تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

ممنوعه‌ها در تور ژاپن

تور ژاپن از جذاب‌ترین سفرهاست. اما برای سفر به ژاپن باید تا حدی با ممنوعیت‌ها و قوانین آنجا آشنایی داشته باشیم. چراکه ممکن است اقلام یا رفتارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید باعث شود در تور ژاپن به‌مشکل بخورید. اگر دوست دارید به ژاپن بروید و از دیدن زیبایی‌های آن لذت ببرید، حتما پیش از سفر، این مطلب را بخوانید.

تور ژاپن

ژاپن؛ کشوری جذاب و قانون‌مدار

ژاپن، کشور سامورایی‌ها و پدیده‌های جذاب است. سواحل دیدنی که به اقیانوس آرام ختم می‌شود، جذابیت کشور ژاپن را برای گردشگران چندین برابر کرده است. بناهای جذاب و خاص با سقف‌های منحصربه‌فرد که در شهرهای مختلف کشور ژاپن، به‌خصوص توکیو، وجود دارد باعث شده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر از اطراف جهان به دیدن این کشور بیایند. هرچه از جذابیت‌های کشور ژاپن حرف بزنیم، باید راجب قوانین و محدودیت‌هایی که کمتر کسی به آن اشاره می‌کند نیز اطلاعات کافی داشته باشید. اگر آشنایی کافی با قوانین ممنوعه در ژاپن نداشته باشید، ممکن است در فرودگاه و یا در خیابان‌های این کشور با برخورد پلیس مواجه شوید.

الزام به رعایت قوانین از ژاپن کشوری پرطرفدار و موفق ساخته است


هنگام شرکت در تور ژاپن دو مورد را باید درنظر بگیرید؛ اقلامی که همراه خود می‌آورید و رفتارتان. گاهی ممکن شما وسایلی در ساک خود داشته باشید که گمرک ژاپن اجازه رد شدن آن را ندهد. درصورتی که همان وسایل در کشور شما ممنوع نیست. البته اقلام ممنوعه در تور ژاپن بستگی به این دارد که شما از کدام کشور می‌آیید. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چه مواردی صادر یا وارد کردن آنها ممنوع است. همچنین چند رفتاری که می‌تواند موجب واکنش پلیس ژاپن باشد، را معرفی می‌کنیم.

اقلام ممنوعه در تور ژاپن

کشور ژاپن، کشوری با قوانین سخت‌گیرانه است که همین قوانین نظم خاصی به این کشور داده است. حتما قبل از اینکه چمدان خود را برای سفر به کشور ژاپن ببندید، با اقلام زیر، که به عنوان موارد ممنوع تور ژاپن هستند، تطبیق دهید تا بدون مشکل از گمرک این کشور رد شوید و وارد کشور ژاپن شوید.

محصولات گوشتی و حیوانی

قبل از بستن چمدان‌تان برای آمدن به کشور ژاپن، درنظر داشته باشید که گوشت منجمد شده، خام و کالای فرآورده شده در آن نگذارید. در بسیاری از کشورهای جهان، بیماری‌های عفونی ناشی از فرآورده‌های گوشتی، بسیار شایع است. همین موضوع باعث شده تا محصولات گوشتی مانند گوشت‌های فرآورده شده، منجمد، خام و حتی استخوان، چربی، پوست، خز، شاخ و سم نیز در دسته موارد ممنوع تور ژاپن قرار بگیرند. البته در مواردی بردن برخی فراورده‌ها که در بسته‌بندی کاملا بسته هستند مشکلی ندارد.
فرآورده‌هایی نظیر ژامبون، بیکن، سوسیس و حتی همبرگر نیز گاهی در گمرک ژاپن ضبط می‌شود. به‌خصوص اگر غذای شما در بسته‌بندی کارخانه‌ای نباشد و یا یک غذای دست‌ساز با خودتان برده باشید. اگر قبل از نشستن در خاک ژاپن، در هوایپما همبرگری سفارش دادید، قبل از پیاده شدن آن را تمام کنید. زیرا حتی این ساندویچ هم به عنوان اقلام فرآورده گوشتی به‌حساب می‌آید و شاید نتوانید بقیه آن‌را ببرید.
البته در این زمینه استثایی وجود دارد. اگر اقلام شما دارای گواهی بازرسی توسط شرکتی در کشور صادرکننده باشد، قانونی تلقی می‌شوند و پیگردی ندارند. علاوه بر این، همراه داشتن کیف‌های چرمی و ژاکت‌های پشمی نیز در موارد ممنوعه قرار نمی‌گیرند.

