تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

مدارک برای ویزای تور اروپا

شما هم امتیاز بدهید!

تور اروپا انتخابی جذاب برای مناسبت‌ها، سنین و شرایط گوناگون است. اروپا این قاره پهناور، با تنوع کشورهای بسیار زیادش یکی از مقصدهای جذاب تور خارجی به شمار می‌رود. پیش از شرکت در تور اروپا یکی از مهم‌ترین اقدامات دریافت ویزای اروپا یا شنگن است که چالش‌های خود را دارد. برای تهیه این ویزا باید مدارک مشخصی را ارائه کرد که برای مشاغل مختلف متفاوت است. در ادامه به شکل کامل توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توان ویزای تور اروپا را دریافت کرد.

تور اروپا

ویزای تور اروپا، ویزای شنگن

برای ورود به منطقه شنگن افراد نیاز به ویزای شنگن یا ویزای اروپا دارند. این ویزا به مسافران تور خارجی اجازه می‌دهد که به ۲۶ کشور اروپایی عضو این قرارداد وارد شوند. ویزای توریستی شنگن یکی از انواع این ویزا است که به مسافر تور خارجی اجازه می‌دهد در سفر خود بتواند به راحتی به کشورهای حوزه شنگن سفر کند. برای دریافت این ویزا نیاز به مدارک خاص و مشخصی هست اگرچه در موارد جزئی در مورد کشورهای مختلف کمی تفاوت وجود دارد.

برای تور اروپا باید ویزای شنگن داشته باشید


دریافت ویزای شنگن از تمام کشورهایی که جز اتحادیه اروپا هستند امکان‌پذیر است؛ هرچند این کشورها به‌واسطه روابط سیاسی با ایران و اهدافشان نسبت به صنعت گردشگری شرایط مختلفی را برای ارائه ویزا در نظر می‌گیرند. برخی از کشورها مانند پرتقال در حال حاضر خدمات کنسولی را در ایران ارائه نمی‌دهند و یا کشوری مانند اسپانیا برای ارائه ویزا سخت‌گیری‌های بیشتری دارد. در ادامه به بررسی کامل مدارک مورد نیاز برای ویزای تور خارجی اروپا خواهیم پرداخت.

مدارک برای ویزای تور اروپا

جهت دریافت ویزای تور اروپا به مدارک زیر نیاز است:
1- اصل گذرنامه هر نفر با امضا به همراه گذرنامه‌های قبلی، داشتن حداقل اعتبار ۶ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبروی هم
2- سه قطعه عکس 5/3*5/4 رنگی از روبرو، با زمینه روشن، بدون عینک، بدون لبخند، ۷۰ تا ۸۰ درصد عکس باید چهره فرد باشد و در شش ماهه اخیر گرفته شده باشد.
3- اصل و ترجمه شناسنامه
4- اصل گردش سه‌ماهه حساب بانکی با مهر و امضا بانک و به زبان انگلیسی
• زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر باید ۱۰ روز پیش از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد.
• سایز پرینت بانکی باید A4 باشد.

برای ویزای شنگن باید تمکن مالی معادل 100 میلیون برای هر نفر داشته باشید


• برای سپرده‌های بانکی، گواهی تمکن باید به همراه گردش سه‌ماهه سود به زبان انگلیسی و با مهر شعبه و امضای بانک باشد.
• نرخ معادل مانده‌حساب جهت تمکن باید به یورو باشد.
• حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان است.
5- اصل سند مالکیت برای برخی کشورها
6- تکمیل فرم مشخصات فردی به شکل کامل و دقیق
7- اصل و ترجمه مدارک شغلی

مدارک ویزای اروپا بر اساس شغل افراد

برای شرکت در تور اروپا علاوه بر مدارک کلی، ممکن است براساس شغل‌تان از شما مدارک خاصی را طلب کنند. اگر قصد شرکت در تورخارجی اروپا را دارید خوب است که بدانید چه چیزهایی را باید آماده کنید. یادتان باشد اگر مراحل دریافت ویزای شنگن را با دالاهو انجام دهید، امنیت شما بسیار بالاتر است و بی‌شک متحمل کم‌ترین هزینه خواهید شد.

• مدارک ویزای شنگن برای پزشکان

ارائه پروانه دائم پزشکی، کارت نظام‌پزشکی معتبر برای سال جاری، پروانه مطب یا حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی و سه فیش آخر حقوق از محل کار

• مدارک ویزای شنگن برای مهندسان

اصل پروانه مهندسی به‌علاوه اصل کارت نظام‌مهندسی، درصورتی‌که فرد در شرکتی مشغول است مدارک مربوط به کارمندان بخش خصوصی یا دولتی باید ارائه شود.

• مدارک ویزای شنگن برای ساختمان‌سازان

اصل گواهی ساختمان به‌علاوه اصل قراردادهای کاری و اصل پایان کار ساختمان

• مدارک ویزای شنگن برای وکلا

اصل پروانه وکالت به‌علاوه اصل کارت وکالت

بنابر شغل خود مدارک جداگانه‌ای را باید برای ویزای شنگن ارائه کنید.

 

• مدارک ویزای شنگن معلمان، اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه

اصل حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق، ذکر تاریخ مرخصی با توجه به تاریخ سفر، سمت و نام فرد امضاکننده گواهی شغلی، سه فیش حقوقی آخر

• مدارک ویزای شنگن برای مشاغل دولتی

حکم کارگزینی با ذکر مدت اشتغال به همراه نامه مرخصی، سمت، میزان حقوق دریافتی، ذکر تاریخ مرخصی بنا به تاریخ سفر، ذکر سمت و نام فرد امضاکننده گواهی شغلی، سه فیش آخر حقوقی

مدارک ویزای شنگن برای افراد بازنشسته دولتی

آخرین حکم بازنشستگی به‌علاوه آخرین فیش حقوقی

• مدارک ویزای شنگن برای مشاغل غیردولتی

گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی، ذکر مرخصی با توجه به تاریخ سفر، سمت و نام فرد امضاکننده گواهی شغلی، ۳ فیش حقوقی آخر و سابقه بیمه تأمین اجتماعی

• مدارک ویزای شنگن برای افراد خویش‌فرما

جواز کسب / آگهی تأسیس، آخرین آگهی مرتبط به سمت‌های شغلی و تغییر آدرس شرکت/ کارت مباشرت به همراه جواز کسب اصلی
برای افرادی که در روزنامه رسمی سمت دارند ارائه مدارک مالی الزامی است.

جواز کسب یا آگهی تاسیس برای ویزای شنگن برخی افراد الزامی است

 

• مدارک ویزای شنگن دانش‌آموزان، دانشجویان

اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

تور خارجی

• مدارک ویزای شنگن برای فرزندان

- فرزندان زیر ۱۸ سال که به شکل تنها یا با یکی از والدین سفر می‌کنند باید رضایت‌نامه محضری را که به زبان انگلیسی ترجمه شده ارائه دهند.
- فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون پدر خود سفر می‌کنند باید پاسپورتشان توسط پدر امضا گردد.
- برای خانم‌های خانه‌دار ارائه اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر لازم است.باید در نظر داشت ممکن است پس از ارائه مدارک، سفارت مدارک دیگری را نیز لازم ببیند که تهیه و ارائه آنها توسط مسافر تور خارجی لازم است.


دلایل ریجکتی ویزای تور اروپا؟

برای دریافت ویزای شنگن بسیار مهم است که نسبت به تهیه مدارک و ارائه آنها دقت کافی داشت؛ زیرا عدم ارائه مدارک لازم می‌تواند باعث ریجکت شدن ویزای تور خارجی اروپا شود. جدای از مدارک لازم مهم است افراد نکات زیر را در نظر داشته باشند تا احتمال ریجکت شدن ویزای تور اروپا کاهش یابد:
• اگر قبلاً برای ویزای تور اروپا اقدام کرده‌اید و ریجکت شده‌اید باید حتماً دو سال از زمان ریجکتی ویزای شما بگذرد تا احتمال ریجکت شدن دوباره کاهش یابد.
• بهتر است در گردش حساب خود مبالغ بالا به شکل یک‌باره به حسابتان واریز نشده باشد؛ زیرا این مسئله می‌تواند نشان از ساختگی بودن حساب شما بدهد.
• ارائه پاسپورت مخدوش، آسیب‌دیده و یا نامعتبر می‌تواند احتمال ریجکت شدن را افزایش دهد و به همین دلیل بسیار مهم است که پاسپورت و حتی روی جلد آن مخدوش و آسیب‌دیده نباشد.

سخن آخر

سفر با تور اروپا سفر به قاره‌ای است که دیدنی‌ها و فرهنگ متفاوتی را در سفر به شما ارائه می‌کند. برای سفر با تور خارجی اروپا نیاز به ویزای تور اروپا یا همان شنگن است که برای دریافتش مدارک خاصی لازم است. به مسافران تور خارجی پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام برای شرکت در تور خارجی اروپا مدارک لازم را برای این تور خارجی فراهم کنند و سپس برای ثبت‌نام در تور اروپا اقدامات لازم را انجام دهند.



1403/03/11 | کد مطلب: 5016
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.