تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

مقابله با حمله سگ‌ها در طبیعت

در طبیعت به خصوص کوه‌ها در فصل‌های بهار و تابستان به‌دلیل حضور گله‌ دام‌ها در ارتفاعات احتمال حمله سگ‌های روستاییان و گله‌داران و سگ‌های تربیت‌نشده به کوهنوردان وجود دارد. با مطالعه مطلب پیش رو خواهید دانست در این شرایط چگونه برخورد کنید تا آسیبی به شما نرسد یا کمترین آسیب را ببینید. در این مطلب نکاتی برای کاهش احتمال حمله سگ‌ها، نحوه مقابله با حمله و اقدامات درست پس از حمله احتمالی بیان شده است. توجه کنید که این اطلاعات مجموعه‌ای از یافته‌های علمی و تجربی بوده و ممکن است در همه شرایط نتیجه یکسانی نداشته باشند.

 

تورهای ترکینگ

چگونه با حمله سگ مقابله کنیم؟

پیشگیری از حمله

  • صمیمی نشوید
    به یاد داشته باشید سگ‌های کوهستان اغلب مثل بسیاری از سگ‌های خانگی تربیت شده نیستند. بنابراین دلیلی ندارد برای صمیمی شدن با آنها زیاد اشتیاق نشان دهید. اگر سگ‌شناس حرفه‌ای نیستید بهتر است هرچه زودتر راه‌تان را بکشید و بروید.

  • به سگ لبخند نزنید
    از نظر او شما دارید دندان‌هایتان را نشان می‌دهید و این یعنی شروع سوءتفاهم بین سگ و شما!

  • از سگ‌های با زنجیر بسته شده دوری کنید
    هرگز وارد محدوده دسترس سگی که با زنجیر بسته شده است نشوید. حتما می‌دانید که زندانی بودن هرچند قفس بزرگ باشد به اعصاب فشار می‌آورد و رویارویی با سگ عصبانی قطعا تجربه جالبی نخواهد بود.

هرگز وارد محدوده دسترس سگی که با زنجیر بسته شده است نشوید. 

  • غریزه حمله سگ را تحریک نکنید

    • وقتی سگی به آرامی به شما نزدیک می‌شود درحالی‌که سرش را بالاتر یا پایین‌تر از بدن نگه داشته است، به احتمال قوی تنها درحال کنجکاوی است. کاری نکنید که حیوان را تحریک کند.

    • در عین حال وقتی سگی با سرعت و درحالی‌که سر را در امتداد بدن نگه داشته به شما نزدیک می‌شود بهتر است حواس‌تان را خیلی جمع کنید، اوضاع چندان هم جالب نیست!

    • اگر سگی پارس کرد به این معنی است که نمی‌خواهد به شما حمله کند. فقط اعلام هشدار می‌کند. بنابراین کاری با او نداشته باشید. به مسیرتان ادامه دهید و از سنگ و چوب دستی استفاده نکنید، چرا که غریزه او را تحریک می‌کنید.

    • اما اگر سگ خرناس کشید علامت حمله است. اگر این صدا را شنیدید کاملا آماده باشید.حالت حمله بگیرید. چوب دستی را بالا بیارید و به علامت حمله نشون دهید.

  • خونسردی‌تان را حفظ کنید
    اگر چه شاید گفتنش آسان باشد اما هرچه خونسردتر باشید شانس بیشتری دارید. سگ به‌خوبی حس می‌کند که شما چقدر ترسیده‌اید و اگر خود را قوی‌تر ببیند مشکلات شما بیشتر خواهد شد. بنابراین وقتی از کنار یک یا چند سگ رد می‌شوید با آرامش رد شوید و ندوید. با دویدن غریزه شکار او را هم تحریک می‌کنید. سگ از شما سریع‌تر می‌دود حتی اگر سوار دوچرخه باشید! 

فراموش نکنید هر عضوی که از بدن فاصله بگیرد هدف بهتری برای گاز گرفتن سگ است.

راهکارهایی برای زمان حمله

  • فراموش نکنید هر عضوی که از بدن فاصله بگیرد هدف بهتری برای گاز گرفتن سگ است؛ پس باهوش عمل کنید. اگر لازم باشد بهتر است سگ پای‌تان را گاز بگیرد تا نقاط حساس بدن را. اولویت را بر حفاظت از سر، گردن و سینه قرار دهید. اگر هیچ راه نجاتی نیست بهتر است نقاط قوی‌تر بدن که پوست زخیم‌تری دارند زخمی شوند.
  • سگ‌هایی که تعلیم ندیده باشند کوله پشتی، لباس، چتر و یا هر چیز دیگری که به بدن متصل باشد را جزئی از بدن می‌دانند. با هوشیاری از چنین لوازمی برای منحرف کردن دندان‌های سگ استفاده کنید.
  • سگ‌ها در حمله به دست یا پای شما حمله می‌کند. اگر مورد حمله واقع شدید بهترین جا برای ضربه زدن به سگ (اگر وسیله دفاعی دارید) پوزه سگ هست. اگر هم وسیله دفاع ندارید می‌توانید به چشم‌های سگ حمله کنید. سایر نقاط بدن سگ‌ها تقریبا آسیب‌پذیر نیست. 
  • اگر سگ گازتان گرفته و قسمتی از بدن در دهان حیوان قرار دارد، به او فرصت ندهید. اقدام بعدی سگ، حرکت دادن سر به اطراف و تبدیل زخم به پارگی‌های عمیق خواهد بود.
  • اگر امکان دارد با همه قدرت وزن‌تان را روی حیوان بیندازید و با بیشترین فشار ممکن زانوهای‌تان را روی انتهای گردن و دنده‌های حیوان بکوبید. اگر کارتان را درست انجام دهید می‌توانید دنده‌های حیوان را بشکنید. سگ‌ها از این ناحیه دچار ضعف هستند.
  • بلند کردن پاهای عقب سگ می‌تواند او را دچار سردرگمی کند. پاها را بلند کنید و محکم از کمر به طرف گردن بکشید. سگ بی‌حرکت می‌شود و این فرصت بیشتری به شما برای رسیدن کمک می‌دهد.
  • اگر سگ فرد دیگری را گاز گرفته است، با یک چوب محکم شدیدترین ضربه‌ای را که می‌توانید به پشت گردنش بزنید. فراموش نکنید، سگ‌های متوسط و به خصوص بزرگ جمجمه‌هایی بسیار قوی دارند و ضربه زدن به جمجمه ممکن است تنها حیوان را عصبانی‌تر کند. ضربه به پشت گردن در نزدیکی سر بهترین اقدام ممکن است.
  • اگر مجبور شدید با سنگ یا چوب چند سگ را بزنید، قوی هیکل‌ترین سگ را بزنید. البته فراموش نکنید سگ‌های ماده (مخصوصا زمانی که توله داشته باشند) بسیار خطرناک‌تر از نرها هستد.

سگ‌ها در حمله به دست یا پای شما حمله می‌کند.

