تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

اوگاندا، نگین سبز آفریقا

اوگاندا سرزمینی استوایی با آب و هوای معتدل است. وجود رود نیل و طبیعتی سرسبز، آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری آفریقا تبدیل کرده است. اگر عازم این کشور هستید با تماشایی‌ترین غروب خورشید در دنیا روبرو خواهید شد. این‌جا همان جایی‌ست که می‌توانید غروب مخصوص کشورهای استوایی را تماشا کنید؛ غروبی که گویی آسمان به آتش کشیده شده است.

اوگاندا نام کشور استوایی در حاشیه‌ی دریاچه ویکتوریا در شرق میانه آفریقا است. نام این کشور از پادشاهی به نام بوگاندا که در این منطقه حکومت می‌کرده است، گرفته شده است. از نظر جغرافیایی، جنگل‌های استوایی در حاشیه‌ی دریاچه ویکتوریا و پوشش گیاهی سرسبز در دو طرف رود نیل طبیعتی ناب و زیستگاه بی‌نظیری برای حیات وحش در این سرزمین به وجود آورده است. با اینکه اوگاندا کشوری فقیر به حساب می‌آید اما از نظر مزارع کشاورزی غنی است. به خصوص غنی از مزارع چای و قهوه!

از نظر فرهنگی، مردم اوگاندا مردمی آرام و میهمان‌نواز هستند. زندگی ساده و بی‌آلایش از آنها انسا‌ن‌های متواضعی ساخته است. اوگاندایی‌ها از قبایل مختلفی تشکیل شده‌اند که هر یک از این قبایل دارای آداب و رسوم خاص خود هستند. قوم کراموجونگ که به قوم برهنگان هم معروف‌اند از اقوام دیدنی اوگاندا به حساب می‌آیند. در این قوم مرسوم است که هر جوانی که می‌خواهد ازدواج کند باید حیوانی مانند شیر یا پلنگ را شکار کند و به خانه عروس ببرد.

اگر عازم این کشور هستید با تماشایی‌ترین غروب خورشید در دنیا روبرو خواهید شد. این‌جا همان جایی‌ست که می‌توانید غروب مخصوص کشورهای استوایی را تماشا کنید؛ غروبی که گویی آسمان به آتش کشیده شده است.

برای سفر به اوگاندا، مروارید آفریقا در «تور اوگاندا» با دالاهو همسفر شوید.

 

تورهای خارجی

در اوگاندا خواهید دید:

رود نیل

نیل طولانی‌ترین رود جهان است که از به‌هم پیوستن دو رود نیل سفید و نیل آبی در خارطوم به وجود می‌آید. سرچشمه نیل سفید دریاچه ویکتوریا است. نیل شاهرگ حیاتی کشورهای خشک و بیایانی آفریقا است. در طول هزاران سال این رود شاهد تمدن‌های بزرگ دوران باستان در اطراف خود بوده است. رود نیل از شهر جینجا شروع می‌شود.

در دو طرف رود نیل تا چشم کار می‌کند درختان سرسبز اوگاندا خودنمایی می‌کنند. اینجا جایی است که آدمی و طبیعت در اوج سازگاری با هم زندگی می‌کنند. تماشای کلبه‌های کوچک روستاییان سیاه‌پوست از لابلای درختان و شنیدن صدای آب و آوای پرندگان هر گردشگری را تنها به سکوت و تماشا وامی‌دارد.

رود نیل

شهر جینجا

در شهر جینجا به واسطه رود نیل با ورزش‌های آبی مهیجی از جمله رفتینگ روبرو خواهید شد. رفتینگ آب‌های خروشان مهم‌ترین فعالیت تفریحی این شهر است. جینجا یکی از مقاصد برتر رفتینگ در دنیاست چرا که سخت‌ترین و مهیج‌ترین رفتینگ‌ها را می‌توانید در این‌جا تجربه کنید.

رفتینگ

انتپه

انتپه قبل از کامپالا پایتخت اوگاندا بوده است. این شهر سرسبز با جزایر کوچک و بزرگ در کنار دریاچه ویکتوریا واقع شده است. طبیعت و باغ‌های استوایی انتپه مخصوصا باغ گیاه‌شناسی معروف آن، این شهر را گزینه‌ی محبوبی برای گردشگران اوگاندا کرده است.

پارک ملی کوئین الیزابت
در این پارک شاهد حیات وحش منحصر به‌فردی خواهید بود. لذت سافاری در دل طبیعت و تماشای گونه‌های مختلف پرندگان و پستانداران از جمله شامپانزه‌ها، گله‌ی شیرها، گوزن‌های شاخ‌دار، بوفالوها و... شور و هیجان خاص خود را دارد که توصیه می‌کنیم اگر عازم این سرزمین هستید از آن به سادگی نگذرید!

پارک ملی کوئین الیزابت



1394/03/18 | کد مطلب: 2637
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
علی
1394/03/19 11:32
سلام
تا اونجایی که من دیدم،‌ دالاهو توی تیرماه تور آفریقا داره! می‌خواستم بپرسم توی تیرماه، دمای اوگاندا چقدره؟ گرم نیست خیلی؟
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/03/19 12:12
بهترین زمان برای سفر به آفریقا این زمان‌ها هستند.
اوگاندا: از خرداد تا مهرماه با میانگین دمای ۲۰ درجه سانتیگراد
کنیا: خرداد، تیر و مرداد با میانگین دمای ۲۱ درجه سانتیگراد
جزیره زنگبار: از خرداد تا شهریور با میانگین دمای ۲۸ درجه سانتیگراد
تانزانیا: از خرداد تامهرماه با میانگین دمای ۲۸ درجه سانتیگراد

ماه‌های ذکر شده، خنک‌ترین زمان‌ها برای سفر به این کشورهای آفریقایی هستند. در این ماه‌ها علاوه بر خنک بودن هوا، بارش باران نیز به حداقل می‌رسد.

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.