تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم باکو کدامند؟

میراث فرهنگی، فرهنگ غنی، غذاهای خوش‌طعم، خرید و سرگرمی. اینها چیزهایی است که باعث شده طرفداران فستیوال خرید شهر باکو هر سال نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته باشند. در سال 2017، بیش از 250 هزار گردشگر در این فستیوال شرکت کرده‌اند. چرا شما هم امسال یکی از این گردشگران نباشید؟ این مطلب را بخوانید و تصمیم بگیرید به جز فستیوال خرید دوست دارید در کدام یک از فستیوال‌های دیگر باکو شرکت کنید.

 

تور آذربایجان

 

فستیوال بین‌المللی جاز در باکو

 

 فستیوال موسیقی جاز در باکو.

موسیقی جاز در آذربایجان بسیار پرطرفدار است و هواداران این سبک موسیقی هر سال در فستیوال‌ها و کنسرت‌های مختلف به پیشرفت جاز در فرهنگ آذربایجان بعد از شوروی ادای احترام می‌کنند. در فستیوال جاز شهر باکو، گروه‌ها، باندها و موزیسین‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند تا با شرکت در این فستیوال عشق و علاقه‌شان را به موسیقی جاز جشن بگیرند.

نمایشگاه بین‌المللی غذای دریایی و صنعت شیلات دریای خزر

 

نمایشگاهی از غذاهای دریایی و صنعت شیلات در آذربایجان.

هر سال در ماه می ‌(اردیبهشت و خرداد) نمایشگاهی از غذاهای دریایی و صنعت شیلات در آذربایجان برپاست. هدف از این نمایشگاه نمایش پتانسیل‌های کنونی و آینده این کشور در صنعت شیلات در منطقه دریای خزر است. محصولات دریایی متنوع محلی، یخ‎زده، فرآوری‌شده و شناخته‌شده و تجهیزات مرتبط با این صنعت در این نمایشگاه برای علاقه‌مندان به ماهیگیری، توزیع‌کنندگان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به نمایش در می‌آید.

غذای جهانی آذربایجان

 

فستیوالی برای برای نمایش نقش آذربایجان در بازار جهانی غذا.

هدف این فستیوال تلاش برای نمایش نقش آذربایجان در بازار جهانی غذاست؛ نقشی که نه تنها نیازهای داخلی و محلی را برآورده می‌سازد، بلکه پاسخگوی نیازهای جهانی و تخصصی هم هست. در این نمایشگاه محصولات متنوع لبنی، بسته‌بندی‌شده، یخ‌زده، سبزیجات و فرآورده‌های گوشتی عرضه می‌شود.

فستیوال خرید باکو

 

فستیوالی که فرصت‌های منحصر به فرد و امکان خریدهای مفید را فراهم می‌کند.

دومین فستیوال خرید باکو از 15 اکتبر (ماه مهر) تا 15 نوامبر (ماه آبان) آغاز می‌شود. رویدادی که شهر باکو در آذربایجان را به مرکز داد و ستدی بین المللی تبدیل می‌کند، جایی که فرصت‌های منحصر به فرد و امکان خریدهای مفید را فراهم می‌کند. اهالی خرید از این نوع رویدادهای فستیوال خرید بسیار استقبال می‌کنند. دومین فستیوال خرید باکو هم طرفداران زیادی دارد.

جشن ملی نوروز در آذربایجان

 

جشن نوروز، بزرگ‌ترین جشن آذربایجان.

بزرگ‌ترین جشن آذربایجان روزها ادامه دارد، اما روزهای اصلی آن در زمان برابری شب و روز است (شب 20 تا 21 ماه می ‌در تقویم میلادی). این زمان نمایانگر جشن سال نوی شمسی ایرانی و از راه رسیدن بهار است. مراسم سنتی جشن نوروز در باکو شامل پختن نوعی غذای برنجی خاص و پریدن از روی آتش برای تزکیه روح در چهارشنبه آخر سال پیش از فرارسیدن نوروز است. اهالی باکو این جشن را با رقص در میدان‎ها و اماکن مهم شهر برگزار می‌کنند. این رقص‌ها در جشن روزهای اول و دوم سال نو هم در باکو ادامه دارد.   

برگرفته از کتاب lonely planet

 



1396/11/25 | کد مطلب: 4049
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
سپیده اقتداری

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1398/03/25 18:26
در خرداد ماه گرم
پاسخ دهید...
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.