تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

با Helpex بدون پول سفر کنید

یادتان هست که قبلا درباره‌ی ووف حرف زدیم؟ نهادی بین‌المللی که به شما کمک می‌کند به هر جایی که می‌خواهید بروید و در ازای کار در مزارع، در خانه‌ صاحب مزرعه زندگی کنید. واقعا کار هیجان‌انگیزی است. اما اگر از مزرعه‌داری خوشتان نیاید چطور؟ خبر خوش این است که باز هم فرصت دارید تا سفری خارجی و رایگان داشته باشید. در خانه‌ی میزبانتان زندگی کنید و کلی تجربه‌ی جدید بدست آورید.

تورهای خارجی

داوطلبانه کار کنید تا بدون پول سفر بروید

دیگر آن زمان گذشت که برای رفتن به کشوری خارجی باید کلی هزینه می‌کردید. خوشبختانه وبسایت‌های مرتبط با کار داوطلبانه در سفر زیاد هستند و حق انتخاب‌های زیادی را به شما می‌دهند. WWOOF، HelpX، Workaway و AIESEC (کارآموزی برای دانشجوها) از این سایت‌ها هستند. این بار با هلپکس آشنا شوید. سازمانی بین‌المللی که به عاشقان سفر کمک می‌کند تا بدون پول یا کمترین هزینه سفر کنند و بتوانند به راحتی زندگی کنند.

هلپکس چیست؟

HelpX مخفف Help Exchange است؛ یعنی شما در ازای 4 یا 5 ساعت کار روزانه برای میزبان‌تان، جای خواب و خوراک‌تان تامین می‌شود و لازم نیست پولی پرداخت کنید. برعکس ووف که فقط کار در مزرعه را به شما ارائه می‌دهد، هلپکس گزینه‌های کاری بیشتری دارد. به جز اقامت در مزرعه‌های اورگانیک و غیر اورگانیک شما می‌توانید در لوژها، هاستل‌ها، خانه‌ شخصی افراد و حتی به عنوان ملوان در یک قایق زندگی کنید. پس هلپکس اولین مزیتش تنوع در کارهایش است.

هدف از هلپکس تبادل فرهنگی بین میزبان‌ها و Helper (یعنی شما) است. شما از طریق این سایت فرصتش را دارید تا در مدت سفرتان در کشوری خارجی با افراد محلی بیشتر آشنا شوید، با آن‌ها زندگی کنید، تجربیات جدید بدست آورید، زبان خارجی آن کشور را بدون صرف هزینه‌ای یاد بگیرید و مهم‌تر از همه بدون پرداخت پول زندگی کنید.

 

اگر دوست دارید در کنار سگ‌های مالاموت و در مزرعه‌ای سرسبز کار کنید، پس هلپکس کمکتان می‌کند.

 

چطور می‌توانم عضو شوم؟

بعد از ورود به سایت هلپکس، در همان صفحه‌ نخست گزینه‌ Join Now را می‌بینید. روی این گزینه کلیک کنید تا شما را به توضیحات تکمیلی در فرآیند ثبت‌نام هدایت کند.

قوانین Helpers

چند نکته‌ مهم به عنوان قوانین Helpers در صفحه‌ توضیحات تکمیلی وجود دارد. حتما آن‌ها را بخوانید. ما برای شما نکاتش را آورده‌ایم:

