تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

شوتاریکو تا گردنه عشاق

تجربه همسفران
شما می‌توانید 158 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 8 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
مــشاهــده هــمه تــورها

تور داخلی

 

تور شوتاریکو تا گردنه عشاق

تور شوتاریکو تا گردنه عشاق سفر به دل هرمزگان است تا با زیبایی‌های خاص خود مسافران را مبهوت کند. این سفر مسافران را از تنگه‌ای همچون سرزمین پریان به نام «شوتاریکو» به دل گردنه‌ای می‌برد که با چشم‌انداز و صدای آرامش‌بخش موج‌های دریا لحظاتی شگفت‌انگیز را برای مسافران می‌سازد.
تنگه شوتاریکو یکی از زیباترین مناطق دیدنی هرمزگان است که در نزدیکی یک دهکده به نام «چک‌چک» قرار دارد. این تنگه در میان کوه‌هایی با ظاهری عجیب قرار گرفته که به کوه‌های سیاره‌های دیگری همچون مریخ شبیه هستند. حفره‌ها و فرورفتگی‌های عجیب این کوه‌ها باعث شده تا تنگه شوتاریکو در این منطقه شکل و شمایل خاصی داشته باشد و یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را به مسافران تور داخلی هدیه دهد. این تنگه مسیرهای پیچ در پیچی دارد و آبی که در بخش‌های مختلف این تنگه به رنگ فیروزه‌ای جمع شده یکی از زیباترین صحنه‌ها را برای مسافران تور داخلی می‌سازد.
شو تاریکو به معنای «شب تاریک» است و به دلیل اینکه برای ورود به این تنگه باید از غاری که در تاریکی مطلق قرار دارد عبور کرد این نام بر این تنگه گذاشته شده است. رسیدن به این تنگه نیازمند عبور از مسیرهای پرپیچ‌وخم و دالان‌های تودرتو است و از آن جایی که منطقه‌ای نسبتاً ناشناخته به شمار می‌رود باید حتماً به همراه تور و یا به کمک راهنمایان محلی آن را طی کرد.
در مسیر این تنگه مناظری همچون گیاهان روییده در دل کوه و صخره‌هایی عجیب که گاهی پر از خزه شده‌اند از زیباترین صحنه‌های قابل دیدن هستند. در نهایت و پس از عبور از مسیر تنگه، گودال پر آب و سبز رنگ تنگه شوتاریکو چشمان مسافران را به زیبایی خود باز می‌کند. در این قسمت از تنگه آب‌وهوای خنکی در جریان است و سکوت در کنار صدای پرندگان فضای بسیار خاصی را برای تجربه کردن رقم می‌زند.
در ادامه سفر با تور داخلی هرمزگان، «گردنه عشاق» نباید فراموش شود. این گردنه از آن دسته جاهایی است که با نام خود کنجکاوی مسافران تور داخلی را بسیار برمی‌انگیزد. گردنه عشاق بسیار زیبا از کنار روستاهای ساحلی بستانو، زیارت و مغدان می‌گذرد. این گردنه در واقع محل تلاقی صخره‌های بلند و عظیم با دریا است که باعث شده منظره باشکوهی در این منطقه رقم بخورد. ساحل صخره‌ای گردنه عشاق یکی از زیباترین مناظر این گردنه است که به مسافران تور داخلی اجازه می‌دهد بر روی صخره‌های آن بایستند و به تماشای امواج خروشان آبی بی‌انتهای دریا بنشیند. بافت فسیلی مرجانی این ساحل از دیگر جاذبه‌های گردنه عشاق است که باعث می‌شود این ساحل یکی از زیباترین‌ها برای مسافران تور داخلی باشد. در این ساحل فسیل‌هایی وجود دارند که قدمت برخی از آنها به هزاران و تا میلیون‌ها سال پیش می‌رسد. در کنار این فسیل‌ها، انواع صدف‌ها، گوش‌ماهی و سفره‌ماهی‌هایی که تا نزدیکی ساحل پیش آمده‌اند از دیگر زیبایی‌هایی هستند که می‌توان به تماشایشان نشست.
علاوه بر زیبایی‌های طبیعی در این منطقه می‌توان آبزیان و جانوران بسیاری را تماشا کرد. صدف‌ها با مرواریدهای گران‌بها، فسیل‌های مرجانی، لاک‌پشت پوزه عقابی، پرندگان دریایی همچون مرغ ماهیخوار و عقاب و همچنین آبزیانی همچون سفره‌ماهی و عروس دریایی از جمله زیبایی‌هایی هستند که مسافران تور داخلی می‌توانند در این منطقه ببینند.
سفر شوتاریکو تا گردنه عشاق، سفر به عمق زیبایی‌های پنهانی است که شاید نمونه آنها را در کمتر جایی از ایران بتوان یافت و تماشا کرد.

