تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

خیابان استقلال کجاست؟

یکی از جاهای بسیار معروف شهر استانبول، خیابان استقلال است که آن را «قلب تپنده» این شهر نیز می‌نامند. شاید بتوان گفت امکان ندارد کسی با تور استانبول سفر کند و به این خیابان سر نزند. سالانه گردشگران بسیاری به این خیابان و کوچه‌پس‌کوچه‌های اطرافش می‌روند تا از جاذبه‌های آن دیدن کنند. این خیابان انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، پاساژهای مختلف، بناهای تاریخی و مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری استانبول را یکجا به مسافران تور خارجی استانبول ارائه می‌کند. در ادامه با ما باشید تا بیشتر از این خیابان و جاذبه‌های آن با شما صحبت کنیم؛ مکانی که باید حتماً در تور استانبول به سراغش بروید.

تور استانبول

خیابان استقلال کجاست؟

خیابان استقلال یا جاده استقلال شلوغ‌ترین خیابان استانبول است که در بخش اروپایی این شهر واقع شده و از میدان تقسیم آغاز می‌شود. بیشتر افرادی که با تور استانبول به این کشور سفر می‌کنند حداقل باید یک روز را به گشت‌وگذار در این خیابان 1.4 کیلومتری و تمام کوچه پس کوچه‌های آن اختصاص دهند. این خیابان از صبح تا شب بسیار شلوغ است و مملو از مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و نمایش‌های خیابانی است. شما در این خیابان گذر زمان را احساس نخواهید کرد چون همواره چیزی برای سرگرم شدن در مقابل خود دارید. در تور خارجی استانبول این خیابان از اولین جاهایی است که باید در تور خارجی ترکیه به آن سر بزنید.

خیابان استقلال از جاذبه‌های مهم در ترکیه است

تاریخچه خیابان استقلال

خیابان استقلال سرگذشت جالبی را از سر گذرانده است. در گذشته و در بازه‌های مختلف زمانی گروه‌ های مختلفی همچون اشراف و طبقه مرفه جامعه در این خیابان زندگی می‌کردند. در واقع بسیاری از افراد برجسته، روشنفکران عثمانی و افراد ثروتمند در این خیابان رفت‌وآمد داشتند.
همان‌طور که گفته شد به این خیابان، جاده استقلال نیز می‌گویند. دلیل این مسئله به حکومت «عبدالعزیز» پادشاه عثمانی در قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. این حاکم اصلاحات زیادی را بخش‌های مختلف استانبول انجام داد و باعث رونق خیابان استقلال و گسترش تجارت در آن نیز شد. در آن زمان به خیابان استقلال «جاده کبیر» یا «خیابان بزرگ» می‌گفتند.
در قرن نوزدهم تحت‌تأثیر تفکر مدرن اروپایی و با پیروی از الگوهای متداول در معماری هنری پاریس، این خیابان را «پرا» که نامی فرانسوی بود، نامیدند. پس از آن و طی یک تاریخ پرفرازونشیب از شورش‌های ضد یونانیان در استانبول و مسائل دیگر این خیابان تغییر چهره داد. در سال ۱۹۲۳ پس از جنگ ترکیه و با تبدیل نظام سلطنتی به نظام جمهوری، ترکیه به کشوری مستقل تبدیل شد و نام خیابان از پرا به خیابان استقلال تغییر یافت. در نهایت در دهه ۱۹۹۰ و با روند بازسازی، شکل تازه‌ای به خود گرفت. پس از این بازسازی و احداث بسیاری از بناهای تاریخی و فروشگاه‌ها، خیابان استقلال به جایگاه تأثیرگذار امروزی رسید.
این خیابان امروزه با جاذبه‌های خود، و خط تراموای معروفش یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های تور استانبول است که نباید به‌هیچ‌وجه آن را از دست بدهید.

جاذبه‌های خیابان استقلال

اگر با تور ترکیه همراه شده‌اید و به خیابان استقلال رفته‌اید حتماً جاذبه‌هایی را که در ادامه می‌آیند در نظر داشته باشید:

به دیدن کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها بروید

در این منطقه چند کلیسا وجود دارد، اما بزرگ‌ترین و بهترین آن کلیسای «سنت آنتونی پادوآ» است. معماری نئوگوتیک ونیزی داخل این کلیسا بسیار چشمگیر است. این کلیسا مکانی عبادتی برای مسیحیانی است که در یک کشور تقریباً مسلمان زندگی می‌کنند. درک تاریخ چندفرهنگی استانبول با دیدن این کلیسا و کلیساهای دیگری همچون کلیسای «سانتا ماریا دراپیس»، کلیسای ارتودوکس یونانی، کلیسای ارمنی گریگوری، کنیسه یهودی، یک مسجد زیرزمینی و... در تور خارجی استانبول برای شما فراهم خواهد بود.

کلیساهای خیابان استقلال از جاذبه‌های مهم آن است

در خیابان استقلال خرید را فراموش نکنید

یکی از سرگرمی‌های بسیاری از افراد در تور خارجی استانبول این است که در مغازه‌ها از جمله مغازه‌های لباس‌فروشی، دکوراسیون منزل، فناوری، موسیقی، ورزشی و آرایشی وقت بگذرانند. در این خیابان شما می‌توانید برندهای بسیار معروف و برندهای معمولی‌تر را در کنار یکدیگر ببینید و با توجه به بودجه خود از آنها خرید کنید. در کنار فروشگاه‌های برند، بسیاری از فروشگاه‌هایی را خواهید دید که به فروش محصولات محلی مانند تولیدات زنان روستایی و... می‌پردازند. این خیابان محلی مناسب برای خرید سوغاتی در تور خارجی استانبول به شمار می‌رود.

