تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

سفارتخانه‌های اروپا در تهران

شما هم امتیاز بدهید!

قاره اروپا از ۵۰ کشور تشکیل شده است؛ بیش از نصف آنها در ایران سفارتخانه دارند. سفارتخانه قسمتی از خاک هر کشور محسوب می‌شود که در کشوری دیگری قرار دارد. با احتساب روسیه و ترکیه، حدود 30 نماینده رسمی یا سفارت خانه‌های اروپایی در تهران هستند که هریک تسهیلات مختلفی برای تور اروپا مانند ارائه ویزا را به گردشگران ارائه می‌دهند. در این مقاله دالاهو همه سفارت خانه‌های اروپایی در تهران را معرفی می‌کنیم. اطلاعاتی مانند تلفن، ایمیل و آدرس هم آورده شده‌اند.

تور خارجی

سفارت کشورهای اروپایی در پایتخت

شهر تهران میزبان خاک بیش از 30 کشور اروپایی و بی‌شمار کشورهای دیگر است. گردشگران برای شرکت در تور اروپا و سفر به هریک از این کشورها، نیاز به ویزا دارند. سفارتخانه‌های اروپایی در تهران کارهای مربوط به صدور ویزا را انجام می‌دهند. گردشگران برای شرکت در تور خارجی اروپا و سفر به این قاره، نیاز به ویزای شینگن دارند. برخلاف سایر کشورها که برای گرفتن ویزا اینترنتی می‌توانید اقدام کنید، بیشتر قوانین سفارتخانه‌های اروپایی در تهران مصاحبه حضوری را هم شامل می‌شود و بایستی با مدارک خواسته شده و در وقت مشخص برای صدور ویزای شینگن به محل سفارتخانه بروید. با این مقاله دالاهو، همه اطلاعات هر سفارتخانه اروپایی مانند آدرس، تلفن، ساعات کاری، ایمیل، رستوران و هتل‌های اطراف را یکجا داشته باشید. دسترسی به این منبع، نه‌تنها اطلاعات شما را راجع‌به هر سفارتخانه بالا می‌برد؛ بلکه از اتلاف زمان و سردرگمی‌ها در هنگام خرید تور اروپا جلوگیری می‌کند.

سفارت آلمان

بیش از ۱۰۰ سال است که آلمان نمایندگی سیاسی در ایران دارد. در روز ۱۱ ژوئن ۱۸۷۳ قرارداد دوستی و کشتیرانی بین امپراتوری آلمان و پادشاه ایران منعقد شد. آلمان ساختمان امروزی سفارت خود را در قلب شهر تهران، ۱۰ سال پس از انعقاد این قرارداد خرید. این ملک در مجاورت سفارت ترکیه و در نزدیکی سفارتخانه‌های بریتانیا، روسیه و فرانسه واقع شده است. ساختمان دوطبقه سفارت در سال‌های ۱۸۸۶-۱۸۸۴ توسط یک معمار اروپایی ساخته و برای اولین‌بار در سال ۱۹۳۱ این ملک به نام دولت آلمان به ثبت رسید. اگر به دنبال کارهای مربوط به تور اروپا نیاز به رفتن به سفارت آلمان دارید، طرح ترافیک این منطقه را مدنظر قرار دهید. سفارت آلمان دقیقاً در تقاطع خیابان جمهوری اسلامی با خیابان فردوسی، در ضلع جنوب شرقی قرار گرفته است و تا کوچه برلن ادامه دارد. یادتان باشد ممکن است برای برخی کارها از شما بخواهند به ساختمان‌های دیگر سفارت در مناطق دیگر بروید. پس نگران نباشید و بدانید که همه چیر درست و قانونی است.
• آدرس: تهران، خیابان فردوسی، شماره ۳۲۴ و ۳۲۰
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه 8 صبح تا 4.5 بعدازظهر
• تلفن: ۰۲۱-۳۹۹۹۰۰۰۰ یا ۱۱۴۴۶۴۳۴۱۶
• ایمیل: info@teheran.diplo.de
• آدرس صندوق پستی: ۱۱۳۶۵۱۷۹
• شماره‌تلفن بخش روادید - حقوقی -کنسولی: ۴۵۳۰۱۰۰۰ – ۰۲۱
برای تور خارجی آلمان در این سفارت می‌توان از شنبه تا پنج‌شنبه مراجعه حضوری داشت و کارمندان این سفارتخانه، تعطیلی روز یکشنبه را ندارند. در نزدیکی سفارت آلمان در تهران، هتل‌های بی‌شماری مانند هتل سعدی، هتل حافظ، هتل مرکزی ایران و هتل آرمان را خواهید یافت. هتل بزرگ فردوسی و هتل شیراز، جزو هتل‌های نزدیک به سفارت آلمان با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه هستند.
برای صرف غذا و ناهار هم رستوران عمارت امیرسلطان و کافه‌رستوران نادری در نزدیکی سفارت، بهترین انتخاب هستند.

سفارت اتریش

سفارت اتریش برخلاف سفارت آلمان در منطقه‌ای آرام و دور از هیاهو قرار گرفته است. این ساختمان یکی از ساختمان‌های تاریخی و معروف مربوط به سال ۱۹۶۴ میلادی، توسط معمار اتریشی به نام کارل شوآنزر (Karl Schwanzer) طراحی شد. ساختمان سفارت در منطقه خیابان داریوش بهمن قرار دارد و نمادی از معماری و شهرسازی اروپایی است. اگر از میدان تجریش به سمت شرق بروید، به‌راحتی در انتهای خیابان احمدی زمانی نیاوران و کوچه میرولی سفارت اتریش را خواهید یافت.
• آدرس: تهران، نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، کوچه میرولی، پلاک ۶-۸
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه، ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰
• تلفن: ۲۲۷۵۰۰۴۶-۰۲۱
• ایمیل: tehran-ob@bmeia.gv.at
نزدیک‌ترین هتل به سفارت اتریش هتل 5 ستاره ویستریا تهران، است که نبش خیابان احمدی زمانی قرار دارد. رستوران‌هایی مانند رستوران مدیترانه‌ای ضیافه و کافه رستوران تایم در فاصله ۱۰۰ قدمی از سفارت اتریش میزبان شما خواهند بود.