 

مسیر تور هرمزگان

برای رسیدن به شوتاریکو تا گردنه عشاق مسافران باید راهی جنوب کشور و هرمزگان شوند. برای رسیدن به هرمزگان راه‌های مختلفی وجود دارد. با استفاده از هواپیما، اتوبوس و قطار می‌توان به بندرعباس هرمزگان سفر کرد و از آنجا راهی شهر پارسیان و شوتاریکو و یا راهی گردنه عشاق شد که از توابع بندر لنگه به شمار می‌رود.

 

بهترین فصل سفر با تور هرمزگان کی است؟

بهترین زمانی که می‌توان در تور جنوب شرکت کرد نیمه دوم سال است. از آنجایی که جنوب کشور آب‌وهوای گرمی دارد فصل‌های سرد سال یا اوایل فروردین بهترین زمانی است که می‌توان با تور هرمزگان سفر کرد و به دیدن شوتاریکو تا گردنه عشاق رفت.

 

جاهای دیدنی تور هرمزگان کجاست؟

شوتاریکو به جاذبه‌های طبیعی خود معروف است و در واقع دیدنی‌های شوتاریکو جاذبه‌های طبیعی است که در مسیر خواهید دید. در کنار شوتاریکو به دیدن «دوراهی آب دبه» نیز می‌توان رفت که مسیر رسیدن به آن کوتاه‌تر از شوتاریکو است و می‌توان بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن رسید. در مسیر آب دبه آبشارهای کوچک و نخل‌های بسیار زیبا و گیاهان دارویی زیبایی قرار دارند که می‌توان به دیدن همه آنها نشست.
از جمله دیدنی‌های نزدیک گردنه عشاق می‌توان به «جزیره لاوان» اشاره کرد که طبیعت زیبای آن باعث شده یکی از جاذبه‌های توریستی این منطقه باشد. روستای «مغذان» یا «مغدان» از دیگر جاهای دیدنی توابع شهرستان پارسیان است که جاذبه‌های ساحلی و طبیعت آن می‌تواند برای مسافران تور داخلی بسیار دیدنی باشد. ساحل «بنود» از دیگر ساحل‌های صخره‌ای است که به دلیل اینکه لوکیشن فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» بوده بین مردم محلی و گردشگران معروف است و باید حتماً به دیدن آن رفت.

 

غذاهای محلی تور هرمزگان چیست؟

یکی از بخش‌های جذاب سفر به جنوب کشور و هرمزگان بخش غذاهای بسیار خوشمزه مردم این منطقه است. از جمله غذاهای خوشمزه هرمزگان می‌توان به «گبولی گوشت» اشاره کرد که یکی از غذاهای پر عطر و بوی مردم این منطقه به شمار می‌رود. این غذا از ترکیب گوشت، برنج و ادویه‌های بسیار پخته می‌شود و مزه بی‌نظیری می‌تواند برای مسافران تور داخلی داشته باشد. «موفلک» از غذاهای خوشمزه دیگری است که در ترکیب آن به جای برنج از گندم یا جو برشته استفاده می‌کنند و آن را با ماهی مخصوص و بدون استخوان جنوب و افزودنی‌های دیگر طبخ می‌کنند. «برنج دیشو» غذای خوشمزه دیگری است که برای پخت آن برنج را به همراه شیره رقیق شده خرما دم می‌کنند و آن را با ماهی می‌خورند. کلمبا، انکاس (عنکاس) یا ماهی مرکب، زیبون و هواری از دیگر غذاهای خوشمزه‌ای هستند که می‌توانید در تور جنوب مزه آنها را بچشید.

