تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

9 کاری که در محله بشیکتاش باید انجام دهیم

بشیکتاش استانبول برای تمام گردشگران با هر سلیقه‌ای حرفی برای گفتن دارد. اهل تاریخ هستید یا اهل طبیعت؟ به موزه‌گردی علاقه دارید یا از تماشای مسابقات ورزشی لذت می‌برید؟ محله بشیکتاش استانبول یکی از محله‌های قدیمی و اصیل شهر استانبول ترکیه است. در بشیکتاش استانبول، از استادیوم تماشایی تیم بشیکتاش گرفته تا مسجد اورتاکوی و کاخ دلما باغچه همگی جاذبه‌های این محله در استانبول هستند که باید ببینید. در ادامه با جاذبه‌های بشیکتاش استانبول بیشتر آشنا شوید.

  • بازار محلی بشیکتاش جایی برای لذت بردن از قدم زدن

قدم زدن در بازار بشیکتاش استانبول حال و هوای‌تان را عوض می‌کند؛ این بازار طراوتش را از عطر سبزیجات می‌گیرد و شور و هیجانش را از جمعیت در حال خرید. در بازار بشیکتاش، علاوه بر اینکه می‌توانید خریدی به صرفه داشته باشید از دیدن مردم محلی به وجد می‌آیید. چشیدن غذاهای محلی یا نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه‌های بشیکتاش در این بازار را از دست ندهید. در نهایت، به بازار ماهی‌فروش‌های بشیکتاش می‌رسید که معماری فوق‌العاده‌ای دارد. شنبه بازار بشیکتاش در لیست بازارهای هفتگی استانبول، طرفداران بی‌شماری دارد و از سراسر استانبول جمعیتی را راهی خود می‌کند. 

قدم زدن در بازار بشیکتاش حال و هوای‌تان را عوض می‌کند.

  • هیجان‌ در تنگه بسفر، محله بشیکتاش 

تنگه بسفر در نزدیکی منطقه بشیکتاش استانبول واقع شده. بسفر مناظر فوق‌العاده‌ای دارد و کارهای هیجان‌انگیز مختلفی را در آن می‌توانید تجربه کنید. سوار کشتی‌های کروز شوید، کروز سواری کنید و به مناطق تفریحی آنجا پا بگذارید.

 تنگه بسفر بی نظیر است.

موزه نیروی دریایی در بشیکتاش

اگر به موزه‌گردی علاقه دارید، باز هم باید به منطقه بشیکتاش بروید. ابزارآلات، قایق‌ها، توپ‌های جنگی دوران عثمانی را در موزه‌ای در نزدیکی این منطقه می‌توانید ببینید. این موزه که در زبان ترکی دنیز خوانده می‌شود، بیش از یک قرن قدمت دارد و اخیرا بازسازی شده است. 

موزه اورتاکوی در محله بشیکتاش

اورتاکوی نام موزه دیگری است که در منطقه بشیکتاش می‌توانید ببینید. سبک نئوباروک، خوشنویسی‌های اسلامی، معماری‌ باشکوه و مناظر بی‌نظیر تنگه بسفر از جذابیت‌های این موزه هستند. برای بازدید از موزه اورتاکوی باید به کرانه غربی تنگه بسفر در محله بشیکتاش بروید. 

اقامتی به یادماندنی در قصرهای باشکوه عثمانی

می‌توانید شبی را را در یکی از قصرهای باشکوه عثمانی بگذرانید. قصری که روزگاری محل اقامت عثمانی‌ها بود و اکنون هتلی 5 ستاره تبدیل شده است. این کاخ، کاخ چراغان (Çırağan Sarayı) نام دارد و در سال ۱۸۶۱ و ۱۸۷۲ ساخته شد. معماری و تزئینات این کاخ بسیار باشکوهند و روزگاری نماد عظمت دولت عثمانی بودند. 

کاخ چراغان روزگاری نماد شکوه و عظمت دولت عثمانی بود.

