تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

کشور عمان و دیدنی‌های آن

کشور عمان، کشوری است سلطان نشین و زیبا در شرق شبه‌جزیره عربستان و هم‌جوار با دریای عمان. پایتخت عمان شهر مسقط است و از شهرهای مهم عمان می‌توان به سیب، صلاله، بوشر و صحار اشاره کرد. مساحت کشور عمان حدود 310 هزار کیلومتر مربع است. این مساحت تقریبا معادل مساحت استان خراسان (شمالی، رضوی و جنوبی) است. عمان در جوار دریای عرب و اقیانوس هند قرار دارد. همسایه های عمان، یمن و عربستان هستند و از طرفی با کشور ایران مرز دریایی (آبی) دارد. عمان یک کشور بسیار جوان است و نیمی از ساکنان آن کمتر از 20 سال سن دارند. دیدنی‌های کشور عمان کم نیستند و از نظر گردشگری به پایتخت گردشگری عرب شهرت دارد.

 

تورهای خارجی

درباره کشور عمان بدانید

عمان بزرگ‌ترین مقصد گردشگری خلیج‌فارس در سال 2014 شناخته شده و سالانه گردشگران بی‌شماری راهی این کشور می‌شوند. پایتخت کشور عمان مسقط نام دارد و تعداد استان‌های این کشور فقط 4 عدد است: مسقط، مسندم، ظفار و بریمی. زبان رسمی کشور عمان عربی و واحد پول آن ریال عمان است. البته از آنجا که کشور عمان کشوری توریستی است و قومیت‌های مختلفی (پاکستانی، هندی و...)  را در خود جای داده، افرادی زیادی را خواهید دید که به زبان انگلیسی تسلط دارند. 

کشور عمان 

آب و هوای کشور عمان

عمان، کشوری با آب و هوای گرم است و در روزهای زمستان نیز دمایی حدود 17 تا 25 درجه سانتی گراد دارد. البته دمای هوای کشور عمان در ارتفاعات، بسیار کاهش می‌یابد. در میان شهرهای عمان، مسقط آب و هوایی گرم و مرطوب و صلاله آب و هوای معتدل‌تری دارد. 

آداب و رسوم کشور عمان

آداب و رسوم و نوع پوشش مردم کشور عمان هنوز شکل اصیل خودش را دارد. مردان هنوز دشداشه (لباس بلند سفید رنگ) می‌پوشند و زنان با حجاب‌ کامل و نقاب سیاه رنگ دیده می‌شوند. البته نمی‌توان گفت همه مردم عمان مقید به چنین پوششی هستند. به گردشگران خارجی نیز توصیه می‌شود هنگام بازدید از دیدنی‌های عمان تا حدی لباس‌های پوشیده به تن داشته باشند. 

نشان ملی  کشور عمان چیست؟

یکی از نکات قابل توجه در مورد کشور عمان، نشان ملی این کشور است. این نشان نوعی خنجر غلاف شده است که در اکثر مغازه‌ها دیده می‌شود. این خنجرها اغلب ساخت کشورهایی مثل هند و پاکستان هستند. ارصا (عصایی از جنس نی که در آن شمشیر قرار می‌گیرد) نمادی از قدرت قبیله‌ای به شمار می‌رود. نقره عمانی نیز در دنیا مشهور است. می‌توانید از نقره عمانی برای دوستان‌تان سوغات ببرید. 

 

خنجر عمانی

غذا و خوراکی‌های کشور عمان

در اغلب غذاهای عمانی برنج و گوشت دیده می‌شود و با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار است. غذاهای عمانی ترکیبی از غذاهای عربی، لبنانی، ترکی و هندی هستند. البته خود عمانی‌ها معتقدند غذاهایشان با غذاهای عربی متفاوت است. غذاهای دریایی نیز در این کشور به وفور دیده می‌شود. 

نوشیدنی عمانی: در سفر به عمان خوردن نوشیدنی‌ای که از قهوه و هل به دست می‌آید را از دست ندهید. 

شیرینی بومی و محلی عمانی: حلوایی داغ و نیمه جامد که همراه با کمی عسل خوشمزه خواهد شد. اگر این حلو را هم میل نکردید پیشنهاد می‌کنیم چشیدن خرمای عمانی را از دست ندهید. خرمای کشور عمان شهرت جهانی دارد. 

خبز عمانی (نان عمانی): هیچ جای دنیا مانند این نان را نخواهید دید. این نان کمی گران است اما با شیر و چای داغ بسیار خوشمزه می‌شود. 

با همه این تفاسیر شاید خوردن فست فود را به غذاهای عمانی ترجیح دهید. اگر جزو این افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم به کی اف سی، مک‌دونالد و برگر کینگ در شهرهای بزرگ عمان سر بزنید. 

خوراکی عمان

قدمت کشور عمان

قدمت کشور عمان به دوران بعد از عصر یخبندان می‌رسد. حدود 14 هزار سال پیش عمان کشوری سرسبز، حاصلخیز و مکان مناسبی برای زندگی بود. آثار کشف شده در مناطق مختلف کشور عمان بیانگر اهمیت این کشور در زمینه روابط تجاری دارد. این روابط تجاری بین ایران، هند و میان رودان برقرار بوده است. 