سفارت اسپانیا

برای مراجعه حضوری به سفارت اسپانیا در تهران دو لوکیشن وجود دارد. ساختمان اصلی سفارت در خیابان دروس است؛ ولی برای دریافت ویزا و هر نوع تماس حضوری دفتر کارگزاری BLS در خیابان شریعتی تهران پاسخگوی هم‌وطنانمان خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید همه‌روزه به‌غیراز روزهای تعطیل از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲ بعدازظهر برای تحویل و ارسال مدارک و از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر برای دریافت پاسپورت به طبقه ۹ مجتمع نگین ظفر واحد ۲۲ مراجعه کنید.
• آدرس: تهران، دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی، پلاک ۱۰
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه، ۹ صبح تا ۱ بعدازظهر
• تلفن: ۲۲۵۶۸۶۸۱-۰۲۱
• آدرس دفتر کارگزاری BLS: خیابان شریعتی، نبش روبروی خیابان ظفر، مجتمع نگین ظفر - طبقه ۹ واحد ۲۲ روزهای یکشنبه تا پنجشنبه، ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ عصر
• ایمیل: emb.teheran@maec.es
نزدیک‌ترین هتل به سفارت اسپانیا، هتل برج سفید است. همچنین برای سفارش غذا یا صرف ناهار در اطراف سفارت اسپانیا می‌توانید به رستوران‌هایی مانند رستوران اسپانیایی مارینا، رستوران سلطان در کنار بوستان دوراهی قلهک یا کباب‌سرای احتشامیه در خیابان وارسته بروید.

سفارت فرانسه

در بین سفارتخانه‌ها و اقامتگاه‌های سفرا در تهران، احتمالا زیباترین و قدیمی‌ترین آن‌ها اقامتگاه سفیر فرانسه واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو است. اقامتگاه سفیر فرانسه در ایران به خواست ناصرالدین‌شاه آخرین پادشاه سلسله قاجار بین سال‌های ۱۸۹۴ و ۱۸۹۶ میلادی در زمینی اهدایی ساخته شد. این اقامتگاه مشابه با معماری یک کاخ مشهور به کاخ مارامبِر، اقامتگاه ییلاقی آقای دوبالوا سفیر وقت فرانسه بنا شده و هنوز پابرجاست. تالار بزرگ مزین به آینه‌کاری روی دیوارها و سقف زیباترین فضای این سفارتخانه است. در کتابخانه (که سابقاً دفتر کار سفیر بوده) نگاره‌ای تمام‌قد از ناصرالدین‌شاه اثر هنرمندی ارمنی قرار دارد. این نقاشی را فرزند ناصرالدین‌شاه یعنی مظفرالدین‌شاه به فرانسه اهدا نموده بود. سالن غذاخوری مزین به یک‌رشته کاغذدیواری رنگی، هنر عصر رمانتیک را به‌نمایش می‌گذارد. اصل این اثر متعلق به دوران امپراتوری اول فرانسه است.
• آدرس: تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، پلاک ٦٤، صندوق پستى ١١٣٤٨
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه، ۸ تا ۱۶:۳۰
• تلفن: ۶۴۰۹۴۰۰۰-۰۲۱
• ایمیل: info@ambafrance-ir.org
نزدیک سفارت فرانسه ۴ هتل حنا، هتل‌آپارتمان نوفل‌لوشاتو، هتل سنت و هتل نادری قرار گرفته‌اند. اطراف سفارتخانه فرانسه، مملو از رستوران و کافه است. رستوران‌های پیتزا داوود و کباب‌لقمه عمو مسعود در ۱۰۰ قدمی این سفارت هستند. رستوران برگ و دیزی سرای حبیب غذاهای متنوعی را برای مهمانان خود آماده ‌می‌کنند.

سفارت ایتالیا

ساختمان سفارت ایتالیا در خیابان نوفل‌لوشاتوی تهران و کنار سفارت فرانسه است. سفارت ایتالیا و باغ زیبای آن از آثار تاریخی دوره قاجار هستند که متعلق به خانواده فرمان‌فرما با ریشه قجری بود. این مکان زیبا و تاریخی در سال ۱۳۷۶به عنوان آثار ملی ثبت گردید؛ بنابراین شما متقاضیانی که برای دریافت وقت سفارت ایتالیا اقدام می‌کنید، علاوه‌بر انجام مصاحبه برای اخذ ویزا می‌توانید از این آثار تاریخی ملی دیدن نمایید.
• آدرس بخش فرهنگی: تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، پلاک ۶۸ تا ۷۹
• آدرس بخش دریافت ویزای سفارت ایتالیا: خیابان جردن، خیابان فرزان شرقی، خیابان نلسون ماندلا (بولوار آفریقای سابق)، بن‌بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵
• آدرس دریافت ویزاهای کوتاه مدت: ولنجک، پاساژ گالریا، طبقه چهارم
• ساعت کاری: از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر به جز روزهای جمعه، شنبه، تعطیلات رسمی میلادی و کریسمس
• تلفن: ۶۶۷۲۶۹۵۵-۰۲۱
• ایمیل بخش کنسولی: consolato.teheran@esteri.it
نزدیک‌ترین هتل‌ها برای اقامت دوستانی که با سفارت ایتالیا برای تور خارجی یا گرفتن ویزا تحصیلی کار دارند، هتل پرستو با ۲ دقیقه پیاده‌‌روی و هتل رودکی هستند. در اطراف سفارتخانه ایتالیا رستوران‌هایی مانند لاوندر، کباب علیشاه و کافه ال وجود دارد.

سفارت هلند

سفارت هلند به‌عنوان یکی از سفارت خانه های اروپایی در تهران،‌ از سال ۱۹۷۲ فعالیت دارد. ساختمان سفارت هلند در خیابان دیباجی، توسط معماران هلندی و با الهام از عناصر معماری مدرن و سنتی ایرانی ساخته شده است. اجزای شیشه‌ای و فلزی، رنگ‌ها و الگوهای متنوع، ترکیبی هارمونیک از سنت و مدرنیته را به ساختمان سفارتخانه هلند می‌بخشند. شما متقاضیان سفر به هلند و شرکت در تور اروپا می‌توانید به آدرس زیر بروید.
• آدرس: تهران، خیابان دیباجی شمالی، خیابان ارغوان غربی، پلاک ۶۰، سفارت پادشاهی هلند
• ساعت کاری: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۴ عصر
• تلفن: ۲۳۶۶۰۰۰۰-۰۲۱
• ایمیل: info.netherlandsiran@vfshelpline.com
هتل بلوط تهران در خیابان یمن، نزدیک‌ترین هتل به سفارت هلند است. همچنین در محله فرمانیه، رستوران‌های متعددی پیدا خواهید کرد. رستوران نور صفا تا سفارتخانه هلند فاصله اندکی دارد.

