تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

عمان

24 رای شما هم امتیاز بدهید!

 

آیا تور عمان را برای سفر می‌پسندم؟

در عمان شما با گستره‌ای از جاهای دیدنی مواجه هستید. شهر مسقط پایتخت عمان خود به‌تنهایی می‌تواند با قلعه‌ها، مساجد، و خانه‌های خاص شرقی خود حال و هوایی اصیل و بسیار شرقی را به مسافران تور عمان ببخشد. برای افراد اهل طبیعت و خصوصاً سواحل زیبا و آرام، جزیره «مصیره» یکی از نقاطی است که می‌تواند آرامشی به‌یادماندنی به دوست‌داران سواحل مسحورکننده بدهد. شهرهایی با قدمت بیش از ۱۵۰۰ سال مانند «بهلا» و تماشای ارگ و قلعه تاریخی آن همچون سفری به اعماق تاریخ است که می‌تواند برای دوست‌داران تاریخ بسیار جذاب باشد. سفر با تور عمان برای کسانی که می‌خواهند روحی شرقی را از نزدیک لمس کنند می‌تواند بسیار دوست‌داشتنی باشد.

عمان کجاست؟

عمان در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج‌فارس قرار گرفته است. این کشور از سمت شمال با دریای عمان و از شرق با دریای عرب هم مرز است و از سمت جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارات متحده عربی مرز زمینی دارد. عمان با ایران مرز دریایی دارد و در واقع خلیج‌فارس، ایران و عمان را از یکدیگر جدا کرده است. عمان قدمتی بیش از ۱۰۰ هزار سال دارد و از سال ۱۹۷۰ با به روی کار آمدن «سلطان قابوس» مراحل رشد و مدرنیته را آغاز نموده است. پایتخت عمان مسقط است که بیشترین جاذبه‌های توریستی عمان در آن قرار دارد؛ هرچند که عمان به‌عنوان یاقوت پنهان خاورمیانه دیدنی‌های بسیار دیگری را در دل خود نهفته است.

 

پرواز به عمان چگونه انجام می‌شود؟

برای سفر به عمان راه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما در بیشتر موارد مسافران تور عمان با هواپیما به این کشور سفر می‌کنند. از جمله خطوط هوایی ارائه‌دهنده پرواز، قطر ایرویز، امارات و ترکیش هستند. طول مدت پرواز به تور عمان با توجه به خطوط هوایی می‌تواند کمی متفاوت باشد. پرواز با خط ترکیش برای این تور خارجی چیزی در حدود 12 ساعت زمان می‌برد.

تور عمان ویزا می‌خواهد؟

مسافران تور عمان به ویزای الکترونیک این کشور نیاز دارند. برای دریافت این ویزا آژانس ارائه‌دهنده تور عمان تمام امور مربوط به ویزا را برای شما انجام خواهد داد و شما نیازی به حضور در سفارت این کشور نخواهید داشت. مطلب «ویزای عمان» می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر با جزئیات مدارک موردنیاز آشنا شوید.

نقشه تور عمان

 

بهترین زمان تور عمان کی است؟

عمان در نزدیکی خط استوا قرار گرفته و به همین دلیل در بیشتر مواقع هوایی گرم و آفتابی دارد. هوای این کشور در فصل تابستان بسیار گرم است و سردترین ماه سال در عمان حدود اواخر آذر تا اواخر دی‌ماه هست. بهترین ماه‌های سفر به این کشور را مهر و آبان و ماه اسفند می‌دانند که عمان از آب‌وهوای متعادل‌تری برخوردار است.

تورهای آینده دالاهو برای این مقصد
  • 9 آذر 1403
    • 7 روزه
    • از 24,000,000 تومان + 1,000 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
مــشاهــده هــمه تــورها

 

