تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

همه چیز درباره غار سون دونگ

تور ویتنام شما را با بزرگترین غار جهان آشنا می‌کند و این غار یکی از ویژگی‌های عجیب ویتنام محسوب می‌شود. غار سون دونگ بزرگترین غاری است که در جهان کشف شده و افراد مختلف همیشه مشتاق به بازدید از این جاذبه گردشگری در ویتنام هستند. اگر کشف مکان‌های جدید و ساختن خاطرات جذاب و متفاوت برای شما اولویت هستند، اگر دوست دارید همه چیز درباره غار سون دونگ بدانید، این تور خارجی متعلق با شماست. در این مطلب از دالاهو بیشتر درباره این غار بخوانید.

تور ویتنام

تاریخچه کشف غار سون دونگ

ویتنام غارها و طبیعت‌ بکر زیادی دارد اما بزرگترین غار موجود در آن سون دونگ محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۰ کشف شده است.
 اولین بار این غار توسط مرد جنگلی فونگ ناها شناخته و پس از آن در چند بازه زمانی مختلف توسط متخصصان بررسی شد. در نهایت، در سال ۲۰۱۳ این مکان به‌عنوان بزرگترین غار جهان در گینس ثبت شد.

سال 2013 غار سون دونگ در گینس ثبت شد



این غار حدود ۲ تا ۵ میلیون سال پیش توسط زمین ساخته شد اما مشکلاتی مثل: وسعت بیش از حد و شرایط محدود دسترسی به آن باعث شد تا این چندین قرن ناشناخته برجای بماند. در تور خارجی که بر مبنای بازدید از مکان‌های شگفت‌انگیز است، تور ویتنام حرف اول را می‌زند. بخشی از این مسئله به‌خاطر وجود این غار بوده که افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند.
همچنین به‌خاطر ناشناخته بودن این منطقه، مسیرهای زیبا و منحصر بفردی در آن وجود دارد که پای بشر تا سال‌ها به آن‌جا نرسیده و تغییرات اندکی در آن رخ داده است. در تور ویتنام می‌توانید از این مسیرها بگذرید و این غار منحصربه‌فرد را ببینید.

موقعیت جغرافیایی غار Han son doog

شما در طول تور ویتنام با موقعیت جغرافیایی این جاذبه آشنا می‌شوید. با این‌حال، لازم است بدانید که این مکان در کشور ویتنام و منطقه کوانگ بینه واقع شده است.
همانطور که گفته شد، این غار منظره‌های جذاب و تماشایی زیادی دارد. یکی از زیباترین منظره‌های آن به محیط اصلی آن اختصاص می‌یابد که مانند یک سالن بزرگ است. این سالن در حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و عرض آن به ۱۵۰ متر و طولش به ۵ کیلومتر می‌رسد.

غار سون دونگ برای ماجراجویان فرصت‌های بسیاری دارد


علاوه بر این؛ با سفر در تور ویتنام متوجه می‌شوید که این غار چه منبع با ارزشی در زمینه سنگ‌ها، آبشارها و رودخانه‌ها دارد. شاید پیش از این، در انواع تور خارجی شرکت کرده باشید و جاذبه‌های زیادی را از نزدیک تماشا کرده باشید اما این مکان کاملا منحصر به فرد است.
این غار با اختصاص حجم ۳۸/۵ میلیون متر مکعب به خود، رکورد بزرگترین غار در جهان را از آن خود کرد. همچنین تبدیل به یک مقصد رویایی برای ماجراجویان در سراسر دنیا شد.

