تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

کردستان

34 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 2,952 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 113 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور کردستان کجاست؟

تور کردستان شما را به منطقه‌ای می‌برد که یکی از اصیل‌ترین اقوام ایرانی یعنی کردها در آن زندگی می‌کنند. استان کردستان بخشی از سرزمینی به شمار می‌رود که توسط حکومت مادها اداره می‌شده است. کردها را یکی از شاخه‌های نژاد آریایی می‌دانند که از حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از سمت شرق وارد ایران شدند و در شمال غربی و مشرق دریاچه ارومیه به زندگی خود ادامه دادند.
در کردستان که در جوار کوه‌های زاگرس قرار گرفته، زیبایی طبیعت، غنای تاریخ و فرهنگ در کنار یکدیگر جلوه‌گری می‌کنند. کردستان به لحاظ اقلیمی منطقه‌ای کوهستانی با دشت‌های مرتفع و دره‌های پهن است و از لحاظ فرهنگی منطقه‌ای است که اصالت زبان، موسیقی، رقص و سنت‌های آن می‌تواند وجود هر گردشگری را سرشار از تجربه‌های بی‌نظیر کند.
استان کردستان در غرب ایران و در همسایگی استان‌های آذربایجان غربی، همدان، زنجان و کرمانشاه واقع شده و با کشورهای عراق و استان کردنشین سلیمانیه همسایه است.
ساکنان اصلی استان کردستان، کردها هستند که به زبان کردی، یکی از زبان‌های گروه هندواروپایی و ایرانی، با لهجه‌های مختلف صحبت می‌کنند. این مردم آیین‌ها و مراسم بسیار خاصی در کردستان دارند که یکی از مهم‌ترین آنها مراسم پیر شالیار است.

مسیر تور کردستان

همراهان تور داخلی کردستان دالاهو با وسیله نقلیه اتوبوس راهی این استان خواهند شد. وسایل نقلیه دالاهو ایمن و دارای صندلی‌های راحت برای داشتن سفری آرام هستند. مسیر ما از فضاهای زیبایی می‌گذرد و در طول سفر فرصت زیادی برای آشنایی با همسفران و دیدن مناظر اطراف دارید. اما اگر نمی‌توانید به‌صورت زمینی سفر کنید، می‌توانید با هواپیما به فرودگاه سنندج بیایید و بعد به تور کردستان دالاهو ملحق شوید.

بهترین فصل سفر به کردستان کی است؟

آب‌وهوای کردستان در نواحی شمالی آن نسبتاً سرد و در نواحی جنوبی معتدل کوهستانی است. با توجه به این جغرافیا بهترین زمان سفر برای دیدن طبیعت بسیار زیبا و سرسبز آن فصل‌های بهار و تابستان هستند. اگر افراد بخواهند برای اسکی سواری و تفریحات زمستانی به کردستان سفر کنند می‌توانند فصل زمستان را انتخاب نمایند.

جاهای دیدنی کردستان کجاست؟

گوشه‌وکنار کردستان مملو از جاذبه‌های بی‌نظیر است. از آنجایی که این استان در دل وقایع تاریخی همواره حضور داشته و از طرفی یکی از مناطقی بوده که مأمن مردم آریایی به شمار می‌رفته دیدنی‌های بسیاری دارد.
روستای «پالنگان» یکی از اولین نقاطی است که در بیشتر تورهای کردستان به دیدن آن می‌روند. این روستا را «بهشت گمشده» کردستان می‌دانند؛ زیرا زیبایی بی‌حد و حصری دارد. معماری این روستا بسیار مشابه معماری «ماسوله» است و به همین دلیل به آن «ماسوله کردستان» نیز می‌گویند.
«مریوان» یکی دیگر از جاذبه‌های استان کردستان است که «دریاچه زریوار» آن شهرت زیادی دارد. این دریاچه با آب شیرین و حیات‌وحش خاص خود یکی از جاهایی است که نباید در تور داخلی کردستان آن را از یاد برد.
«روستای اورامانات» از دیگر جاذبه‌های تور کردستان است که پیشینه سکونت در آن به پیش از تاریخ باز می‌گردد و معماری پلکانی آن و همچنین جشن‌ها و آیین‌های اصیل مردمش باعث شهرت آن شده است. «گردنه ژالانه» در ادامه سفر با تور کردستان باید دیده شود که طبیعت بی‌نظیری را در مقابل چشم‌ها ترسیم می‌کند.
«روستای سلین» از روستاهای اورامانات کردستان که همچون کمانی در کنار رودخانه سیروان قرار گرفته، از دیگر مکان‌هایی است که در تور کردستان دیده می‌شود.
از دیگر جاهای دیدنی کردستان می‌توان به «عمارت آصف وزیری» در سنندج، «سنگ‌نوشته اورامان» در کامیاران، بازار بیجار و تپه «قلعه ننه» در مریوان اشاره کرد که هر کدام با قدمت و زیبایی خود می‌توانند مسافران را تا دل اعماق تاریخ ببرند.