 

تاریخ عمان

 

جغرافیای عمان

دیدنی‌های کشور عمان

کشور عمان در سال‌های اخیر، به یکی از موفق‌ترین کشورها در حوزه گردشگری تبدیل شده است. مسقط علاوه بر پایتخت عمان، عنوان «پایتخت گردشگری عرب» را از آن خود کرد. شاید از خود بپرسید دیدنی‌های عمان چه هستند که این همه در میان گردشگران پرطرفدار شده‌اند؟ بی‌شک طبیعت زیبا و ترکیب مدرنیته و سنت مسقط بی تاثیر نبوده است. از دیدنی‌های عمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طبیعت منحصر به فرد کشور عمان

کویر، کوه، صخره و دریا همه در عمان دست به دست هم داده‌اند و شاهکاری واقعی ساخته‌اند. کشور عمان از شمال به رشته کوه حجر منتهی شده و برای ماجراجویان، کوهنوردان و صخره‌نوردان مقصدی فوق‌العاده است. غواصی در زیر آب‌ها، اسکی روی شن و کپ در دل کویر از دیگر تفریحاتی است که در کشور عمان می‌توانید تجربه کنید. 

شهر سلاله عمان

در میان دیدنی‌های عمان بازدید از شهر «سلاله» را نباید از دست بدهید. سلاله بیشتر به دلیل آب و هوای مطبوع و طبیعت منحصر به فردش مشهور شده. هم‌جواری دریا و کوهستان در این منطقه چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است. سلاله جزو بنادر قدیمی است که بناهای تاریخی و باستان‌شناسی متعددی در دل خود جای داده. 

 

بسیاری از ساختمان‌هایی که در عمان می‌بینید، متعلق به زمان پرتغالی‌ها و قرن 16 میلادی است. 

 

گردشگری عمان

همچنین قبور ایوب و عمران پیامبر در این شهر واقع است. در این شهر علاوه بر لذت بردن از سواحل زیبا می‌توان از بخش‌های کوهستانی آن نیز بهره برد. نکته قابل‌توجه در مورد کشور عمان این است که به سبب وجود دو کوه نسبتاً مرتفع در بخش‌هایی از این کشور سرزمین‌های سرسبز و ارتفاعات پردرخت دیده می‌شود.

کی به عمان سفر کنیم؟

زمان سفر به عمان را علاقه‌مندی‌های شما تعیین می‌کند. دوست دارید مناظر کویری عمان را ببینید یا از مناظر سرسبز آن لذت ببرید؟ شاید هم دوست داشته باشید زمان سفرتان هم زمان به فستیوال‌های معروف باشد؟ در سفر به عمان اگر راهی شهر صلاله هستید، لازم است بدانید این شهر به جز ماه‌های خرداد تا شهریور سراسر بیابان است و برعکس در این ماه‌ها سرسبزی چشم‌نوازی دارد. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم فستیوال صنایع دستی شهر مسقط را از دست ندهید. 



1394/07/25 | کد مطلب: 3137
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
حامد احمدی

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
دان
1398/03/04 18:49
سلاملطفا درباره پوشش زنان در عمان اطلاعاتی بدید مثل عربستان هست یا امارات
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوای دالاهو
1398/03/08 12:56
دوست عزیز، سلام
در این مورد اطلاعی نداریم.
با تشکر از پیام شما
بهلول کاظمی
1398/01/28 22:46
سلام دوستان من کارشناس ارشد تربیت بدنی، دبیر ورزش و مربی فوتبال پایه هستم میخوام واسه مربیگری فوتبال پایه برم عمان کسی هست که عمان زندگی کنه و بتونه منو راهنمایی کنه
پاسخ دهید...
Anahita
1397/07/05 23:49
سلام من ۵۳ سالمه وسنگتراشم فکرمیکنین بتونم کارپیداکنم ؟؟
پاسخ دهید...
س.ي
1397/06/28 14:14
سلام دوستان كسي هست عمان زندگي كنه من نياز به كمك و راهنمايي دارم ؟!
پاسخ دهید...
ناشناس
1397/05/04 19:43
سلام دختر من لیسانس نرم افزار کامپیوتر هست الان برای کار میخاد به عمان بره بنظر شما عمان حاایی هست که یه دختر تنها بتونه زندگی کنه از لحاظ امنیت میگم
پاسخ دهید...
ناشناس
1397/11/18 21:51
بله خیلی امن هست.چهارمین کشور امن‌ دنیاست
ناشناس
1397/04/23 21:37
شهر مسقط سیستم اتوبوس رانی دارد؟
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوا دالاهو
1397/04/27 12:03
دوست عزیز، سلام
اتوبوس یکی از وسایل حمل و نقل در کشور عمان است.
با تشکر.
سید حسین حسینی
1395/05/07 15:56
خیلی خوبه.ولی ویزای اقامت یا کار به ایرانیها داده میشه؟
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1395/05/11 08:31
با سلام
متاسفانه اطلاعی در این‌خصوص در دسترس ما نیست. لطفا به سفارت عمان مراجعه بفرمایید.
فریاد
1395/11/01 20:41
بله داده میشه
ad.ghs
1396/11/29 20:09
با سلام بله اما هر کاری به جز کارگری
سعید
1394/07/27 16:10
الان همه کشور های عربی جنگه. فایده نداره رفتنش
پاسخ دهید...
تحریریه دالاهو
1394/07/27 16:43
با سلام
خیر اینطور نیست. در حال حاضر جنگ در کشورهای سوریه و عراق در جریان است اما کشور عمان، از امن‌ترین کشورهای عربی است و ارتباط صمیمانه‌ای با دولت ایران دارند. حجم انبوه گردشگران نشان دهنده امنیت در کشور عمان است.
ad.ghs
1396/11/29 20:10
سلام ن عمان اینجور نیست من عمان زندگی میکنم و برخلاف دیگر کشور های عرب اینگونه نیست
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.