سفارت نروژ

سفارت نروژ در ایران در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. ساختمان سفارت نروژ طراحی مدرن و ساده دارد و از جنس بتن است. رنگ سفید و تمیز دیوارهای سفارت، ظاهری شیک و مناسبی به ساختمان می‌بخشد. طراحی ساده و کم‌جزئیات ساختمان، اصالت سبک معماری نروژ را نشان می‌دهد. پارک‌ها و فضاهای سبز بزرگ در اطراف سفارت، محیط آرام و دلنشینی را برای شما متقاضیان ویزا و تور اروپا فراهم می‌کنند. شما متقاضیان سفر به نروژ و شرکت در تور اروپا می‌توانید به آدرس زیر بروید.
• آدرس: تهران فرمانیه (لواسانی)، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک ۷۲
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح الی ۳:۳۰ بعدازظهر
• تلفن: ۲۲۲۹۱۳۳۳۰-۰۲۱
• ایمیل: emb.tehran@mfa.no
هتل ویستریا در میدان قدس و خیابان دربند، نزدیک‌ترین هتل به سفارت نروژ است. همچنین در محله دربند، رستوران‌های متعددی مانند رستوران گیلانه، کافه لمیز و کباب علیشاه پیدا خواهید کرد.

سفارت سوئد

سفارت سوئد در ایران در سال ۱۹۴۲ تأسیس شد. این سفارت نمایندگی رسمی دولت سوئد در ایران است و ساختمانی مدرن و زیبا دارد. ساختمان این سفارت، با استفاده از عناصر معماری سوئدی مانند چوب و سنگ، طراحی شده است. که ظاهری ساده و همزمان جذاب دارد.
• آدرس: پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش کوچه نسترن، پلاک ۲۷
• ساعت کاری: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعات ۸ صبح تا ۱۶:۳۰ و روزهای پنجشنبه نیز از ۸ صبح تا ۱۵ عصر
• تلفن: ۲۳۷۱۲۲۰۰ - ۰۲۱
• ایمیل: ambassaden.teheran@gov.se
هتل جاده ابریشم در تقاطع کامرانیه، برای کسانی که برای چند روز در سفارت سوئد کار دارند، اقامتی عالی فراهم می‌کند. رستوران‌های عموهوشنگ و رستوران سوئیس در نزدیکی این سفارتخانه، برای صرف وعده‌های غذایی پیشنهاد می‌شود.

سفارت روسیه

سفارت روسیه در تهران،‌ سفارتخانه رسمی دولت فدراسیون روسیه در کشورمان ایران است. این سفارت‌خانه از سال ۱۲۹۴ خورشیدی (۱۹۱۵ میلادی) تاکنون در باغی وسیع به نام پارک اتابک در خیابان نوفل‌لوشاتو، شماره ۳۹ در شهر تهران قرار دارد. سفارتخانه‌ای که محمدعلی شاه قاجار به همراه خانواده به آنجا پناهنده شد و با اتفاقات تاریخی ایران عجین شده است. میدان فردوسی و ایستگاه مترو فردوسی دسترسی به این سفارتخانه را آسان می‌کنند. سفارتخانه روسیه در کنار سفارتخانه انگلستان و تالار فرهنگ قرار دارد.
• آدرس: تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، پلاک ۳۹
• ساعت کاری: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۳:۰۰
• تلفن: ۶۶۷۰۱۱۶۱-۰۲۱
• ایمیل: rusembiran@mid.ru و rusembiran@gmail.com
برای اقامت در نزدیکی، سفارت روسیه، یکی از سفارتخانه‌های اروپایی در تهران می‌توانید هتل فردوسی یا هتل حیات را انتخاب کنید. همچنین در اطراف باغ اتابک سفارت، رستوران‌هایی مانند کافه تهرون و رضا لقمه برای صرف وعده‌های غذایی پیشنهاد می‌شوند. اگر قصد شرکت در تور روسیه را دارید خوب است بدانید که دریافت اجازه سفر به روسیه بسیار آسان شده و حالا زمانی عالی برای دیدن این کشور پهناور است.

سفارت بلژیک

ساختمان سفارت بلژیک در تهران در منطقه الهیه واقع شده است،که یکی از مناطق شمالی و نسبتاً مرفه تهران به‌شمار می‌رود. این منطقه به دلیل وجود سفارتخانه‌های متعدد و همچنین خانه‌های مجلل و امکانات رفاهی، به‌عنوان یکی از مناطق دیپلماتیک و تجاری مهم شهر شناخته می‌شود.
ساختمان سفارت بلژیک معماری مدرن و کاربردی دارد که هم امنیت و هم زیبایی را مد نظر قرار داده است. این ساختمان شامل دفاتر دیپلماتیک، بخش کنسولی و فضاهای اداری برای کارکنان سفارت می‌شود. در محوطه سفارت نیز، فضای سبز و مناطقی برای ملاقات‌های رسمی و غیررسمی وجود دارد.
اطراف سفارت بلژیک در تهران، پر از امکانات متنوع از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها، و فروشگاه‌های لوکس است. همچنین، وجود مراکز فرهنگی و هنری متعدد در این منطقه، امکان برگزاری رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه‌ها را فراهم می‌آورد که به تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور کمک می‌کند. نزدیکی به مراکز خرید و تجاری مهم تهران مانند مرکز خرید پالادیوم نیازهای روزمره و لوکس دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت را فراهم می‌کند.
• آدرس: تهران، ولیعصر(عج)، خیابان فیاضی(فرشته)، خیابان آقابزرگی، بن بست شیرین، شماره ۴
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه، ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰
• تلفن: ۲۲۷۵۰۰۴۶-۰۲۱
• ایمیل: tehran-ob@bmeia.gv.at
هتل دیاموند در نزدیکی سفارت، بهترین محل اقامتی برای شما مسافران و متقاضیان تور اروپا خواهد بود که تنها ۸ دقیقه پیاده‌روی تا سفارتخانه بلژیک دارد. رستوران چاپ‌چاپ،کافه جریان، تهران باربیکیو، رستوران نایب زعفرانیه و باغ رستوران شاندیز فرشته و کافه گالری ریشه، در اطراف ساختمان بلژیک را پیشنهاد می‌دهیم.