هیجان تماشای مسابقه فوتبال را در بشیکتاش تجربه کنید

تیم عقاب‌های سیاه تیم محبوب استانبول در محله بشیکتاش است. نماد تیم بشیکتاش را در برچسب‌ها، مجسمه‌ها و لوگوهای مختلف این منطقه می‌توانید ببینید. برای تماشای مسابقات فوتبال این تیم باید به استادیوم بی‌جی‌کی اینونو (BJk inonu Stadium) بروید. طرفداران دو آتیشه تیم بشیکتاش را قبل از مسابقه حوالی استادیوم بشیکتاش خواهید دید که مشغول خواندن سرود تیم‌شان هستند. مهم‌ترین طرفدار تیم بشیکتاش، گروه چارشی است که با جملات پر شور و احساس به تشویق این تیم می‌پردازد. باشگاه بشیکتاش در 4 مارس سال 1903 تاسیس شد. تیم بشیکتاش از زمان فعالیتش بارها به مصاف با حریفان رفته و 15 بار در سوپرلیگ فوتبال ترکیه موفق به کسب قهرمانی شد. در سفر به استانبول می‌توانید تاریخ سفرتان را با یکی از بازی‌های تیم بشیکتاش هماهنگ کنید. لذت تماشای مسابقه فوتبال این تیم را در استادیوم زیبای آنها از دست ندهید. 

لذت تماشای مسابقه فوتبال تیم بشیکتاش را در استادیوم زیبای بشیکتاش از دست ندهید. 

موقعیت استادیوم در بشیکتاش.

 

فضای داخلی استادیوم بی‌جی‌کی اینونو (BJk inonu Stadium) در بشیکتاش.

 

جاذبه‌های تاریخی بشیکتاش: کاخ بی‌نظیر دلمه باغچه

برای بازدید از کاخ دلمه باغچه نیز گذارتان به بشیکتاش می‌خورد. این کاخ یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های ترکیه به جا مانده از دوران عثمانی است. کاخ دلمه باغچه به دستور عبدالمجید، در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد. 

دلمه باغچه یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های ترکیه است که از دوران عثمانی به جا مانده است.

در نزدیکی دلما باغچه از موزه نقاشی بازدید کنید

در نزدیکی کاخ دلمه باغچه موزه نقاشی است که باید ببینید. تابلوهای نقاشی، مجسمه و فضای آرام آن از خاطرتان نخواهد رفت. بعد از بازدید از این موزه می‌توانید در کافه‌های دنج آن بنشینید و از تماشای مناظر دریا لذت ببرید. 

در پارک ییلدیز Yildiz Park بشیکتاش قدم بزنید

در میان جاذبه‌هایی که در مورد آن حرف زدیم جای یک پارک خالیست. پارک ییلدیز قدمتی طولانی به اندازه قدمت بشیکتاش دارد. درختان و گیاهان کهنسال این پارک از سراسر جهان جمع شده‌اند. اگر در ماه آوریل گذرتان به محله بشیکتاش بیفتد یا تاریخ تور استانبول خودتان را برای این ماه تنظیم کرده باشید، با شکوفه‌های بهاری در پارک ییلدیز شگفت‌زده خواهید شد. لذت قدم زدن در این پارک از خاطرتان نمی‌رود.

قدم زدن در پارک ییلدیز به یاد ماندنی است.



1397/10/15 | کد مطلب: 4389
برچسب‌ها: استانبول
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
علی
1398/11/19 22:39
قیمت ملک در بهترین منطقه بشیکتاش
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/11/21 09:30
دوست عزیز
سلام

حدود قیمت ها از 800 هزار لیر آغاز و تا 4 و 5 میلیون لیر هست.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1398/05/30 15:08
باسلام ميخواستم بپرسم ميگن گربه وسگ زياددراستانبول هست آيا دررستورانها وكافه هاهم هستند؟يعني باترس بايدبنشينيم؟من خيلي ميترسم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1398/06/02 14:17
دوست عزیز
سلام

نگران نباشید، مشکلی ایجاد نمی کنن. بیشتر در خیابان هستند.

با تشکر

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.