غذاهای محلی تور کردستان چیست؟

در سفر با تور داخلی کردستان نمی‌توان از غذاهای محلی کردی گذشت. بی‌شک سفر بدون تجربه این غذاها چیزی کم خواهد داشت. «قایرمه» یکی از غذاهای محلی کردی است که ماده اصلی آن کنگر یا کرفس است و با کته یا نان سرو می‌شود و طعمی جدید و خاص دارد. «خورش تره» یکی دیگر از غذاهای مردم کرد است که ترکیبی از مواد اصلی همچون تره، گوشت چرخ‌کرده و زرشک تشکیل می‌شود. «شش کباب» از دیگر خوشمزه‌های کردستان است که از گوشت گوساله و گوسفند در پخت آن استفاده می‌شود. «بریان کردی» که از بره یا بزغاله تهیه می‌شود نیز پای ثابت جشن‌ها و مهمانی‌های مردم کرد است و باید طعمش چشیده شود.

چه وسایلی برای تور کردستان برداریم؟

برای شرکت در تور داخلی کردستان اول‌ازهمه یک کفش پیاده‌روی و یک کوله یک‌روزه به همراه داشته باشید. بردن دارو، لوازم شخصی، قاشق و چنگال، لیوان و کارت شناسایی بسیار مهم است. همچنین با توجه به زمان برگزاری تور داخلی کردستان داشتن لباس مناسب، ملحفه، کرم ضدآفتاب، کلاه نقاب‌دار، زیرانداز انفرادی و عینک‌آفتابی نیز توصیه می‌شود.

سفر به کردستان برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افراد بالای ۷ سال می‌توانند در تور داخلی کردستان شرکت کنند. در روز اول این تور مسافران حدود ۲ ساعت راهپیمایی در مسیر بدون شیب و در روز دوم حدود ۳ ساعت راهپیمایی در شیب ملایم خواهند داشت. در این تور به جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی کمتر شناخته شده‌ای سر می‌زنیم و با مردمی که باورهایی خاص دارند آشنا می‌شویم. بعد می‌توانیم آداب و رسوم کردها را یاد بگیریم و با لباس‌های رنگارنگ و زیبای آنها عکس بگیریم. اگر عاشق مقاصد جدید هستید و دوست دارید در هوای خوش مناطق کردنشین به عمق تاریخ سفر کنید، این تور برای شماست.

کردستان را حداقل در چند روز بگردیم؟

تقریباً سه روز برای دیدن بیشتر جاذبه‌های پراهمیت کردستان کافی است و به همین دلیل تور کردستان دالاهو در سه روز برگزار می‌شود. با مدیریت صحیح زمان، از تمام جاذبه‌های مهم این منطقه در این سه روز دیدن خواهید کرد.

در سفر به کردستان کجا بمانیم؟

در کردستان هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار زیادی وجود دارد که گردشگران می‌توانند با توجه به بودجه خود آنها را برای اقامت انتخاب کنند. مسافران تور کردستان دالاهو در یک اقامتگاه بوم‌گردی اقامت خواهند داشت که با توجه به معیارهایی که آژانس دالاهو برای انتخاب اقامتگاه دارد یک اقامتگاه مناسب خواهد بود.

سوغات و صنایع دستی کردستان

یکی از بخش‌های جذاب سفر با تور داخلی کردستان بخش خرید سوغات و صنایع‌دستی این استان است. سوغات کردستان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم به خوردنی‌های کردستان اشاره کنیم سقز (آدامس طبیعی)، شیرینی کنجدی، کاک مخصوص و نان‌برنجی از آن دسته هستند. در مورد آثار هنری می‌توان به نازک‌کاری، پارچه‌بافی سنتی، کلاش بافی و ساز تنبور و دف این استان اشاره کرد. هر کدام از آثار صنایع‌دستی کردستان رنگ و بویی از این استان بسیار زیبا و اصیل را به همراه دارند و تا مدت‌ها می‌توانند یادآور تور داخلی کردستان برای مسافران باشند.

