تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

پارک‌های آبی استانبول

تور استانبول از پرطرفداترین سفرهاست و لذت‌بخش‌ترین تفریحات به خصوص در سفر و کنار خانواده استفاده از پارک‌های آبی است. کشور ترکیه در شهرهای مختلف پارک آبی دارد. یکی از این شهرها استانبول است. پارک‌های آبی در این شهر مدام در حال بهتر شدن هستند و بازی‌های جدید به آنها اضافه می‌شود. دوست دارید درباره پارک‌های آبی استانبول بیشتر بدانید؟ این مطلب را از دست ندهید.

تور استانبول

استانبول یکی از شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شود که سالانه میلیون‌ها گردشگر از کشورهای مختلف دنیا برای تفریح در سواحل این شهر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی به آن سفر می‌کنند. در روزهای گرم سال امکانات تفریحی آبی این شهر طرف‌داران بیشتری دارد. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند برای فرار از گرما به پارک‌های آبی بروند و در کنار خانواده خود در محیطی امن و مجهز خوش بگذرانند. برخی از پارک‌های آبی استانبول از نظر طراحی، اندازه و امکانات در دنیا بی‌نظیر هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در این پارک‌های آبی می‌توان لحظات بی‌نظیری از تور استانبول را در خاطر خود ثبت کرد.

درباره پارک‌های آبی استانبول

پارک آبی ترکیبی از وسایل و تجهیزات بازی با آب است. برای کسانی که عاشق دنیای آب و آب بازی هستند این پارک‌ها بهشت اند. وسایل متنوعی در این پارک‌ها هست که برای سنین متفاوت قابل استفاده است. بنابراین اگر خانوادگی به پارک‌های آبی بروید خیالتان راحت باشد چون برای هر نوع سلیقه‌ای و هر سنی بازی خوب وجود دارد تا بیشتر از این تور خارجی لذت ببرید.

 پارک آبی دلفین هر سن و سلیقه‌ای را راضی ‌می‌کند.

بهترین زمان رفتن به پارک‌های آبی چه وقت است؟

خوب از آنجایی که استانبول شهریست که چهار فصل دارد توجه به فصل مناسب برای استفاده از پارک‌های آبی بسیار مهم است. استانبول در فصول پاییز و زمستان هوای سردی دارد و بارش باران و برف در این موقع از سال مانع بزرگی برای استفاده از پارک‌های آبی است. در این فصول این پارک‌ها بسته‌اند. برخی از آنها برای مراسم مختلف در ترکیه اجاره داده می‌شوند مثلا برگزاری عروسی یا جشن‌های تولد و....

بهترین زمان برای استفاده از پارک‌های آبی تابستان است و شاید اواخر بهار که از نیمه خرداد ماه شروع می‌شود. همزمان با تعطیلی مدارس در ترکیه استقبال چشمگیری از پارک‌های آبی می‌شود و در لیست پرطرفدارترین تفریحات ترکیه، پارک‌های آبی استانبول به چشم می‌خورند.

در روزهای پایانی هفته این پارک‌ها معمولا شلوغ هستند بنابراین اگر فرصت استفاده از پارک‌های آبی را در وسط هفته دارید، حتما در این روزها بروید.

پارک آبی دلفین استانبول بزرگترین پارک آبی در این شهر است.

 

پارک‌های آبی استانبول کدامند؟

پارک آبی مارینا در بیوک چِکمِجه:

این پارک آبی حدود 18 سال است که در ترکیه خدمات رسانی می‌کند و جزو اولین پارک‌های آبی در این کشور است. سال 1999 پارک آبی مارینا افتتاح شد. این پارک ظرفیت پذیرایی از 3000 نفر را دارد. استانداردهای نظافت و بهداشت در این پارک آبی در سطح بین‌المللی رعایت می‌شود و گروه ویژه‌ای همواره با استفاده از مواد شیمیایی تایید شده، نظافت و تمیزی استخرهای آب و وسایل بازی‌ را تامین می‌کنند. امکان برگزاری کنسرت‌های کوچک هم در این پارک آبی وجود دارد.

پارک آبی مارینا جزو اولین پارک‌های آبی در این کشوراست

پارک آبی باشگاه دلفین استانبول (Dolphin Club water park)

پارک آبی باشگاه دلفین در غرب استانبول و در منطقه «باهچه» واقع شده است. این پارک تا میدان تقسیم حدود 35 کیلومتر (40 دقیقه) و تا خیابان استقلال حدود 30 کیلومتر (40 دقیقه) فاصله دارد. باشگاه دلفین که یکی از مجهزترین مجموعه‌های تفریحی استانبول به‌حساب می‌آید در سال 2001 پس از پارک آبی «آکوا مارینه» استانبول افتتاح شد و به‌تدریج امکاناتش توسعه یافت.