جاذبه‌های تور عمان چیست؟

عمان به‌عنوان بزرگ‌ترین مقصد گردشگری خلیج‌فارس در سال ۲۰۱۴، دیدنی‌های بسیاری برای مسافران تور عمان دارد. مسافران تور عمان دالاهو با رسیدن به مسقط، ترکیبی از سنت و مدرنیته است از کاخ سلطنتی العالم و بافت قدیم و بازار قدیمی شهر دیدن می‌کنند. بازدید از منطقه کوهستانی «جبل اخضر» و همچنین باغ‌های پلکانی و سیستم آب‌رسانی قنات‌های «افلاج» که ثبت یونسکو هستند از دیگر دیدنی‌های تور عمان محسوب می‌شوند. دیدن قلعه نیشبا، ناحیه بیابانی «واهیبا» و لذت بودن در کویر از دیگر جاذبه‌های تور عمان می‌باشند. اگر به ساحل و دریا علاقه‌مندید اقامت در شهر ساحلی «صور» نیز می‌تواند تجربه‌ای آرامش‌بخش و بسیار رؤیایی برای شما در این شهر به وجود آورد. کشور عمان و دیدنی‌های آن می‌تواند هر بازدیدکننده‌ای را به‌گونه‌ای خاص راضی کند.

جشنواره‌ها و فستیوال‌های تور عمان

بسیاری از جشنواره‌هایی که در عمان برگزار می‌شوند جشنواره‌هایی مذهبی هستند؛ اما در بین آنها جشنواره‌های غیرمذهبی نیز دیده می‌شود. «جام مسابقه شتر سلطان» که در بزرگداشت یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌های عربی ایجاد شده یکی از آنها است که بین ۱۹ تا ۲۲ مارس به طور معمول برگزار می‌شود. «جشنواره مسقط» جشنواره دیگری است که بین ژانویه و فوریه برگزار می‌شود و ترکیبی از سیرک، موسیقی، تئاتر، شتر دوانی و غذاخوردن می‌باشد. در عمان می‌توانید جشنواره‌های بسیاری را در طول سال در حال برگزاری ببینید و بهتر است پیش از سفر با تور عمان در مورد آنها به‌خوبی تحقیق کنید.

 

شکم گردی و غذاهای تور عمان چگونه است؟

غذاهای عمانی با ذائقه مردم ایران بسیار سازگار است؛ زیرا در بیشتر غذاهای آنها ترکیب برنج و گوشت دیده می‌شود. اگر اهل غذاهایی دریایی هستید خبر خوب این است که این غذاها نیز در عمان بسیار پخته می‌شوند. غذاهای عمانی با اینکه عطر و طعمی برگرفته از غذاهای لبنانی، عربی، ترکی و هندی دارند؛ اما به نظر خود مردم عمان با غذاهای آنها بسیار متفاوت هستند. از جمله غذاهای بسیار معروف عمانی می‌توان به «مجبوس» (ترکیبی از برنج، گوشت و یا مرغ)، «شوا» (Shuwa) (نوعی گوشت بریان شده)، «هریس» (Harees) (مخلوط گندم و گوشت) اشاره کرد که طعم‌های بی‌نظیری را به مسافران تور عمان هدیه می‌کنند.

 

نکات مهم که پیش از سفر با تور عمان باید بدانید

- پوشش در کشور عمان آزاد است؛ اما بهتر است در طول تور عمان از پوشش مناسب برای احترام به فرهنگ آنها استفاده کنید.
- حتماً از بطری‌های آب‌معدنی برای نوشیدن آب در عمان استفاده نمایید.
- سعی کنید طعم بیشتر غذاهای معروف عمانی را تا جایی که می‌توانید بچشید.
- در طول سفر با تور عمان با نام سلطان قابوس به‌هیچ‌عنوان شوخی و مزاح نکنید.
- از ساختمان‌های دولتی یا اماکن نظامی عکاسی نکنید.
- از سیگار الکترونیکی در طول سفر استفاده نکنید؛ زیرا این کار جرم است.
- در مورد واکسن‌هایی که ممکن است پیش از سفر به آنها نیاز داشته باشید حتماً از برگزارکننده تور سؤال کنید.

هزینه‌های جانبی در هنگام سفر به عمان

در عمان برای یک وعده غذا در رستوران معمولی حدود ۵ تا ۸ دلار، یک فنجان کاپوچینو حدود ۵ دلار و برای آب‌معدنی چیزی در حدود نیم دلار باید هزینه کنید. طرح ماهانه تلفن همراه با امکان تماس و 10 گیگابایت به علاوه داده، حدود 55 دلار هزینه دارد. بلیت یک طرفه حمل‌ونقل عمومی حدود یک و نیم دلار است.

کاتالوگ تور عمان

کاتالوگ تور عمان





بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل

سفرهای عمان رو دیدی؟

1

عمان

9 آذر 1403
مشاهده سفر