تور اروپا

سفارت اسلووانی

سفارت اسلوونی در تهران در منطقه دروس و یکی از مناطق شمال شرقی تهران قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن بافت مسکونی آرام و همچنین نزدیکی به مراکز دیپلماتیک و فرهنگی، مورد توجه بسیاری از سفارتخانه‌ها قرار گرفته است. ساختمان سفارت اسلوونی بنایی مدرن و کاربردی با رعایت استانداردهای امنیتی و دیپلماتیک دارد و شامل دفاتر اداری، بخش کنسولی و فضاهای ملاقات برای دیپلمات‌ها و مراجعه‌کنندگان می‌شود. در محوطه سفارت نیز، فضای سبز و بخش‌های باز برای برگزاری مراسم و نشست‌های رسمی وجود دارد.
• آدرس: شیبانی، کامرانیه شمالی، خیابان همایون فرخ پلاک ۲۴
• ساعت کاری: روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۱ تا ۳ عصر و روز سه‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲
• تلفن: ۲۶۱۵۲۶۹۲-۰۲۱
• ایمیل: sloembassy.tehran(at) gov.si
منطقه دروس به دلیل داشتن خیابان‌های پهن، فضای سبز و دسترسی به امکانات رفاهی، یکی از مناطق محبوب برای سکونت دیپلمات‌ها و خارجی‌ها است. در اطراف سفارت اسلوونی، می‌توان به تعدادی از کافه‌ها و رستوران‌ها مانند فست فود قلب طلایی فرمانیه اشاره کرد که نیازهای روزمره و تفریحی را تامین می‌کنند.
همچنین، نزدیکی به مراکز فرهنگی و آموزشی مانند فرهنگسرای نیاوران و پارک نیاوران، این منطقه را به محلی مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده است. مدارس بین‌المللی و مراکز آموزشی معتبر نیز در این منطقه واقع شده‌اند که برای خانواده‌های دیپلماتیک اهمیت زیادی دارد. هتل اندرزگو هم نزدیک به این سفارتخانه اقامتی خوش برای شما متقاضیان تور اروپا یا تور خارجی فراهم می‌کند.

سفارت اسلوواکی

سفارت اسلوواکی در تهران در منطقه فرمانیه بوده و ساختمانی مدرن شامل دفاتر اداری، بخش کنسولی، اتاق‌های ملاقات و فضاهای مناسب برای برگزاری رویدادها و نشست‌های رسمی دارد. افرادی که قصد سفر به اسلوواکی و گرفتن ویزای شینگن برای تور اروپا را دارند، بایستی به آدرس سفارت در زیر مراجعه نمایند.
• آدرس: تهران، نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدس اردبیلی پلاک ۷۲
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه، ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰
• تلفن: ۲۲۷۴۰۴۶۶ و ۲۲۷۳۳۷۰۶-۰۲۱
• ایمیل: emb.tehran@mzv.sk
در مجموع، ساختمان سفارت اسلوواکی و موقعیت آن در منطقه فرمانیه، نه تنها محیطی امن و کارآمد برای فعالیت‌های دیپلماتیک فراهم می‌آورد، بلکه دسترسی آسان به امکانات رفاهی، تفریحی، و آموزشی را نیز تضمین می‌کند. هتل‌هایی مانند هتل سپهر، پیستریا، جم، مدیا، بلوط، دیاموند و پاریز در نزدیکی سفارتخانه اسلوواکی هستند. برای صرف غذا در اطراف هتل هم می‌توانید به رستوران‌های جیگر طلا، رکورد، گیلار یا آشپزخانه سید مجتببی محمودی بروید.

سفارت اوکراین

سفارت اوکراین در تهران در منطقه پاسداران واقع شده است. منطقه پاسداران به دلیل داشتن خیابان‌های پهن، فضای سبز و دسترسی به امکانات رفاهی، یکی از مناطق محبوب برای سکونت دیپلمات‌ها و خارجی‌ها است. در اطراف سفارت اوکراین، می‌توان به تعدادی از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های معتبر اشاره کرد که نیازهای روزمره و تفریحی را تامین می‌کنند. همچنین، نزدیکی به مراکز خرید بزرگ مانند مرکز خرید پاسداران، این منطقه را به مکانی ایده‌آل برای خرید و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است. پارک‌های زیبا و فضاهای سبز مانند بوستان نیاوران و بوستان پاسداران نیز در این منطقه قرار دارند که محیطی آرام و دلپذیر برای استراحت و تفریح فراهم می‌کنند.
• آدرس: تهران، خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، پلاک ۱۰
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه، ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰
• تلفن: ۲۲۳۹۷۱۹۵-۰۲۱
• ایمیل: emb_ir@mfa.gov.ua و ukremb.iran@gmail.com
هتل دیاموند در نزدیکی سفارت اکراین قرار دارد و با ۱۹ دقیقه رانندگی از سفارت به آنجا می‌رسید. رستوران ۲خان ۲کان و بستنی ژلاتو در نزدیکی سفارت اوکراین و در خیابان شهید باهنر هستند.

کنسولگری افتخاری ایرلند

کشور ایرلند در ایران، سفارتخانه ندارد؛ اما کنسولگری افتخاری آن در سال ۲۰۱۶ به شخصی به نام آقای علیرضا فیض‌الله داده شد. سفارت ایرلند در تهران در منطقه زعفرانیه و کنار سفارتخانه انگلستان واقع شده است.
• آدرس: تهران، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، نبش خیابان ۵۰، پلاک ۲/۶، طبقه اول
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه، ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰
• تلفن: ۸۸۰۴۱۹۲۵-۰۲۱
• ایمیل: feizollahi@arfconsult.com

سفارت انگلستان

سفارت انگلستان یا بریتانیا در تهران در منطقه فردوسی قرار دارد و یکی از مناطق تاریخی و مهم مرکز تهران به شمار می‌رود. این سفارت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین سفارتخانه‌های خارجی در تهران است. قدمت ساختمان اصلی سفارت با معماری سنتی و بسیار زیبا، به دوران قاجار بازمی‌گردد. این مجموعه شامل ساختمان‌های اداری، بخش کنسولی، اقامتگاه سفیر و بخش‌های مختلفی است که برای برگزاری رویدادها و نشست‌های رسمی و غیررسمی استفاده می‌شود. محوطه سفارت فضای سبز گسترده و باغ‌های زیبایی دارد و محیطی آرام و دلپذیر را برای کارکنان و مراجعین فراهم می‌کند.