امروزه باشگاه دلفین آکوا به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول شناخته می‌شود. این پارک روباز علاوه بر تفریحات هیجان‌انگیزش دارای استخرهایی در اندازه‌های مختلف است. معمولاً در کنار استخرها، فضایی برای رقص و شادی در نظر گرفته شده که در آن به اجرای موسیقی زنده می‌پردازند. یکی دیگر از جذابیت‌های این پارک وجود حیواناتی است که می‌توانید با آنها عکس بگیرید؛ همچنین شنا در کنار دلفین‌ها نباید فراموش شود. رفتن به این پارک می‌تواند در تور استانبول لحظات خوشی را برای شما بسازد.

2 سال بعد از پارک آبی مارینا در استانبول، پارک آبی دلفین یا آکوآ کلاب دلفین در سال 2001 افتتاح شد.

 

پارک آبی مارینا (Marina Aquapark)

اگر فکر می‌کنید آدرنالین خون شما پایین است و باید در هیجان غوطه‌ور شوید پس باید در تور خارجی استانبول به پارک آبی «مارینا» سر بزنید.
پارک آبی مارینا یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های آبی استانبول به شمار می‌رود. این پارک آبی دارای سرسره‌ها و بازی‌های هیجان‌انگیز زیادی از جمله سیاه‌چاله‌ها، آبشار و سرسره‌ها است.
بدون شک یکی از بهترین پارک‌های آبی استانبول از نظر بهداشت و نظافت، پارک آبی آکوامارینا استانبول محسوب می‌شود. در این پارک از سیستم نظافتی و مواد شوینده مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی استفاده شده است. همچنین این پارک آبی یکی از بهترین پارک‌های استانبول برای مسلمانان به‌حساب می‌آید؛ زیرا زنان می‌توانند به ساحل زنان بروند و تابستان خود را با خیال راحت سپری کنند.
این پارک آبی خارج از شهر و پشت فرودگاه آتاتورک واقع شده است. برای رسیدن به این پارک آبی می‌توانید از خدمات سرویس رایگان استفاده کنید. خدمات پارک از ساعت 8:30 صبح تا 10:00 صبح به صورت رایگان مسافران را جابجا می‌کند. بهتر است بدانید فقط سرویس رفت رایگان است و باید کرایه برگشت را پرداخت کنید. اگر با تور استانبول به این مکان می‌روید نگران رفت و آمد نباشید.

پارک آبی مارینا خدماتی را برای زنان محجبه نیز تدارک دیده است

شهربازی ویالند (Vialand amusement park)

اگر می‌خواهید علاوه بر تفریح در آب، از بازی‌های هیجان‌انگیز دیگری مانند ترن هوایی و چرخ‌وفلک لذت ببرید، به پارک «ویالند» بروید. این مجموعه وسیع و سرگرم‌کننده یکی از پارک‌های آبی استانبول و همچنین یک شهربازی عالی برای اوقات فراغت شما در تور استانبول است.
امروزه پارک آبی ویالند به پارک «اسفانبول» نیز معروف است. به دلیل اینکه افراد مجاز به آوردن تلفن همراه به پارک نیستید، مچ‌بندهای هوشمندی در این پارک به مسافران تور خارجی استانبول داده می‌شود تا به‌راحتی عکس و فیلم بگیرند.
برای بازدید از این پارک باید به منطقه «ایوب» بروید. همچنین می‌توانید از خدمات رایگان این پارک استفاده کنید و در ایستگاه‌های بشیکتاش، سلطان احمد، شیشلی و میدان تقسیم سوار اتوبوس‌های ویژه آن شوید. اگر با تور خارجی استانبول می‌خواهید به این منطقه بروید نگرانی در مورد رفت‌وآمد خود نخواهید داشت.

شهربازی ویالند سرویس‌های رفت و آمد رایگان دارد

پارک آبی کالسیوم (Calcium Water Park)

مجموعه ورزشی کالسیوم یکی از مجهزترین و بهترین پارک‌های آبی استانبول به‌حساب می‌آید که باید در حین تور استانبول حتماً به آن سر بزنید. علاوه بر تفریح در استخرهای آبی این پارک بزرگ، می‌توانید به ورزش‌های دیگری نیز بپردازید و روزی خوش را سپری کنید. از دیگر مزایای کالسیوم استخرهای سرپوشیده آن هستند که برای افرادی که در پاییز و زمستان به دنبال پارک‌های آبی در استانبول می‌گردند، انتخاب خوبی محسوب می‌شوند. برای بازدید از پارک کالسیوم با اتوبوس‌های 150 و 154 استانبول باید به منطقه «ساریر» بروید. مسافران تور خارجی استانبول می‌توانند از راهنمای خود در این مورد اطلاعات لازم را دریافت کنند.