گیاهانی که تحت تاثیر آفات هستند

در بعضی از کشورها، آلودگی‌هایی وجود دارند که گیاهان و میوه‌ها را درگیر می‌کنند. به همین دلیل استفاده از آفات یکی از راه‌های رایج برای جلوگیری از رشد این باکتری‌هاست که در بعضی موارد در از بین بردن این باکتری‎ها به درستی عمل نمی‌کنند. کشور ژاپن برای جلوگیری از ورود این باکتری‌ها و آفات خطرناکی که می‌تواند سلامت آنها را به خطر بیاندازد، اجازه ورود یک سری از میوه‌ها را نمی‌دهد. درنظر داشته باشید که علاوه بر نوع گیاه، اینکه گیاه از کدام کشور یا منطقه نیز آمده است در ممنوع‌الورود شدن آن تاثیرگذار است.

ورود برخی میوه‌های گرمسیری به ژاپن ممنوع است

میوه‌هایی نظیر انبه، فلفل دلمه، سیب، گلابی، شلیل، گردو با پوست، سیب زمینی شیرین و نهال مرکبات از جمله موارد ممنوع تور ژاپن هستند. به‌خصوص گردو در بیشتر موارد امکان ورود ندارد. میوه‌هایی که از آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی، استرالیا و هاوایی می‌آیند نیز اجازه عبور از طریق گمرک در تور ژاپن را گاهی ندارند. البته کشور ژاپن، با ایجاد ایستگاهی برای قرنطینه گیاهان، اجازه عبور بعضی از میوه ها و گیاهان را ایجاد کرده است.

کالای تقلبی و جعلی

کشور ژاپن یکی از ابرقدرت‌های زمینه اقتصاد است که از هر لحاظ اقتصاد خود را پایدار نگه می‌دارد. یکی از این روش‌ها، جلوگیری از ورود اقلام، لباس و وسایل جعلی و تقلبی است. اگر شما در ساک خود وسایلی نظیر کیف، لباس و وسایلی قرار دهید که از نظر کشور ژاپن تقلبی باشد، باعث ضبط آن توسط این کشور می‌شود و سابقه بدی برای شما ایجاد می‌کند. کشور ژاپن معتقد است که این کالاها باعث جلوگیری از رشد اقتصادی این کشور می‌شود. علاوه بر این، از نظر کشور ژاپن این اقلام تقلبی امکان تامین منابع سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند به اقتصاد این کشور صدمه بزند.

سایر موارد ممنوع در فرودگاه ژاپن

حتما قبل از ورود به کشور ژاپن این موارد ممنوع تور ژاپن را درنظر بگیرید. چون اگر ناخواسته از این اقلام تقلبی استفاده کنید و در کشور ژاپن مورد بازخواست قرار بگیرید، گفتن ((نمی‌دانستم)) کمک‌کننده نخواهد بود.
به غیر از موارد گفته شده، مواردی از نظیر اسلحه‌های گرم و مواد مخدر مانند کوکایین، اوپیوم و تریاک مانند کشورهای دیگر، جز موارد ممنوع تور ژاپن به‌حساب می‌آیند. درنظر داشته باشید که کشور ژاپن جز کشورهایی است که به سلامت، تمیزی و پاکی اقلیم و ملت خود اهمیت بسیار زیاد می‌دهد. پس مهم است به این قوانین احترام بگذارید.

