تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

زنگبار

24 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور زنگبار را برای سفر می‌پسندم؟

زنگبار، جزیره سبز و آبی و شهر قصه‌های سندباد، می‌تواند دل هر مسافری را برباید. زنگبار ترکیبی از دیدنی‌هایی است که می‌تواند برای افراد اهل تاریخ و هنر و طبیعت بسیار جذاب باشد. شهر سنگی زنگبار، دیدن فرهنگ اهالی محلی، بازار برده‌فروش‌های قدیمی و متروک، کلیساهای قدیمی و... برای افراد اهل تاریخ و معماری بسیار جذاب خواهد بود. اگر به طبیعت علاقه دارید قدم‌زدن بر روی ماسه‌های سفید ساحل، دیدن حراهای غول‌پیکر، درختان نارگیل و امکان شنا با دلفین‌ها تجربه‌های بی‌نظیری هستند که شما می‌توانید در تور زنگبار داشته باشید. زنگبار پر از تفریحاتی است که می‌تواند شما را دوباره به این ناحیه از آفریقا بکشاند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تور خارجی می‌توانید مقاله «آنچه باید در سفر ۷ روزه زنگبار بدانیم» را مطالعه کنید.

تور زنگبار از مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده اما بسیار جذاب است. زنگبار در چندکیلومتری ساحل شرقی تانزانیا در آفریقا قرار دارد. این کشور یک مجمع‌الجزایر است که از ۵۰ جزیره تشکیل شده و جزیره زنگبار از اصلی‌ترین این جزیره‌ها می‌باشد. این جزیره با ساحل سفید، درختان نارگیل، لاک‌پشت‌های غول‌پیکر، کوچه‌های رنگارنگ و مردمانی بسیار خونسرد، برای افرادی که به دنبال کشف نقاط جدیدند انتخاب مناسبی است. تور زنگبار سفری به دنیای ناشناخته‌های جدید در گوشه‌ای از قاره آفریقا می‌باشد؛ پس اگر آماده سفر هستید تور زنگبار را از دست ندهید.

زنگبار کجاست؟

زنگبار ترکیبی فارسی است که معنی «ساحل سیاهان» را می‌دهد و خاستگاه نام آن به دوره هخامنشی و زمان دادوستد تجاری مردم ایران با این شهر باز می‌گردد. کشور زنگبار منطقه نیمه‌خودمختار در تانزانیا است که در ساحل شرقی آن قرار گرفته و پایتخت آن زنگبار می‌باشد.
زبان رسمی مردم زنگبار «سواحلی» است که شاخه‌ای از گروه زبان‌های «بانتو» است. این کشور دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری است که یکی از معروف‌ترین آنها «شهر سنگی» است که در میراث جهانی یونسکو قرار دارد. زنگبار را به ادویه‌جات بسیار خاص و مرغوبش همچون جوز، میخک، دارچین، فلفل سیاه و نحل رافیا می‌شناسند. این کشور مردم بسیار آرام و صبوری دارد به‌طوری که همه کارها را به قول خودشان "Pole pole" به معنی «آرام‌آرام» انجام می‌دهند.

 

پرواز با تور زنگبار چگونه انجام می‌شود؟

برای رسیدن با تور زنگبار و این ناحیه از آفریقا می‌توانید از خطوط هوایی مختلفی همچون امارات، فلای دبی، ترکیش و.... استفاده کنید. پرواز به سمت زنگبار به شکل غیرمستقیم است و شما یک توقف در مسیر خواهید داشت که با توجه به این توقف زمان پرواز شما متفاوت خواهد بود.

تور زنگبار ویزا می‌خواهد؟

برای سفر با تور زنگبار شما نیاز به ویزای تانزانیا خواهید داشت. برای دریافت ویزای تانزانیا شما نیاز به مدارکی دارید که در صفحه «ویزای تانزانیا» می‌توانید با این مدارک آشنا شوید. آژانس دالاهو که ارائه‌دهنده تور زنگبار است، امور مربوط به ویزا را برای شما انجام خواهد داد و فقط کافی است مدارک را آماده کنید.

 

بهترین زمان سفر با تور زنگبار کی است؟

زنگبار زیر خط استوا قرار گرفته آب‌وهوایی همواره مطبوع دارد. اگر زمان ایدئال برای سفر را بخواهید زمستان بهترین وقت تور زنگبار محسوب می‌شود؛ زیرا درجه هوا در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد و هوا خشک و بسیار مطبوع است. اگر آب‌وهوای گرم‌تری برای تفریحات ساحلی می‌خواهید، می‌توانید روزهای گرم تابستان را برای سفر با تور زنگبار در نظر بگیرید.

