تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو یکی از جاذبه‌های زیبای استان آذربایجان غربی است. طبیعت زیبای این منطقه تلفیقی از هنرنمایی رود، کوه و جنگل است.

 

دریاچه مارمیشو در 45 کیلومتری غرب شهر ارومیه، میان کوهستان‌های مجاور مرز ایران و ترکیه قرار دارد. می‌گویند، نام این دریاچه از نام رهبر مسیحیان ساکن منطقه به نام «بنیامین مارشیمون» گرفته شده است. سرچشمه اصلی مارمیشو، آب‌های جاری از شمال غربی ایران هستند، اما سرچشمه‌ی اولیه در ترکیه است. سرریز این دریاچه، رودخانه نازلوچای را تشکیل می‌دهد که در نهایت به دریاچه ارومیه می‌ریزد. طبیعت کوهستانی و جنگلی این منطقه دیدنی است. تا چشم کار می‌کند رود، کوه و جنگل دست به خلق صحنه‌ای بی‌نظیر زدند تا جان آدمی روح تازه‌ای بگیرد.  

www.dalahoo.com

به احتمال زیاد دلیل پیدایش دریاچه، ناآرامی‌های درون زمین بوده است، مواردی مانند زلزله و ریزش کوه، مسیر آب را مسدود کرده و مارمیشو  را در دره‌ای به مساحت 5 هکتار به وجود آورده است. از لحاظ جغرافیایی، از جنوب به قلل سی‌تاو، قایدوک و چال، از شمال به کوه بایدوست، از غرب به روستای مخروبه دری و از شرق به روستاهای بانی و پسان منتهی می‌شود. اطراف دریاچه مملو از درختان بید است که به نوعی حفاظ طبیعی اینجا به‌حساب می‌آیند. درختان بلوط ایرانی، سپیدار، زالزالک، بادام وحشی و... از گونه‌های گیاهی دیگر این منطقه هستند. در مورد حیات‌وحش این منطقه، از لحاظ پراکندگی خرس، روباه، گرگ، خرگوش، کبک، بلدرچین و سمندر کردستان را می‌توان نام برد. 

www.dalahoo.com



1394/04/22 | کد مطلب: 2778
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
مهناز قاضی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تور مرتبط با این موضوع کدام است؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
kajal samadpor
1394/04/27 16:14
زیباست. ممنون
پاسخ دهید...
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.