تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

هزینه زندگی در ویتنام چقدر است؟

ویتنام کشوری اسرار آمیز و زیباست که از دوره پارینه سنگی، ساکنانی در آن مستقر شده‌اند. تاریخ پر فراز و نشیب این کشور، از ویتنام سرزمین متفاوتی ساخته است. یک جاذبه منحصر به فرد برای کسانی که می‌خواهند درباره سلسه‌های پادشاهی کهن در آسیا بدانند، جاذبه‌های طبیعی جالب توجه ببینند و کشوری متقاوت را بشناسند. اما برای ساکنان ویتنام، این کشور چگونه است؟ برای اجاره یک خانه یا خرید مواد غذایی چقدر پرداخت می‌کنند؟ در این مقاله از وب سایت دالاهو بیشتر درباره هزینه زندگی در ویتنام برایتان گفته‌ایم.

 

تور ویتنام

اطلاعات مهم درباره ویتنام

کشور ویتنام کنونی با وسعت 331.699 کیلومتر مربع، از نظر اندازه، 66 امین کشور دنیاست. در این کشور بیش از 97 میلیون نفر زندگی می‌کنند. بیش از 70 درصد مردم ویتنام دین خاصی ندارند. پس از آن حدود 14 درصد بودایی هستند. در نهایت، ادیان مسیحیت، هوآئیسم و... نیز، پیروانی در این کشور دارند. به سبب همین چند دینی، در تور ویتنام دالاهو می‌توانید معابد، بناها، جشن‌ها و آیین‌هایی را ببینید که شاید در هیچ جای دنیا، نظیرش پیدا نشود. از سال 2016، حزب کمونیست ویتنام با نخست وزیری نگوین خووان فوک، بر ویتنام حکومت می‌کند. یک سیاستمدار 68 ساله که در دانشگاه ملی سنگاپور تحصیل کرده است.

در تور ویتنام به کشوری با حدود 97 میلیون نفر جمعیت، سفر می‌کنید

 

فرهنگ‌های غالب بر ویتنام

111 سال قبل از میلاد مسیح، امپراطوری هان که حاکم چین بود، ویتنام را به خاک خود ضمیمه کرد. بعدها در سال 939 پیش از میلاد اولین حکومت ویتنامی در این کشور شکل گرفت. تا سال‌ها، مذاهب و فرهنگ چینی بر ویتنام تاثیر گذاشته بود و هنوز هم می‌توان نشانه‌های آن را در جای جای این کشور، مشاهده کرد.

در جنگ ویتنام با فرانسه، کشاورزان ویتنامی تبدیل به سربازانی دلیر شده بودند و جنگل را به پادگاه خود تبدیل کردند

 

در سال 1887، آخرین سلسله ویتنامی توسط فرانسوی‌ها منقرض شد و این کشور به استعمار فرانسه درآمد. فرانسه در تلاش بود تا نگذارد بریتانیا، بخش‌های بیشتری را به خاک خود اضافه کند. به همین دلیل به سراغ ویتنام آمد و پس از استقرار، شروع به بردن منابع این کشور، به خصوص کائوچو کرد. در این مدت که نزدیک به یک قرن طول کشید، واحد پول به، پیاسر هند و چین اروپا تغییر کرد. پولی که بعدها در سال 1952 و پس از استقلال دوباره ویتنام، حذف شد. ویتنامی‌ها برای نبرد با فرانسه، دلیرانه جنگیدند. آنها صبح‌ها کشاورزی می‌کردند و شب‌ها آنقدر با شجاعت می‌جنگیدند که سربازان فرانسوی جرات نزدیک شدن به جنگل‌های محل استقرار آنها را نداشتند. اگر دوست دارید بیشتر درباره این نبرها بدانید، می‌توانید کتاب دین بین فو را بخوانید.