• آدرس: تهران، خیابان فردوسی، پلاک ۱۹۸
• ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه، ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰
• تلفن: ۶۴۰۵۲۰۰۰-۰۲۱
• ایمیل: tehran-ob@bmeia.gv.at
در اطراف این سفارتخانه، می‌توانید یکی از رستوران‌های مانند کافه رستوران نادری، رضا لقمه، پیتزا داوود و خانه فاموری را برای صرف غذا انتخاب کنید. هتل باباطاهر، هتل تابان، هتل اسرانشهر و هتل اسکان، نمونه‌ای از بی‌شمار هتل آپارتمان در اطراف سفارتخانه بریتانیا در تهران هستند.

سفارت بلاروس

کشور بلاروس کشوری اروپایی است که به دلیل زیبایی‌های طبیعی و آثار تاریخی خود یکی از مقاصد گردشگری مهم در تور اروپا به شمار می‌رود. این کشور در ایران سفارت دارد و سفارت این کشور در منطقه خوش آب و هوای زعفرانیه تهران قرار گرفته است. جهت شرکت در تور خارجی بلاروس دریافت ویزا از این کشور ضروری است.
• آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان شهید طاهری، خیابان آبان، کوچه آذر، پلاک 1، صندوق پستی: 1988793483
• ساعت کاری: 9.00-13.00, 14.00-18.00
• تلفن:22752229
• نمابر:22751382
• آدرس وب سایت: https://iran.mfa.gov.by/fa/
• ایمیل:iran@mfa.gov.by
در صورت نیاز افراد می‌توانند در هتل‌های این منطقه اقامت کنند. هتل‌های استقلال تهران و هتل ویستریا از آن جمله‌اند. همچنین می‌توان در هتل‌آپارتمان‌هایی مانند هتل‌آپارتمان سپه که در فاصله ۹ دقیقه‌ای از سفارت قرار گرفته اقامت کرد که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.
برای صرف غذا یا کافه در نزدیکی سفارت بلاروس می‌توان به کافه رستوران جنارو، کافه رستوران ۷۷، رستوران نایب و رستوران اصیل در این منطقه مراجعه کرد.

سفارت بلغارستان

کشور بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب تور خارجی به شمار می‌رود. افراد بسیاری به دلیل تفریحات ساحلی به سمت این کشور روانه می‌شود و تور اروپا بلغارستان جزو محبوب‌ترین‌ها است. سفارت بلغارستان در خیابان توانیر قرار گرفته است و امور مرتبط با ویزا را ارائه می‌دهد.
• آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر (شهید عباسپور)، خیابان نظامی گنجوی، شماره ۴۰
• تلفن: ۸۸۷۷۵۶۶۲ ۹۸۲۱+ – ۸۸۷۷۵۰۳۷ ۹۸۲۱+
• شماره تلفن مواقع اضطراری: 989305683409
• آدرس وب سایت: https://www.mfa.bg/embassies/iran
• آدرس ایمیل: Embassy.Tehran@mfa.bg
از هتل‌های نزدیک این سفارت می‌توان به هتل سیمرغ، هتل روما و هتل نیلو اشاره کرد. هتل‌آپارتمان‌های مختلفی همچون طوبی، ونک و هتل‌آپارتمان وزرا نیز در این منطقه انتخاب‌های مناسبی جهت اقامت هستند.
برای صرف غذا در نزدیکی سفارت می‌توان به رستوران مزه، مورانو، پرلو و دوگا برگر مراجعه کرد.

سفارت بوسنی هرزگوین

بوسنی و هرزگوین یکی از کشورهای اروپایی است که برای سفر کمتر شناخته شده است. این کشور در جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد و با کرواسی و مونتنگرو همسایه است. برای سفر با تور خارجی به این کشور و انجام امور مربوط به ویزا باید به سفارت این کشور در خیابان ایران زمین مراجعه کرد.
• آدرس: شهرک غرب خیابان ایران زمین خیابان چهارم کوچه آبان پلاک 11
• تلفن: 88086929-021 و 88086930 – 021
• ایمیل: bhembass@parsonline.net
• ساعت و روزهای کاری: 09:00 - 16:00. جمعه و شنبه تعطیل است.
هتل‌هایی همچون هتل اسپیناس پالاس و هتل اوین از جمله هتل‌هایی هستند که در نزدیکی شهرک غرب قرار گرفته‌اند و مراجعان به این سفارت جهت اقامت می‌توانند به آنها مراجعه کنند. اگر افراد به دنبال هتل‌هایی با قیمت مناسب‌تر هستند می‌توانید به هتل‌آپارتمان تاوریژ و هتل‌آپارتمان پردیس مراجعه نمایند.
برای غذا و یا صرف کافه در این منطقه می‌توان به کبابی گلستان، پیتزا سفید و کافه رستوران لایم مراجعه کرد.

سفارت پرتغال

کشور پرتغال یکی از کشورهای بسیار زیبا در جنوب غربی اروپا است که با جاذبه‌های خود مسافران بسیاری را در قالب تور خارجی هر ساله به سمت خود می‌خواند. سفارت این کشور در منطقه دروس تهران امور مربوط به صدور ویزا جهت تور خارجی و تور اروپا را ارائه می‌دهد.
• آدرس: تهران، دروس، بلوار شهرزاد، خیابان هدایت، کوچه روزبه، پلاک ۱۶، سفارت پرتغال
• تلفن: 02122543237
• آدرس ایمیل: sconsular.teerao@mne.pt
• وب‌سایت: https://teerao.embaixadaportugal.mne.gov.pt/en/
• ساعات کاری سفارتخانه: یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا 3:30 بعدازظهر.
افرادی که نیاز به اقامت در نزدیکی سفارت پرتغال دارند می‌توانند در هتل برج سفید که از هتل‌های معروف این منطقه است اقامت داشته باشند. همچنین هتل‌آپارتمان ستیا یا مهمانکده جاده ابریشم از دیگر مکان‌های اقامتی این منطقه هستند.
رستوران لئون، شاندیز ماهان و رستوران عمومی کشتیرانی در منطقه دروس از جمله رستوران‌هایی هستند که تنوع بالایی از غذاها را ارائه می‌دهند.