  • حتما با میزبان‌تان توافق کنید. از او درباره‌ قوانین داخلی خانه و محل کارش بپرسید. پس سوال پرسیدن را در دستور کار بگذارید.
  • اگر با میزبان هماهنگ کردید ولی نتوانستید به موقع پیش او بروید، حتما خبر بدهید. به هر حال بی‌انصافی است که با میزبان‌تان اینگونه رفتار کنید.
  • به طور کلی بین 3 تا 6 ساعت کار روزانه منتظر شماست که بستگی به نوع فعالیت در خانه‌ میزبان دارد. در ضمن خودتان را برای کار در شرایط سخت هم حاضر کنید.
  • به محض رسیدن باید دفتر میزبان را با مشخصات خود پر کنید و پاسپورت‌ را نشانش دهید.
  • هلپکس به شما توصیه می‌کند که کیسه‌ی خواب‌ خودتان را همراه داشته باشید. اگر ندارید، میزبان را در جریان بگذارید تا جای خواب خوبی در نظر بگیرد.
  • میزبان و هلپکس هیچ تعهدی برای گرفتن ویزای شما ندارند. بنابراین درخواستی از آن‌ها نداشته باشید. از آنجایی که شما به صورت رایگان زیر نظر یک نهاد بین‌المللی کار می‌کنید پس ویزای کار احتیاج ندارید. ویزای توریستی بگیرید. بسته به هر کشوری شرایط ویزای توریستی متفاوت است که با جستجویی در اینترنت یا مراجعه به سفارت مربوطه می‌توانید ویزا را اخذ کنید.
  • برای اینکه با میزبان در ارتباط باشید باید حق عضویت کامل در سایت را بپردازید.
  • هلپکس پیشنهاد می‌کند که حتما بیمه‌ سفری داشته باشید و یک نسخه‌ کپی از پاسپورت و برگه‌ بیمه را به میزبان بدهید. با این کار به او نشان می‌دهید که شما قابل اعتماد هستید.

بعد از تایید نکات و قوانین بالا وارد صفحه‌ بعدی می‌شوید. در اینجا شما باید نوع دیگری از عضویت را انتخاب کنید. جنسیت، تعداد و وضعیت تاهل در اینجا از شما خواسته می‌شود: مرد مجرد، زن مجرد، زوج یا دو دوست؟

تکمیل پروفایل:

مهم‌ترین مرحله‌ عضویت شما اینجاست: پر کردن پروفایل. اگر بتوانید به خوبی خودتان را معرفی کنید، شانس بیشتری دارید تا هرچه زودتر میزبانی پیدایتان کند. 

در قسمت پروفایل، شما باید مشخصات فردی، سوابق سفر، مکان مورد نظر برای کار کردن، توانایی‌ها، علاقمند‌ی‌ها، رژیم غذایی، سابقه‌ کار داوطلبانه، طرز تفکر و مدرک تحصیلی را بنویسید. البته در کنار این موارد عکس هم یادتان نرود. مسلما انتظار ندارید که میزبان بدون عکس شما، میزبان‌تان باشد. آپدیت کردن پروفایل‌ هر چند وقت یکبار کمک بزرگی به شما می‌کند و از این طریق بقیه‌ی افراد می‌فهمند که شما چقدر فعالید.

البته یادتان نرود که همین‌جا باید بنویسید که به کدام کشورها دوست دارید بروید، از این طریق میزبان‌ها راحت‌تر می‌توانند شما را انتخاب کنند.

هر توضیح ضروری را بنویسید. از هیچ چیزی دریغ نکنید.

پرداخت حق عضویت

مبلغ Premier membership یا همان عضویت دائم، 20 یورو برای دو سال است. بعد از پرداخت حق عضویت کامل، خود شما هم می‌توانید به دنبال میزبان باشید. با میزبان‌های مختلف در تماس باشید، کامنت‌ها را بخوانید و در نهایت توافق کنید. با این نوع عضویت شما می‌توانید به تمام قسمت‌های سایت دسترسی داشته باشید.

حق عضویت را چطور پرداخت کنم؟

به نحوه‌ پرداخت حق عضویت می‌رسیم. مسلما باید از طریق ویزا یا مستر کارت این کار انجام شود. اما شمایی که در ایران هستید و دسترسی به مستر کارت ندارید، باید چکار کنید؟ اگر واقعا برای این سفر مصمم هستید، پس تلاش کنید تا راه‌حلی پیدا کنید. یکی از راه‌حل‌ها سر زدن به مطلب ما با عنوان چطور مستر کارت بگیرم است. به شما توضیح داده‌ایم که چطور یک کارت بانکی بین‌المللی بگیرید. راه‌حل بعدی پیدا کردن دوست یا آشنایی است که خارج از ایران زندگی می‌کند و می‌تواند پول را برای شما انتقال بدهد.