بعد از حمله چه کنیم؟

  •  سریع وضعیت زخم‌ها را بررسی کنید و با فشار مناسب جلوی خونریزی را بگیرید.
  •  با آب گرم و صابون زخم را بشویید.
  •  تا رسیدن به پزشک روزی ۲ بار پانسمان تازه همراه با پماد آنتی بیوتیک روی زخم قرار دهید.

به یاد داشته باشید:

  • آموختن این نکات به کودکان ممکن است روزی به دردشان بخورد حتی اگر در کوهستان نباشند.
  • اگر اسپری فلفل دارید از آن استفاده کنید. حتی اسپری کردن در اطراف سر هم می‌تواند مفید باشد چون بویایی بسیار قوی سگ در اینجا به نفع شما عمل خواهد کرد.
  • اگر دوچرخه‌سواری می‌کردید از دوچرخه به عنوان سدّی بین سگ و خودتان استفاده کنید.
  •  اگر لازم شد دوچرخه را به‌عنوان سلاح به کار ببرید. با یک دست زین و با دست دیگر فرمان دوچرخه را بگیرید و محکم با چرخ به سگ ضربه بزنید؛ دوچرخه را محکم بگیرید، به‌هیچ‌وجه نباید این سلاح از دستتان خارج شود. 

 



1399/03/24 | کد مطلب: 2640
برچسب‌ها: نکات سفر
مهناز قاضی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
میثم
1402/12/23 15:40
هر وقت به طبیعت رفتید چه پیاده یا با دوچرخه یا موتور سیکلت ،به همراهتان مقداری وسایل محترقه مثل تی ان تی ببرید و در مواقع نزدیک شدن آنها را منفجر کنید،پا به فرار میذارن
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1403/01/02 18:13
دوست عزیز
سلام

ممنون که مطلب را مطالعه کردین و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین. استفاده از مواد محترقه در طبیعت و صدای انفجار ناشی از آنها برای دیگر حیوانات بسیار آسیب رسان هست.
دالاهو پیشنهادات ارسال شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده و از همه می خواهیم با کسب اطلاعات دقیق و گرفتن مشاوره از افراد متخصص تصمیم نهایی بگیرند.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1403/02/16 20:13
این کار بی شعوری آدم رو نشا
مهدی
1402/11/05 02:12
خدا وکیلی دمتون گرم چقدر ساده و روان راهنمائی کردید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/11/10 09:49
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کرده و نظر خود رابا ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

فضول
1402/10/28 18:15
فقط از آدمها باید ترسید
پاسخ دهید...
بنده خدا
1402/09/19 22:53
در مقابل سگهایی که با دخالتهای بی مورد نوع بشر انقدر رشد و قوی شده اند که خوی وحشیگری و حمله دارند و تنها می بایست تا جایی که مقدور است از خودمان دفاغ کنیم و در صورت تسلیم عاقبت تلخی در انتظارمان خواهد بود . سگ وحشی و هار تا پای جان خواهد جنگید پس در مقابله بایستی از هر وسیله ای از خودمان دفاع کنیم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/10/16 16:19
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کردین و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/07/13 09:48
سلام دوستان به جای این تدابیر یک تدبیر می گم اگر انجام دهید خیلی بهتر است ان هم قبل از خارج شدن از منزل یک ایته الکرسی بخوانید هم باعث افزایش آرامش میشه هم درمان ترس هم با عث می شه هیچ سگی به طرفه شما نیاد به خدا امتحان کردم جواب گرفتم خداوند می فرمایند فقط بر من توکل کنید و من برایت بست ام
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/07/16 10:36
دوست عزیز
سلام

ممنون که مطلب را مطالعه کردین و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.
دالاهو مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت کامنت‌های درج شده در زیر این مطلب ندارد؛ لطفا شخصا قبل از امتحان کردن آنها از صحت و درستی‌شان اطمینان حاصل کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/09/04 20:59
سلام بسیار عالی.   صاحب این ایه مبارک وعظیم حافظت باشه.
بنده خدا
1402/09/19 23:05
خداوند همیشه یاور مومن است اما انسانها خودشان به خود ظلم میکنند وقتی من با بی فکری خودم و با دخالت بی مورد این افریده خدا را پرورش وباعث ازدیاد و دخالت بی مورد در طبیعت حیات جانداران میکنم دارم ظلم میکنم به انسانهای بی دفاع در واقع من دارم خوی وحشیگری انها را تقویت میکنم وخدا به انسان عقل داده و حق
ناشناس
1402/02/20 15:23
سلام خوبی منم یک سگ داشتم چقدر بهش رسیدگی میکردم بهترین غذاها یهوووو هار شد به خودم به برادرم به پدرم حمله ور شد حتی به بچه های همسایه خیلی وحشی شده بود مجبور شدم بکشمش
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/02/23 16:24
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کرده و تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/03/18 20:13
بهترین کارو کردید کردم سگ بغل کنی روکلاس میدونن یه زمان سگ بغل کن فحش بود
تینا
1402/02/05 04:55
سلام.جایی که ما هستیم پره سگه هر سگی یه کوچه رو صاحب شده توی کوچه ماهم یه سگی هست که به هیچ سگی اجازه نمیده وارد کوچه بشه الان یه مدته سه تا سگ هر شب بهش حمله میکنن شاید تا صبح ۵ باری بیان وحمله کنن من هر بار با چوب دستی دنبالشون میکنم ولی دیگه خسته شدم چکار کنم
پاسخ دهید...
تینا
1402/02/05 04:51
جایی که ما هستیم پره سگه هر سگی یه کوچه رو صاحب شده توی کوچه ماهم یه سگ هست که به هیچ سگی اجازه نمیده وارد کوچه بشه الان یه مدته سع تا سگ هر شب تا صبح شاید چهار پنج باری بهش حمله میکنن ومن با چوب دنبالشون میکنم واقعا خسته شدم چکار کنم؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/02/09 10:55
دوست عزیز
سلام

تمام اطلاعاتی که در این زمینه داشتیم در متن نوشته شده است. ممنون که تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

مهدی عبدی
1402/11/05 02:14
دو سه با کتکشون بزنی دیگه نمیان
مهدیه
1401/11/20 11:46
با سلام و ادب در مورد حیوان گزیدگی به هیچ وجه نباید پانسمان انجام شود . چون ویروس هاری بی هوازی است و در شرایط نبود اکسیژن به سرعت تکثیر پیدا می کند .
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/11/25 11:44
دوست عزیز
سلام

ممنون که مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

دالاهو صحت و درستی هیچ یک از کامنت‌ها را تایید یا رد نمی کند لطفا پیش از هر اقدامی از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/09/11 15:44
بله درست است نبایدپانسمان شودبانظرشماموافقم من خودم دامپزشک هستم دربالابه اشتباه گفته شده زخم راپانسمان کنید
ناشناس
1401/11/10 09:14
اما وقتی بهت حمله میکنن خب نمیشه نترسید مجبوری فرار کنی امروز واقعا خدا بهم رحم کرد همش میگم اگه دخترم باهام بود چه اتفاقی براش میوفتاد این فکر داره دیوونم میکنه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/11/10 11:44
دوست عزیز
سلام

