تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

خانه ایرانی- کاشان

ناگفته پیداست که در کالبد این بنا و در فضای «خانه ایرانی» نباید به دنبال شاکله‌ای از هتل‌های نوین بود. تلاش بر این است که در این خانه شور زندگی جاری باشد و خواسته میزبان این است که اقامت شما در جریان یک مهمانی رقم خورد. شما میهمان «خانه ایرانی» خانه خودتان هستید.

خانه ایرانی با قدمتی بیش از 250 سال در محله کوشک صفی که یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر کاشان است، قرار دارد. این خانه با وسعت حدود 1000 مترمربع با بهره‌گیری از الگوی «گودال باغچه» ساخته شده است و در واقع بخش بیرونی خانه بزرگی بوده که اندرونی و سایر ضمائم آن در طول زمان از بین رفته است. این خانه پس از 7 سال مقاوم‌سازی، استحکام‌ بخشی و مرمت، اکنون به عنوان یک اقامتگاه سنتی از نادر خانه‌های مرمت شده مبتنی بر اصول علمی و فنی به شمار می‌رود که الگوی معماری اصیل خود را حفظ کرده است.

خانه ایرانی با قدمتی بیش از 250 سال در محله کوشک صفی که یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر کاشان است، قرار دارد.

به منظور حفظ استمرار حیات بنا و جاری شدن زندگی در آن؛ این بنا در حال حاضر به صورت اقامتگاه سنتی با نام «خانه ایرانی» با پنج مجموعه اقامتی متنوع و متفاوت شامل: «بالاخانه»، «پرده‌سرا»، «نهان‌خانه»، «خانه سرا» و «خلوت سرا» و هم‌چنین امکانات رفاهی در اطاق آینه، تالار پذیرایی، سفره‌خانه، شربت‌خانه و حوض‌خانه در اختیار گردشگرانی قرار می‌گیرد که کاشان را به عنوان یک مقصد گردشگری فرهنگی و زیست محیطی انتخاب کرده‌اند و تجربه سبک زندگی ایرانی را توأم با امنیت خاطر، آرامش و آسایش جستجو می‌کنند.

خانه ایرانی نمونه‌ای زنده و قابل استناد از فرهنگ و هنر ایرانی فراموش شده برای نسل جدید است.

خانه ایرانی نمونه‌ای زنده و قابل استناد از فرهنگ و هنر ایرانی فراموش شده برای نسل جدید است. این بنا دربرگیرنده مجموعه گسترده‌ای از کار‌های دقیق اجرا شده است که با سرداب‌ها اتاق‌های سه دری و پنج دری، تالار آینه، شیشه‌های رنگی، آینه‌کاری، گچ‌بری و نقاشی، آن را تبدیل به موزه‌ای از نمونه‌ کار‌های استادکاران برجسته کاشان کرده است و بدین ترتیب امروزه امکان الگو‌برداری و تکرار آن را توسط جوان‌تر‌ها و نیز دانشجویان و علاقه‌مندان فراهم ساخته است.

 



1392/09/28 | کد مطلب: 1439
برچسب‌ها: اقامت‌گاه‌ها

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.