غار سونگ دونگ از مظهر افسانه‌ها

همیشه مکان‌های ناشناخته رازهای سر به مهری دارند که افراد را مجذوب خود می‌کنند. یکی از چیزهایی که در این تور خارجی با آن آشنا می‌شوید، افسانه‌های جذاب محلی است که درباره این غار وجود دارد. افسانه‌ها اهمیت ویژه‌ای در تاریخ دارند. دلیل اهمیت افسانه‌ها را می‌توان حجم عظیمی از واقعیاتی در آن نهفته است، دانست. این واقعیت‌ها به‌صورت داستان و سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می‌شوند. در واقع، مردم برای اینکه یک حقیقت را بیان کنند، پشتوانه علمی نداشتند.پس برای شناخت یک مکان مانند این غار، رجوع به افسانه‌ها استفاده می‌کردند.
اگر عاشق شنیدن روایات مختلف و داستان‌های تاریخی هستید، شنیدن این افسانه‌ها را از دست ندهید. به برخی از این افسانه‌ها که در طی تور ویتنام با آن آشنا خواهید شد، در ادامه اشاره کرده‌ایم.

خدای آب غار سون دونگ

یکی از معروف‌ترین افسانه‌هایی که در تور خارجی ویتنام زیاد می‌شنوید، افسانه خدای آب به شمار می‌رود. این افسانه بیانگر حضور یک خدای آب در این غار است. خدای آب غار سون دونگ از منابع آبی محافظت می‌کند. از این‌رو، مردم این کشور احترام خاصی برای آن قائل هستند.

افسانه‌ای در ویتنام هست که می‌گوید خداب آب در این غار است

 

افسانه غار ناپدید

این افسانه به ناپدید شدن کاوشگران در این منطقه دلالت دارد. مردم تصور می‌کنند، سون دونگ یک قدرت جادویی دارد که می‌تواند افراد مختلف را در خود غرق کند.

برخی افسانه‌های ویتنام می‌گویند غار سون دونگ می‌تواند افراد را ناپدید کند

افسانه پسربچه سون دونگ

یکی از محبوب‌ترین افسانه‌های تور ویتنام، افسانه پسربچه‌ای است که در این غار با موجودات جادویی آشنا می‌شود. محبوبیت این افسانه باعث شده تا از آن یک فولکور هم ساخته شود که بسیار شناخته‌شده است.

۵ ویژگی خاص و منحصر به‌فرد سون دونگ

ویژگی‌های خاص این منطقه باعث نام‌گذاری آن به بزرگترین غار جهان است. بنابراین؛ خاص بودن این منطقه را نباید تنها در وسعت آن دانست بلکه این مکان اکوسیستم ناب و بکری دارد که از لحاظ علمی هم ارزش زیادی دارند. این ویژگی‌ها عبارتند از؛

غار سون دونگ ویژگی‌های زمین‌شناسی منحربه‌فردی دارد

 

۱. گذرگاه امید و چشم‌انداز؛ بزرگ و شگفت‌انگیز

در تور ویتنام با بخش‌های مختلف این غار آشنا می‌شوید. یکی از بزرگترین‌ بخش‌های این غار مربوط به این گذرگاه امید است. کارشناسان می‌گویند یک آسمان‌خراش ۴۰ طبقه‌ای، به‌راحتی در این بخش از غار جای می‌گیرد. وسعت آن به قدری است که یک بوئینگ ۷۴۷ از آن عبور کند. آیا این یک چشم‌انداز خارق العاده برای تماشا در یک تور خارجی نخواهد بود؟

۲. رودخانه زیرزمینی؛ تجربه قدم‌زدن روی آب

همانطور که قبلا هم گفته شد، این غار منابع آب زیادی در خود دارد. یکی از این منابع، رودخانه زیرزمینی است که آب آن از منطقه لائوس سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه گذر از غار را سخت کرده و به گذرگاه امید راه دارد. چه تعبیری از این زیباتر که با عبور این بخش سخت و طاقت‌فرسا، به گذرگاه امید خواهید رسید؟

۳. گذرگاه فسیلی؛ یک منبع باارزش علمی

اگر نقطه‌ای باشد که تاریخ و علم را به هم گره بزند، همین نقطه بازدید از غار سون دونگ در تور ویتنام است. گذرگاه فسیلی ۷۰ میلیون سال پیش از طریق فسیل‌شدن مرجان‌ها ایجاد شد. علاوه‌بر این؛ یک رودخانه زیرزمینی در این منطقه جاری است. این رودخانه یک محل مناسب برای گذراندن اوقات فراغت پس از پیاده‌روی‌های طولانی در غار محسوب می‌شود. افرادی که این تور خارجی را برگزیده و به بازدید از این منطقه پرداخته‌اند، یکی از بزرگترین و زیباترین تجربیات خود در زندگی را به دست آورده‌اند.