ممنون که مطلب را مطالعه کرده و تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1401/11/10 09:12
متاسفانه جایی که مازندگی میکنیم یه جورایی اطرفش بیابون هست همیشه مجبورم از این بیابون رد بشم و دخترم رو ب مدرسه ببرم همیشه هم چندتا سگ هستن امروز دخترم رو بردم مدرسه برگشتنی که خیلی هم مه بود 7،8 تا سگ هار یدفعه بهم حمله کردن درصورتی که من اصلا کاری بهشون نداشتم و نترسیده بودم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/11/10 11:33
دوست عزیز
سلام

ممنون که مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را نوشتید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/06/23 14:39
خودت یدونه سگ گارد بگیر همیشه بیرون رفتنی مراقبت باشه
بنده خدا
1402/09/19 23:20
سگ هار تا پای جان میجنگد .با یک میله اهنی میتوان مقابله کرد ضربه به پوزه و گردن سگ هار میتواند موثر باشد اما نبایستی به سر او زد چون جمجمه سگ فوق العاده محکم وقوی است .به من هم قبلا با دوچرخه که به باغچه میرفتم حمله کردند فقط تنها راه با دو چرخه با تمام قوا رکاب زدم البته دست نمی کشید و خدا رحم کرد
مازیار
1401/10/17 18:53
مورد دوم درمورد زمانی ک مجبور ب دفاع هستیم. واضحه ک در مواجهه با حمله سگ اولویت آسیب نرسیدن ب انسانه. اما درصورت امکان از زدن آسیب جدی ب چشم و گوش سگ خودداری کنید چون ممکنه باعث عفونت و مرگ بسیار دردناک و زمانبر حیوان بشه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/10/19 10:18
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1401/10/22 22:55
به سگ فرصت داده بشه آدمو جرواجر میکنه
جواب
1401/11/23 09:35
یاد اون ضرب المثل افتادم که گفته عقل نباشد....یا اون یکی دیگه که مردی میخواست عقرب رو نجات دهد با اینکه می‌دانست عقرب.....شما از اون دسته طبیعت گرا های بی عقلی هستی سگ بهت حمله داشته باشه حتی گوشت بدنت رو هم دو دستی بهش تقدیم میکنی!
بنده خدا
1402/09/19 23:33
ارواره سگ اگر بگیرد قفل میشود و حیوان با تکانهای مدام سرش دست یا گوشت پا را به راختی پاره میکند در چنین مقابله ای با زدن دست ویا پا فقط حیوان را هارتر میکند فقط اگر چوب ویا میله اهنی میتوان این وحشی هار را دور کرد حتی اگر گرگ باشد واگر نه عاقبت نا معلومی در انتظار خواهد بود.واگر به قصد کشت نزنی او..
مازیار
1401/10/17 18:51
باسلام و تشکر از مطلب مفیدتون. چند نکته رو بااجازه یادآور میشماولا درمورد دوستانی ک گفتن ب سگ غذا بدید کاملا حرف اشتباهیه. سگ در طبیعت گونه مهاجم یا بعبارتی آفته و نباید با تغذیه اونها باعث ازدیاد جمعیتشون شد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/10/19 10:12
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

بنده خدا
1402/09/19 23:45
در طبیعت اینهمه موجود زنده محتاج انسان نیستند و نوع قوی میماند و برای بقا تلاش میکند اما دخالت بی مورد انسان باعث رشد بی حد و حصر و ازدیاد بیمورد ان و هار و خوی وحشی گری این موجود میشود و نتیجه ان هم حوادث غم انگیزی است که میبینیم و میشنویم یعنی ما با دست خود به خودمان ظلم میکنیم....
علی
1401/10/07 22:14
سلامچیزی که مردم باید راجع به سگها بدونن اینکه سگها مثل آدمها شخصیتهای متفاوتی دارند : یکی عامی و بی تربیت اون یکی فرهیخته با تربیت و باهوش بعضی تنبل بعضی زرنگ بعضی احمق بعضی شجاع بعضی ترسو بعضی نازنازو غرغرو...تجربه من راجع به سگ نگهبان اینکه :سه سال بود که پای لوله گاز ما بر اثر تردد مدام دز
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/10/10 16:16
دوست عزیز
سلام

ممنون که مطلب را مطالعه کردین و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

بنده خداعزیز
1402/09/20 00:00
عزیز سگ حیوان نجسی است .مردار خوار وحتی استخوان راهم هضم میکند حالا من اگر هر روز هم حمامش کنم به دکتر هم ببرم چیزی از غریزه و ذات و خوی ان نمیتوانم از بین ببرم و زندگی من انسان نمیتواند با این موجود نجس مشترک باشد این موجود فقط نگهبان خوبی است نه برای اتاق خواب بلکه برای گله گوسفندان یا موارد دیگر.
حامد
1401/09/30 21:54
بهترین راه مقابله با حمله سگ اینه که خم بشید و نشون بدید که میخواید سنگ بردارید اگه ده تا سگ هم باشن فرار میکنن
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/10/07 14:49
دوست عزیز
سلام

ممنون که تجربه خودتان رابا ما به اشتراک گذاشتین. لازم به ذکر است دالاهو صحت کامنت‌های ارسالی را تایید یا رد نمی کند؛ لطفا هنگام به کارگیری این موارد اطمینان حاصل کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/02/21 22:13
دقیقا .فقط همین حرکت راه حله .
بی نام
1401/07/29 17:57
یکی از علتهای وجود سگهای ولگرد اینه که کارخونه دارا و کسانی که سگ دارن،توله هارو میبرن بیرون ول میکنن و سگها زیاد میشن.باید از نگهداری سگ نر و ماده با هم خودداری بشه تا توله نزارن و مجبور بشن ببرن چندتا توله رو بندازن بیرون.هم گناه داره هم موجب دردسر مردم میشه.
پاسخ دهید...
ناشناس
1401/05/01 01:14
دوستان عزیز به نظر من غذا دادن به سگ ن تنها اون رو بزرگ تر میکنه تا زاد و ولد کنه و سگ های بیشتری به دنیا بیان بلکه باعث از بین رفتن اکوسیستم هم میشه چون با اینکار سگ ها زیاد میشن و حیوانات دیگه و حتی برخی انسان ها رو شکار و زخمی می‌کنند بعدش یک عده آدم میان و حقوق سگ ها را درست می‌کنند
پاسخ دهید...
ناشناس
1401/10/22 23:10
دقیقاًبدترین حیوان برای من سگ‌های وحشیه یه روز دستم برسه هرچی سگ وحشی هست میکشم
ناشناس
1401/03/31 12:45
عالی بود . ممنونم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/03/31 15:16
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

مهدی
1401/02/26 18:16
عرض سلامبرای دفاع در مقابل سگ وحشی شما میتوانید یک وسیله الکترونیکی دور کننده سگ بخرید که بسیار موثر است اسم لاتین او Dog replied است این وسیله با یک باطری ۹ ولت تغذیه میشه. زمانیکه آنرا فعال میکنید امواجی ایجاد میکند که سگ دوستش نداره و از شما دور میشه. البته از این وسیله برای تربیت سگ استفاده میش
پاسخ دهید...
sobhanmokhtari684@gmail.com
1400/12/07 17:09
چند تا سگ ولگرد تپ محلمون هست از بس بهشون غذا دادم باهام دوستن حرفم هالیشون میشه یعنی اگه تو محل با یکی دعوام بشه اگه اونجا باشند خودشون رو میرسونند و به دادم میرسند این کجاش بده ؟؟
پاسخ دهید...
ناشناس
1401/10/29 07:28
سلام مگر شما این حس دارید که دعوا کنید تا منطقه هست ویا اگر طرف منطقه سرش نمیشود ازسگ هار دوری کن ووو
رادمان
1400/12/07 07:56
سلام من چند وقتی هست ک ب ی سگ ولگرد غذا میدم والان شبا پایین خونمون مارس میکنه میره بقیه سگارم میاره میشه بگید. چکار کنم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/12/07 11:32
دوست عزیز
سلام

لطفا از غذا دادن به سگ‌های ولگرد اجتناب کنید.