به پیاده‌روی و عکاسی بپردازید

بسیاری از افراد بخشی از زمان تور خارجی استانبول خود را به عکاسی در این منطقه اختصاص می‌دهند. عکاسی در این منطقه هم برای عکاسان تازه‌کار و هم حرفه‌ای بسیار مناسب است. برای عکاسی می‌توانید از خیابان استقلال شروع کنید و سپس به منطقه برج «گالاتا» و نقاط دیدنی دیگر این خیابان بروید و عکس‌های بسیار زیبا بگیرید. مطمئناً این عکس‌ها گنجینه خاصی از تور استانبول برای شما خواهند شد.

در خیابان استقلال می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید

به موزه دراویش مسلمان سر بزنید

این موزه که در ابتدا «مولوی خانه» بوده برای افراد علاقه‌مند به این شاعر بزرگ ایرانی و سنن دراویش بسیار جذاب خواهد بود. در این موزه می‌توانید به تماشای لباس‌ها، عمامه‌ها و بسیاری وسیله‌های به‌جامانده از زمان مولانا بپردازید. در بخشی از موزه نیز که «سماع خانه» نام دارد رقص مشهور سماع و مراسم صوفیان برگزار می‌شود که تجربه معنوی عمیقی برای مسافران تور خارجی استانبول خواهد بود.

موزه دراویش استانبول شما را به قلب شگفتی می‌برد

به دیدن مجسمه استقلال بروید

این بنای تاریخی در میدان تقسیم قرار گرفته و نمادی از جنگ استقلال ترکیه محسوب می‌شود. ساخت این مجسمه به سال ۱۹۲۸ باز می‌گردد و افراد ترک برای آن احترام بسیار زیادی را قائل هستند. از این مجسمه در میدان تقسیم یا تکسیم، گردش شما در خیابان استقلال آغاز می‌شود و می‌توانید آن را یک مبدأ در نظر بگیرید.

مجسمه میدان تقسیم یا تکسیم از دیدنی‌های مهم استانبول است

زندگی شبانه را در  کلاب‌ها و رستوران‌ها دنبال کنید

اگر بخواهید تمام رستوران‌ها و کافه‌های خیابان استقلال را امتحان کنید شاید ماه‌ها طول بکشد؛ زیرا با تعداد بسیار زیادی از آنها مواجه خواهید بود. شما در خیابان استقلال می‌توانید انواع رستوران‌های زنجیره‌ای معروف غربی مانند «کی اف سی» یا «مک‌دونالد» را ببینید. همچنین امکان چشیدن غذاهای سنتی ترکیه با بودجه کمتر در برخی رستوران‌ها برای مسافران تور استانبول امکان‌پذیر است. اگر می‌خواهید به سراغ رستوران‌های گران‌قیمت‌تر بروید پس به فکر رزرو کردن جای خود از قبل باشید.
برای خوشگذرانی شبانه در تور استانبول می‌توانید به انواع کلاب‌ها مراجعه کنید. در این مکان‌ها انواع موسیقی از راک سنتی ترکی تا موسیقی گروه‌های غربی پخش می‌شود و می‌توانید حسابی خوش بگذرانید. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید بهترین صحنه‌های شبانه را در آن ببینید رستوران - بار و کلاب شبانه ۳۶۰ است. این رستوران بار در یک ساختمان متعلق به قرن نوزدهم قرار گرفته و یک نمای ۳۶۰ درجه از افق شهر استانبول به شما ارائه می‌دهد.

به دیدن خیابان فرانسه در استقلال بروید

خیابان فرانسوی یک خیابان فرعی است که از داخل خیابان استقلال می‌توانید به آن وارد شوید. این محل یک نقطه‌ای محبوب برای گردشگران تور خارجی استانبول است؛ زیرا به مسافران امکان می‌دهد تا یک سبک کاملاً فرانسوی را در مقابل خود ببینند. این خیابان در نزدیکی خیابان «ینی چارشی» قرار گرفته و بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌های رنگارنگ با معماری فرانسوی در آن، نظر مسافران تور خارجی استانبول را جلب خواهند کرد. در این خیابان نباید انتظار پیشخدمت‌های خوش‌تیپ فرانسوی را داشته باشید؛ اما موسیقی زنده، فضای رمانتیک و خاصی را در این خیابان به وجود می‌آورد که می‌توانید حسابی از آن لذت ببرید.

بازدید از ایستگاه تونل را فراموش نکنید

ایستگاه تونل در محله قدیمی «کاراکوی» (گالاتا) و در انتهای خیابان استقلال قرار گرفته است. این ایستگاه تونل دومین ایستگاه قدیمی در جهان است که از سال ۱۸۷۵ آغاز به کار کرده و دیدن آن در تور استانبول می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

دومین ایستگاه قدیمی دنیا در استانبول است

سخن آخر

جاذبه‌های خیابان استقلال تمام‌شدنی نیستند. تمام مواردی که از آنها نام بردیم به‌اضافه بسیاری از موزه‌ها، گالری‌های متنوع هنری و سالن‌های تئاتر و سینما همگی می‌توانند این خیابان را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مکان‌ها برای شما در طی سفر با تور استانبول تبدیل کنند. این خیابان می‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم خود کند به‌طوری‌که متوجه نشوید چگونه زمان گذشته است. اگر وسوسه شده‌اید که به این خیابان و جاذبه‌های آن سر بزنید حتماً برای گرفتن اطلاعات کامل در مورد تور خارجی استانبول با همکاران ما در آژانس مسافرتی دالاهو در ارتباط باشید.

در تور استانبول، خیابان استقلال را با دقت بسیار ببینید



1402/09/11 | کد مطلب: 4273
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.