 

چه وسایلی برای شرکت در تور هرمزگان برداریم؟

از آنجایی که امکانات رفاهی خاصی در اطراف تنگه شوتاریکو و گردن عشاق وجود ندارد باید مسافران این تور داخلی مجهز سفر کنند. حتماً یک کوله‌پشتی مناسب و سبک به همراه داشته باشید تا بتوانید در آن لوازم شخصی، داروهای ضروری، یک دست لباس اضافه، کمی خوراکی و آب قرار دهید. از آنجایی که مسیر رسیدن به تنگه از روی صخره‌ها می‌گذرد باید حتماً یک کفش طبیعت‌گردی یا صخره‌نوردی مناسب به پا داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.
آفتاب جنوب سوزان است و حتماً کرم ضدآفتاب، کلاه لبه‌دار و عینک‌آفتابی را فراموش نکنید. عکاسی فراموشتان نشود؛ زیرا زیبایی‌های شوتاریکو و گردنه عشاق بسیار دیدنی‌اند و بدون ثبت کردن این زیبایی‌ها، این سفر می‌تواند ناتمام باشد.

 

سفر با تور هرمزگان برای چه کسانی مناسب است؟

سفر با تور جنوب مناسب کسانی است که می‌خواهند زیبایی‌های ناشناخته جنوب را تماشا کنند. این سفر مسافران تور داخلی را به طبیعتی ناشناخته می‌برد و به همین دلیل برای افراد ماجراجو گزینه مناسبی است. از آنجایی که برای رسیدن به تنگه شوتاریکو نیاز به صخره‌نوردی است افرادی که اهل صخره‌نوردی و کوهنوردی هستند می‌توانند لحظات خوبی را در هنگام رفتن به شوتاریکو و گردنه عشاق تجربه کنند. اگر اهل دریا و سواحل زیبایی آن هستید و می‌خواهید طلوع و غروب زیبای خورشید را از زیباترین سواحل تماشا کنید پس این تور داخلی مناسب شما است.

 

تور جنوب را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور هرمزگان که توسط آژانس گردشگری دالاهو برگزار می‌شود یک تور چند روزه است. در این چند روز مسافران فرصت کافی خواهند داشت تا از تمام زیبایی‌های این منطقه دیدن کنند و چیزی جا نماند.

 

در سفر با تور هرمزگان کجا بمانیم؟

اگر مسافر تور جنوب آژانس گردشگری دالاهو هستید در یک اقامتگاه مناسب خواهید ماند. این اقامتگاه با توجه به استانداردهای بالای آژانس گردشگری دالاهو انتخاب شده و می‌تواند یک اقامت مطلوب را به شما هدیه دهد. مسافرانی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند باید برای اقامت به شهرها و روستاهای اطراف مراجعه نمایند. در این شهرها هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی مختلفی وجود دارند که می‌توان به راحتی آنها را جهت ماندن انتخاب کرد.

 

قبل از تور هرمزگان بدانید

بسیار مهم است مسافران پیش از شرکت در این تور داخلی حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشند:
• برای رفتن به تنگه شوتاریکو حتماً باید با تور و یا راهنمایان محلی راهی منطقه شوید.
• این تور داخلی مناسب افراد دارای مشکلات جسمی و افراد مسن نیست.
• اگر قصد کمپ کردن در نزدیکی گردنه عشاق را دارید حتماً با تجهیزات کافی به این منطقه روانه شوید.
• برخی از بخش‌های بندر مقام در نزدیکی گردنه عشاق جزو مناطق حفاظت شده حیوانات هستند و نمی‌توانید از آنها بازدید کنید.
• به هیچ عنوان به صدف‌ها، صخره‌های ساحلی، حیوانات و لانه‌های آنها دست نزنید؛ زیرا بسیار آسیب‌پذیر هستند.
• کیسه‌زباله حتماً به همراه داشته باشید و از ریختن هرگونه زباله در مناطقی که بازدید می‌کنید خودداری نمایید.

 

سوغات و صنایع‌دستی تور هرمزگان

سفر به جنوب بدون خرید سوغات و صنایع‌دستی مردم این منطقه به اتمام نمی‌رسد. از جمله سوغات خوردنی که می‌توانید از هرمزگان خریداری کنید ماهی، میگو، خرما و مرکبات هستند. اگر به آثار صنایع‌دستی علاقه دارید صنایع حصیری، محصولات سفالی، چنته بافی، خوس دوزی، سوزن‌دوزی و خرسک بافی از جمله هنرهایی هستند که می‌توانید خریداری کنید و گوشه‌ای از زیبایی جنوب را به خانه خود یا عزیزانتان بیاورید.

 


سوالات متداول "شوتاریکو تا گردنه عشاق"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.