با تشکر از پیام شما

سیا
1401/09/06 22:11
مارس میکنه؟! ولی معمولا سگها پارس میکنن!
ناشناس
1400/11/12 15:43
یعنی چی از غذا دادن سگ ولگرد خودداری کنید.ادمی تو احساس داری.الان مینویسی با فلان بزن تو دنده سگ بشکنه.این چه چیز مزخرفیه.ببینید سگ موجود بسیار باوفایی هست.کسی که به خوبی رفتارکنه سگ ازش محافظت هم میکنه.تنها چیز خوبی که گفت.اینه ترس ادم رو سگ میفهمه.تازمانی که بهش کاری نداشته باشید کارتون نداره.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/11/14 11:14
دوست عزیز
سلام

غذا دادن بی رویه نه تنها به سگ‌های ولگرد بلکه به تمام حیوانات وحشی سبب بر هم زدن نظم طبیعی موجود در اکوسیستم منطقه می‌شود.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/11/22 21:56
وقتی سگ بهت حمله کنه دیگه اینقد مهربون نیستی.وقتی سگ به قصد کشتن داره بدنتو فشار میده توعم چاره ای نداری خودتو از دستش نجات بدی
ممد
1401/02/13 03:38
وقتی داری با فاصله زیاد رد میشی میوفته دنبالت چه معنی ای برای تو داره؟
محمد
1401/03/16 00:17
امشب چتدتا سگ ولگرد تو قلعه نو بهم پارس کرد و اگه چندتا کمک بهم نمیرسید واقعا خیلی ترسناکه درسته نباید ادم سگ رو بزنه ولی بعضی سگها واقعا لات بازی میکنند و ادم نمیتونه جلو خودشو بیگیره
ناشناس
1401/04/20 17:17
هروقت بهت حمله کرد میفهمی چقد باوفاست سگ گله به صاحبش وفا داره نه به شما
صدرا
1402/03/22 18:39
مطمعنی یه سر بیا اینجا بببن سگم باهات چیکار میکنه . سگی که بهمون حمله کنه نازش کنیم باید با هر چیز دم دست بزنیم که کار همیشگی منه وقتی از مدرسه برمیگردم سگای معمولی ام نه سرابن همشون
ناشناس
1402/07/13 15:13
شما وقتی سگ گازت گرفت، ماچش کن
ناشناس
1402/08/08 18:28
تا وقتی همچین انسان نماهایی پیدا میشن که اینجوری با بی رحمی تمام و بدون داشتن علم کافی در مورد مقابله با حمله سگ بی زبون مطلب میذارن و نظر میدن نه تنها این مملکت پیشرفت نمیکنه که هر سال هم عقب افتاده تر و جهان سومی تر از قبل میشه شماها رو باید بذارن تو دوره نئاندرتال های وحشی اینجا چیکار دارین آخه
جانورشناس
1400/11/09 16:16
من چند روز قبل به یک سگ ماده و توله اش غذا میدادم دوباره امروز رفتم تا بدم ، یک سگ نر که از اعضای گروه آن سگ ماده بود بهم حمله کرد و سگ ماده هم با او به تندی رفتار کرد و بعد دوباره خودش ازم غذا خواست تا من بدم ولی نداشتم آیا آن سگ دوباره می آید؟ و یا آیا من را در جایی دیگر ببیند حمله خواهد کرد؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/11/11 11:44
دوست عزیز
سلام

لطفا از غذا دادن به سگ‌های ولگرد خودداری کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/06/17 18:32
ببین این سگ نه فقط اون سگ همه ی سگ ها وفادار هستند تو یه بار غذا بده بهش تا آخر عمر بهت احترام میزاره
علی میرزایی
1400/08/03 03:44
یعنی چی اسپری فلفل بزنید من متوجه نشدم؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/08/03 13:37
دوست عزیز
سلام

در صورت حمله سگ می توانید برای دور کردن حیوان از پاشیدن اسپری فلفل به طرف سگ استفاده کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/11/18 20:28
خوب کاری میکنه شما سگ ولگرد تو کوه نزدیک شهر رو نبین سگ هست که گله گوسفندت رو میدره تو زمستون
ناشناس
1400/07/21 05:50
یه بار سگ به من حمله کرد من پریدم بالای کاپوت ماشین بعد اینکه رفت منم رفتم
پاسخ دهید...
زهرا بیگدلو
1400/10/29 17:55
سگ هر موقه ادم رو دمبل کرد باید بری بالی تیر برق اگر جایی که تیر برق نداشت باید بشینی سنگ ور داری اگه سنگ هم نبود الکی دستت رو ببر سمت زمین داشت همینجوری نزدیک میشد دست رو همینجکری ببر سمتش فک کنه سنگ
بهرام
1400/06/25 22:15
چند وقت پیش ی سگ به من پارس کرد منم دویدم از دست اش فرار کردم ولی راهم جوریه باید از کنارش رد شم بعدا کع دوباره دیدمش تا منو دید بلند شد پارس کرد چیکار کنم؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/06/27 13:07
دوست عزیز
سلام

در متن بالا در مورد دفاع از خود زمانی که حمله سگ اتفاق می افتد نوشته شده است.

