تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

دریاچه عروس

37 رای شما هم امتیاز بدهید!

تجربه همسفران
شما می‌توانید 1,298 اُمین نفر باشید که با دالاهو به این سفر می‌رود. این تور 48 بار اجرا شده‌است. مشاهده سوابق
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور داخلی

تور دریاچه عروس

تور دریاچه عروس حلیمه جان سفری است به آرامشی بی‌نظیر و طبیعتی خارق‌العاده در روستای «حلیمه جان» در استان گیلان. این تور داخلی مسافران را به کنار یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال ایران می‌برد که توسط جنگلی زیبا احاطه شده و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از قله درفک دارد. این تور سفر به کنار دریاچه‌ای است که به دو رنگ بودن و تغییر رنگش در طول روز معروف است و یکی از مکان‌های بی‌نظیر برای عکاسی و گذراندن وقت به شمار می‌رود.
دریاچه عروس در نزدیکی شهر «توتکابن» و در استان گیلان قرار دارد و مقصد بسیاری از گردشگران برای سفری یک روزه از تهران است.
این دریاچه محل زندگی موجودات مختلفی همچون ماهی سفید و دیگر ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها و قورباغه‌ها است. در اطراف این دریاچه حیوانات دیگری همچون گاوها و دام‌های روستاییان دیده می‌شوند.
از پوشش گیاهی اطراف دریاچه می‌توان به درختانی مانند ممرز، راش، بلوط، افرا، توسکای ییلاقی و قشلاقی، انجیر و ازگیل اشاره کرد که زیبایی وصف‌نشدنی را در اطراف دریاچه به وجود آورده‌اند. در مسیر پیاده‌روی اطراف دریاچه بوته‌های جنگلی، آلوچه‌های وحشی، ازگیل و زالزالک روییده‌اند که مسافران می‌توانند از طعم آنها نوش جان کنند.
یکی از جاذبه‌های این دریاچه دو رنگ بودن آن است. زمانی که هوا آرام است سطح دریاچه به دلیل وجود جلبک‌ها، به رنگ سبز دیده می‌شود. زمانی که باد می‌وزد این جلبک‌ها کنار می‌روند و باعث می‌شوند دریاچه به دو رنگ آبی و سبز درآید. بسیاری معتقدند دلیل تغییر نام دریاچه حلیمه جان به دریاچه عروس این بوده که کنار رفتن جلبک‌ها، کنار رفتن تور از روی چهره عروس را تداعی می‌کند.
بوی شالیزارهای برنج از دور و سبک معماری سنتی خانه‌های روستایی در کنار طبیعت زیبای این منطقه باعث می‌شوند سفر به دریاچه عروس سفری خاص و به‌یادماندنی باشد.

مسیر تور دریاچه عروس چگونه است؟

برای رسیدن به این دریاچه بکر مسافران با اتوبوس به سمت قزوین و از آنجا به سمت روستای حلیمه جان خواهند رفت. برای رسیدن به این دریاچه یک پیاده‌روی حدود ۲ ساعته نیاز است.
بهترین فصل سفر با تور دریاچه عروس کی است؟
از آنجایی که شمال ایران آب‌وهوای شرجی دارد بهتر است در فصل بهار و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به این منطقه سفر کرد. در فصل پاییز و ماه مهر نیز می‌توان در تور داخلی دریاچه عروس شرکت کرد و هزار رنگ پاییز را در این منطقه دید.

جاهای دیدنی دریاچه عروس کجاست؟

جدای از دریاچه و محیط اطرافش که می‌تواند برای مسافران تور داخلی دیدنی باشد از دیدنی‌های اطراف این دریاچه می‌توان به روستای «اسکولک» اشاره کرد. این روستا در بخش «بلوکات» رودبار قرار دارد و به دلیل پوشش گیاهی و آب‌وهوای دلپذیرش دیدن آن توصیه می‌شود. «کاروان‌سرای لات» در ۱۳ کیلومتری دریاچه عروس از دیگر دیدنی‌های این منطقه است که به آن «کاروان‌سرای شاه‌عباسی» نیز می‌گویند. این کاروان‌سرا در سال ۱۲۴۶ هجری قمری به دستور «منوچهر خان معتمدالدوله» ساخته شد و امروزه دارای یک رستوران و اقامتگاه است. «روستای دیورش» از دیگر جاهای دیدنی این منطقه است که در ۱۹ کیلومتری دریاچه عروس قرار دارد. قدمت این روستا به ۵۰۰ سال قبل باز می‌گردد و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مهمی همچون «غار مرموز نور چشمه» و «پل تاریخی گِل پل» و چشمه زیبای «سفید آب» از جمله دیدنی‌های آن برای مسافران تور داخلی هستند.

غذاهای محلی تور دریاچه عروس چیست؟

از آنجایی که دریاچه عروس در استان گیلان قرار گرفته مسافران تور داخلی می‌توانند غذاهای محلی این استان را در روستاهای اطراف دریاچه عروس بچشند. یکی از این خوشمزه‌ها «کباب ترش» است که از ترکیب گوشت تازه در کنار گردوی چرخ شده، سیر، پیاز، رب انار و مواد دیگر پخته می‌شود. «ماهی شکم پر» از دیگر غذاهای محلی گیلان به شمار می‌رود که آن را با مواد مختلف طعم‌دار می‌کنند و مزه لذیذی دارد. «مرغ ترش» غذای خوشمزه دیگری است که از ترکیب مرغ و سبزی‌های مختلف و در نهایت یک تخم‌مرغ در مرحله آخر سرو می‌شود. «کدو بره» هم از دیگر خوشمزه‌هایی است که مناسب افراد گیاهخوار است و مواد سالم و گیاهی همچون کدوسبز، سیب‌زمینی، سیر، تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی در ترکیب آن استفاده می‌شود.

