تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آیا شما هم به سفر اعتیاد پیدا کرده اید؟

شاید برای برخی خوشایند نباشد؛ اما سفر کمی شبیه به مواد مخدر است.

 نخستین بار که به سفر می روید و از آن لذت می برید، دوست دارید سفرتان را طولانی تر کنید. به مرور علاوه بر افزایش طول سفرتان، بر تعداد دفعات آن نیز می افزایید. پس از مدتی درمی یابید که نمی توانید برای دوره زمانی طولانی، سفر را از زندگی روزمرتان حذف کنید و در آخر روزی چشم باز می کنید و با تمام وجود آثار اعتیاد به سفر را در خود می یابید.

معتاد به رفتن

در بیشتر منابع اعتیاد این گونه تعریف شده است: پاسخ فیزیولوژیک بدن به مصرف مکرر مواد اعتیادآور است؛ در این حالت فرد هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی به ماده مخدر وابستگی پیدا می کند و مجبور است بتدریج مقدار ماده مصرفی را افزایش دهد. همان طور که در بالا اشاره شد، معمولا در تعریف اعتیاد، آن را وابستگی روانی یا فیزیولوژیک فرد مبتلا (معتاد) به مصرف غیرطبیعی و غیرمجاز برخی مواد مانند الکل دانسته اند؛ اما حقیقت اعتیاد، وابستگی بیمارگونه به هر چیزی می تواند باشد نه صرفا به مواردی مشخص.

سفر یکی از لذت بخش ترین تفریحات محسوب می شود که نقش مهمی در تمدد اعصاب، کم کردن استرس و بهبود شرایط فیزیکی و روحی دارد. این کارکرد های مهم سفر، آن را جزو مواردی قرار داده که امکان اعتیاد به آن در میان افراد جامعه بالاست. هر چند که اعتیاد به سفر ممکن است به افراد وجهه ای ویژه بخشیده و آنها را در نظر دیگر افراد جامعه افرادی باتجربه تر، خوش مشرب تر و حتی ثروتمندتر جلوه دهد، اما نباید فراموش کرد که اعتیاد به بهترین چیزها در زندگی هم بدترین اتفاق زندگی هر شخصی می تواند باشد.

 

تورهای داخلی



1392/08/16 | کد مطلب: 1350
برچسب‌ها: نکات سفر
آزاده سروستانی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.