تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

تانزانیا، آوای وحش

تانزانیا گنجینه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و حیات‌وحش خاص را در دل خود جای داده است. این کشور با حیات‌وحش خاص، زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ غنی خود تجربه بی‌نظیری برای مسافران تور تانزانیا می‌سازد. تانزانیا سرزمین بوته‌زارها و علفزارها است و زیستگاه مناسبی برای هزاران گونه جانوری به شمار می‌رود. این سرزمین نزدیک خط استوا، مقصد گردشگری مناسبی برای مسافران تور خارجی محسوب می‌شود و آشنایی با زیبایی‌های طبیعی و حیات‌وحش آن برای داشتن یک سفر غنی‌تر لازم است.

تور تانزانیا

 

دیدنی‌های تانزانیا

در تور تانزانیا قرار است با بخشی عجیب و شگفت‌انگیز از طبیعت آشنا شوید. آنجایی که گونه‌های گیاهی و حیوانی منحصربه‌فردی دارد، مردم آن هنوز به آداب‌ورسوم خود پایبند هستند و رویدادهای جدیدی، انتظارتان را می‌کشد. در این مقاله از دالاهو ما از زیباترین و مهم‌ترین دیدنی‌هایی گفته‌ایم که در تور تانزانیا باید به آنها سر بزنید.

تانزانیا کشوری با جاذبه‌های فراوان است

طبیعت و حیات‌وحش تانزانیا

اولین دلیلی که باعث می‌شود مسافران تور تانزانیا را انتخاب کنند طبیعت و حیات‌وحش خاص این کشور است. در واقع کسب تجربه‌های ناب و جدید در دل طبیعت تانزانیا است که باعث می‌شود مسافران تور خارجی به سمت این کشور روانه شوند. از جمله دیدنی‌های طبیعی تانزانیا مواردی هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

پارک ملی سرنگتی‌Serengeti National Park

پارک ملی سرنگتی یک دشت وسیع و بی‌درخت است که مأمن و خانه میلیون‌ها حیوان به شمار می‌رود. این دشت بزرگ به دلیل مهاجرت سالانه حیوانات وحشی همچون گاوهای وحشی و گورخرها از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین حضور پنج حیوان بزرگ جهان (شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن) در این پارک ملی از دیگر جاذبه‌هایی است که دیدن این مکان را برای مسافران تور خارجی واجب می‌کند.

 

پارک ملی کلیمانجارو‌ Kilimanjaro National Park

یکی از نمادهای مهم کشور تانزانیا قله کلیمانجارو است. این قله که در تانزانیا و مرز کنیا قرار گرفته یکی از جاذبه‌های مهم تانزانیا برای مسافران تور خارجی به شمار می‌رود. اطراف این کوه و قله طبیعت بی‌نظیری دارد که می‌تواند ساعت‌ها نگاه افراد را به خود مشغول سازد. گردش در دامنه‌های کلیمانجارو خواسته بسیاری از مسافران تور تانزانیا است که امروزه برای افراد نه‌چندان حرفه‌ای نیز امکان‌پذیر است. مسافران تور خارجی می‌توانند در تپه‌های ملایم و هموارتر پیاده‌روی کنند و از بودن در این پارک بسیار زیبا نهایت استفاده را ببرند.

پارک و قله کلیمانجارو یک جاذبه مهم در تانزانیا است

دریاچه ویکتوریا‌ Lake Victoria

این دریاچه بسیار زیبا بزرگ‌ترین دریاچه قاره آفریقا و دومین دریاچه بزرگ آب شیرین جهان به شمار می‌رود. دریاچه ویکتوریا بین کنیا، اوگاندا و تانزانیا قرار دارد و توسط کاشف «جان هانینگ اسپک» به نام ملکه «ویکتوریا» نام‌گذاری شده است. این دریاچه سرچشمه بلندترین رود جهان یعنی «نیل» است و محل زندگی گونه‌های پستاندار از جمله اسب آبی، «مانگوس مردابی» و «سمور غول‌پیکر» به شمار می‌رود. در این دریاچه بیش از ۲۰۰ گونه ماهی و خزندگانی همچون «کروکدیل نیل» و «لاک‌پشت کلاه‌دار آفریقایی» و سخت‌پوستان بسیاری از جمله چهار گونه مختلف خرچنگ آب شیرین زندگی می‌کنند.

