تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

قلعه لک‌لک را دیده‌اید؟

25 رای   شما هم امتیاز بدهید!

بخشدار زنجانرود گفت: کاروانسرای نیک‎پی و قلعه لک‌‎لک، در روستای شکورچی، جاذبه‌هایی هستند که متاسفانه مغفول مانده و افراد کمی از وجود این اماکن آگاه هستند.

مجتبی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، خاطرنشان کرد: جاذبه‎های گردشگری می‌تواند به‌ عنوان مهم‌ترین منبع درآمدزایی هر منطقه‌ای به ‌شمار آید. در بخش زنجانرود، جاذبه‌های بکری همچون معدن چهرآباد-محل کاووش مردان نمکی- و بند تفریحی عندآباد علیا وجود دارد. تاکنون سرمایه‌گذاری چندانی برای شناساندن این اماکن به مردم نشده و اگر کاری نیز شده در حد محدود انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سالیانه شترسواری در روستا قره اوغلانلو، گفت: قطعاً با کمی برنامه‌ریزی و نگاه اقتصادی به چنین ظرفیت‌هایی می‌توان مناطقی همچون زنجانرود را توسعه داد. حمایت‌ها و همکاری‌های بخش خصوصی در زمینه‌ توسعه‌ گردشگری می‌تواند مفید و موثر باشد.

نوری ادامه داد: باید با ایجاد فضای لازم با قابلیت‌ها و ساز و کارهای اثربخش و متناسب با ویژگی‌های جوامع روستایی جنبه‌های مختلف زندگی این قشر را در معرض دید عموم قرار داد تا بتوان در زمینه گردشگری و جذب توریست پیشرفت کرد.

وی راه‌کارهای مناسب برای جذب توریست و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای شناساندن ابعاد مختلف زندگی روستاییان را ضروری دانست و یادآور شد: ظرفیت‌هایی وجود دارد که بی‌توجهی به آن هزینه‌های زیادی در پی دارد.

روستای شکورچی واقع در بخش زنجانرود در 90 کیلومتری غرب زنجان قرار دارد.

منبع:ایسنا



1393/04/19 | کد مطلب: 1874
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.