با تشکر از پیام شما

میثم
1401/02/09 14:13
ناراحت نشیا ولی سگه فهمیده ازش ترسیدی هر روز برای خنده هم شده بهت پارس میکنه
محمد بیات
1400/04/22 22:46
سلام دوست عزیز ما دو روز هست که یک سگ آدم گیر و کاملا وحشی برای نگهبانی خریداری کردیم الان این سگ زنجیرشو پاره کرده لطفا راهنمایی کنین که چگونه دوباره آن را به زنجیر ببندیم.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/04/23 09:58
دوست عزیز
سلام

متاسفانه ما اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/04/16 14:15
این چه مطلب بیخودی بود داری اموزش میدی دنده و سگ و بشکنن؟؟جا تاسفه.سگها حق زندگی دارن یه سری عقب افتاده ها نمیدونن بدونن زمین مال اوناست در درجه اول بعد ما
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/04/17 10:50
دوست عزیز
سلام

در طبیعت، هنگام حمله حیوانات وحشی و بدون صاحب افراد باید بتوانند از خود دفاع کنند.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/04/26 09:33
چی میگی.وقتی سگ حمله کنه حق و حقوق چه معنی داره اخه
ناشناس
1400/05/01 17:41
وقتی بی دلیل سگ به شما حمله میکنه شما حق و حقوقی نداری؟
Ata
1400/06/11 01:17
این آموزشهابرای وقتیست که سگ بهتون حمله کردوپای جونتون درمیون بود.نه اینکه به هرکسی بخوایم آسیب بزنیم.لطفاقبل اززدن نقاب حیوان دوست بودن کمی به شرایط ومطلب نوشته شده فکرکنید.
رهگذر
1400/06/14 12:39
شما هر وقت سگ بت حمله کرد دنده هاشو نسکن.اجازه اون هرکاری خواست بات بکنه.باشه گلم
ناشناس
1400/08/22 18:51
آدم متعصب جان سگ مهمتر است یا سلامتی انسان اگر می گویی جان سگ انشاالله تو را بگیرد تا بفهمی یعنی چه
مجید
1400/10/07 17:30
توهم که فکر میکنی که زمین مال اوناس زمین مال چرخه طبیعت هست و همین سگ ها به دلیل که انسان ها اکوسیستم رو بهم ریخته اند به سگ ها غذا میدهند از روی اگاهی نیست قطعا چرخه طبیعی زاد و ولد سگها را افزایش دادن ما دیگه شاهد از بین گونه های دیگه جانوری هستیم
Fighter
1400/10/25 18:27
وقتی بحث جان و زندگی باشد لازمه .پس با توجه به گفته ها باید بزاری سگه تیکه تیکه ات کنه بعد بگو اینجا خانه ی اوست ما حیوان دوستیم .
ناشناس
1400/11/18 20:30
شما هم نمیدونی هر سگی رو نگفت بزنید و بکشید سگ هار رو میگه تا حالا به پستت نخورده بفهمی
ناشناس
1400/11/18 20:35
برو وکالت سگ بخون همین نفهمای احمقی مثل تو جون مردم رو به خطر ميندازن
ناشناس
1402/06/17 17:19
----- آموزش نمیده که دنده سگو بشکنی داره آموزش میده موقعی که سگ حمله میکنه و گاز میگیره و وسیله دفاعی نداری رو میده
ناشناس
1400/04/03 11:23
ممنون از راهنمایتون کامل وکارامد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/04/05 11:09
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین و مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

Reza Asgari
1400/03/08 03:27
من با موتور بیرون شهر میرم ولی اصفهان سمت ابشار سفید شب بود نور افکنای موتورم روشن بود انگار ک کمین بودش یکم که رد شدم ی سگ در سمت راستم دویید و یکم سمت چپ وقتی رفتم جلو تر ی سگ . ک نشسته بود جلو من و هرچی بوق زدم نرفت کنار اومدم رد بشم یهو ب سمت پای ترک نشین حمله کردگارد رو گاز زدو ولکرد و باز نشست
پاسخ دهید...
ناشناس
1400/11/18 20:36
وای میستادی با لگد محکم می زدی تو پوزه بی صاحابش
رویا
1400/03/08 00:36
سلام چند روز پیش سگی یکباره خود را بهمن نزدیک کرد و چسباند و جدا نمی شد بعد ۲۰ دقیقه با بطری اب به او ریختم تا جدا شد و رفت واقعا برا جالبه علت چه بوده و چرا
پاسخ دهید...
مهدی
1400/03/07 02:56
سلام چکار کنیم که سگ در موقع حمله به نقات حساس حمله نکه اگه وسیله دفاعی نداشته باشیم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/03/08 11:48
دوست عزیز
سلام

لطفا اطلاعات داخل متن را مطالعه بفرمایید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/02/16 17:30
من و دوستم رفته بودیم یک جایی که هیچ کس نبود و امن نبود بعد همینطور که داشتیم به اونجا نزدیک میشدیم یک سگ رو دیدیم بعد اون هیچکار نمی کرد و فقط دنبال ما میکرد چند لحظه بعدبهش غذا دادیم جلوی ما دراز کشید بعد یکم که گذشت پا شد واق واق کرد بعد ما فکر کردیم شاید خطری است و برگشتیم میخواستم توضیح بدین
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/02/18 09:45
دوست عزیز
سلام

احتمال دارد آن سگ اهلی بوده و خطری نداشته باشد. با وجود این حتما در مواجهه با این موارد احتیاط کنید.

با تشکر از پیام شما

نازی
1400/02/14 11:35
چندروزپیش سگ ولگردی به دونفرازهمسایه های ماحمله کرد وآنهاراکشت ..درمسکن مهرشاهین شهراصفهانواقعادردناک بود
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/02/15 11:30
دوست عزیز
سلام

بله متاسفانه این خبر را شنیدیم و بسیار از اتفاقی که افتاده متاسف شدیم.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1400/01/02 13:02
به نظر من شهر داری همه ی این هارو می کشت راحت می شدیم آخه این چه وضعیه همین صبحی نزدیک بود یه بچه رو بخوره
پاسخ دهید...
منا
1400/02/02 12:36
بچه نباید تنها بره سمت سگ پس پدر و مادر اون بچه چیکاره هستن . اونها حیوانات خدا هستن زمین فقط مال ما آدمها نیست .
M
1400/03/07 09:10
تو همه سگا رو ببر خونه ات احمق
ناشناس
1400/11/27 11:14
چقدر آدم های بیخودی روی زمین هست یعنی چی بکشه؟؟؟؟ واقعا تو قلب داری ؟؟؟؟ اگر ما با سگ ها کاری نداشته باشیم اونها هم با ما کاری نخواهند داشت (بیشتر سگ ها وحشی(اهلی نشدن) هستن این به کنار ولی اینکه همش رو با هم جمع ببندیم کار خیلی بدیه چون همین سگ ها جون چندین نفر رو نجات دادن )
E.A
1399/11/09 23:17
سلام وقت بخیر من یه سگ ماده دوماهه میکس ژرمن دارم تازه دوروزه نگه داشتم ولی خیلی وابسته شده و خیلی هم باهوشه ولی امروز داشتم باهاش دنبال بازی میکردم یه زره اومد جلوم پارس کرد و دستش هم روی پاهام میزاشت میخواستم بدونم دلیل پارسش چیه حلمس یا بازیه ؟
پاسخ دهید...
آرتین پورشیخ
1400/01/08 14:07
اگه پارسش بلند بلند باشه یعنی می خواد بهت حمله کنه اگه پارسش کوچک باشه یعنی می خواد از تو محافظت کنه
ناشناس
1400/01/30 20:14
شاید هار شده
منا
1400/02/02 12:37
دوست عزیز لطفا بهش بفهمونید کار بدی هست سگها باهوش هستن فقط آموزش بدید با تشویقی .
اویس رودباری
1399/10/28 11:34
من یک توله سگ محلی یا نگهبان دارم ترسو است چه کنم با توله سگ های دیگر دعوا کنه و گیرنده بشه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/10/29 10:54
دوست عزیز
سلام

تمام مطالبی که در این زمینه داشتیم در متن نوشته شده است. متاسفانه اطلاعات دیگری در این زمینه نداریم.

