تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

با شهر جهنم آشنا شوید!

تور ژاپن پر از دیدنی و شگفتی است که شهر جهنم یکی از جاذبه‌های آن است. عبارت «جهنم روی زمین» یا «شهر جهنم» اگرچه تصویری غریب را تداعی می‌کند؛ اما بهترین راه برای توصیف شهر «بپو» (Beppu) در ژاپن است. این شهر که یکی از جاذبه‌های گردشگری ژاپن محسوب می‌شود سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی جهنم خود دعوت می‌کند. حوضچه‌های در حال جوش و قل‌قل‌زدن، ابرهای گاز سولفوریک، آب‌فشان‌های در حال جوشش از زیر زمین و حفره‌های گل‌ولای جوشان تنها تعدادی از مشخصه‌های واضح این منطقه هستند. بپو شهری است که جدای از چشمه‌های جوشان خود جاذبه‌های دیگری دارد که در سفر با تور ژاپن حتماً باید آنها را ببینید.

تور ژاپن

با شهر جهنم آشنا شوید!

با شهر جهنم آشنا شوید! عنوانی است که شما را به آشنایی با شهر بپو دعوت می‌کند. این شهر در استان اویتا (Oita) و در جزیره کیوشو (Kyushu) یکی از چهار جزیره شکل‌دهنده ژاپن قرار گرفته است. بپو یک شهر ساحلی در امتداد کوه و دریا است و به دلیل داشتن چشمه‌های آب گرم زیبا و دیدنی خود شهرت دارد. در این شهر چندین جهنم یا تالاب آب گرم قرار دارد که دمای آب آنها بین ۵۰ تا 99.5 درجه سانتیگراد است. علاوه بر این تالاب‌های آب گرم، شهر بپو جاذبه‌های دیگری نیز دارد که بسیار دیدنی هستند. در ادامه با جاذبه‌های شهر بپو بیشتر آشنا می‌شوید.

شهر جهنم در ژاپن از دیدنی‌های جذاب این کشور است

جهنم ژاپن (Jigoku)

جهنم بپو که جزو جاذبه‌های گردشگری ژاپن محسوب می‌شود شامل هفت ‌حوض آب گرم است. بازدیدکنندگان فقط می‌توانند به تماشای این حوضچه‌ها بنشینند و نمی‌توانند به داخل آنها بروند و از آب آنها استفاده کنند. این هفت چشمه آب گرم به شرح زیر هستند:
جهنم تالاب سفید (Shiraike Jigoku)
اولین جهنمی که احتمالاً به آن خواهید رسید تالاب «شیرایکه» یا «جهنم سفید» نام دارد. این چشمه یکی از آرام‌ترین چشمه‌های این منطقه است که آبی بسیار روشن دارد و باغ بسیار زیبای ژاپنی آن را احاطه کرده است.

جهنم دریا (Umi-Jigoku)

جهنم دومی که باید به سراغ آن بروید جهنم دریا است. آب این حوضچه آبی‌رنگ است و به همین دلیل به آن جهنم دریا می‌گویند و تور خارجی ژاپن باید آن‌را حتما ببینید.

تور ژاپن با جاذبه شهر جهنم واقعا تماشایی است

جهنم سر تراشیده (Oniishibozu-Jigoku)

سومین جهنم شهر بپو که در تور ژاپن باید به سراغش بروید جهنم سر تراشیده است. در این جهنم تعدادی حوضچه‌های گلی جوشان قرار دارند. به دلیل اینکه حباب‌های در حال ترکیدن در این حوضچه‌ها شبیه سر طاس شیطان هستند این نام کمی ترسناک را به این تالاب آب گرم داده‌اند.

جهنم دیگچه آشپزی (Kamado-Jigoku)

زمانی که برای تماشای این حوضچه آب گرم می‌روید یک دیو روشن را مقابلتان خواهید دید که بر روی یک ظرف شبیه قابلمه نشسته است. این تصویر می‌تواند برای شما بسیار بدیع و جالب باشد. چشمه‌های جهنم دیگچه آشپزی خواص دارویی دارند و به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود صورت خود را نزدیک بخار آن کنند تا مشکلاتی نظیر انسداد بینی، گلودرد یا آلرژی چشمشان از بین برود.

جهنم کوه شیطانی (Oniyama-Jigoku)

در شهر جهنم یا شهر بپو ژاپن، جهنم کوه شیطانی حوضچه آب گرم دیگری است که باید به سراغش بروید. این بخش از باغ‌وحش و چشمه آب گرم تشکیل شده است. به‌طوری‌که می‌توانید هم زیبایی تالاب را تماشا کنید و هم با چرخاندن سر خود کروکدیل‌ها و اسب‌های آبی را در قفس ببینید.

