تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

بازار ادویه (مصری) استانبول کجاست؟

بازار ادویه (مصری) استانبول یکی از جاهایی است که باید حتماً به سراغش بروید. این بازار ادویه، دنیای رنگارنگی است که می‌تواند مسافران تور استانبول را مدهوش خود سازد. بازار ادویه مرکز ادویه‌جات رنگارنگ و خوردنی‌های لذیذی است که دیدن آن برای افراد علاقه‌مند به آشپزی و خوردنی‌ها تجربه‌ای به‌یادماندنی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید به این بازار سر بزنید پس بهتر است در مورد آن بیشتر بدانید، با مقاله امروز همراه شوید تا از بازار ادویه برایتان بیشتر بگوییم.

تور استانبول

بازار ادویه استانبول کجاست؟

بازار ادویه استانبول در دهه ۶۰ میلادی و در سال ۱۶۶۰ در منطقه‌ای صنعتی به نام «امینونو» در استانبول ساخته شده است. این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ادویه جهان به شمار می‌رود و بسیاری از مسافران تور استانبول گاهی تنها به هدف خرید از این بازار، به تور استانبول می‌روند. در بازار ادویه استانبول نه‌تنها ادویه‌ها بلکه داروهای گیاهی و برخی کالاهای دیگر نیز دادوستد می‌شوند. در این بازار در ابتدا محصولات عطاری به فروش می‌رسید، پس از مدتی تبدیل به انبار غذای شهر شد و در نهایت مغازه‌داران به فروش گیاهان دارویی در آن پرداختند. امروزه در این بازار مسافران تور خارجی استانبول می‌توانند در کنار داروهای گیاهی انواع ادویه‌جات را خریداری کنند.

بازار مصری‌های استانبول از جاذبه‌های دیدنی این شهر است

تاریخچه بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول در زمان حکومت عثمانی در سال ۱۶۶۰ ساخته شد. در واقع این بازار بخش الحاقی مجموعه «مسجد جدید استانبول» یا مسجد «ینی چامی در رستم پاشا» بود و درآمد حاصل از اجاره مغازه‌های آن برای تعمیر و نگهداری مسجد جدید استفاده می‌شد.
بازار ادویه را شاید مسافران تور استانبول به نام «بازار مصری‌ها» نیز بشناسند. به این بازار، بازار مصری‌ها یا به زبان ترکی «میصیر چاریشی» نیز می‌گویند؛ زیرا این بازار با بودجه مالیات‌های دریافتی از مصر ساخته شده است. از طرف دیگر، در قدیم، استانبول در مسیر تجارت میان شرق و غرب قرار داشته و تاجران قاهره هر ساله انواع ادویه‌جات را برای فروش به این شهر می‌آورده‌اند، همین مسئله باعث جاافتادن نام بازار مصری در میان مردم شده است. به‌مرورزمان به دلیل تنوع اجناس و ادویه‌جات وارداتی از کشورهای مختلف به غیر از مصر، این بازار، بازار ادویه نامیده شده است.

چه کالاهایی را می‌توان از بازار ادویه استانبول خرید؟

در بازار ادویه فروش‌ها حدود ۸۵ حجره وجود دارد. این حجره‌ها در قدیم تنها به فروش ادویه می‌پرداختند؛ اما امروزه کالاهای دیگری نیز در این بازار رنگارنگ به فروش می‌رسد. در این بازار مسافران تور استانبول می‌توانند شیرینی‌های «لوکوم» و کالاهایی همچون خشکبار، خاویار، پنیر، آجیل، مواد غذایی و میوه خشک را نیز خریداری کنند.
یکی از جاذبه‌های این بازار برای مسافران تور استانبول خرید قهوه‌ترک باکیفیت از این مکان است. یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین تأمین‌کننده‌های قهوه در کل استانبول در این بازار حضور دارد. این تأمین‌کننده قهوه «کوروکاهوسی محمد افندی» نام دارد که فروشگاه او حدود ۱۰۰ سال قبل در خیابان «هاسیرچیلار» ساخته شده است. اگر به دنبال قهوه‌ای خوش‌طعم هستید باید به سراغ این فروشگاه در تور استانبول بروید.

در بازار مصری‌های استانبول می‌توانید انواع ادویه، قهوه، لوکوم و... را بخرید

معماری بازار ادویه استانبول

همان‌طور که گفته شد این بازار در دوران عثمانی ساخته شده و به همین دلیل مولفه‌های معماری این دوران در آن نمود یافته است. این بازار طرحی شبیه L انگلیسی دارد و دارای ۶ درب مختلف (دو درب بزرگ و چهار درب کوچک) است. این بازار نمایی آجری و سنگی دارد که یافتن آن را در منطقه ساده‌تر می‌کند. ضلع شرقی - غربی این بازار از ضلع دیگر طول بیشتری دارد و این مسئله به دلیل طراحی L مانند آن است. بازار ادویه در گذر زمان در معرض دو آتش‌سوزی بزرگ در سال‌های ۱۶۹۱ و ۱۹۴۰ بوده است. این مسئله باعث شده تا بازار تحت بازسازی قرار بگیرد و آخرین بازسازی‌های آن در سال ۲۰۱۸ به اتمام برسد.