با تشکر از پیام شما

E.A
1399/11/09 23:20
سلام وقت بخیر من یه توله دوماه میکس ژرمن دارم تازه دوروزه دارم نگهش میدارم خیلی وابستس و خیلیدباهوش ولی امروز که داشتم دنبال بازی باهاش میکردم خیلی سریع همش میومد سمتم و یه زره جلوم پارس کرد وهمش هم دستشرو میخواست روی پاهام بزاره میخواستم دلیل پارسش رو بدونم حملس یا بازیه
محسن نصیرپور
1402/02/10 01:21
سلام سگ باید ذاتش بگیر باشه بعدشم باید آموزش بدی یه عروسک براش بگیراجازه بده عروسک رو بگیره بعد شما بکش اون بکشه وقتی داره میکشه بهش بگو بگیرش و بعد همیشه بزار اون برنده بشه و بعد تشویقش کن بهش تشویقی بده و جمله وایستا هم باید بهش آموزش بدی باهاش بدو بعد قلادش رو نگه دار بگو وایستا
نیکی
1399/10/14 00:08
من یکبار یک گروه سگ بهم حمله کردن با دوچرخه از دستشون فرار کردم
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/10/27 12:32
علکی نگو من یه بار چند تا سگ به من حمله کرد با دوچرخه نتونستم فرار کنم سگ بیشتر می دود
.
1399/10/28 17:32
رفیقم جلو سگ پرو بازی در میاره بشین میگه داد فریاد فحش همه به سگ میده تو جای باغ ما و اونا هم پر سگه تا حالا من خیلی نزدیک به چوخ رفتن بودم که نجاتم داد ولی خودش با کارش سگا رو میترسونه تا حالا به چوخ اصلا نرفته داد میزنه پاش م میکوبه زمین تا سگه بره
ناشناس
1400/11/18 20:34
شانس آوردی منو تو شهران تهران گاز گرفت با دوچرخه بودم
روح الله
1399/10/12 18:27
اگر سگ به شما حمله کرد فقط کافیهروی زمین دراز بکشین و هیچ حرکتینکنین خودتونو بزنین به مردن و فکرمیکنه که مردین دیگه بهتون کارینداره من یک بار اینکار رو کردمسه تا سک به من حمله کردم وهیجراهه فراری نداشتم با اینکار نتیجهگرفتم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/10/13 13:00
دوست عزیز
سلام

با تشکر از پیام شما


لازم به ذکر است دالاهو صحت هیچ یک از پیام های ارسالی از طرف کاربران در خصوص مقابله با حمله سگ ها را تایید یا رد نمی‌کند. قبل از انجام هر مورد از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.

با تشکر از پیام شما

.
1399/10/28 17:24
بعد باهات حال میکنه میشنه مخورت
reza
1399/11/22 03:07
البته اگه تونستی از ترس پا به فرار نذاری....در ضمن یه بار چنتا سگ من رو دوره کردن و مدام پارس میکردن. من فورن نشستم و سگها سر جاشون وایستادن اما به پارس کردن ادامه دادن. بعد از مدتی صاحب سگا اومدو یگها رو ازم دور کرد
باران
1399/10/12 15:09
سلام من سگ خانگی دارم از حمله ی سگ های ولگرد بسیار می ترسم چی کار کنم تا سگ های ولگرد به سگ خانگی تم حمله نکنند
پاسخ دهید...
عارف
1399/10/10 13:37
توصیه من به عنوان یک دامپزشک اینه در صورتی که سگ دست یا پا رو با دندان گرفت یا به هرحال درگیری ایجاد شد ،و هیچی هم در دسترس نبود ،با مشت به گوشه ی چشمش از سمت بیرون ،((و نه سمت بینی)) محکم ضربه بزنید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/10/13 12:46
دوست عزیز
سلام

با تشکر از پیام شما، لازم به ذکر است دالاهو صحت هیچ یک از پیام های کاربران را تایید یا رد نمی‌کند لطفا قبلا از امتحان کردن هر یک از آنها از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.

نادر
1399/10/07 03:57
ممنون از راهنماییتون.یکبارسگهای گله به من حمله کردن.من چندتاسنگ بهشون زدم ولی یکیشون شلوارم وگرفت.اگه چوبان نرسیده بودنمیدونم چه اتفاقی نیفتاد.
پاسخ دهید...
ناشناس
1399/10/06 00:14
سگ دیدین چشاتون رو ببندید سمتش سنگ پرت کنید واقعا به سمتش سنگ پرت کنید تا متوجه بشه ازش ترسی ندارید حتی اگه یه زره بفهمه ازش ترسیدید بهتون حمله میکنع
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/10/06 09:37
با سلام و احترام

دالاهو راهکارهای رائه شده توسط کاربران در این صفحه را تایید یا رد نمی‌کند.

با تشکر از پیام شما

ا کبر
1399/09/25 01:45
نژادهای مختلف سگ رفتار متفاوتی رو از خودشون نشون میدن.به خصوص اگه تعلیم دیده باشن. اگه فک میکنین به یه جایی میرین که احتمال سک در اونجا بیشتره، یه چاقوی کوچیک پیشتون باشه بهتره. اگه هنگام گاز گرفتن سگ اون چاقو رو به چشماش یا بینیش فرو ببرین، فوری ول میکنه. خودمم امتحانش کردم. فقط دل رحم نباشین...
پاسخ دهید...
پارمیدا
1399/09/21 19:38
هر موقع میرم بیرون مورد حمله سگ ها قرار میگیرم چون خودم سگ دارم و بقیه سگ ها میخوان به سگم اسیب بزنن همین امروز دوتا سگ که صاحب داشتن میخواستن به سگ من حمله کنن و صاحب هاشون هیچ کاری نکردن و برعکس خوششون میومد سگ اشون به بقیه سگ ها حمله کنن چیکار کنم نتونستم هیچ مطلبی راجب این مورد پیدا کسی میدونه؟
پاسخ دهید...
علی
1400/01/05 21:10
یه گاز فلفل بخرید کافیه دقت کنید به چشم اوناا بزنید نه از بی دقتی به خودتان.
محمد احمدی
1400/01/18 16:15
سلام خبی. خودت برو . با چوپ سگا را بزن اگه ترسی نداری. بعد دیگه تخ نمیکنن . بیان ور سگات. اگه ترسیدی اصلا این کارو نکن
ناشناس
1401/10/29 21:02
یا نرو بیرون
سپهر
1399/09/20 03:49
داشتم از ی جا رد میشدم تو خیابون یهو وایسادم بند کفشمو درست کنم دیدم سمت راستم سه تا سگ ولگرد ولی هیکلی و هار نشسته بودن با سگه ی دو ثانیه چشم تو چشم شدم یهو نمیدونم چیشد پار کردن سه تایی افتادن دنبالم منم ترسیده بودم دووییدم ی نزدیک دویست متر دوییدم ک دیگه دنبالم نیومدن....ب نظرتون چرا دنبالم کردن؟
پاسخ دهید...
منا
1400/02/02 12:42
چرا الکی افتادن دنبالتون
ناشناس
1399/09/20 00:19
اصلاً مطالب شما جالب نبود متاسفانه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/09/20 09:32
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین، مطلب را مطالعه کردین و نظر خودتان را با ما در میان گذاشتید. اگر پیشنهادی برای بهتر شدن مطلب دارید لطفا با ما در میان بگذارید.