 

هزینه زندگی در ویتنام

با دانستن این پیشینه درباره ویتنام، حالا می‌خواهیم بدانیم وضعیت زندگی مردم این کشور در چه حال است.

 

درآمد مردم ویتنام

در ویتنام حقوق‌ها بر اساس پول این کشور یعنی دانگ پرداخت می‌شود. همان واحد پولی که برای دیدن جاذبه های ویتنام باید در تور ویتنام به همراه داشته باشید. درآمد مشاغل مختلف با هم متفاوت است. مثلا برنامه نویسان درآمد خوبی دارند و کشاورزها، درآمدی متوسط را به دست خواهند آورد. اگر کارمند یک شرکت باشید، در پایان سال، سودی که به واسطه شما به شرکت رسیده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نتیجه این ارزیابی تعیین می‌کند که می‌توانید در سال بعد هم کارمند شرکت باشید یا نه.

در ویتنام برنامه نویس‌ها درآمد خوبی دارند و کشاورزان با درآمدی متوسط روزگار می‌گذرانند

 

هزینه‌های مردم ویتنام

در ویتنام، مانند بسیاری از دیگر نقاط جهان، تهیه مسکن در اولویت است. در شهر هانوی که در تور ویتنام دالاهو بیشتر با آن آشنا خواهید شد، هزینه اجاره یک خانه خوب حدود 400 دلار در ماه است. اما مواد غذایی آنقدرها گران نیست و با حدود 50 دلار در ماه، می‌توانید مایحتاج زندگی را تهیه کنید. اگر اهل مد و لباس‌های رنگارنگ هستید، باید حدود 40 تا 100 دلار برای این بخش اختصاص دهید. در نهایت اگر بخواهید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، برای هر سفر، حدود کمتر از نیم دلار پرداخت خواهید کرد. قیمت یک لیتر بنزین حدود 1 دلار است و مثل برخی دیگر از مقاصد گردشگری دنیا، تاکسی در ویتنام گران است. هزینه آب و برق ویتنام حدود 7 دلار در ماه می‌شود و بلیط سینما هم کمتر از یک دلار قیمت دارد.

بیشترین هزینه برای مردم ویتنام صرف تهیه مسکن می‌شود اما غذا، پوشاک و اینترنت ارزان است

 

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که ویتنام در کشاورزی رشد 50 درصدی داشته. در نتیجه محصولات متنوع و با قیمت مناسب بسیاری در بازارهایش ارائه می‌شود. به همین دلیل هزینه خورد و خوراک در ویتنام را می‌توان پایین‌تر هم در نظر گرفت. میوه‌ها و سبزیجات ویتنام آنقدر جذاب است که برخی‌ها حتی به عنوان سوغاتی آنها را از تور ویتنام به خانه می‌آورند.

خرید لباس از ویتنام

اگر دوست دارید از تور ویتنام برای خودتان انواع کفش و لباس را بیاورید، باید بدانید که یک کتونی ناک حدود 80 دلار در ویتنام قیمت دارد. یک لباس تابستانی حدود 30 دلار می‌شود و یک شلوار جین، کمتر از 40 دلار است.

 

هزینه‌های دیگر در ویتنام

علاوه بر کالاهای اساسی، برخی دیگر از هزینه‌هایی که مردم ویتنام دارند به این شرح است.

اینترنت در ویتنام در دسترس است و با یک سیمکارت محلی می‌توانید اینترنت ارزان و پر سرعتی را داشته باشید. این اینترنت برای گردشگران هم قابل استفاده است و در تور ویتنام دالاهو می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. اینترنت پر سرعت این سیمکارت‌ها کمتر از 15 دلار قیمت دارد و نامحدود است. هزینه مکالمه تلفنی داخلی به اضای هر دقیقه کمتر از یک دلار است. اگر بخواهید در رستوران‌های هانوی غذا بخورید، قیمت زیادی پرداخت نخواهید کرد. چرا که غذا در ویتنام و به خصوص هانوی، گران نیست.