تور خارجی

رفتارهای ممنوعه در  تور ژاپن

مراقب تن صدای خود در مکان عمومی باشید

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در فرهنگ ژاپن جا افتاده است، احترام به حریم خصوصی است. حتما در فیلم‌های ژاپنی احترامی که افراد با خم کردن سر خود، به‌یک‌دیگر می‌گذارند را دیده‌اید. بسیاری از گردشگران در کشور ژاپن، زمان زیادی را در قطار و مترو می‌گذرانند. به همین دلیل معمولا مردم زیادی در این فضا جمع می‌شوند و متروها معمولا بسیار شلوغ هستند. اگر شما در این فضاها قرار داشته باشید باید از صحبت یا ایجاد صدای بلند در قطار و مترو ممانعت کنید. البته اگر در بعضی موارد استثنا مجبور باشید که با تلفن صحبت کنید، باید صدای خود را تا حد امکان پایین بیاورید. البته شما می‌توانید در این فضاها با تلفن خود بازی کنید و فیلم نگاه کنید، اما باید صدای آن به حدی پایین باشد که باعث ایجاد مزاحمت برای افراد نشود.

در محیط‌های عمومی مراقب صدای خود و موبایل‌تان باشید تا با تذکر پلیس مواجه نشوید

البته این قانون تا حدی به منطقه در ژاپن و شلوغی محیط نیز بستگی دارد. در بعضی از شهرها مانند توکیو، به دلیل جمعیت بیشتر و قوانین سخت‌گیرانه‌تری که وجود دارد، محدودیت بیشتر در متروها قرار داده شده است.

به افراد غیرسیگاری احترام بگذارید

همان‌طور که گفتیم، کشور و دولت ژاپن به شدت به سلامتی محیط، مردم و ملت خود ارزش قائل است. یکی از مواردی که دولت ژاپن بر آن تاکید دارد، احترام به افراد غیرسیگاری است. البته این بدان معنا نیست که به هیچ وجه اجازه مصرف سیگار ندارید. شما می‌توانید در خانه خود در این کشور، سیگار بکشید. اما در مکان‌های عمومی، نیمه بسته و مسقف، ایستگاه‌های اتوبوس، کافه‌ها و رستوران‌ها اجازه کشیدن سیگار را ندارید. البته کشور ژاپن به فکر افراد سیگاری نیز بوده است. دولت ژاپن با مشخص کردن محل‌هایی جهت راحتی بیشتر برای افراد سیگار، شرایط مصرف سیگار برای این افراد را ایجاد کرده است.
این را درنظر داشته باشید که دولت ژاپن، بابت پرتاب سیگار در خیابان شما را شدیدا جریمه می‌کند. ضمنا در شهری مثل توکیو، به هیچ وجه در هنگام راه رفتن حق کشیدن سیگار را ندارید.

با کفش وارد خانه نشوید

ممکن است در بسیاری از فیلم‌های اروپایی ببینید که افراد از بیرون خانه با کفش وارد آن می‌شوند. اما توصیه می‌کنیم به هیچ وجه در کشور ژاپن، با کفش وارد خانه نشوید. زیرا این مورد یکی از موارد ممنوع تور ژاپن است که تا حد زیادی بی‌احترامی شما به افراد خانه را نشان می‌دهد.

برای ورود به بسیاری از امکان عمومی ژاپن باید کفش خود را درآورید

البته یکی دیگر از دلایل مهم این موضوع، بحث بهداشتی است. معمولا در هنگام ورود به خانه‌ها می‌توانید از کفش‌های داخل خانه استفاده کنید. این قانون فقط مربوط به خانه‌ها نیست. هنگام ورود به زیارتگاه‌ها، صومعه‌ها و مسافرخانه‌های کشور ژاپن، باید به قانون مربوط به درآوردن کفش دقت کنید و آنها را رعایت کنید.

سخن آخر

تور ژاپن سفری جذاب به منطقه‌ای است که اسرار و داستان‌های بسیاری دارد. دیدن ژاپن می‌تواند نقطه عطف مهمی در سفرهای‌تان باشد و بی‌شک خاطره آن تا همیشه در ذهن‌تان باقی خواهد ماند. اگر دوست دارید ژاپن را ببینید و در این کشور بی‌نظیر، از طبیعت، تاریخ و فرهنگ بیشتر بدانید، دالاهو با برگزاری تور ژاپن همراه شماست. با دالاهو ژاپن را از زاویه‌ای نو و به‌یادماندنی خواهید شناخت.



1402/08/18 | کد مطلب: 4926
برچسب‌ها: نکات سفر
تحریریه دالاهو


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.