با تشکر از پیام شما

سید ابراهیم حسینی
1399/09/19 17:38
اگر با سگی روبه رو شوید رو به زمین خم شوید و یک سنگ یا چوب بردارید و به طور ناخداگاه سگ فرار میکند
پاسخ دهید...
دامداری دایی مرتضی اصفهان
1399/09/19 00:31
اگه سگ بهتون حمله کرد گوش سگ و بگیرید هرچقدر هم قدر باشه میخوابه تنها نقطه ضعف سگ گوش و دماغ سگه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/09/19 09:18
دوست عزیز
سلام

ما این راهکار را تایید یا رد نمی‌کنیم، توصیه می‌کنیم قبل از امتحان کردن این مورد حتما نسبت به صحت آن مطمئن شوید.

با تشکر از پیام شما

متین
1399/09/16 03:09
دوستی که گفتن فقط بشین با ادم نشسته کاری ندارن باید بگم سخت در اشتباهی یه سگ هار نشستن وایسادن حالیش نیست اگه بشینی بیشتر اسیب پذیری اگه گردنتو گرفت ک دیگه فاتحت خوندس
پاسخ دهید...
محمد جواد
1399/07/13 13:05
باسلام و عرض خسته نباشید خدمت شما . ممنون از اطلاعات خوبتون . لطفا اگه میشه راجب همه حیوانات درنده (گراز،شغال،روباه،گرگ..)هم اطلاعات بزارید که در هنگام مواجه شدن باهاشون چیکار کنیم. ولی قبلا یه جا خوندم که گراز کاری نداره . اگه کانال تلگرام یا اینیستا دارید آیدیشو بزارید. با تشکر
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/07/15 09:20
دوست عزیز
سلام

با تشکر از پیشنهاد شما حتما موضوع را بررسی و در لیست تولید مطلب قرار خواهیم داد.

با تشکر از پیام شما

حمید
1399/07/08 21:32
اگر سگی به شما حمله کرد و شما بی وسیله بودین بهترین کار این است که بنشینید و به یاد داشته باشید بلند نشوید چون سگ را تحریک کرده اید
پاسخ دهید...
عارفه
1399/08/26 18:46
واقعا چه جالب
ایلیا
1400/07/06 01:05
آهان اونم اومد گردنتو گرفت پارت کرد میفهمی
ناشناس
1399/07/07 18:58
با سگ کاری نداشته باشید کاریت نداره.
پاسخ دهید...
Mohammad ho3ien Ahmadi
1400/02/18 07:54
داداش اون مال سگه ولگرده نه سگ های نگهبان و عشایر
ناشناس
1401/03/05 23:26
آهان پس این همه آدم بی گناه که کاری ندارن با سگ ولی سگا باهاشون کار دارن چیه جریان
ناشناس
1402/06/17 17:37
بیا ببرمت یه جا با سگها کاری نداشته باش ببینم باهات کاری ندارن.
امیر
1399/07/05 23:51
ببخشید یک سگ ولگرد هست پیشش میریم پشتمان اومد و بازی هم کرد و بوم کرد ایا میشه آوردش کارش مراقبت کرد کاری نداره
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/07/07 13:49
دوست عزیز
سلام

متاسفانه اطلاعاتی در این خصوص نداریم. لطفا از مراکز نگهداری حیوانات پرس و جو کنید.

با تشکر از پیام شما

دامپزشک حیوانات
1399/08/14 18:23
سلام میشه نژادشو بگی سگ ها اگه بومی باشه بهتره من تو ی کو‌چمون دوتا سگ بومیع ماده دارم توله اوردن نگران نباش ببرش
امیرمحمد
1399/06/04 16:00
ممنون از نکاتی که به من یاد داریم 13 ساله از ایران
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/06/06 11:17
دوست عزیز
سلام

با تشکر از شما که وقت گذاشتین و این مطلب را مطالعه کردین.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/12/01 01:09
به‌نظر‌من‌وقتی‌سگ‌بهت‌حمله‌میکنه‌شلوار‌یا‌کت‌یا‌پیرهنتو‌دراری‌وقتی‌حمله‌کرد‌به‌جای‌بدنت‌پیرهن‌بگیر‌جلو‌دهنش‌تا‌اونو‌گاز‌بگیره‌بهترین‌راه‌این‌است‌واگه‌چوپ‌داشتید‌وقتی‌پیرهن‌گرفته‌بود‌باچوپ‌بزنید‌تو‌پوزش‌یا‌فرو‌کنید‌تو‌دهانش نظرتون چیه
المجاهدالمهاجر ابومحمد الایرانی
1399/05/11 14:47
بسم اللهو اما بعد :اولا که هیچ سگی الکی به کسی گیر نمیده ولی اگر یک در میلیون همچین موردی پیش اومد تا جایی ک میتتونید نباید کاری کنید ک سگ تحریک بشه مثلا دادنزنید تو چشماش نگاه نکنید و خیلی اروم ب سمت عقب قدم بگذارید و دستهاتون رو بالا و پایین نکنید" خلاصه هیچگونه حرکت غیره منتظره انجام ندید
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/05/12 11:02
دوست عزیز
سلام

برای ارسال اطلاعات از شما سپاسگزاریم.

با تشکر از پیام شما

Amir
1399/05/20 00:21
اگه سگ حمله کرد کافیست که بشینی با ادم نشسته کار ندارد حتی درنده ترین سگ ها پس این همه مطلب خوندن به تو هیچ کمکی نمی کند و اصلا در مواقع خطرناک نمی توتنی فکر کنی.فقط کافیست بشینی سگ با آدمی که نشسته کار ندارد
ناشناس
1399/05/27 18:49
سگ ها حیوانات خوبی هستند اما اگر جان شما در خطر باشد باید شرایط حیوان دوستانه را کنار گذاشت
ناشناس
1399/11/22 03:18
چندبار سگ به من حمله کرد. از ترس محکم پا به فرار گذاشتم. حیوون به همراه پارس کردن چند قدمی پشت سرم اومد بدش وایستاد.و کمی پارس کردو ساکت شد
علیرضا صادقی نژاد
1399/05/08 15:41
سلام چه کار کنیم که سگ ازما بترسد وفرار کند یازمان کارکردن ازپشت یا ازهر طرف به ما حمله نکند یا ازما بترسد چون زمان کار هواسمان به سگ نیست
پاسخ دهید...
المجاهدالمهاجر ابومحمد الایرانی
1399/05/11 14:51
بسم الله ببینید اقا علیرضا اینکه بخوای کاری کنی سگ ازشما بترسه خیلی سخت تر و خطرناک تر ازاینه ک بخوای با سگ دوستت بشیعمدتا سگ‌ها هار نیستن ولی درکل نباید با سگهای غریبه زیادی متچ شدهرچی بیشتر از سگها دور بشی و بهشون اهمیت ندی و هونسردتر باشی ایمن‌تر هستیوالسلام
تولید محتوای دالاهو
1399/05/12 10:59
دوست عزیز
سلام

