تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

سفری سورئال به جزیره قشم با «اژدها وارد می‌شود»

سال ١٣۴٣ یک شورلت ایمپالای نارنجى رنگ از قبرستان باستانى می‌گذرد و به سمت کشتى به خاک نشسته‌اى راهی می‌شود. داخل کشتى یک زندانى تبعیدى حلق آویز و کارگاه حفیظی برای بررسی علت مرگ وی به منطقه اعزام شده است. پس از دفن زندانی زمین به لرزه می‌افتد. کارگاه حفیظی به این مسئله مشکوک می‌شود و تلاش  می‌کند در میان نوشته‌های روى دیواره‌ى کشتى-که خاطرات روزانه زندانی است- بفهمد چرا سال‌ها است کسی مرده‌اش را در این قبرستان دفن نکرده است؟

روایت بالا، ماجرای یکی از فیلم‌های جذاب پرده نقره‌ای ایران در سال گذشته بود. فیلمی با فضای سورئال از مانی حقیقی به نام «اژدها وارد می‌شود» که تماشای آن بیننده را میان واقعیت و خیال شناور نگه می‌دارد!

اگر به جزیره قشم سفر کرده باشید می‌دانید وقتی سخن از جزیره جادویی به میان می‌آید یعنی همان چیزی که در میان صخره‌های عجیب و غریب این جزیره به وضوح لمس می‌شود. فیلمبرداری اژدها وارد می‌شود در این جزیره انجام شده است و بیشتر لوکیشن‌های جذاب این فیلم در روستای چاهکوه قرار دارد؛ از جمله قبرستانی قدیمی که در ابتدا از آن صحبت شد. اما شاید زیباترین لوکیشن فیلم را بتوان استفاده از دره چاهکوه قشم دانست که فضای خاصی را در پلان‌های تصویربرداری شده به فیلم بخشیده است.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت در بخش‌های بهترین چهره‌پردازی، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلمبرداری نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فجر و هم‌چنین کاندید خرس طلایی جشنواره بین‌المللی برلین شد.

 



1396/07/02 | کد مطلب: 3823
برچسب‌ها: سینما سفر
پرستو صاحبی

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.