چگونه باید به بازار ادویه استانبول برویم؟

اگر مسافران تور خارجی استانبول بخواهند خودشان به دیدن این بازار بروند چند مسیر را می‌توانند برای رسیدن به این بازار انتخاب کنند. بازار ادویه در انتهای جنوبی پل «گالاتا» و درست در کنار مسجد جدید «ینی کامی» قرار دارد. برای استفاده از تراموا مسافران تور استانبول می‌توانند با استفاده از تراموای خط T1 (باگجیلار-کاباتاش) خود را به ایستگاه امینونو برسانند و سپس از آنجا پیاده به سمت بازار روانه شوند. اگر مسافران تور خارجی بخواهند از قطار کابلی استفاده کنند باید با استفاده از قطار کابلی اف ۱ از میدان تکسیم به «کاباتاش» بروند. سپس از آنجا با استفاده از ترامووای T1 خود را به ایستگاه امینونو برسانند و سپس اندکی تا مقصد پیاده‌روی کند. افرادی که در منطقه «سلطان احمد» اقامت کرده‌اند می‌توانند به‌راحتی سوار تراموای امینونو بشوند و در ایستگاه موردنظر پیاده شده و به‌راحتی به بازار برسند. مسافران تور خارجی که قصد رفتن با فری را به این مکان دارند، کارشان راحت است. ایستگاه عمومی فری‌های امینونو در مقابل بازار ادویه قرار دارد.

ساعت کار بازار ادویه استانبول

بسیار مهم است که مسافران تور استانبول پیش از رفتن به این بازار از ساعت کار آن مطلع باشند. این بازار همه‌روزه (به‌استثنای تعطیلات ملی) از ساعت 8 صبح تا 7:30 بعد از ظهر در طول تابستان (1 آوریل تا 30 اکتبر)، و در فصل زمستان (31 اکتبر تا 30 مارس) از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است. رفتن به این بازار به هیچ هزینه ورودی نیاز ندارد. بازدید از داخل آن حدود نیم ساعت طول می‌کشد مگر اینکه مسافران تور استانبول بخواهند زمان بیشتری را صرف خرید کنند. با توجه به میزان خرید و چانه‌زنی مسافران تور خارجی، انتظار یک گشت و گذار یک ساعته را باید داشته باشند.

بازار ادویه استانبول از حدود 8 صبح تا 7 عصر برای خرید و بازدید، پذیرای شماست

دیدنی‌های اطراف بازار ادویه‌ها

مسافران تور خارجی می‌توانند پس از دیدن بازار ادویه‌ها به دیدن جاذبه‌های دیگر استانبول در اطراف این بازار بروند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- بازار بزرگ استانبول: نزدیک بودن این دو بازار به یکدیگر باعث شده بیشتر مسافران تور استانبول هر دوی این بازارها را در یک روز ببینند. بازار بزرگ پذیرای مردم محلی و گردشگران است و به‌طورکلی اقلام بیشتری مانند کالاهای خانگی، پوشاک و اقلام غیرخوراکی دارد.
- مسجد رستم پاشا: چند بلوک به سمت غرب در امتداد Hasircilar یکی از بهترین جواهرات کوچک معماری استانبول؛ یعنی این مسجد قرار دارد.
- ایاصوفیه و مسجد آبی: مسافران تور خارجی استانبول به‌راحتی می‌توانند با یک پیاده‌روی خود را به این مساجد برسانند و از معماری آنها دیدن کنند.
- دیوان «یولو» معروف به «جاده به سوی شورای امپراتوری»: این خیابان اصلی از سلطان احمد تا «هیپودروم» امتداد دارد و دارای مغازه‌ها، رستوران‌ها، مساجد و بناهایی مانند «چمبرلیتاش» (ستون سوخته) است.

در اطراف بازار ادویه استانبول می‌توانید با قیمت مناسب سوغاتی‌های خوبی را بخرید

سخن آخر

بازار ادویه‌ (مصری) استانبول یکی از بازارهای قدیمی در این شهر است که مسافران تور خارجی در طول سفر خود حتماً به آن مراجعه می‌کنند. این بازار سرشار از رنگ و بوی ادویه‌ها است و در کنار ادویه‌جات افراد می‌توانند کالاهای دیگری همچون شیرینی، پنیر، قهوه و بسیاری محصولات دیگر را نیز خریداری کنند. اگر به دنیای غذاها و سرچشمه رنگ و طعم آنها یعنی ادویه‌ها علاقه‌مند هستید باید حتماً در هنگام شرکت در تور خارجی استانبول به این بازار سر بزنید.
در صورت داشتن هرگونه سؤالی در مورد تور خارجی استانبول می‌توانید با مشاوران آژانس گردشگری دالاهو مشورت نمایید.



1397/07/22 | کد مطلب: 1338
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.