جهنم آبفشان (Tatsumaki-Jigoku)

آب گرم این جهنم هر ۱۵ دقیقه یا بیشتر، یک‌بار فوران می‌کند. برای رسیدن به این حوضچه و همچنین حوضچه آب گرم «چینوئیک جیگوکو» باید از اتوبوس استفاده کنید؛ زیرا در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای با دیگر حوضچه‌های آب گرم قرار گرفته‌اند.
جهنم تالاب خون (Chinoike-Jigoku)
این حوضچه آب گرم رنگی تقریباً قرمز دارد و به همین دلیل به آن جهنم تالاب خون می‌گویند.

پخت غذا با بخار آب گرم طبیعی در ژاپن

از بخار بسیار زیاد چشمه‌های آب گرم بپو که در سرتاسر شهر پخش هستند در طول قرن‌ها مردم برای پختن غذا استفاده می‌کنند. غذاهای پخته شده به این روش را تحت عنوان «آشپزی بخار جهنمی» می‌شناسند. این غذاها به دلیل پخت ملایم و عدم وجود مواد افزودنی، بسیار ساده و سالم هستند. از طرفی مردم اعتقاد دارند بخار طبیعی مملو از مواد معدنی که باعث پخته‌شدن غذا می‌شود، باعث می‌گردد تا طعم حقیقی غذا نشان داده شود.

پخت غذا با بخار آب در ژاپن

کوه تسورومی (Mount Tsurumi)

کوه «تسورومی» کوهی به ارتفاع 1375 متر است که مشرف به بپو است. از طریق تله‌کابین می‌توان خود را به بالای این کوه رساند. در بالای این کوه می‌توان مناظر پانورامایی شهر بپو، شهر اویتا، و کوه یوفو را به‌خوبی تماشا کرد.

کوه تسورومی از دیدنی‌های ژاپن و شهر جهنم است

حمام‌های چشمه آب گرم (Onsen)

بپو یکی از معروف‌ترین تفرجگاه‌های چشمه آب گرم ژاپن است. این شهر دارای 8 چشمه مختلف با نام‌های متفاوت است که هر کدام دارای حمام‌های عمومی و ریوکان (نوعی مسافرخانه) با امکانات حمام هستند. در بپو علاوه بر حمام‌های آب گرم، حمام‌های شنی، حمام‌های بخار و حمام‌های گلی نیز وجود دارند که از دیگر جاذبه‌های گردشگری ژاپن محسوب می‌شوند. در حمام‌های شنی مسافران می‌توانند خود را در شن‌های گرم دفن کنند. در حمام‌های بخار مسافران می‌توانند در بخار چشمه‌های آب گرم حسابی لذت ببرند و در حمام‌های گلی که از گل‌های گرم و آب تشکیل شده، خود را با گل شستشو دهند.

پارک میمون تاکاساکیاما (Takasakiyama Monkey Park)

این پارک میمون‌ها با ارتفاع ۶۲۸ در پایه کوه تاکاساکی و در امتداد ساحل، بین دو شهر بپو و اویتا متر قرار گرفته است. این کوه خانه حدود 1500 «ماکاک» (نوعی میمون) ژاپنی وحشی است که آزادانه در دامنه‌های تند و جنگلی آن پرسه می‌زنند. بازدیدکنندگان تور ژاپن می‌توانند در حین تغذیه میمون‌ها به آنها نزدیک شوند و آنها را در حال بازی کردند، دویدن و نظافت‌کردن تماشا کنند. این میمون‌ها توسط نگهبان تغذیه می‌شوند و اگرچه رام به نظر می‌رسند، اما نباید به آنها دست زد یا به آنها غذا داد و باید از تماس چشمی با آنها خودداری کرد.

پارک میمون‌ها در ژاپن جاذبه‌ای دوست‌داشتنی است

آکواریوم اومیتاماگو (Umitamago)

این آکواریوم یک مکان جذاب در خارج از بپو است. این مکان یکی از زیباترین آکواریوم‌های ژاپن با معماری جالب و نمایش‌هایی است که باعث می‌شود احساس کنید در حال بازدید از یک موزه هنر مدرن هستید تا یک آکواریوم.
حیواناتی که در اومیتاماگو زندگی می‌کنند عبارت‌اند از پنگوئن، دلفین، فوک، سمور و ماهی‌های مختلف. بازدید از آکواریوم اومیتاماگو بهتر است با بازدید از پارک میمون تاکاساکیاما در نزدیکی آن، هم‌زمان شود.

آکواریوم ژاپن از دیدنی‌های مهم این کشور است

سخن آخر

حال که با شهر جهنم یا شهر بپو آشنا شده‌اید شاید بهتر بتوانید برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ژاپن در تور ژاپن خود برنامه‌ریزی کنید. شهر بپو با نام جذاب خود دیدنی‌های بسیاری را می‌تواند به شما عرضه کند که در مقاله امروز به بیشتر آنها اشاره کردیم.

تور ژاپن با دیدنی‌های جذاب از بهترین مقاصد آسیاست

با دیدن این شهر عجیب و پر از حوضچه‌های آب گرم و بخار گوگرد تجربه‌هایی عجیب و جدیدی در تور ژاپن برای شما رقم خواهد خورد.



1402/08/25 | کد مطلب: 1824
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.