 

چند آمار مهم درباره ویتنام

در کنار تمام این اعداد و قیمت‌ها خوب است درباره چند آمار مهم در ویتنام هم برایتان بگوییم. مثلا اینکه میزان امنیت برای پیاده روی در شهر هانوی ویتنام در روز، نزدیک به 90 درصد و در شب حدود 60 درصد است. حدود 10 درصد امکان دارد که افراد به خاطر رنگ پوست یا نشانه‌های مذهبی‌شان آزار ببینند. از سوی دیگر به دلایل فرهنگی و اقتصادی، در برخی محله‌ها خطر دزدی هم وجود دارد. در نتیجه اگر در تور ویتنام دالاهو شرکت کردید، حتما به نکات مهمی که تورلیدر به آنها اشاره می‌کند دقت کنید. در نظر داشته باشید که سفر خارجی در کنار تمام جذابیت‌ها و زیبایی‌هایش باید امن، مناسب و بدون ایجاد صدمه و آسیب برای شما و کشور میزبان، به سرانجام برسد.

امنیت برخی محله‌ها در شهرهای ویتنام در روز و شب با هم تفاوت دارد پس حتما با یک آژانس و تورلیدر آگاه به این کشور سفر کنید

 

آیا تور ویتنام برای من مناسب است؟

پیش از انتخاب مقصد سفرتان حتما به خوبی درباره آن مطالعه کنید. مثلا اگر اهل شناخت فرهنگ‌های شرق آسیا هستید، دوست دارید طبیعت بکر و وحشی را ببینید و در کنار جاذبه‌های مهم دنیا عکس بگیرید، حتما باید به ویتنام سفر کنید. اما به جز ویتنام، دالاهو تورهای خاص و متفاوت دیگری را به مقاصد گوناگون دنیا برگزار می‌کند. مثلا اگر بخواهید بالن سواری کنید، شبی را در یک اقامتگاه متفاوت بگذارنید و غذاهایی عجیب بخورید، تور کاپادوکیا دالاهو می‌تواند برایتان عالی باشد.

دالاهو با تورهای متنوع و جذاب به مقاصد خاص و رویایی، همراه‌تان خواهد بود

 

از سوی دیگر اگر بخواهید در یک مراسم عرفانی متفاوت شرکت کنید، مولانا را بیشتر بشناسید و در سرزمینی اسرارآمیز قدم بزنید، تور قونیه دالاهو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تور کوبا، تور برزیل، تور پرو، تور روسیه و شفق قطبی و بسیاری از مقاصد دیگر را می‌توانید در سایت دالاهو ببینید و با توجه به علاقه و بودجه خود، سفر دلخواه‌تان را انتخاب کنید. همچنین اگر اهل ایرانگردی هستید و دوست دارید از تورهای داخلی دالاهو هم با خبر شوید، کافی است در لیست تورهای یکروزه و چند روزه دالاهو، مقاصد که بر اساس فصل و شرایط لیست شده‌اند را ببینید و مقصد مورد نظرتان برای سفر بعدی را پیدا کنید.



1401/07/29 | کد مطلب: 4776
نیوشا امینیان


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
..
1401/12/23 18:00
سلام با ۲۲ میلیون دانگ میشه توی هانوی زندگی کرد؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/12/28 16:25
دوست عزیز
سلام

تمام اطلاعاتی که در زمینه زینه های زندگی در ویتنام داشتیم، داخل متن نوشته شده است.

با تشکر از پیام شما

علی
1401/11/26 16:00
سلام فکر میکنم در خصوص اجاره مسکن اشتباه شده چون ۳۳ هزار دلار خیلی زیاد‌ نیست ؟؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/12/15 15:46
دوست عزیز
سلام

با تشکر از اینکه مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید؛ حتما این مورد بررسی خواهد شد.

با تشکر از پیام شما

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.