همه چیز را بسنجید

فکر می‌کنید کار در مزرعه چند روز برایتان جذاب است؟ 10 روز، یک ماه یا شاید بیشتر. برای اولین تجربه بهتر است از روزهای کمتر شروع کنید تا اگر شرایط میزبانی را دوست نداشته باشید، راحت‌تر بتوانید آنجا را ترک کنید.

نکته‌ طلایی را فراموش نکنید: قبل از اینکه درخواست میزبان را قبول کنید، سوال بپرسید، سوال بپرسید و سوال بپرسید.

هر نکته‌ای که شاید به نظرتان بی ارزش باشد، با میزبان در میان بگذارید. ممکن است با دانستنش انتخاب بهتری داشته باشید. مثلا اگر محیط شلوغ و پر از بچه‌های قد و نیم‌قد فراری هستید، مسلما باید در پروفایل خود بنویسید که دنبال محیطی آرام هستید. گیاه‌خوار یا گوشت‌خوار بودن هم مسئله‌ مهمی در وعده‌های غذایی شماست که باید با میزبان در میان بگذارید. از ساعات کاری و قوانین داخلی منزل بپرسید. آگاهی از میزان مصرف حجم اینترنت، ساعت استفاده از تلویزیون و حتی آداب و رسوم خاص هر خانواده هم مهم هستند.

 

پیدا کردن دوست‌های جدید با هلپکس شدنی است.

 

آیا HelpX امن است؟

ممکن است برای انجام این کار وحشت به دل‌تان بیفتد و بترسید. ترس از عدم امنیت همیشه در سفرها وجود دارد اما همه چیز بستگی به خودتان دارد. اگر شما فقط یک روی سکه را می‌بینید پس به میزبان هم فکر کنید. به نظر شما برای میزبان دلهره‌آور نیست که فردی خارجی را به خانه‌ خودش راه بدهد؟ پس مسئله‌ امنیت دو طرفه است. یکی از کارهایی که می‌توانید برای شناخت بیشتر و بهتر میزبان داشته باشید، مراجعه به رفرنس‌های سایت است. افرادی که رفرنس‌های زیاد، معتبر و خوبی دارند مسلما مطمئن‌تر هستند.

نکته‌ آخر درباره‌ی امنیت هم درخواست کتبی میزبان از طریق سایت است. هیچ‌وقت به صورت صوری با میزبان قرارداد نبندید. یادتان باشد این شمایید که شرایط را انتخاب می‌کنید.

در آخر هم امیدواریم که با معرفی این نهاد، شما بتوانید در سفرهای خارجی‌تان تجربه‌ای متفاوت داشته باشید، با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید و با صرف کمترین هزینه، سفر کنید.

سفر به شما خوش بگذرد.

 



1396/03/18 | کد مطلب: 3742
برچسب‌ها: تکنولوژی سفر
شیما تیموری
یک باستان‌شناس با کلی علاقمندی؛ سفر، موسیقی، حیوانات، کتاب و...

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
بهار
1400/11/26 19:28
سلام و عرض ادبهیچ سایت مرتبطی وجود ندارد که حق عضویت نداشته باشه؟و اینکه در سایت volunteerhq برای هر پروژه باید جداگانه پولی پرداخت بشه. این درسته؟؟؟ و اطلاع دارید که این پول برای چه چیزی هست؟؟؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/11/30 14:12
دوست عزیز
سلام

تمام اطلاعاتی که در این باره داشتیم در متن نوشته شده است. ممنون خواهم شد به مطلب مراجعه بفرمایید.

با تشکر از پیام شما

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.