 


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
سوالات متداول "کردستان"
آیا شما تور کیش یا مشهد دارید؟

خیر.

آیا تورهای شما به صورت چارتر است و شامل شرایط تخفیف می شود؟

خیر، تورها به صورت انفرادی بوده و تاریخ و نحوه سفر با توجه به درخواست شما اجرا خواهد شد.

مسیرهای هوایی تورهای انفرادی با چه پروازهایی( ایرلاین) انجام می‌شود؟

همه ایرلاین‌ها از طرف دالاهو  بررسی و کلیه پروازهای موجود در مسیر انتخابی سفر به شما  اعلام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به ظرفیت، ساعت پرواز، قیمت بلیط و شرایط خاص خود، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تورهای همه روزه شما در تمامی ایام اجرا می شود؟

تورهای انفرادی دالاهو با توجه به درخواست شما در هر تاریخی قابل اجراست. بدیهی‌ست اجرای تور به امکان‌پذیر بودن رزرو "اقامتگاه" و "وسیله نقلیه" مورد نظر شما دارد.

هزینه سفر را به چه روشی می توانم پرداخت نمایم؟

شما می‌توانید هزینه سفر خود را به صورت حضوری در دفتر دالاهو، واریز به حساب، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا ثبت‌نام آنلاین پرداخت کنید.

اگر به اشتباه پول زیادتری به حساب دالاهو واریز نمودم، چگونه می‌توانم آن را پس بگیرم؟

با دالاهو تماس بگیرید و مشخصات فیش واریزی خود را اعلام کنید. همکاران ما در بخش حسابداری، مازاد واریزی شما را در اولین فرصت به حساب شما عودت خواهند داد.

اگر سفری را کنسل کنم، مبلغ پرداختی چگونه و در چه مدتی عودت داده می شود؟

مبلغ پرداختی شما پس از کسر هزینه‌های کنسلی، حداکثر ظرف 1 هفته به حساب شما عودت داده خواهد شد.

آیا دالاهو مسافران خود را بیمه می کند؟

بله. کلیه مسافران دالاهو بیمه مسئولیت مدنی با شرایط اعلام شده در قسمت سایر خدمات می‌گردند.

اقامت در تورهای دالاهو چگونه است؟(هتل، خانه محلی، چادر)
  • اقامت در هتل: در سفرهای گروهی، اقامت در هتل‌ها تا آنجا که امکانات هتل و شرایط سفر اجازه دهد، در اتاق‌های 2 یا 3 نفره صورت می‌گیرد. اولویت تخصیص اتاق‌های 2 نفره در سفرهای دالاهو با زوجین است.
    اگر تنها سفر می‌کنید، شما با همسفران دیگر هم ‌اتاق خواهید شد. اقامت به صورت انفرادی با توجه به شرایط هتل مقصد و با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان‌پذیر است.
  • اقامت در خانه محلی: به علت محدودیت اتاق‌ها در خانه‌های روستایی،  استقرار و استراحت خانم ها و آقایان در اتاق های جداگانه و به صورت گروهی است. بدیهی‌ست تعداد همسفرانی که در یک اتاق مستقر شده و از فضای مشترک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از هتل خواهد بود. در این نوع اقامت، معمولا امکان اختصاص اتاق خصوصی به همسفران وجود ندارد.
  • اقامت در چادر: چادر‌های دالاهو، به صورت دوپوش با ظرفیت 3 الی 4 نفر است که بر روی زیرانداز ضدآب برپا می‌گردد. کلیه امور مربوط به کمپ، از جمله تامین "چادر دوپوش"، "مکان‌یابی محل مناسب کمپینگ"، "حمل و برپایی چادرها"، "تهیه امکانات اولیه کمپ"  و ... بر عهده دالاهو می‌باشد. اختصاص چادرها حتی‌المقدور با توجه به روابط همسفران صورت می‌گیرد.
    در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی قبلی با دالاهو، چادر شخصی به همراه بیاورید.
حمل بار شخصی مسافران در برنامه های چند روزه چگونه است؟

تقریبا در تمام سفرهای چندروزه دالاهو که پیاده‌روی و کوهپیمایی دارند، همسفران فقط "کوله یک روزه" خود را که نیازهای یک روزشان را برطرف می‌کند حمل خواهند کرد. حمل مابقی لوازم به وسیله اتوبوس، وانت، چهارپا و ... به محل اقامت شبانه، توسط دالاهو انجام می‌گیرد.

