تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

اجاره خانه در استانبول

اجاره ملک در استانبول با شناخت درباره محله استانبول ممکن است و می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دارید خانه مدنظرتان برای اجاره را بیابید. از طرفی برای اقامت موقت در کشور ترکیه بهترین گزینه اجاره ملک است تا هر زمان که خواستید در مدت اقامت خود با آرامش در آن سکونت داشته باشید و هر زمان از کشور خارج و دوباره بازگشتید، بتوانید بدون داشتن دغدغه محلی برای سکونت، به سراغ خانه اجارهی‌ای خود بروید. اما کجا می توان خانه مناسب پیدا کرد و چه منطقه‌ای برای اجاره ملک با شرایط شما سازگار است؟ شرایط اجاره ملک برای اتباع خارجی در ترکیه چطور است؟ 

چطور در ترکیه خانه اجاره کنیم؟

پس از بازدید از ملک می‌توانید برای بستن قرارداد اقدام کنید. اجاره ملک با توجه به شهری که انتخاب می‌کنید و البته محله مورد نظرتان در آن شهر قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت. در اینجا بیشتر در مورد اجاره ملک در استانبول صحبت خواهیم کرد.

برای اجاره خانه تقریبا به اندازه مبلغ یک ماه اجاره از شما به عنوان پیش‌پرداخت یا پول پیش، دریافت می‌شود. بنابراین با سیستم اجاره ملک در ایران تا حدودی متفاوت است. اگر پس از اتمام قرارداد آسیبی به ملک وارد شده باشد، از مبلغ پیش‌پرداخت میزان خسارت کسر خواهد شد و باقی آن به شما پرداخت می‌شود.

نکته مهم در اجاره ملک در استانبول اگر به قصد دریافت اقامت یا تمدید اقامت کوتاه‌مدت باشد، این است که ملک مورد نظر باید تاییدیه اداره نفوس را داشته باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم حتما از مشاورین مجرب در این امر کمک بگیرید.

تفاوت اجاره خانه در مرکز شهر استانبول با اطراف آن چیست؟

خانه‌های اجاره‌ای در مرکز شهر استانبول معمولا گران‌تر هستند. دلیل آن رفت‌وآمد آسان و امکان استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است. از آنجایی که بنزین برای اتومبیل گران است و استفاده از تاکسی چندان به‌صرفه نیست،  به همین دلیل اغلب کارمندان ساکن استانبول ترجیح می‌دهند در مرکز شهر باشند. اما اگر چندان موضوع رفت‌وآمد روزانه برای‌تان اهمیت ندارد، آپارتمان‌های اطراف استانبول و مواردی که کمی دورتر از مرکز شهر هستند، آپارتمان‌هایی نوساز و لوکس محسوب می‌شوند که البته گاهی قیمت مناسب‌تری هم نسبت نوع مشابه‌شان در مرکز شهر دارند. این آپارتمان‌ها در مجتمع‌های مسکونی بزرگ و بسیار شیک با امکانات رفاهی قرار دارند.

بنابراین با توجه به شرایط خودتان و در نظر گرفتن مواردی مانند رفت و آمد به مرکز شهر، مدت زمان اقامت و نوع امکانات رفاهی که بر ای‌تان مهم است، می‌توانید خانه مناسب خود را بیابید.

 هزینه اجاره در استانبول چطور است؟

استانبول یکی از شهرهای گران برای اجاره ملک به حساب می‌آید. اجاره خانه در اینجا از600 تا 700 لیر آغاز و تا نرخ‌های بیش از 2000 لیر هم وجود دارد. برای مثال نرخ اجاره ماهیانه آپارتمان دو خوابه در آکسارای 800 لیر، در شیشلی 1500 لیر و در نیشان تاشی 5000لیر است.

البته اجاره سوئیت یا آپارتمان ارزان در استانبول و مناطق خاصی مانند آکسارای یا بیلیکدوزو به راحتی امکان‌پذیر است و حتی در منطقه‌ی نوساز بیلیکدوزو حتی امکان خرید آپارتمان ارزان فراهم است.

اطراف استانبول، شهرک‌های جدید در حال ساخت هستند با امکانات رفاهی بسیار خوب. قیمت این خانه‌ها به دلیل دوربودن از مرکز شهر پایین است.

در چه مواردی می‌توان خانه اجاره کرد؟

علاوه برای اینکه به قصد دریافت اقامت ترکیه می‌توان اقدام به اجاره ملک در استانبول کرد، اجاره روزانه،‌ هفتگی و ماهانه سوئیت‌های ارزان استانبول در مناطق متوسط، توسط دانشجویان و مسافران بسیار رایج است.

مسافران و توریست‌هایی که به استانبول می‌آیند گاهی برای کاهش هزینه‌های خود به جای اقامت در هتل، سکونت و اجاره آپارتمان در استانبول انتخاب می‌کنند. توریست‌ها و گردشگران با اجاره ملک می‌توانند خانوادگی در کنار هم باشند و از امکانات یک خانه مبله مانند خانه خودشان استفاده کنند.

هزینه اجاره روزانه یا هفتگی سوئیت در میدان تکسیم حدود شبی 100 الی 200 لیر است. با توجه به امکانات رفاهی سوئیت و زمانی از سال که قصد اجاره آن را دارید اجاره‌بها متفاوت خواهد بود.

گشت‌های استانبول

 

اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با کلیک روی یکی از آیکون‌های زیر مستقیما با همکاران ما در ترکیه تماس بگیرد.

 



1397/07/29 | کد مطلب: 189
برچسب‌ها: استانبول
هانیه کاظمی

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1402/03/16 16:46
سلام و احترام من یک اپارتمان تکخوابه در استانبول غیراز منطقه تکسیم (اگر در بیلک دوز باشد بهتراست)برای مدت یکهفته برای دو نفر در تاریخ 11تیر نیاز دارم لطفا بررسی نمایید وبه من اعلامنمایید باتشکر فراوان
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/03/20 14:49
دوست عزیز
سلام

متاسفانه در حال حاضر خدمات اجاره ملک در استانبول را انجام نمی دهیم.

با تشکر از پیام شما

shram
1401/10/06 14:16
سلا با احترام من یک اپارتمان یک خوابه منطقه بیلک دوز باویو عالی فرنیش در زیدنس باامکاانت جهت اجاره ماهانه دارم درصورت تمایل هماری مینمایم ورسی
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1401/10/10 16:17
دوست عزیز
سلام

دالاهو فعلا در این زمینه فعالیتی ندارد.

با تشکر از پیام شما

Mohsen
1401/10/22 15:15
سلاموقت بخیرمیشه لطف کنید شرایط اجاره رو برای یک ماه توضیح بدید۰۹۳۷....... Mohsen
ناشناس
1401/12/08 13:17
سلام اجاره ماهیانه را بفرمایید
منصوري
1398/10/26 10:02
سلام من كارشناس ارشد عمران هستم، مي خوام قبل از عيد يه هفته - ١٠ روز برم استانبول بررسي كنم وضع كار و اينا چطوره ... اگه يك يا چند نفر باشن كه بتونيم با هم خونه بگيريم خوبه
پاسخ دهید...
MH
1398/06/20 13:43
سلام بنده مهندس الکترونیک هستم ومجرد....دنبال کار دارم میرم موقت اگر نشد مهم نیست میخرم و میخوابم تا راهی پیدا کنم برم اروپا دنبال یک نفر دوست خوب فرق نمیکند دخمل یا پسمل با هم منزل اجاره کنیمسالم باشد اعتیاد نداشته باشد تشکر
پاسخ دهید...
iran13340@gmail.com
1398/07/18 21:53
دوست عزیز سلام خبر خوشحال کننده ای که الان هست مثل اینکه داره مرزو باز میکنه ترکیه منم تکنیسن دستگاهایه پزشکی و دندانپزشکی هستم دارم میرم که از اونور برم به سمت المان کی شما قصد رفتن دارینبه ترکیه
ناصحی
1397/11/07 11:49
باسلام واحترام ،لطفا اگر اطلاعاتی ازسویت ها ویا آپارتمان 3خوابه مناسب برای اجاره یک هفته دراستانبول دارید بفرمایید ،پیش بینی سفر برای ایام تعطیلات نوروز راانجام میدهم.قصد سفر زمینی باماشین شخصی رادارم بنابراین برای استراحت بین راهی درآماسیا نیز نیاز به هاستل و مهمان خانه ،سویت یاآپارتمان دارم .
پاسخ دهید...
ناشناس
1397/11/29 16:14
دوست عزیز
سلام
مشخصات آپارتمان مورد‌نظر خود را با ذکر دقیق تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات اعلام کنید تا ما از طریق سایت Airbnb‌ آپارتمان موردنظر شما را رزرو کنیم. برای کسب اطلاعات از سایت Airbnb‌ کلیک کنید: https://goo.gl/YieE2t
با تشکر از پیام شما
گيتا
1397/08/03 08:47
اجاره يكساله ميخوام همين مناطق نوساز اطراف شهر اما به تراموا يا مترو نزديك باشه ميشه راهنماييم كنيد
پاسخ دهید...
واحد تولید محتوا دالاهو
1397/08/22 14:21
دوست عزیز، سلام
با توجه به بزرگی و وسعت شهر استانبول (جمعیت بالای 15 میلیون نفر) امکان پاسخ دقیق به این سوال وجود ندراد. اما اجاره آپارتمان نوساز اطراف شهر و نزدیک به ایستگاه متروبوس یا مترو تقریبا از اجاره ماهانه 1200 لیر در ماه شروع می‌شود.
با تشکر.
ناشناس
1398/02/26 20:56
منم میخوام برم‌خواستی بیا با هم بگیریم خونه
ناشناس
1397/08/02 23:25
بنظرم نسبت به تهران خیلی هم زیاد نیست اجاره آپارتمان در استانبول
پاسخ دهید...
ناشناس
1391/07/14 00:45
برای من خیلی عحیب بود.
پاسخ دهید...
SHAHRAM EBRAHIMI
1391/06/27 14:13
آفرین
لذت بردم همیدوارم پیشرفت کنید و هرروز بهتر کاملتر بشید
پاسخ دهید...
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.