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای دالاهو به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

جاذبه‌های تور زنگبار چیست؟

اگر بخواهیم از جاذبه‌های تور زنگبار بگوییم اول از همه باید به سراغ شهر سنگی برویم که همچون موزه‌ای بدون سقف است و با مارپیچی از کوچه‌های تنگ شما را به دل تاریخ می‌برد. جاذبه تاریخی دیگر، بازار بردگان است که دوران غم‌انگیز تجارت برده را در مقابل چشمان شما مجسم می‌کند. برای علاقه‌مندان به موسیقی، خانه «فردی مرکوری» خواننده اصلی گروه «Queen» نیز می‌تواند بسیار دیدنی باشد. جدای این دیدنی‌ها شما می‌توانید به جزیره لاک‌پشت‌ها بروید و تعداد زیادی از لاک‌پشت‌های این منطقه را از نزدیک ببینید و حتی لمس کنید. رفتن به دنیای زیر آب نیز در این نقطه برای شما امکان‌پذیر است و می‌توانید در آب‌های کم‌عمق و بسیار زیبای زنگبار به اسنورکلینگ بپردازید. اگر هم می‌خواهید با دلفین‌ها عکس بیندازید می‌توانید به سواحل دهکده «کیزیم‌کازی» بروید.

جشنواره‌ها و فستیوال‌های تور زنگبار

اگر تور زنگبار شما هم زمان با فستیوال‌های این کشور برگزار شود تجربه‌های نابی را به دست خواهید آورد. یکی از فستیوال‌های مهم زنگبار «جشنواره موسیقی ساوتی زا بوسارا» است که در فوریه برگزار می‌شود که در آن ترکیبی از موسیقی، رقص، تئاتر و... اجرا می‌شود. جشنواره غذاهای دریایی که در ماه ژوئن در ساحل Kwendwa برگزار می‌شود برای افراد شکم‌گرد بسیار جذاب است. در این جشنواره می‌توان چشیدن طعم غذاهایی دریایی را با اجرای زنده رقص مشهور KIRUA همزمان، تجربه کرد. جدای این موارد جشنواره‌های دیگری نیز در زنگبار برگزار می‌شوند که پیش از سفر با تور زنگبار باید اطلاعات لازم را در مورد آنها به دست آورید.

 

شکم گردی و غذا در تور زنگبار چگونه است؟

سفر به زنگبار تنها سفر برای دیدن مناطق تاریخی و سواحل مسحورکننده این کشور نیست. یکی از جاذبه‌های دیگر زنگبار که بسیار غنی و متنوع است و از قرن‌ها تجارت و مهاجرت افراد مختلف به این ناحیه تأثیر گرفته، فرهنگ غذایی مردم زنگبار می‌باشد. زنگبار دارای غذاهای بسیار خاصی هست که باید حتماً آنها را تجربه کنید. یکی از اولین و خوشمزه‌ترین غذاها «پیتزای زنگباری» است که بیشتر شبیه یک کرپ خوش‌طعم می‌باشد. غذای بعدی «بریانی و پیلو» است که به‌عنوان «بریانی پلو» هم شناخته می‌شود و مخلوطی از برنج و بسیاری از ادویه‌ها و گشنیز است. «میشکاکی» غذای دیگری است که حتماً باید تجربه کنید و در واقع یک سیخ گوشت است که با ترکیبی از ادویه‌جات و سس، کباب می‌شود. زنگبار غذاهای بسیار دیگری نیز به شما پیشنهاد می‌دهد که در تور زنگبار حتماً باید طعم آنها را بچشید.

 

 

نکات مهم که پیش از سفر با تور زنگبار باید بدانید

- در طول سفر با تور زنگبار لباس مناسب بپوشید و به هنجارهای فرهنگی مسلمانان احترام بگذارید.
- اشیای قیمتی خود را به ساحل نبرید.
- وقتی بیرون می‌روید، اشیای قیمتی خود را در گاوصندوق هتل قرار دهید.
- بعد از تاریکی به تنهایی بیرون نروید.
- در مورد واکسن‌های موردنیاز برای سفر به این منطقه حتماً از آژانس گردشگری دالاهو اطلاعات لازم را کسب نمایید.

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر به زنگبار

در زنگبار یک وعده غذا در یک رستوران معمولی حدود ۶ تا ۷ دلار است. برای یک فنجان کاپوچینو نزدیک ۳ دلار و برای یک بطری آب‌معدنی حدود نیم دلار باید هزینه کنید. طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به علاوه داده، حدود 12 دلار می‌شود. بلیت یک‌طرفه حمل‌ونقل عمومی در حدود نیم دلار است.






بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

در حال حاضر تور زنگبار نداریم اما اگر مشخصات تماست رو ثبت کنی، قول می‌دیم وقتی سفر جدید برنامه‌ریزی کردیم، قبل از همه بهت خبر بدیم.

نفر