آیا دالاهو کیسه خواب به مسافرین می‌دهد؟ من کیسه خواب ندارم. چه کار کنم؟

خیر. کیسه خواب وسیله شخصی‌ست و دالاهو امکان ارائه آن به مسافرین را ندارد. در صورتی که "کیسه خواب"‌ از وسایل ضروری یک سفر باشد، شما باید شخصا نسبت به خرید یا قرض از دوستان و آشنایانتان اقدام فرمایید. لازم به ذکر است قیمت یک کیسه خواب معمولی، از 80هزار تومان شروع می‌شود.

چرا با دالاهو سفر کنیم؟ برتری دالاهو نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

نمی‌توانیم بگوییم ما از دیگران برتریم اما ویژگی‌هایی که به آنها مفتخریم عبارتند از:

  • شیوه متفاوت: ما به شیوه‌ای متفاوت سفر می‌کنیم.
  • قیمت‌های متناسب با خدمات: معتقدیم قیمت‌های متناسبی با توجه به خدمات ارائه شده داریم.
  • تنوع سفر: سفرهای بسیار متنوعی داریم و گمان می‌کنیم سلایق همه سفردوستان را برآورده کرده‌ایم.
  • بهترین مسیرها: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کلیه مسیرهای انتخابی برای سفر، بهترین و جذاب‌ترین مسیرهای ممکن باشند.
  • تورلیدرهای مجرب: همه تورلیدرهای دالاهو، آموزش‌دیده و دارای کارت "راهنمای تور" از "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" هستند. همچنین دالاهو برنامه‌های منظم و مدون آموزشی درون سازمانی برای تورلیدرهای خود دارد.
  • تجربه بالا: دالاهو تا به امروز(مردادماه 1396) قریب به 16هزار روز در سفر بوده‌ایم و در این سفرها افتخار همراهی بیش از 110هزار نفر را در این سفرها داشته است.
در صورت نارضایتی از هر یک از واحدهای فروش و اجرایی تور، شکایت یا انتقاد خود را به چه صورت به اطلاع مدیرعامل دالاهو برسانم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دالاهو، روی لینک "شکایت" در بالای صفحه کلیک کنید و شکایت خود را مطرح نمایید. کلیه پیام‌ها مستقیما توسط مدیریت بررسی می‌شوند. همچنین میتوانید با شماره‌های دالاهو تماس گرفته و با واحد امور مشتریان مشکل خود را مطرح نمایید.

در صورتیکه پیشنهاد و یا ایده ای داشته باشم و بخواهم آن را به اطلاع مدیریت دالاهو برسانم چه باید کنم؟

شما می‌توانید از طریق فرم "تماس با ما" در وبسایت دالاهو، اقدام به ارسال پیشنهادات خود نمایید و یا با واحد امور مشتریان دالاهو تماس گرفته و پیشنهاد خود را اعلام کنید.

وسایل سفرم را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

مراکز متعددی در سطح شهر برای عرضه لوازم سفر وجود دارند اما بورس اصلی فروش لوازم سفر و طبیعت‌گردی خیابان ولیعصر، حد فاصل میدان منیریه تا خیابان امام خمینی(چهارراه سپه) است.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید لوازم سفر، مطالب منتشر شده در پرتال خبری دالاهو را مطالعه بفرمایید.

اگر سوالی دارم که در لیست فوق وجود ندارد چگونه می‌توانم سوالم را مطرح نمایم؟

شما می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. همکاران دالاهو با کمال میل منتظر شنیدن صدای گرم شما هستند: 41663000

آیا می‌توان همراه با تور با وسلیۀ نقلیۀ شخصی و یا به تنهایی سفر کرد؟

خیر،ما خواهان حضور شما در وسیلۀ نقلیه خودمان هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اما اگر تمایل دارید این سفر را شخصی انجام دهید برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لباس مناسب طبیعت گردی چه لباسی است؟

لباس مناسب طبیعت‌گردی لباسی است که برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی ایجاد مزاحمت نکند و طبیعت‌گرد در آن احساس راحتی داشته باشد، مقاومت خوبی نسبت به آّب، باد، خاک و ساییدگی داشته باشد؛ رنگی متناسب با طبیعتی که در آن قرار می‌گیریم داشته باشد.

آیا می‌توانیم محل نشستن خود در وسیلۀ نقلیه را از قبل مشخص کنیم؟

خیر، با توجه به گروهی بودن سفر و مقتضیات اینگونه سفرها، این امکان وجود ندارد.