سفارت چک

جمهوری چک یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که به دنبال تقسیم کشور چکسلواکی به وجود آمد و امروزه مسافران بسیاری در قالب تور خارجی به این کشور سفر می‌کنند. «پراگ» بزرگ‌ترین شهر این کشور و پایتخت آن جزو دیدنی‌های است که این کشور را جزو محبوب‌ترین کشورها در تور اروپا می‌کند. جهت دریافت ویزای این کشور باید به سفارت آن در منطقه پاسداران تهران مراجعه کرد.
• آدرس: خیابان پاسداران شمالی، چهارراه فرمانیه، خیابان بوستان، کوچه نسترن، پلاک 36
• ساعات اداری: یکشنبه تا چهارشنبه 8:00-16:30، پنجشنبه 8:00-14:30 (بخش کنسولی 9:00-12:00)
• تلفن: 02126118851
• فکس: 02122802079
• آدرس وب سایت: https://mzv.gov.cz/tehran
• پست الکترونیکی (اصلی): tehran@mzv.gov.cz
• پست الکترونیکی (بخش کنسولی): tehran.consulate@mzv.gov.cz
جهت اقامت هتل‌های مختلفی در منطقه فرمانیه قرار دارند که از آن جمله می‌توان به هتل الماس زعفرانیه و هتل دیاموند اشاره کرد.
برای صرف غذا در این منطقه نیز می‌توان به رستوران‌هایی نظیر گیلانه، روشا، ستارگان شاندیز و ماتادور رفت و از غذاهای باکیفیت آنها چشید.

سفارت دانمارک

دانمارک از دیگر کشورهای اروپایی است که در بخش شمالی اروپا قرار گرفته و جزو کشورهای عضو شنگن به شمار می‌رود. این کشور بسیار زیبا از قدیمی‌ترین کشورهای پادشاهی دنیا است و زیبایی طبیعت آن باعث می‌شود بسیاری از افراد در قالب تور اروپا به این کشور سفر کنند.
برای انجام امور اداری و دریافت ویزای شنگن جهت تور خارجی باید به سفارتخانه دانمارک مراجعه کرد.
• آدرس: تهران، خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به پل صدر، خیابان هدایت، خیابان دشتی، پلاک ۱۰، کد پستی: ۱۹۱۴۸۶۱۱۴۴، سفارت دانمارک
• تلفن: 021۲۸۱۵۵۰۰۰0
• فکس: 02128155050
• وب‌سایت: https://iran.um.dk/en
• آدرس ایمیل: thrambvisa@um.dk
• ساعات کاری سفارتخانه: مراجعه حضوری به این سفارت تنها با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیر است. ساعات تماس تلفنی یکشنبه الی پنجشنبه 10 صبح الی 12 ظهر و همچنین 1 الی 3 بعدازظهر است که می‌توان از طریق آن تعیین وقت کرد.
در نزدیکی این سفارت هتل‌های مختلفی قرار دارند. از جمله این هتل‌ها می‌توان به هتل‌آپارتمان سپهر، هتل دیاموند و هتل‌آپارتمان ملل اشاره کرد.
رستوران‌های ۷، ریزوتو، ساندویچ بهاران و کافه رستوران فلورانس از جمله رستوران‌هایی هستند که می‌توان برای صرف غذا یا کافه به آنها رفت.

سفارت رومانی

کشور رومانی جزو کشورهای اتحادیه اروپاست و برای ورود به این کشور از طریق تور اروپا باید ویزای شنگن دریافت کرد. این کشور جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و به همین دلیل بسیاری از مسافران همراه با تور خارجی به این کشور سفر می‌کنند. جهت امور مربوط به ویزا باید به سفارت این کشور در خیابان فخرآباد مراجعه کرد.
• آدرس: تهران، خیابان بهارستان، خیابان فخرآباد، خیابان شهید مشکی، شماره ۲۲
• شماره تماس بخش کنسولی: 77539041 21 98+
• شماره تماس بخش اقتصادی: 77525819 21 98+
• فاکس: 77535291 21 98+
• وب سایت سفارت:
https://www.mae.ro/en/romanian-missions/3196
• ایمیل: teheran@mae.ro
جهت اقامت هتل‌های مختلفی در محدوده میدان بهارستان قرار دارند که از آن جمله می‌توان به هتل بزرگ فردوسی، هتل آسیا و هتل آرمان اشاره کرد. همچنین هاستل‌ها و مهمان‌سراهای مختلفی در این منطقه قرار گرفته‌اند که با پرداخت هزینه کمتر اقامت در آنها امکان‌پذیر است. مهمان‌سرای درخشان، حراتیج و هاستل روبرو و تهران از آن جمله هستند.
برای خوردن غذا در این منطقه می‌توان به کافه رستوران جوانه، کافه مرکوری و کافه عمارت کاشف السلطنه مراجعه کرد.

سفارت سوئیس

یکی از زیباترین کشورهای اروپایی سوئیس است که افراد بسیاری تنها به قصد دیدن این کشور زیبا در تور خارجی شرکت می‌کنند. برای شرکت در تور اروپا و ورود به این کشور نیاز به ویزای شنگن است و خدمات دریافت ویزا در سفارت این کشور انجام می‌گیرد.
• آدرس: تهران، الهیه، خیابان شریفی منش، خیابان یاسمن، شماره ۲
• تلفن: ۲۲۰۰۸۳۳۳ ۹۸۲۱+ – ۲۲۰۰۸۴۵۴ ۹۸۲۱+
• آدرس ایمیل دفتر مرکزی: tehran@eda.admin.ch
• آدرس ایمیل ویزا: tehran.visa@eda.admin.ch
• آدرس سایت: https://www.eda.admin.ch/tehran
• ساعات کاری سفارتخانه: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح (بخش ویزا) و از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر (بخش سفارت)
از سال ۱۳۵۹ کشور سوئیس حافظ منافع کشور ایالات متحده آمریکا در خاک ایران به شمار می‌رود و شهروندان آمریکایی برای دریافت خدمات کنسولی در ایران باید به این سفارتخانه مراجعه کنند.
در صورتی که افراد جهت انجام امور اداری خود نیاز به اقامت در نزدیکی این سفارتخانه داشتند می‌توانند در هتل‌های دیاموند، هتل‌آپارتمان سپهر، هتل بلوط تهران و یا هتل استقلال تهران اقامت داشته باشند.
برای صرف غذا یا فنجانی قهوه می‌توان به کافه رستوران ضیافه، آریانا آرت کافه، پیتزا سمند و رستوران نایب در نزدیکی این سفارتخانه مراجعه کرد.