پارک ملی روآها ‌ Ruaha National Park

این پارک بزرگ‌ترین پارک ملی تانزانیا به شمار می‌رود و رودخانه آن به عنوان منبعی حیاتی برای حیات‌وحش پارک عمل می‌کند. باوجوداینکه «روآها» بزرگ‌ترین پارک ملی کشور است و حیات‌وحش بسیار غنی دارد؛ اما یکی از کم ترددترین مکان‌ها برای بازدید در تانزانیا به شمار می‌رود. سافاری در این پارک ملی بسیار هیجان‌انگیز است و می‌تواند تجربه بی‌نظیری در میان حیات‌وحش این پارک برای مسافران تور خارجی بسازد. پارک ملی روآها در قسمت جنوبی مرکز تانزانیا قرار گرفته و دارای سه منطقه اصلی برای بازدید با سافاری است.

در پارک‌های ملی تانزانیا صحنه‌های بی‌نظیری را خواهید دید

جزیره لاک‌پشت‌ها

این جزیره به دلیل لاک‌پشت‌های غول‌پیکر خود شهرت دارد. مسافران تور تانزانیا می‌توانند در این جزیره در میان لاک‌پشت‌ها قدم بزنند و غذا خوردن آنها را از نزدیک تماشا کنند. داستان لاک‌پشت‌ها در این جزیره از جمله نکات جالب در مورد این مکان به شمار می‌رود. در سال ۱۹۱۹ چهار لاک‌پشت غول‌پیکر از سمت دولت «سیشل» به عنوان هدیه به این جزیره فرستاده شد که با زادوولد تعداد آنها به ۲۰۰ عدد رسید. متأسفانه به دلیل شکار لاک‌پشت‌ها، تعداد آنها بسیار کاهش یافت تا اینکه دوباره نوزاد لاک‌پشت‌ها به جزیره فرستاده شدند. در نهایت با همکاری سازمان جهانی وضعیت لاک‌پشت‌ها بهبود پیدا کرد و از خطر انقراض آنها جلوگیری شد.

منطقه حفاظت شده انگورونگورو‌ Ngorongoro Conservation Area Park

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی تانزانیا که باید در هنگام سفر با تور خارجی به دیدن آن رفت پارک ملی «انگورونگورو» است. در این پارک ملی می‌توان پنج حیوان بزرگ جهان، قبایل نیمه‌عشایری ماسایی، و دهانه‌های آتشفشانی عمیقی را از نزدیک دید. این پارک ملی ترکیبی از چمن‌زارها، دریاچه‌ها، باتلاق‌ها و جنگل‌های مسکونی است که در آن اهالی قوم ماسایی در کنار حیوانات وحشی زندگی می‌کنند.

پارک ملی گمبو استریم‌ Gombe Stream National Park

این پارک ملی یکی از بهترین نقاط جهان برای دیدن و ارتباط برقرار کردن با شامپانزه‌ها در تور تانزانیا است. این پارک پس از تحقیقات فردی به نام Jane Goodall در مورد شامپانزه‌ها در سال ۱۹۶۰ به شهرت رسید. علاوه بر شامپانزه‌ها، گل‌ها و گیاهان موجود در این پارک از دیگر جاذبه‌هایی هستند که برای مسافران تور خارجی بسیار جذاب خواهند بود. یک دریاچه بسیار زیبا نیز در این پارک ملی قرار دارد که محل زندگی بیش از ۲۰۰۰ گونه ماهی است.

تانزانیا به‌خاطر داشتن گل‌ها و حیوانات خاص مورد توجه است

جزیره زنگبار‌ Zanzibar Island

یکی از جاذبه‌های طبیعی تانزانیا جزیره «زنگبار» است که در نزدیکی تانزانیا قرار دارد. اگر مسافران تور تانزانیا بخواهند از شلوغی‌های زندگی روزمره دور شوند باید به این جزیره بروند و در سواحل زیبای آن به تماشای آب‌های فیروزه‌ای اقیانوس بنشینند. در این جزیره می‌توان ستاره‌های دریایی، مرجان‌های سنگی، ماهی‌های رقصان و دیگر آبزیان را از نزدیک مشاهده کرد. اگر به تفریحات آبی علاقه‌مند هستید این جزیره باز هم انتخاب مناسبی برای مسافران تور خارجی تانزانیا به شمار می‌رود.

