تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

جنگل زیبای بامبو در ژاپن

26 رای   شما هم امتیاز بدهید!

جنگل بامبو ژاپن در شهر کیوتو (Kyoto) یکی از زیباترین جنگل‌های طبیعی جهان است. آراشی یاما (Arashiyama) منطقه‌ای در حومه غربی کیوتو (Kyoto) در ژاپن است که به عنوان یک منطقه تفریحی و یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن، نام و آوازه بلندی دارد. به ویژه در فصل شکوفه‌دهی درختان گیلاس در ژاپن در ماه‌های فروردین و اردیبهشت و نیز در فصل هزار رنگ پاییز، جنگل بامبوی آراشی یاما در ژاپن به یکی از محل های محبوب گردشگران در تور ژاپن تبدیل می شود.

تورژاپن

جنگل بامبو ژاپن

جنگل بامبو ژاپن با مساحتی حدود 15 کیلومتر مربع، یکی از گنجینه‌های ملی ژاپن است. یک مسیر پیاده روی به سمت این جنگل بامبو مسحور کننده وجود دارد و تقریباً با نیم ساعت پیاده وری می توان از کیوتو – که زمانی پایتخت ژاپن بوده – به این جنگل رسید. جذابیت جنگل بامبو ژاپن نه تنها به دلیل درختان بلند و سرسبز بامبو است بلکه به دلیل صدای خاصی است که با وزش باد از بین این درختان به گوش می رسد. ترکیب صدای به هم خوردن ساقه های غول پیکر بامبو و صدای زوزه باد، در کنار رقص نور و سایه یک سمفونی زیبا را به وجود می آورد. مسیرهای پیاده روی که از داخل این جنگل باشکوه عبور می کند، یک فضای خوب و رویایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری در اختیار گردشگران و مردم محلی قرار می دهد. در دو طرف این مسیر، ساقه های خشک و قطعات کنده شده بامبو قابل مشاهده است.

جنگل بامبو ژاپن یکی از گنجینه‌های ملی ژاپن است

جنگل‌های بامبو چطور در ژاپن به وجود آمدند؟

حتما برایتان سوال است که آیا بامبو درختی بومی در ژاپن است یا تزئینی؟ منطقه آراشی‌یاما در توکیو ژاپن منطقه‌ای اشرافی بوده و به خاطر ایجاد مناظر چشم‌نواز کاشت بامبو در این منطقه رونق گرفته. در واقع بامبوها در این منطقه صرفا هدف نزئینی دارند. اینجا پر است از ویلاهای اظرافی که البته مربوط به دوران کلاسیک ژاپن و هیان‌ها ست. بامبوها گیاهی محبوب و پرطرفدار در باغ‌های این ویلاها بود. در دوران تاریخی "ادوها" بامبو برای استفاده در بخش صنایع‌دستی کاشته شد، در کنار آن مصارف خوراکی هم داشت؛ بامبو در غذاهای ژاپنی استفاده می‌شد. در دوران مدرن ژاپن، به خاطر تغییرات فرهنگی و سبک زندگی مردمانش، بسیاری از این باغ‌های بامبو به حال خود رها شدند یا بخش‌های زیادی از آنها را برای ساخت ویلا و آپارتمان از بین بردند. در سال 1967 دولت ژاپن دست به کار شد و از درختان بامبو در آراشی‌یاما محافظت کرد. 

جنگل‌های بامبو در ژاپن

تماشای جنگل بامبو ژاپن در تور ژاپن

برای تماشای جنگل بامبو در ژاپن باید به آراشی‌یاما از مناطق جذاب و دیدنی در ژاپن بروید. برای رفتن به جنگل بامبو ژاپن اول باید شهر توکیو را در برنامه سفرتان بگنجانید، آراشی‌یاما جایی که درختان سربه‌فلک کشیده بامبو را خواهید دید جایی در 7 کیلومتری غرب توکیو است. راهی منطقه آراشی‌یاما شوید سپس از خیابان اصلی آن به راحتی به جنگل بامبو دسترسی خواهید داشت. ایستادن در میان درختان سربه فلک کشیده بامبو مانند بردن شما به دنیای دیگری است. هنگام تماشای این منطقه در آراشی‌یاما علاوه بر بازدید از جنگل بامبو تماشای مناطق اطراف را نیز در برنامه خود بگذارید. آراشی‌یاما یکی از مناطق گردشگری جذاب ژاپن است که دیدنی‌های آن فقط به جنگل‌های بامبو ختم نمی‌شود.  علاوه بر تماشای جنگل بامبو، در اطراف آراشی یاما منطقه‌ایست که به خاطر سبک خاص ماهیگیری در ژاپن شهرت دارد. اینجا از پرنده‌ها برای ماهیگیری استفاده می‌شود؛ پرنده‌ها در این روش آموزش داده می‌شوند تا ماهیگیری کنند. پیاده‌روی دلچسبی می‌توانید در خیابانی آسفالته در میان جنگل بامبو داشته باشید. اینجا لوکیشن عکاسی بسیار معروفی در سفر گردشگران به ژاپن است. در نزدیکی خیابان اصلی درختان بامبو، می‌توانید یکی از معابد زیبای شینتو به نام نونومیاجینجا را ببینید. همین طور که در جنوبی‌ترین لبه از بخش غربی جنگل‌های بامبو هستید باغ‌های زیبا و معبد تنریوجی در ژاپن را خواهید دید که یکی از زیباترین معابد بودایی کیوتو است.  

مسیر اصلی ورود به جنگل های بامبو ژاپن


دیدنی‌های اطراف جنگل بامبو آراشی‌یاما در ژاپن

  • جنگل‌های بامبو معبد تنریوجی
  •  پارک کامه‌یاما کوهن
  •  ویلا اُکوچی سانسو
  • معبد نیسون این
  • معبد جوجاکوجی
  • معبد گیو جی
  • اجاره قایق در آراشی‌یاما
  • ویلای امپراطوری کاتسورا ریکیو

دیدنی‌های اطراف جنکل بامبو در ژاپن، معبد تنریوجی

 

 

 

 



1402/03/01 | کد مطلب: 1333
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
هانیه کاظمی

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم



  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.