سفارت صربستان

کشور صربستان در جنوب شرقی قاره اروپا قرار دارد و با آثار باستانی و اماکن قدیمی خود مسافران بسیاری را در قالب تور خارجی به سمت خود دعوت می‌کند. سالانه افراد بسیاری در قالب تور خارجی به این کشور سفر دارند تا به دیدن «بلگراد» پایتخت این کشور با پیشینه تاریخی ۶۰۰۰ساله بروند. این کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن نیست و باید برای دریافت ویزای آن به شکل جداگانه اقدام کرد.
• آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان فلامک شمالی، کوچه چهارم، پلاک ۳، کد پستی: ۱۱۳۶۵۱۱۸، سفارت صربستان
• تلفن: ۸۸۰۹۱۵۲۹
• فکس: ۸۸۵۷۸۲۹۱
• وب‌سایت: http://tehran.mfa.gov.rs/cir/
• آدرس ایمیل: serbembteh@neda.net و serbembtehir@gmail.com
• ساعات کاری سفارتخانه: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر.
در محدوده شهرک غرب که این سفارت قرار دارد افراد می‌توانند در هتل‌های مختلفی همچون هتل اسپیناس پالاس، هتل استقلال و یا هتل پارسیان آزادی اقامت داشته باشند.
برای صرف غذا و نوشیدنی در این منطقه نیز می‌توان به رستوران‌های مختلف داخل پاساژ میلاد نور، رستوران کلاسیک باکس، کافه رئیس و کافه رستوران نیکی مراجعه کرد.

سفارت فنلاند

کشور فنلاند در شمال اروپا قرار گرفته و در حوزه شنگن است. این کشور پس از ایسلند شمالی شمالی‌ترین کشور دنیا به شمار می‌رود و به دلیل اینکه سه‌چهارم آن از جنگل پوشیده شده طبیعت بسیار زیبایی دارد. هر ساله مسافران بسیاری برای دیدن این کشور در تور اروپا شرکت می‌کنند. جهت انجام امور اداری و دریافت ویزا برای تور خارجی باید به سفارت این کشور مراجعه کرد.
• آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان ملکی، پلاک ۹۴، کد پستی: ۱۹۸۶۷۷۷۴۵۳
• تلفن: 02123512250 (بخش ویزا)
• وب‌سایت: https://finlandabroad.fi/web/irn/frontpage
• آدرس ایمیل: appointmentfinland@vfshelpline.com (درخواست ویزا) و info.finlandiran@vfshelpline.com (استعلام ویزا)
• ساعات کاری سفارتخانه: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:15 صبح تا ۱۲ ظهر و ۱ تا 16 بعدازظهر
افرادی که نیاز به اقامت در نزدیکی این سفارت دارند می‌توانند در هتل‌های این منطقه همچون هتل استقلال، هتل دیاموند تهران و یا هتل الماس زعفرانیه اقامت داشته باشند.
برای صرف غذا در اطراف این سفارت می‌توان به رستوران شاندیز فرشته، عمارت خانه دوست و رستوران ایتالیایی لمزی در این منطقه مراجعه کرد.

سفارت کرواسی

کشور کرواسی در اروپای مرکزی قرار گرفته و دارای جاذبه‌های بسیار زیادی از «بندر دوبرونیک» تا «زاگرب» است. این کشور عضو کشورهای شنگن به شمار می‌رود و برای سفر با تور خارجی باید ویزای شنگن یا ویزای مخصوص این کشور را دریافت کرد.
• آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بهستان اول، پلاک ۱۹، سفارت کرواسی
• تلفن: ۲۲۵۸۹۹۲۳ و ۲۲۵۸۷۰۳۹
• فکس:۲۲۵۴۹۱۹۹
• آدرس ایمیل: vrhteh@mvep.hr
• ساعات کاری سفارتخانه: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب.
افرادی که نیاز به اقامت در نزدیکی سفارت می‌توانند هتل‌هایی مانند برج سفید، هتل کوروش، هتل گلستان و هتل‌آپارتمان شریعتی را در این منطقه انتخاب کنند.
رستوران‌هایی همچون لئون، باگت، جنارو و فست‌فود چیکن در این منطقه قرار گرفته‌اند که می‌توان برای صرف غذا به آنها مراجعه کرد.

سفارت لهستان

کشور لهستان در مرکز اروپا قرار گرفته و مقصد مناسبی برای افراد علاقه‌مند به تاریخ، طبیعت و آثار هنری است. این کشور عضو کشورهای حوزه شنگن به شمار می‌رود و با دریافت ویزای شنگن می‌توان با انواع تور خارجی به آن سفر کرد. جهت انجام امور اداری و دریافت ویزای شنگن برای سفر با تور اروپا افراد می‌توانند به سفارت این کشور مراجعه کنند.
• آدرس: خیابان آفریقا خیابان پیروز شماره دوم
• تلفن: 02188787262
• فکس: 02188788774
• ساعت کاری: یکشنبه تا چهارشنبه از 9 تا 17
• وب سایت: https://www.gov.pl/web/iran-en/embassy
• آدرس ایمیل: teheran.amb.sekretariat@msz.gov.pl
جهت اقامت در نزدیکی این سفارت می‌توان به هتل‌هایی نظیر هتل رامتین، هتل نیلو، هتل‌آپارتمان تاج‌محل و هتل هما در این منطقه اشاره کرد. هتل‌آپارتمان پردیس و مهمان‌پذیر آنامیس از دیگر اقامتگاه‌هایی هستند که قیمت مناسب‌تری دارند.
جهت صرف غذا و کافه می‌توان به رستوران‌های مختلفی همچون کباب تک بناب، هورستان، کافه رستوران دنگ، رستوران سنتی ملاصدرا و رستوران ایتالیایی ناپولی اشاره کرد.

سفارت مجارستان

کشور مجارستان در اروپای مرکزی قرار گرفته و یکی از کشورهای ارزان اروپا به شمار می‌رود. «بوداپست» پایتخت این کشور یکی از مقاصد گردشگری بسیاری از مسافران در قالب تور خارجی است. مجارستان جزو کشورهای اتحادیه اروپا است و برای ورود به آن با تور اروپا نیاز به ویزای شنگن است.
• آدرس: تهران، دروس، خیابان شریعتی، خیابان یخچال، پلاک ۱۱
• تلفن:۲۲۵۹۶۰۲۰
• فکس: ۲۲۵۹۶۰۲۲
• وب‌سایت: https://teheran.mfa.gov.hu/eng
• آدرس ایمیل: mission.thr@mfa.gov.huو consulate.thr@mfa.gov.hu
• ساعات کاری سفارتخانه: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر.
افرادی که نیاز به اقامت در نزدیکی این سفارتخانه دارند می‌توانند به هتل برج سفید تهران، هتل‌آپارتمان ستیا، هتل‌آپارتمان ملل و هتل‌آپارتمان کوروش در این منطقه مراجعه کنند.
از جمله رستوران‌های این منطقه می‌توان به رستوران دلاترا، ساندویچ قلعه و رستوران ایتالیایی بونو اشاره کرد که غذاهای باکیفیتی را ارائه می‌کنند.

سفارت واتیکان

واتیکان کوچک‌ترین کشور جهان نام دارد که داخل یکی از پایتخت‌های اروپایی یعنی رم ایتالیا قرار گرفته است. این کشور مستقل از ایتالیا است و به دلیل آثار تاریخی خود که یکی از آنها مشهورترین کلیسای جهان است مقصد گردشگری بسیاری از افراد در تور اروپایی به شمار می‌رود. به طور معمول افرادی که با تور اروپا به ایتالیا سفر می‌کنند بازدید از این شهر را نیز در برنامه خود قرار می‌دهند.
• آدرس: نوفل لوشاتو شماره 94
• تلفن: 02166403574
• فکس: 0216649442
• روز و ساعت کاری: یکشنبه تا پنج شنبه ساعت 8:30 الی 13:30
از جمله هتل‌های نزدیک به این سفارت می‌توان به هتل پارسا و یا هتل جهان اشاره کرد. هتل ۴ ستاره انقلاب و پنج‌ستاره اسپیناس در بلوار کشاورز از دیگر هتل‌های این منطقه هستند که کیفیت بالاتری را برای اقامت فراهم می‌کنند.
رستوران ایرانی برازنده، فست‌فود شیلا، چلوکباب ولیمه و کافه رستوران آمور از جمله کافه رستوران‌هایی هستند که می‌توان در نزدیکی این سفارت به آنها مراجعه کرد.

سفارت یونان

یونان یکی از کشورهای بسیار زیبای اروپایی به شمار می‌رود که گردشگران بسیاری هر ساله در قالب تور خارجی به این کشور سفر می‌کنند. یونان در جنوب اروپا قرار گرفته و هم مرز با دریای ایونی و دریای مدیترانه است. پایتخت این کشور یعنی «آتن» با تاریخچه‌ای در حدود ۳۴۰۰ سال یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین کشورهایی است که می‌توان در تور اروپا به دیدنش رفت.
• آدرس: تهران، خیابان ولی‌عصر، بلوار اسفندیار، پلاک ۴۳، کد پستی: ۱۹۶۷۹۱۵۶۸۱
• تلفن: 02191008047- 02122050533
• آدرس ایمیل:info.greeceiran@vfshelpline.com
• وب‌سایت: https://visa.vfsglobal.com/irn/fa/grc/
• ساعات کاری سفارتخانه: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا 4 عصر.
از هتل‌های این منطقه که افراد می‌توانند جهت اقامت به آنها مراجعه کنند هتل پاریز، هتل‌آپارتمان ملل و بوتیک هتل طوبی هستند.
برای صرف غذا در این منطقه می‌توان به رستوران‌هایی همچون ورسای، حاتم، روف تاپ گریل و رستوران شیز اشاره کرد.

سفارت قبرس

قبرس کشوری است که در دریای مدیترانه قرار گرفته و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. قبرس شمالی توسط کشور ترکیه به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته شده است؛ اما بخش جنوبی آن اروپایی به شمار می‌رود و عضو اتحادیه اروپا است. برای سفر با تور خارجی به قبرس جنوبی باید حتماً ویزای این کشور را دریافت کرد. این کشور جزو کشورهای حوزه شنگن نیست.
• آدرس: تهران، زعفرانیه، خیابان رضا علی حسینی، خیابان محمود راضی، پلاک ۹ کد پستی: ۱۹۸۸۹۳۴۶۱۱
• تلفن: ۲۲۱۷۹۹۱۳ (دفتر سفیر) و ۲۲۱۷۹۹۵۴ (بخش کنسولی)
• فکس: ۲۲۱۷۹۸۵۹
• آدرس ایمیل: tehranembassy@mfa.gov.cy (دفتر سفیر) و tehranconsulate@mfa.gov.cy (بخش کنسولی)
• وب‌سایت: http://www.mfa.gov.cy/mfa/embassies/embassy_Tehran.nsf/dmlvisas_fa/dmlvisas_fa?OpenDocument
• ساعات کاری سفارتخانه: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر.
در صورت نیاز به اقامت افراد می‌توانند در هتل‌آپارتمان سپهر، هتل بلوط، هتل دیاموند و هتل‌آپارتمان جم در این منطقه اقامت کنند.
از جمله کافه رستوران‌های محبوب و باکیفیت این منطقه می‌توان به رستوران جنارو، کافه رستوران ۷۷، رستوران اصیل و رستوران نایب اشاره کرد.

ویزای شینگن با دالاهو

بیشتر این سفارتخانه‌های اروپایی در تهران برای مراجعه نیاز به گرفتن وقت قبلی یا هماهنگی دارند. به‌طور معمول،‌ دانشجویان برای گرفتن ویزای تحصیلی، تجار برای گرفتن ویزای تجاری و گردشگران برای ویزای گردشگری باید به سفارتخانه موردنظرشان مراجعه کنند. گرفتن ویزای شینگن برای کشورهای اروپایی، نیاز به مصاحبه و مدارک مهم دارد که اگر آنها را رعایت نکنید احتمال رد درخواست‌تان بالا خواهد بود. برای حل این مشکل و افزایش احتمال دریافت ویزای شنگن یا ویزای کشورهای اروپایی کار را به دالاهو بسپارید و خودتان برای بستن چمدان و انجام کارهای سفرتان آماده شوید. با دالاهو، سریع و آسان از خوان‌های اخذ ویزا خواهید گذشت.



1403/04/29 | کد مطلب: 5037
برچسب‌ها: نکات سفرویزا
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.