جزیره مافیا‌ Mafia Island

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی تور تانزانیا جزیره «مافیا» است. در این جزیره غواصان می‌توانند دنیای سراسر جاذبه زیر آب را از نزدیک تماشا کنند. پارک دریایی جزیره مافیا دارای باغ‌های مرجانی، ماهی‌های متنوع و فضای غواصی آرامی است و تعداد بسیار زیادی پرنده نیز در این مکان دیده می‌شود.

پارک ملی دریاچه مانیارا‌ Lake Manyara National Park

اگر به دنیای فلامینگوها علاقه دارید حتماً به «پارک ملی دریاچه مانیارا» در تور تانزانیا سر بزنید. این پارک ملی از علفزارها، جنگل‌ها و باتلاق‌ها تشکیل شده و دو سوم آن را آب پوشانده است. جدای از پرندگانی نظیر فلامینگو، در این پارک ملی می‌توانید شیرها، فیل‌ها و اسب‌های آبی را ببینید. رانندگی در حیات‌وحش، قایقرانی و دوچرخه‌سواری در کوهستان از جمله فعالیت‌های هستند که در پارک ملی دریاچه مانیارا می‌توانید انجام دهید.

دریاچه مانیارا یک جاذبه پر از شگفتی در تانزانیا است

پارک ملی میکومی‌ Mikumi National Park

این پارک ملی را با نام «دشت سرنگیتی دوم» نیز می‌شناسند. «پارک ملی میکومی» با وسعت بالای خود باعث شده تا گله‌های بزرگ گاو وحشی، گورخر، بوفالو و «ایمپالا» در آن زندگی کنند. در تور تانزانیا در این پارک ملی می‌توانید حیوانات دیگری نظیر فیل‌ها، شیرها و زرافه‌های افسانه‌ای را نیز ببینید. اگر به درختان بائوباب معروف نیز علاقه‌مند هستید امکان دیدن آنها در این پارک ملی برایتان فراهم است.

جنگل جوزانی‌ Jozani-Chwaka National Park

یکی از بهترین نمونه‌های جنگل‌های استوایی جنگل «جوزانی» است که دیدن آن به افراد علاقه‌مند به طبیعت و حیات‌وحش در تور تانزانیا توصیه می‌شود. در این جنگل پالم‌های جوزانی پراکنده هستند که زیبایی خاصی به این منطقه می‌بخشند. آبشارها و رودخانه‌های بسیاری در این جنگل وجود دارند که به تنوع زیستی و جذابیت این منطقه افزوده‌اند. پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی، لذت بردن از زیبایی طبیعت و مشاهده حیات‌وحش، تجربه بودن در جنگل جوزانی را برای همیشه در یادتان ثبت می‌کند.

پارک‌های جنگلی تانزانیا دیدنی‌ها و جاذبه‌هایی بی‌نظیر دارند

سخن آخر

تانزانیا کشوری است که زیبایی‌های طبیعی و حیات‌وحش بی‌نظیر آن باعث می‌شود یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای علاقه‌مندان به طبیعت و حیات‌وحش باشد. جاذبه‌های طبیعی تانزانیا بسیارند و باید پیش از سفر حتماً در مورد این جاذبه‌ها اطلاعات لازم جمع‌آوری شود. با یک برنامه‌ریزی درست امکان دیدن بسیاری از این جاذبه‌ها در تور تانزانیا وجود دارد و می‌تواند تجربه‌های بی‌نظیری از لمس طبیعت و حیات‌وحش در خاطره سفرهای شما بسازد.
جهت کسب هرگونه اطلاعات در مورد تور خارجی تانزانیا مشاوران آژانس گردشگری دالاهو پاسخگوی سؤالات شما هستند.



1394/03/17 | کد مطلب: 2631
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
Parjiana Razavi
1394/03/20 10:22
Does Dalaho have tours to these countries and if yes, where can we c them, please? Mahalo, ana
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/03/23 15:24
سلام
بله
با مراجعه به وبسایت دالاهو، می‌توانید این تورها را مشاهده کنید.
http://dalahoo.com
بهناز اسلمی
1394/05/27 13:28
تحریریه عزیز دالاهو به نظرم پاسخ شما به این کامنت مناسب نیست. با احترام
پریسا
1394/03/19 11:35
اصلا فکرش رو هم نمی‌کردم آفریقا! ساحل‌هایی به این قشنگی داشته باشه!!!
توری که فقط بره این سواحل ندارید؟
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/03/19 12:13
در حال حاضر متاسفانه خیر.
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.