پارک آبی کاسیوم در زمستان نیز خدمات دارد

پارک آبی مارینا آکوآپارک (Marina Aquapark Istanbul)

پارک آبی «مارینا» که با نام «توزلا» نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول و بهترین پارک آبی آن است که در منطقه آسیایی این شهر قرار دارد. این پارک آبی در فضایی باز به مساحت حدود 15000 مترمربع ساخته شده و به دلیل مجاورت با ساحل توزلا به پارک آبی توزلا نیز معروف است.
این پارک آبی استانبول دارای 17 سرسره آبی متنوع و هیجان انگیز است و بلندترین سرسره آبی اروپا با ارتفاع 24.5 متر در این پارک آبی قرار دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، این پارک دارای تونل‌های متنوع دیگری با رنگ‌های هیجان انگیز برای گروه‌های سنی مختلف است. قسمت ویژه ای نیز برای کودکان در نظر گرفته شده که دارای 9 بخش است و فقط کودکان برای امنیت و آرامش بیشتر از آن استفاده می کنند. اگر مسافر تور استانبول هستید حتماً به این پارک سر بزنید.
قبل از رفتن باید به این نکته توجه کنید که آقایان بالای 15 سال فقط با یک همراه خانم اجازه ورود به پارک آبی مارینا را دارند تا فضای خانوادگی این پارک آبی حفظ شود.

پارک آبی سرپوشیده تکنو استانبول (Techno Water Par)

یکی از بهترین پارک‌های آبی استانبول که در حین تور خارجی استانبول باید به آن سر بزنید پارک آبی «تکنو» است. این پارک آبی هیجان‌انگیز محیطی عالی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کرده تا حسابی خوش بگذرانند. علاوه بر استخر و سرسره‌های هیجان‌انگیز در این پارک، سالن ماساژ، سونا و جکوزی نیز برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است. این پارک دارای سرسره‌های آبی و استخرهای کاملاً ایمن برای استفاده کودکان است و می‌توانید با کودکان خود در حین تور خارجی استانبول به‌راحتی به آن بروید.

برخی از پارک‌های آبی استانبول سونا، جکوزی و خدمات ماساژ دارند

پارک آبی جواهیر هیبلی آدا (Cevahir Aqua Heybeliada)

پارک آبی «جواهیر هیبلی آدا» در جزیره «هیبلی آدا» واقع شده است. این پارک یک اقامتگاه ساحلی است و کم‌عمق بودن ساحل در این قسمت از جزیره باعث محبوبیت بیشتر این پارک آبی در بین گردشگران تور استانبول شده است. به دلیل وجود 4 استخر و 10 سرسره در این پارک آبی، افراد زیادی در حین تور خارجی استانبول به آنجا می‌روند. اگر می‌خواهید به‌دوراز هیاهوی مرکز شهر و در یکی از بهترین پارک‌های آبی استانبول خاطره‌ای به‌یادماندنی بسازید، باید از پارک آبی جواهیر در تور استانبول دیدن کنید.
از امکانات پارک آبی جواهیر که مسافران تور خارجی استانبول می‌توانند از آن استفاده کنند می‌توان به تخت‌های آفتاب‌گیر، چتر، کابین تعویض، کمد و رستوران اشاره کرد. در این پارک نمی‌توانید غذا و نوشیدنی با خود ببرید و برای صرف غذا باید از رستوران‌های پارک آبی استفاده کنید.

ساعت کاری پارک آبی جواهیر تا 7 عصر است


پارک آبی جواهیر همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر باز است. اگر با تور استانبول به این شهر نرفته‌اید و سفرتان شخصی است برای رفتن به آنجا می‌توانید سوار کشتی‌های کوچک شوید تا به ساحل هیبلی آدا برسید. این کشتی‌ها از ساعت 10:30 تا 17:30 فعالیت می‌کنند.
پارک آبی جواهیر هیبلی آدا خدمات رایگان قایق را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. شاتل‌ها شما را از ساحل هیبلی آدا به مجتمع جواهیر می‌برند؛ اما برای استفاده از این شاتل‌ها باید کمی صبر کنید.

خدمات پارک‌های آبی استانبول چیست؟

استانبول دارای چند پارک آبی است. در این پارک آبی‌ه، امکان عکاسی حرفه‌ای از شما و خانواده‌تان وجود دارد. بنابراین می‌توانید هنگام خروج عکس‌های خود را با پرداخت هزینه، تحویل بگیرید. البته این موضوع بستگی به انتخاب خودتان دارد و اگر تمایلی به عکاسی ندارید می‌توانید اعلام کنید تا عکاسی انجام نشود.

از تفریحات مشترک در اکثر پارک‌های آبی در ترکیه و البته در استانبول پخش آهنگ است. حتی برخی مواقع ترانه‌های شاد ایرانی در فضای پارک آبی پخش می‌شود.

پارک آبی دلفین همه اعضای خانواده را سرگرم خواهد کرد.

سخن آخر

برای بسیاری از مسافران تور استانبول به‌خصوص زمانی که در تابستان به این شهر سفر می‌کنند رفتن به پارک‌های آبی و تجربه آنها بسیار اهمیت دارد. در این پارک‌ها شما می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی را تجربه کنید و با یک روحیه پرهیجان به ادامه سفر خود در تور خارجی استانبول بپردازید. این پارک‌ها موقعیت مناسبی را برای تفریحات خانوادگی و شخصی ایجاد می‌کنند تا شما بتوانید با تجربه‌ای فراتر از گشت‌وگذار در خیابان‌ها به خانه باز گردید.



1402/07/27 | کد مطلب: 3224
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.