تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

تالاب عشق‌آباد

تالاب عشق‌آباد، یکی از مناطق بی‌نظیر پرنده‌نگری در اطراف تهران است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت بسیاری از پرندگان، فرصت خوبی را برای استراحت آنها ایجاد کرده است. با فرا رسیدن زمان مناسب در اینجا می‌توانید از پرنده‌نگری و تماشای پرندگان مقیم و مهاجر لذت ببرید.

تالاب چهار گوش عشق‌آباد در نزدیکی روستای عشق‌آباد در بخش قلعه نو شهرستان ری واقع شده است. اطراف این تالاب پوشیده از نی، لویی و سازو است که در فصل بهار و پاییز نمای بسیار زیبایی به این منطقه می‌دهند.

تالاب عشق‌آباد

شش ماه اول و شش ماه دوم سال، در اینجا پرندگان مهاجر و زادآور متنوعی را خواهید دید. پرندگانی چون خروس کولی دم سفید، تلیله کوچک، تلیله سفید، آبچلیک نوک سربالا، آبچلیک نوک پهن، تلیله شکم سیاه، حواصیل ارغوانی، کفچه نوک و... در تابستان تالاب عشق‌آباد دیده می‌شوند. سبزقبای اروپایی و زنبورخوار اروپایی نیز در فصل تابستان در تپه‌های اطراف اینجا لانه گزینی می‌کنند. در نیزارهای حاشیه‌ی تالاب عشق‌آباد، گنجشک‌سانان متنوعی از سسک بزرگ نیزار تا سسک ابرو سفید و دم چتری را می‌توانید ببینید.

کاکایی سر سیاهکاکایی سر سیاه


در فصول پاییز و زمستان که فصل مهاجرت اغلب پرندگان آبزی و کنارآبزی به ایران است، می‌توانید انواع مرغابی‌سانان از جمله اردک ارده‌ای، اردک سرسبز، اردک نوک پهن، خوتکا و خوتکای ابرو سفید، انواع پرستو دریایی‌های تالاب زی، انواع کاکایی‌ها کورکور سیاه و... را ببینید.
فلامینگو بزرگ

فلامینگو بزرگ


در این منطقه، دسته‌های بزرگی از زنبورخوارهای گلوخرمایی و یا حتی سارگپه‌های جنگلی را می‌بینید که لحظه‌هایی ناب از طبیعت ایران را رقم زده‌اند. تمام سال اینجا مملو از دسته‌های پرندگان مقیم است که به دلیل وجود انواع مواد غذایی گوناگون در تالاب زندگی می‌کنند. پرندگانی چون ماهیخورک معمولی، سنقر تالابی و حواصیل خاکستری. اگر به تالاب عشق‌آباد رفتید، پیشنهاد می‌کنیم از تماشای آتشکده ری که در نزدیکی اینجاست نیز غافل نشوید.



1394/08/30 | کد مطلب: 3207
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
مهناز قاضی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.