولستان «نادِم» نام دارد که در بزرگداشت استقلال مغولستان برگزار می‌شود. در این فستیوال که زمان برگزاری آن ماه جولای است افراد در ۳ ورزش اصلی کشتی، تیراندازی و اسب‌سواری به هنرنمایی می‌پردازند. اگر بتوانید در تور مغولستان ناظر این جشنواره‌ها باشید تجربه‌های فرهنگی بسیار عمیقی را به دست خواهید آورد.

 

 

شکم گردی و غذاهای تور مغولستان چگونه است؟

ازآنجاکه مغولستان کشور سردسیری است این مسئله باعث شده تا گوشت و چربی حیوانی در غذاهای آنها بسیار استفاده شود و محصولات لبنی نیز پرطرف‌دار باشد. یکی از غذاهای بسیار معروف مغولستان نوعی پیراشکی گوشت به نام Buuz است. جدای از این غذای معروف، غذاهای دیگری همچون «بانش» (نوعی کوفته‌های کوچک)، «چناسان مخ» (ترکیبی از گوشت آب پز با سبزی‌ها) و «لوشا» (نوعی سوپ رشته‌فرنگی) می‌توانند برای افرادی که اهل شکم گردی هستند بسیار جذاب و خوردنی باشند.

 

نکاتی که مهم است پیش از سفر با تور مغولستان در مورد آنها بدانید

قبل از سفر با تور مغولستان بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:
- مردم مغولستان بسیار سنت‌گرا و خرافاتی هستند و بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید تا به‌اشتباه کاری را انجام ندهید که در فرهنگ آنها ناپسند محسوب می‌شود.
- آتش در نزد مردم مغولستان بسیار مقدس و محترم است و به‌هیچ‌عنوان نباید بر روی آن آب بریزید؛ زیرا این کار توهین محسوب می‌شود. پس در حین سفر با تور مغولستان این نکته را در نظر داشته باشید.
- در هنگام دیدن بناهای مذهبی پشت خود را به آنها نکنید؛ مگر اینکه در حال خروج از آن مکان باشید.
- احترام به کهن‌سالان بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل در مغولستان نباید جلوتر از افراد میان‌سال یا کهن‌سال راه بروید.
- در حین سفر با تور مغولستان در معابر و مکان‌های توریستی سوت نزنید.
- دست‌زدن به کلاه مغولی‌ها ممنوع است و به‌هیچ‌عنوان این کار را انجام ندهید.

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر به مغولستان

در مغولستان یک وعده غذا در رستوران متوسط حدود ۴ تا ۵ دلار هزینه دارد و اگر بخواهید در مورد خرید قهوه‌ای همچون کاپوچینو بدانید چیزی در حدود 2.5 دلار باید بپردازید. یک بطری آب‌معدنی یک و نیم لیتری را با نیم دلار می‌توانید تهیه کنید. بلیت یک‌طرفه وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی در حدود 0.15 دلار است. طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به ‌علاوه داده، حدود 7 دلار هزینه دارد.






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
جابر
1403/02/04 20:28
آخرین تور برای کی خواهد بود
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/02/10 15:21
دوست عزیز
سلام

فعلا زمان آخرین تور مشخص نیست حتما از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

نادر دوانی
1403/01/05 09:51
با تشکر از توضیحاتتان منتظر اعلام نرخ هستم.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/01/08 11:25
دوست عزیز
سلام

حتما به زودی هزینه تور اعلام خواهد شد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

با تشکر از پیام شما

در حال حاضر تور مغولستان نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر