تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

کنیا

25 رای شما هم امتیاز بدهید!

آیا تور کنیا را برای سفر می‌پسندم؟

کنیا کشوری است که شما می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های مختلف در کشورهای متفاوت را در آن و به‌صورت یکجا تجربه کنید. اگر اهل طبیعت‌گردی باشید کنیا با داشتن پارک‌های طبیعی بسیار بزرگ و دیدنی‌های بسیار معروف همچون آبشار تامسون برای شما حیرت‌انگیز خواهد بود. اگر اهل حیات‌وحش هستید سافاری در پارک ملی ماسای مارا و دیدن حیواناتی نظیر یوزپلنگ، بوفالوی آفریقایی، زرافه و... از نزدیک، تجربه‌ای بی‌نظیر برایتان رقم خواهد زد. برای افراد علاقه‌مند به فرهنگ نیز دیدن مردم قوم ماسایی که سنت‌های عجیب و جالبی دارند می‌تواند کنیا را به بهترین مقصد برای سفر تبدیل کند. آنچه باید درباره سفر به کنیا بدانید این است که شما می‌توانید لذت اقامت در کنار ساحل، و دیدن حیوانات حیات‌وحش و فرهنگ عجیب و جالب این مردم را در کنار هم داشته باشید. تجربه‌هایی که شاید به‌سختی در یک نقطه جغرافیایی جمع شوند.

کنیا کجاست؟

کنیا مقصدی دوست‌داشتنی برای کسانی است که می‌خواهند طبیعت بکر و حیات‌وحش ناب را از نزدیک لمس کنند. کنیا سرزمین گونه‌های نادر جانوران است. گشت‌وگذار در دشت‌های وسیع، جنگل‌های پربار، و سواحل بی‌نظیر و در کنار همه این‌ها دیدن حیواناتی همچون زرافه‌ها، شیرها و یوزپلنگ‌ها از فاصله‌ای به‌اندازه یک‌دست می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم بزند. در کنار زیبایی‌های طبیعی این کشور، مشاهده مردم کنیا و لمس فرهنگ آنها در فرصتی به‌اندازه یک سفر می‌تواند جهان‌بینی تازه‌ای به شما ببخشد. مقاله «کنیا کجاست؟ دیدنی‌های کنیا کدام‌اند؟» شاید بتواند اطلاعات بیشتری در مورد این کشور زیبا به شما دهد.

مسیر تور کنیا چگونه است؟

اگر قصد سفر به کشور کنیا را دارید باید با پرواز مستقیم، به نایروبی پایتخت این کشور بروید و سپس از آنجا به نقاط مختلف این کشور سفر کنید. هزینه بلیت پرواز به کنیا با توجه به قیمت دلار می‌تواند تغییراتی داشته باشد. 

آیا کنیا به ویزا نیاز دارد؟

کنیا کشوری است که حتی ساکنان اتحادیه اروپا برای ورود به آن نیاز به مجوز دارند. در کشور ما برای سفر به کنیا باید حتماً درخواست ویزا بکنید. این ویزا برای یک‌بار ورود به کنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد و هزینه آن به‌صورت کلی ۱۱۰ دلار خواهد بود. برای گرفتن ویزای کنیا امکان دادن درخواست به شکل الکترونیکی به سفارت وجود دارد و برای این کار شما تنها نیاز به ایمیل و کارت اعتباری برای پرداخت هزینه دلاری ویزا دارید. صدور مجوز ورود به کشور کنیا ممکن است چند هفته طول بکشد و به همین دلیل توصیه می‌شود چند هفته پیش از سفر برای دریافت ویزا اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به کنیا

کنیا دارای آب‌وهوایی معتدل است. در بخش‌های ساحلی آن هوا گرم و مرطوب و در نقاط شمالی کشور آب‌وهوای گرم و خشک احساس می‌شود. این کشور پر آفتاب است و طولانی‌ترین زمان بارش در آن از اکتبر تا دسامبر می‌باشد و سردترین زمان سال ماه‌های فوریه و مارس است.
به‌صورت کلی بهترین زمان انتخاب تور کنیا ماه ژوئن تا اکتبر و ژانویه تا فوریه است. در این زمان‌ها گردشگران به سمت کنیا هجوم می‌برند و شما در بسیاری از مکان‌ها گردشگران بسیاری را می‌بینید.
ماه‌های اسفند تا اردیبهشت زمان مناسبی برای سفر به کنیا نیستند؛ زیرا بارش شدیدی در این منطقه وجود دارد و بسیاری از کمپ‌ها در این مدت بسته هستند. در واقع می‌توان گفت برای تجربه‌کردن بهترین آب‌وهوا که بارش در آن بسیار کم باشد باید تیر تا مهر و یا دی و بهمن به این کشور سفر کنید.

جاذبه‌های کشور کنیا

اگر بخواهیم به شما بگوییم دیدنی‌های تور کنیا کدام‌اند می‌توانیم موارد زیر را به‌صورت تیتروار با شما در میان بگذاریم:
- آشنایی با قوم ماسایی؛ یکی از کهن‌ترین قبایل کنیا
- بازدید از «دریاچه نایین واشا»؛ زیستگاه گونه‌های متفاوت گیاهی و جانوری همچون بوفالوها و زرافه‌ها
- رفتن به پارک ملی ماسای مارا و سافاری در آن به همراه دیدن حیات‌وحش از فاصله‌ای بسیار نزدیک
- بازدید از دره ریفت با دیدنی‌هایی همچون «دریاچه باگوریا» محل زندگی فلامینگوها
- مشاهده خط استوا
- رفتن به پارک ملی دروازه جهنم و عبور از شکاف باریک آن
- بازدید از آبشار تامسون در طبیعتی بکر و بسیار زیبا

فستیوال‌های کنیا

کنیا کشوری با برنامه‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی بسیار است. دراین کشور می‌توانید رقص‌های حلی، جشن‌های باشکوه و بسیار زیبا را ببینید. در هر فصل و بنابر شرایط می‌توانید جشنواره‌های بسیار زیبایی را در کنیا شاهد باشید

شکم گردی و غذاهای کنیایی چگونه‌اند؟

کنیا علاوه بر تنوع زیستی و فرهنگی خود، در مورد غذاها نیز بسیار متنوع عمل می‌کند؛ زیرا هر قبیله بسته به نوع فرهنگ و آداب‌ورسوم و مکان خود غذای خاص خود را دارد.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های غذاهای کنیا این است که مواد تشکیل‌دهنده غذای آنها مانند گوشت، سبزی‌ها و میوه، باید تازه باشند. در غذاهای کنیایی انواع سبزی‌ها و صیفی‌جات را می‌توانید مشاهده کنید؛ زیرا از اهمیتی خاص در خوراک آنها برخوردارند. برای افراد گوشت‌خوار خوراک‌هایی شامل گوشت گوساله و بز در دسترس است؛ هرچند باید بدانید اگر به گوشت گوسفند، ماهی و مرغ علاقه‌مندید به دلیل گران‌بودنشان کمتر ممکن است با آنها مواجه شوید.
اگر می‌خواهید بیشتر در مورد شکم گردی و غذاخوردن در کنیا بدانید می‌توانید مقاله «به آشپزخانه کنیایی خوش آمدید» را مطالعه کنید.

نکات مهم پیش از سفر با تور کنیا

در طول سفر خود به کنیا حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:
- شب‌ها از سفرکردن به‌تنهایی و بدون راهنمای تور خودداری نمایید.
- وسیله‌های گران‌بها و ارزشمند خود را برای سفر به همراه نبرید.
- پیش از سفر حتماً واکسن‌های هپاتیت، تب زرد یا سایر واکسن‌های موردنیاز کنیا را تزریق کنید.
- برای عزیزان خود از سوغاتی‌های کنیا مانند سنگ صابون‌های حکاکی شده، مهره‌های کازوری، پتوی ماسایی، انواع قهوه و... به یادگار آورید.

کاتالوگ تور کنیا

کاتالوگ تور کنیا 8 روزه





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

سفرهای کنیا رو دیدی؟

1

تانزانیا

19 دی 1403
مشاهده سفر