چه وسایلی برای تور دریاچه عروس برداریم؟

برای شرکت در این تور داخلی باید حتماً یک کفش مناسب پیاده‌روی به پا داشته باشید تا بتوانید مسیر تا دریاچه را به راحتی طی کنید. یک کوله‌پشتی با خود حتماً به همراه ببرید و در آن لوازم شخصی، داروهای مورد نیاز، کمی خوراکی و آب قرار دهید. دوربین عکاسی فراموشتان نشود تا بتوانید عکس‌های زیبایی از طبیعت بکر این منطقه بگیرید.

سفر با تور دریاچه عروس برای چه کسانی مناسب است؟

این تور داخلی مناسب افرادی است که می‌خواهند در یک فرصت کوتاه در فضایی طبیعی و بکر تجدید قوا کنند. اگر عاشق آبگیرها و دریاچه‌ها هستید، دوست دارید در آرامش، زیر درختان استراحت کنید و صدای پرنده‌ها به جان‌تان نیرویی تازه دهد، تور دریاچه عروس برای‌تان عالی خواهد بو.

دریاچه عروس را حداقل در چند روز بگردیم؟

تور دریاچه عروس دالاهو یک تور یک روزه است. در این مدت زمان مسافران این تور داخلی فرصت کافی خواهند داشت تا از این دریاچه زیبا و محیط اطراف آن به راحتی دیدن کنند.

در سفر با تور دریاچه عروس کجا بمانیم؟

از آنجایی که تور دریاچه عروس دالاهو یک تور یک روزه است مسافران نیازی به اقامت نخواهند داشت. افرادی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند در اقامتگاه بوم‌گردی نزدیک روستای حلیمه جان یا در خانه‌های روستایی اقامت داشته باشند. کمپ زدن در اطراف دریاچه نیز می‌تواند تجربه به‌یادماندنی در این منطقه باشد.

قبل از تور دریاچه عروس بدانید

بهتر است مسافران تور داخلی نکات زیر را در هنگام سفر در نظر داشته باشند:
• درفصل گرما دریاچه حشراتی دارد که می‌توانند برای مسافران مزاحمت ایجاد کنند. بهتر است در بهار و پاییز به دریاچه بروید.
• خوراکی‌هایی که توسط افراد به این منطقه برده می‌شود باید درون ظرف یا کیسه بسته نگهداری گردد؛ زیرا بوی خوراکی می‌تواند باعث نزدیک شدن حیواناتی نظیر سگ، شغال و روباه گردد.
• در این منطقه باید از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند جدا خودداری کرد زیرا می‌تواند باعث پراکنده شدن پرندگان و جانوران از زیستگاه طبیعی‌شان گردد.

سوغات و صنایع‌دستی تور دریاچه عروس

اگر در این تور داخلی به دنبال سوغات و صنایع‌دستی هستید می‌توانید از روستاهای اطراف دریاچه از دست بافته‌های سنتی مردم روستا و یا محصولات دامداری آنها خریداری کنید. زیتون نیز یکی از سوغات مهم رودبار است که می‌توانید در مسیر برگشت از مغازه‌های در طول مسیر خریداری کرده و برای عزیزانتان به عنوان سوغات بیاورید.


  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر
  • عکس‌های بیشتر




بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
Masomeh.she
1399/08/14 16:25
سلام خسته نباشید این تور رو دوباره میزارید؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/08/15 09:44
دوست عزیز
سلام

بله. به محض فراهم شدن شرایط حتما مجددا تکرارخواهد شد.

با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/07/30 10:35
امکان شنا هست؟قایق سواری چی؟ کرایه میدن؟قایق شخصی چی؟ میشه به آب انداخت؟
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/08/01 09:49
دوست عزیز
سلام

امکان قایق سواری در دریاچه عروس نیست. در مورد قایق شخصی اطلاعی نداریم اما به احتمال زیاد نمی‌توانید قایق شخصی در دریاچه بیندازید.

با تشکر از پیام شما

حسینی
1399/05/09 12:57
سلام.وقت خوش.برای کسی تور فردا ثبت نام کردم تماسی نگرفتن منتظرن فردا بیان به نام حسینی
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/05/12 10:35
دوست عزیز
سلام

معمولا تماس گرفته خواهد شد یا پیامکی به شماره فردی که ثبت نام را انجام داده ارسال خواهد شد. در غیر اینصورت می‌توانید با دفتر دالاهو تماس بگیرید:
02141663000
با تشکر از پیام شما

ناشناس
1399/03/27 00:25
ماهیگیری میشه کرد
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1399/03/31 09:50
دوست عزیز
سلام

در خود دریاچه عروس امکان ماهیگیری نیست اما شما می‌توانید به سفید رود که فاصله چندانی از آنجا ندارد بروید و ماهیگیری کنید.

با تشکر از پیام شما

محمد
1397/05/15 10:11
ای کاش تور از شیراز هم داشتید.
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوا دالاهو
1397/05/16 14:08
دوست عزیز، سلام
شما می‎توانید برای اطلاع از جزئیات تور شیراز دالاهو به صفحه «تورهای اختصاصی» مراجعه یا تور شیراز را در وبسایت دالاهو جستجو کنید.
با تشکر.
حسن میار نوشهر
1397/01/08 14:18
بسیار زیبا و جذاب به نظر میرسه
پاسخ دهید...
طاهره دنیادیده
1396/04/26 13:52
ضمن سلام و خسته نباشید

لطفا تورهای یک روزه که مخصوص سالمندان هست که زیادپیاده رو نداره یا وسیله بومی داره را هم اطلاع رسانی کنی
                                                             با تشکر

پاسخ دهید...

در حال حاضر تور دریاچه عروس نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر