تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

همه چیز درباره جزیره بالی

بالی اندونزی یک مقصد گردشگری پرطرف‌دار است که ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی، میراث‌فرهنگی غنی و سبک زندگی پر از آرامش را ارائه می‌دهد. بالی که به‌عنوان جزیره خدایان نیز شناخته می‌شود هر ساله گردشگران بسیاری را در قالب تور بالی، برای کشف سواحل خیره‌کننده، جنگل‌های سرسبز استوایی و معابد تاریخی به سمت خود جذب می‌کند. اگر آماده تجربه یک تور خارجی خاص هستید، بهتر است از بالی بیشتر بدانید.

تور بالی

جزیره بالی

بالی یکی از زیباترین و معروف‌ترین جزایر اندونزی به شمار می‌رود که در جنوب خط استوا و بین «جاوه» و «لومبوک» قرار گرفته است. این جزیره دارای آب‌وهوای گرمسیری است و این مسئله در کنار سواحل زیبای آن باعث شده تور بالی یکی از تورهای محبوب باشد. جمعیت این جزیره چیزی در حدود ۳ میلیون نفر است و بیشتر اهالی آن را مردم اندونزی تشکیل می‌دهند.

بالی جزیره‌ای در اندونزی با دیدنی‌های بی‌شمار است

خاص‌ترین جاهای دیدنی بالی

جزیره بالی به دلیل طبیعت رؤیایی، آب‌وهوای دلچسب، و سواحل بسیار خاص خود مقصد مسافران بسیاری است. در ادامه با مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره بالی آشنا می‌شوید:

تور بالی دالاهو با برنامه ویژه هر سال برگزار می‌شود

معبد پورا لوهور اولاووتا ‌ Pura Luhur Uluwatu

یکی از جاهای بسیار دیدنی بالی برای مسافران تور خارجی، این معبد بسیار خاص است که یادآور فیلم‌های تخیلی است. «اولاووتا» یکی از معروف‌ترین معابد هندو در بالی است که در شبه‌جزیره «بوکیت» قرار گرفته است. این معبد یکی از معابد هفت‌گانه بالی است و مردم محلی اعتقاد دارند این قلعه از جزیره سبز بالی در مقابل شیاطین محافظت می‌کند. قدمت معبد «پورا لوهور اولاووتا» به قرن یازدهم باز می‌گردد و همچنان در آن مراسم مذهبی برگزار می‌شود. این معبد در قسمت ورودی با مجسمه بزرگ «گانشا» مسافران را به خود جلب می‌کند.
اولاووتا بر تپه‌ای قرار گرفته که حدود ۷۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. چشم‌انداز اقیانوس هند، کنده‌کاری‌های تاریخی، و معماری بی‌نظیر این مکان ترکیب بی‌نظیری به مسافران تور بالی ارائه می‌دهند. مسافران تور بالی می‌توانند در این معبد به تماشای مراسم مذهبی بنشیند و از چشم‌انداز زیبای اطراف معبد استفاده کنند.

جنگل میمون‌های یوبود‌ Ubud Monkey Forest

جنگل میمون‌های «یوبود» مکانی مناسب برای افرادی است که به دیدن این حیوانات دوست‌داشتنی و بانمک علاقه‌مندند. این جنگل که به نام جزیره میمون‌ها نیز شناخته می‌شود در حاشیه شهر یوبود قرار گرفته و محل اصلی زندگی میمون‌های «ماکاک خاکستری دم‌دراز» به شمار می‌رود. پیاده‌روی در این جنگل سرسبز در کنار میمون‌ها تجربه خاصی برای مسافران تور بالی رقم می‌زند که هیچگاه از یاد مسافران تور خارجی بیرون نخواهد رفت.

معبد بساکیه‌ Besakih Temple

معبد «بساکیه» را به‌عنوان «معبد مادر» جزیره بالی نیز می‌شناسند که از جاذبه‌های بسیار مهم برای مسافران تور خارجی به شمار می‌رود. این معبد بیش از هزار سال قدمت دارد و در ارتفاع ۱۰۰۰ متری بالاتر از سطح زمین و در دامنه جنوب غربی کوه‌های «آگونگ» قرار گرفته است. معبد بساکیه بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین معبد از معابد هفتگانه بالی است و در واقع یک مجموعه هنری است که حدود ۲۳ معبد دیگر را در خود جای‌داده است.
قدمت این منطقه به حدود ۱۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد و با اینکه در طول تاریخ در معرض هجوم بلاهای طبیعی بوده؛ اما بناهای آن به شکل عجیبی سالم مانده‌اند. این منطقه با شالیزارهای برنج، تپه‌های سرسبز، رودخانه و کوه‌ها احاطه شده و همین مسئله زیبایی آن را دوچندان می‌کند. سالانه بسیاری از گردشگران تور خارجی و مردم محلی برای شرکت در جشن‌ها و مراسم مختلف در این معبد گرد می‌آیند و دیدن آن به مسافران توصیه می‌شود.

معابد فرصت آشنایی با اقوام و مذاهب گوناگون را برای‌تان فراهم می‌کنند

کوه آتشفشان باتور و کینتامانی‌ Kintamani and Mount Batur

یکی از دیدنی‌های خاص این جزیره برای افراد طبیعت‌گرد تور خارجی، این کوه آتشفشانی است. این آتشفشان از دو کاسه آتشفشانی متحدالمرکز و یک دریاچه دهانه آتشفشانی تشکیل شده است. طبیعت این آتشفشان و اطرافش و همچنین شش دهکده باستانی باعث می‌شود که این منطقه یکی از جاذبه‌های خاص برای مسافران تور بالی باشد. مسافران تور خارجی می‌توانند در اطراف این کوه آتشفشانی پیاده‌روی داشته باشند و در رستوران‌های مشرف به این کوه‌ها، مناظر فوق‌العاده را در هنگام چشیدن طعم یک قهوه یا غذای محلی ببینند.

تراس‌های برنج تگالالانگ‌ Tegallalang Rice Terraces

جزیره بالی به شالیزارهای طبقاتی برنج خود نیز بسیار معروف است. این شالیزارها تراس‌های برنج «تگالالانگ» نامیده می‌شوند که در یوبود و در مرکز بالی قرار دارند. این شالیزارها یکی از مقاصد مهم بیشتر مسافران تور بالی هستند و مکانی بی‌نظیر برای عکاسی به شمار می‌روند.
گوآ گاجا‌ Goa Gajah
به «گوآ گاجا»، «غار فیل» نیز می‌گویند. این غار در ضلع غربی دهکده «بدولو» و در ۶ کیلومتری مرکز یوبود قرار گرفته است. غار فیل به دلیل حکاکی روی دیوارهای سنگی، استخرهای شنا، چشمه‌ها و «غار مرکزی مخصوص تمدد اعصاب» معروف است.

تراس‌های برنج بالی از زیباترین دیدنی‌های این منطقه هستند

ساحل سانور‌ sanur beach

سواحل بالی یکی از دلایل شهرت این جزیره هستند. یکی از زیباترین سواحل بالی، ساحل «سانور» در جنوب شرقی این جزیره و در مجاورت روستای «دنپاسار» است. این ساحل آرامش وصف‌ناپذیری دارد که در کنار زیبایی‌اش، جاذبه‌ای خاص برای مسافران تور بالی ایجاد می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید آرامش این جزیره باعث می‌شود سالمندان بسیاری به سمت آن بروند و به همین دلیل این ساحل را به نام «ساحل خوروپف» نیز می‌شناسند.

در ساحل سانور بالی می‌توانید تجربه‌های منحصربه‌فردی را داشته باشید

ساحل قارچ ‌ Mushroom

ساحل قارچ مکانی مناسب برای انواع تفریحات آبی است. این جزیره قارچی شکل، در مجاورت روستای «جونگوتباتو» قرار دارد و یکی از رؤیایی‌ترین مکان‌ها را برای تجربه به مسافران تور خارجی هدیه می‌دهد. ماسه‌های یک‌دست سفیدرنگ و آبی فیروزه‌ای دریا ساعت‌ها می‌توانند مسافران را مدهوش خود سازند. در این ساحل امکان شنا و غواصی وجود دارد و مسافران می‌توانند در دنیای زیر آب نیز به گشت‌وگذار بپردازند.

سافاری بالی و پارک مارین ‌ Bali Safari and Marine Park

اگر اهل سافاری هستید سافاری «والی» و پارک «ماریان» برای شما حتماً لازم است. این پارک در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده و یکی از بزرگ‌ترین و پربازدیدترین پارک‌های موضوعی حیوانات در بالی به شمار می‌رود. در این پارک حدود ۶۰ گونه حیوان به شکل آزاد زندگی می‌کنند و سافاری و دیدن این حیوانات از نزدیک می‌تواند برای دوستداران حیات‌وحش بسیار دیدنی باشد.

در بالی می‌توانید تجربه سافاری‌های رویایی را هم داشته باشید

بازارچه اوبود آرت بالی‌ Ubud Art Market

اگر می‌خواهید در تور بالی کمی خرید کنید، می‌توانید به بازارچه «اوبود آرت بالی» سر بزنید. این بازارچه در مجاورت کاخ سلطنتی بالی قرار گرفته و بومی‌ها آن را «پاسار سنی» می‌نامند. در این بازارچه می‌توانید محصولاتی همچون صنایع‌دستی، پارچه‌های ابریشمی، انواع مجسمه، لباس و... را خریداری کنید. محصولاتی که در این بازارچه به فروش می‌رسند توسط مردم محلی روستاهای «تگالالانگ»، «پایانگان»، «پنگوسکن» و «پلیاتان» به تولید رسیده‌اند. این بازارچه محل خوبی برای خریدن سوغات نیز هست.

در بالی صنایع‌دستی و هنرها بومی را به‌عنوان سوغات انتخاب کنید

سخن آخر

تنوع جاذبه‌های کشور بالی بسیارند. در واقع در هر گوشه این جزیره مسافران تور خارجی می‌توانند جلوه خاصی از طبیعت، بناهای تاریخی و سنت و فرهنگ این مردم را به تماشا بنشینند. بالی می‌تواند یک تور خاص در تجربه سفرهای تور خارجی مسافران باشد و به همین دلیل شرکت در این تور به افراد اهل تجربه‌های جدید پیشنهاد می‌شود.
برای کسب اطلاعات لازم در مورد تور بالی، آژانس گردشگری دالاهو می‌تواند پاسخگوی سؤالات شما باشد.



1395/02/04 | کد مطلب: 3414
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.