تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

هیولاهای اقیانوس!

گرچه این روزها ذهن برخی مشغول قصه‌های خیالی زامبی‎ها و بیگانگان است، اما برخی از عجیب‎ترین و وحشتناک‌ترین مخلوقات واقعی عالم در اعماق آب‌های خروشان زندگی می‌کنند. در تاریکی مطلق اقیانوس‌ها، جایی که فشار آب چندین برابر بیشتر از سطح دریاست، می‎توانید خود را در کنار یکی از این ساکنین اعماق حس کنید. اجازه دهید چند نوع از وحشتناک‌ترین مخلوقات عمق دریا را به شما معرفی کنیم.

 

تورهای خارجی

کوسه چین‌دار

درست است که باورهای نادرستی در مورد کوسه‌ها وجود دارد، اما برخی کوسه‌ها واقعا ترسناکند. این کوسه بسیار نادر که به آن فسیل زنده می‌گویند در اعماق اقیانوس‎های آرام و اطلس زندگی می‌کند. دانشمندان حدس می‌زنند که این موجود با خم کردن بدنش و جهیدن ناگهانی به جلو شکار می‎کند، مثل یک مار! با این کار کل بدن قربانی خود را می‎بلعند.

این کوسه بسیار نادر است و به آن فسیل زنده می‌گویند.

ماهی مرکب خون آشام

این موجود که نسبت به بدنش، بزرگترین چشم‎ها را در میان موجودات کره زمین دارد، در اعماق دریا زندگی می‌کند. در واقع این موجود خون نمی‎مکند و شاخک‎های آن به سختی عضو مکنده دارد. اما نام آن در واقع به خاطر چشمان به شدت قرمز و پوشش شبیه به شنل آن است.

ماهی مرکب خون آشام در اعماق دریا زندگی می‌کند..

چتر دریایی بزرگ قرمز

همان‌طور که می‌‏توانید از نام این جانور حدس بزنید این چتر دریایی که به طرز وحشتناکی بزرگ است می‎تواند تا طول یک متر رشد کند. این جانور اعماق دریا رنگ صورتی کم‌رنگی دارد و به‌ جای استفاده از شاخک از مجموعه‎ «بازوهای تغذیه» گوشتی برای گرفتن شکار خود استفاده می‌کند.

این چتر دریایی که به طرز وحشتناکی بزرگ است می‎تواند تا طول یک متر رشد کند.

تابوت ماهی

این شکارچیان اعماق دریا که رنگی شبیه به صورتی و تنی بالون‌گون دارند چیزی بین بادکنک ماهیان و قلابچه ماهیان هستند. آن‌ها شکار خودشان را با استفاده از برآمدگی‎های گوشتی‌شان به طعمه می‌اندازند، علاوه بر این قادرند در هنگام خطر خودشان را باد کنند.

این شکارچیان اعماق دریا که رنگی شبیه به صورتی و تنی بالون‌گون دارند

ایزوپود بزرگ

اپیزود جانوری ترسناک در کف اقیانوس‌هاست. ایزوپود، برخلاف دیگر جانورانی که در این فهرست قرار دارند، همیشه مجبور است در کف اقیانوس بخزد. این جانور اصولاً در آب‌های سرد و تاریک اقیانوس اطلس شمالی و کمربند قطب شمال زندگی می‌کند.

اپیزود جانوری ترسناک در کف اقیانوس‌هاست.

موش ماهی

نام دیگر این جانوران، که نباید آن‌ها را با چیمرای افسانه‌‏های یونانی اشتباه گرفت، کوسه‌‏های شبه است. گرچه این جانوران پیشتر در همه اقیانوس‏‌های جهان ساکن بودند اما امروزه بیشتر در آب‌‏های عمیق زندگی می‎کنند.

موش ماهی‌ها امروزه بیشتر در آب‌‏های عمیق زندگی می‎کنند.

دوجورپایان

این سخت‌پوستان کوچک گرچه معمولاً به بیش از یک اینچ طول نمی‎رسند، اما در اعماق کف اقیانوس آرام، یعنی حدود 6 کیلومتر در زیر سطح آب می‎توانند تا حدود یک فوت درازا رشد کنند.

دوجورپایان در اعماق کف اقیانوس آرام زندگی می‌کنند.

اقتاپوس دومبو

این اقتاپوس که پس از فیلمی از والت دیزنی دومبو نام گرفته، به اندازه کوسه چین‌دار ترسناک نیست، اما آن قدر عجیب است که باید نام آن را در این فهرست گنجاند.

ظاهرعجیب این اقتاپوس باعث شهرت آن شده است.

مارماهی گولپر

این جانور که به نام مارماهی پلیکانی نیز مشهور است شاید یکی از عجیب‌ترین جانورانی باشد که در اعماق دریا کمین کرده است. این جانور که دهانی بسیار بزرگ دارد؛ او با دهان بزرگش قادر است چیزهایی بسیار بسیار بزرگتر از خودش را ببلعد.

مارماهی گولپر یکی از عجیب‌ترین جانورانی است که در اعماق دریا کمین کرده است.

تبرماهی دریایی

نام این ماهی، که نباید آن را با تبرماهی‎های رودخانه‌ه‏ایی که در بسیاری از آکواریوم‎های خانه‌ها پیدا می‎شوند اشتباه گرفت. تیرماهی دریایی به خاطر شکل به خصوص و تبرگونه بدنش نام‌گذاری شده است. این ماهی که در اعماق بسیار زیاد زندگی می‌کند، دو چشم استوانه‌‏ای شکل دارد که با آن می‌‏تواند به بالا نگاه کند و غذاهایی که از بالا به پایین می‎افتند را شکار کند.

تیرماهی دریایی به خاطر شکل به خصوص و تبرگونه بدنش نام‌گذاری شده است.

اگر به چنین شگفتی‌هایی در طبیعت علاقه دارید، در مطالب زیر بیشتر بخوانید:



1398/02/08 | کد مطلب: 2647
مهناز قاضی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.