در تور ویتنام می‌توانید غار سون دونگ و ویژگی‌های خاص آن‌را از نزدیک ببینید

 

۴. دیوار بزرگ ویتنام؛ مرموز و کشف‌نشده

یکی دیگر از مناظری که در این تور خارجی به آن بر روبرو می‌شوید، دیوار بزرگ ویتنام است. کاوشگران در طی فرایند اکتشاف این غار به یک فلوستون غول‌پیکر برخورد کردند. عدم تجهیزات مناسب باعث شد که نتواند از آن بالا بروند یا بدانند در پشت آن چه چیزی وجود دارد. پس راه ساده را برگزیدند و نام آن را دیوار بزرگ ویتنام گذاشتند. این دیوار اکنون یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در تور ویتنام به شمار می‌رود.

۵. مرواریدهای غار؛ اشک سون دونگ

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص سون دونگ که در این تور خارجی می‌بینید، مرواریدهای غار هستند. این مرواریدها از طریق ریزش قطره‌های آب از سقف غار تشکیل شده‌اند. همچنین اندازه‌ها و سایزهای گوناگونی دارد. شما می‌توانید دیدار این مرواریدها را خاطره‌ای مهم از تور ویتنام بدانید. این مرواریدها جلوه سون دونگ را دو چندان کرده و زیبایی خاصی به آن می‌بخشند. اگر می‌خواهید، تجربه یک رویا را در زندگی خود داشته باشید، تور ویتنام و بازدید از این منطقه را از دست ندهید.

آشنایی با پارک ملی ke Bang

یکی از مناطق گردشگری که در تور خارجی ویتنام با آن آشنا می‌شوید، پارک ملی Ke Bang محسوب می‌شود. اهمیت این پارک را می‌توان از حیث غار سون دونگ دانست.

غار سون دونگ در مرز ویتنام و لائوس است و به ثبت یونسکو نیز رسیده


این پارک بخش‌های مختلفی دارد که قسمت مرکزی آن به این غار اختصاص دارد. این پارک در نزدیکی مرز لائوس و ویتنام قرار دارد که توسط یونسکو تحت عنوان میراث طبیعی جهانی به رسمیت شناخته شده است. اقلیت مردمی که در اطراف این پارک زندگی می‌کنند و در این تور خارجی آن‌ها را مشاهده می‌کنید، پیش از این در غار زندگی می‌کردند. از این‌رو، این منطقه اهمیت فرهنگی هم دارد. پس اگر در انواع تور خارجی به‌دنبال کشف فرهنگ‌هلی گوناگون، شیوه زندگی مردم، نوع ارتباطات و تاریخ آن‌ها هستید، تور خارجی ویتنام را فراموش نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با جاذبه غار سون دونگ در تور ویتنام آشنا کرده‌ایم و آن را از مضامین گوناگون مورد بررسی قرار دادیم. اگر می‌خواهید طی سفر تور خارجی یک بهشت زیرزمینی را از نزدیک ببینید، این فرصت را از دست ندهید. از این مقاله می‌توانید به‌عنوان یک راهنما استفاده کنید تا همه چیز درباره غار سون دونگ را در کمترین زمان ممکن بدانید. اگر در زمینه تور ویتنام و انواع تور خارجی سوال و کمکی خواستید، با همکاران ما در دالاهو گفتگو کنید.



1402/10/17 | کد مطلب: 4956
تحریریه دالاهو


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.