معمولا سگ ها بی دلیل حمله نمی کنند.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/05/27 18:51
از برنامه سگ دور کن صوتی استفاده بشه برای یک های ولگرد و وحشی. سگ خانگی باید توسط مربی تعلیم داده بشه
ناشناس
1399/04/04 10:11
با دستکش ذخیم دستمونو بکنیم تو دهن سگ خفه میشه؟
پاسخ دهید...
المجاهدالمهاجر ابومحمد الایرانی
1399/05/11 14:55
بسم اللهاولا اینکه اینن کار اصلا ب هیچ وجه درست نیست بعدشم اصلا فکرنکنم سگی رو که شما بتونید اینقد راحت این بلارو سرش بیارید " خطرناک باشهبعدشم مگه زندان ساواکه ؟واسلام
ناشناس
1399/05/27 18:52
کار درستی نیست حیوان آسیب جدی دیده و خواهر مرد. بهتره در صورت حمله درخواست کمک کنید یا از برنامه سگ دور کن صوتی استفاده بشه
ناشناس
1399/03/22 12:21
سلامبیشتر سگ‌هایی که در طبیعت یا جنگل‌ها هستن بخاطر گرسنگی ممکن است به ما حمله کنند کافیست کمی غذا یا حتی نان برای آنها بیاندازید آنوقت میبینید که با شما کاری نخواهند داشت.بر اساس تجربه شخصی خودم گفتم چون چندبار برایم اتفاق افتادهفرار از دست سگ‌ها سخت است حتی با موتور مخصوصا وقتی چند سگ باشند.
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/03/24 13:17
دوست عزیز
سلام

ممنون از پیام شما.

ناشناس
1400/10/07 17:41
سگ های ولگرد باید کشته بشن همشون یا هم اونایی که انقدر سنگ این حیوانات رو به سینه میزنن بیان ببرن خونه هاشون و شب ها هم با همدیگه بخوابن این جوری دینشون رو ادا کردن مثل همون منا خانم همه سگ ها مال تو ببر خونتون بذار ما عقب افتاده باشیم و تو جلو افتاده خانم
ناشناس
1399/03/10 13:52
چجوری بفهمیم که سگ داره با ما بازی میکنه یا قصد حمله داره
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/03/19 10:37
دوست عزیز
سلام

داخل متن در این باره توضیح داده شده اما برای شما این بخش از متن مجددا کپی شد:
وقتی سگی به آرامی به شما نزدیک می‌شود درحالی‌که سرش را بالاتر یا پایین‌تر از بدن نگه داشته است، به احتمال قوی تنها درحال کنجکاوی است. کاری نکنید که حیوان را تحریک کند.

در عین حال وقتی سگی با سرعت و درحالی‌که سر را در امتداد بدن نگه داشته به شما نزدیک می‌شود بهتر است حواس‌تان را خیلی جمع کنید، اوضاع چندان هم جالب نیست!

اگر سگی پارس کرد به این معنی است که نمی‌خواهد به شما حمله کند. فقط اعلام هشدار می‌کند. بنابراین کاری با او نداشته باشید. به مسیرتان ادامه دهید و از سنگ و چوب دستی استفاده نکنید، چرا که غریزه او را تحریک می‌کنید.

اما اگر سگ خرناس کشید علامت حمله است. اگر این صدا را شنیدید کاملا آماده باشید.حالت حمله بگیرید. چوب دستی را بالا بیارید و به علامت حمله نشون دهید.

با تشکر از پیام شما

المجاهدالمهاجر ابومحمد الایرانی
1399/05/11 14:59
بنظره من اونی که فرق بازی و حمله رو ندونه همه جوره تهدید میشه حالا شما باید دقت کنی ببینی سگ خرخر میکنه یا ن ؟ دندوناشو نشون میده یا ن؟ سرشو پایین یا در امتداد بدنش میگیره ؟بعضی وقتاهم ممکخنه درحین بازی وقتی هیچکدوم از این علائم رو نشون نداده یکدفه هار بشه " خلاصه سگها خیلی متفاوتنوالسلام
مجتبی
1398/12/22 16:44
عالی من کاری کردم یه سگ بهم حمله کنه یدونه از این کاراروکردم ولی سگه خودم آنو گاز گرفت
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/12/24 10:16
دوست عزیز
سلام

لطفا باعث آزار حیوانات نشوید. این روش ها صرفا زا جهت دفاع از خود است نه برای آزار و اذیت حیوانات.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/05/27 18:54
این کار حیوان آزاری استلطفا دیگر این کار را نکنید زیرا امکان شکایت مردم از شما در کانال حمایت از حیوانات بالاست
ناشناس
1394/03/26 16:17
"ضربه به پشت گردن در نزدیکی سر بهترین اقدام ممکن است."
این حرکت چه بلایی سر سگ میاره؟!
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/03/30 11:29
سگ رو بی‌حال می‌کنه و باعث جدا شدنش از مصدوم می‌شه. اگر ضربه خیلی محکم باشه، ممکنه باعث کشته شدن حیوان بشه.
ناشناس
1399/05/27 18:55
قطعا دچار آسیب می شود شکستن بنده و ضربه به گردن فقط برای موارد با احتمال مرگ و میر است
علی
1394/03/19 11:34
اگر ممکنه در مورد برخورد با گرگ هم بنویسید. مخصوصا توی سرما، احتمال حمله گرگ هم زیاده توی طبیعت
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/03/19 12:17
حمله گرگ به انسان بسیار نادره؛ اما برای آشنایی بیشتر کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان، حتما در این مورد خواهیم نوشت.
با تشکر از شما
المجاهدالمهاجر ابومحمد الایرانی
1399/05/11 15:03
بسم اللهببینید علی اقا گرگها خیلی کم اتفاق می افته ک به انسان حمله کنن این امر فقط در زمانی اتفاق می افته ک گرگ خیلی گرسنه باشهاما هیچوقت کسی از یادگرفتن ضرر نکردهحالاشماهم دقت کن چون این چیزی ک میگم تجریه شخصی خودم بودههروقت گرگ نزدیک شد باید با یه جسم تیز منتظر حمله و دفاع باشی
المجاهدالمهاجر ابومحمد الایرانی
1399/05/11 15:06
بسم اللهادامه‌ی جواب رو اینجا میگم چون جا نبود :چاقو رو باید محکم بگیری دستت حتی اگر موقعیتش بود با چسب یا پارچه دستت ک‌داخلش چاقو هست رو محکم ببندی تا هیچجوره چاقو رو از دست ندیفقط کافیه سه یا چهارتا ضربه بزنی به پهلوی گرگ دیگ کارش تمومهاگ خونریزیش با کف بود ینی زدی ب ششاگ سیاه ینی زدی شاهرگش
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.