آیا لزوما برای سفر باید کولۀ حرفه ای داشت؟

برای سفرهای یک روزه لزوما نیاز به کولۀ حرفه‌ای نیست، اما کوله‌ای که موجب سخت شدن پیاده‌روی شود پیشنهاد نمی‌شود.





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
علی ابراهیمی
1402/10/06 05:18
سلام و وقت بخیراطلاعات از خودتان در خصوص رزومه و سوابق لطفا بدین و برنامه های ایرانگردی ما یک خانواده ۴ نفره هستیمممنونم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/10/20 15:39
دوست عزیز
سلام

تورهای ما به صورت گروهی اجرا می‌شوند و کلیه اطلاعات مربوط به به تورها در وبسایت ما درج شده. همین طور می توانید به صورت آنلاین اقدام به ثبت نام کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/05/03 21:03
درود تور برای مردادماه میخاستم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/05/04 09:42
دوست عزیز
سلام

فعلا تور کردستان نداریم. برای اطلاع از زمان اجرای تور کردستان در ماه های آتی می توانید به بخش سفرهای چند روزه داخلی مراجعه کنید.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1402/02/10 12:25
درود برای 26 اردیبهشت تا 29 اردیبهشت 1402 چه برنامه ی برای طبیعت گردی دارید ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/02/17 10:35
دوست عزیز
سلام

برای کسب اطلاعات درباره تورهای تعطیلی 26 اردیبهشت لینک زیر را در مرورگر خود کپی کنید:
https://dalahoo.com/tourlist.cfm?type=10&id=5

با تشکر از پیام شما

مهران
1402/02/05 11:40
سلام تاريخ تور كردستان تو خردادماه ميخواستم ؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/02/06 14:32
دوست عزیز
سلام

اواسط اردیبهشت تورهای خرداد ماه روی سایت قرار خواهد گرفت.

با تشکر از پیام شما

افسانه مرتضوی
1401/02/29 18:54
برای تور کردستان در ۱۱ خرداد ، برنامه سفرتان چیست؟ از چه مناطقی دیدن می‌شود؟ ممنون
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/02/31 15:47
دوست عزیز
سلام

لطفا برای کسب اطلاعات درباره تور کردستان به صفحه این تور در قسمت تورهای چندروزه داخلی مراجعه بفرمایید.
جاذبه هاب مورد بازدید: طبیعت زیبای روستای تیشک، قایق سواری دریاچه داریان، روستای تاریخی هجیج، فرهنگ اصیل مردمان کرد، مجموعه نگل، مقبره پیر شالیار، گردنه ژالانه، دریاچه زریوار، روستای ثبت جهانی پلکانی اورامان تخت

با تشکر از پیام شما

لیلی
1401/02/16 12:57
سلام ببخشید من یه پام کمی کم توان هست آیا برای برگشت از جاهای دیدنی امکان تهیه ماشین وجود دارد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/02/31 14:48
دوست عزیز
سلام

متاسفانه خیر.

با تشکر از پیام شما

شیرین
1400/05/14 13:39
چه خبره چرا اینقد گرونه ؟حالا خوبه با اتوبوس می برید مگه جنگه
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1400/05/16 10:32
دوست عزیز
سلام

متاسفانه به دلیل افزایش قیمت زنجیره تامین مانند هزنیه های حمل و نقل، اقامت، غذا و... ما هم ناچار از افزایش قیمت هستیم.

با تشکر از پیام شما

Parjiana Razavi
1399/03/21 15:42
برای گیاهخواران فکری در این سفر کردید؟ اگر کردید میتوانم بشما در این تور بپیوندم، سپاسگزارم
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/03/24 13:20
دوست عزیز
سلام

متاسفانه شرایط و امکانات محلی این اجازه را نمی‌دهند تا به تناسب سلیقه تک تک مسافران غذاهای خاصی تهیه بشه. معمولا توصیه می کنیم کسانی که از شیوه تغذیه خاصی پیروی می‌کنن وعده‌های غذایی خودشان را همراه داشته باشند تا به تناسب شرایط اقامتگاه از همان غذاهای سرو شده استفاده کنند.

با تشکر از پیام شما

محمدجواد
1400/03/25 09:38
با سلام شما تشریف بیارید کردستان و از انواع غذاهای محلی که پایه گیاهی دارند استفاده نمایید.

در حال حاضر تور کردستان نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر