تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

نهنگ غول‌پیکر در سواحل بوشهر

چند روز پیش جنازه یک نهنگ براید (balaenoptera edeni) در ساحل شهرستان دیر از توابع استان بوشهر دیده شد که با کمک شناورهای اداره بنادر و دریانوردی برای بررسی‌های بیشتر به ساحل آورده شد.

به نقل از دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس اداره محیط زیست شهرستان دیر درباره لاشه این نهنگ گفت: کارشناسان محیط زیست بیومتری لاشه نهنگ را بررسی و نمونه‌برداری کردند و نتایج نشان می‌دهد این نهنگ پس از برخورد با یک کشتی بزرگ تلف شده است. طول این نهنگ 13 متر و 30 سانتی‌متر و وزن آن چیزی در حدود 8 تن است.

مصطفی هوشمند یکی از فعالان محیط زیست می‌گوید: با توجه به طول ۱۳ متری این نهنگ، وزن آن چهار تن از حالت طبیعی کمتر بود که احتمال سوء تغذیه این حیوان را قوی می‌کند.

هوشمند گفت: تصمیم بر این بود که با کمک یک‌ دستگاه لودر نهنگ را در همان جا دفن کنیم و آن نقطه را جی پی اس بزنیم و پس از مدتی، اسکلت آن را به موزه منتقل کنیم. اما این کار به علت گیر کردن ماشین‌ها ممکن نشد.

این فعال محیط زیست گفت: با توجه به اینکه فاصله جسد نهنگ تا مناطق مسکونی دیر، بیش از ۱۵ کیلومتر است، بوی آن برای شهروندان، مشکلی پیش نخواهد آورد. بنابراین لاشه این حیوان در همان جا می‌ماند.

نهنگ غول پیکر در ساحل بوشهر

نهنگ غول پیکر در ساحل بوشهر

منبع: ایسنا



1394/06/03 | کد مطلب: 2999
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
مهناز قاضی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.