تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
دیدنی‌های ارمنستان

سالن اپرا

یکی از جاذبه‌های توریستی شهر ایروان، سالن و میدان اپرا است. معماری زیبای بنای معروف اپرا و میدان سرزنده‌‌ی آن در سفر به ارمنستان سرگرمتان خواهند کرد.

از دیدنی‌های شهر ایروان و کشور ارمنستان بنا و میدان اپرا است که کمتر گردشگری از تماشای آنها غافل می‌شود. سالن اپرا در سال ۱۹۳۳ افتتاح شد و تاکنون شاهد اجرای کنسرت‌ها و اپراهای ارمنستان و جهان بوده است. این بن به نام آرام کاچاتوریان اولین اپرا نویس ارمنی نامگذاری شده است. از لحاظ معماری، سالن اپرا از دو قسمت تشکیل شده است که سالن غربی آن سالن فیل هارمونیک (ارکستر سمفونی) به نام Aram kachatorian و سالن شرقی سالن اپرا و باله به نام Alexander spendiarian است.

میدان اپرا

اما میدان اپرا نیز مانند میدان هراپاراک محل برگزاری گردهمایی‌ها، کنسرت‌ها و مراسم‌های مختلف است. در چهار طرف میدان اپرا پارک‌هایی را خواهید دید که با وجود کافه‌ها و رستوران‌های متنوع حسابی سرگرمتان خواهند کرد. اینجا در بهار و تابستان حسابی شلوغ می‌شود. در ضلع جنوبی ساختمان اپرا، دریاچه‌ای به نام «قو» قرار دارد، که در زمستان‌ها یخ می‌بندد و تبدیل به پیست پاتیناژ می‌شود. شما می‌توانید با اجاره تجهیزات پاتیناژ حسابی لذت ببرید. در قسمت جنوبی دریاچه قو، مجسمه مدرنی از آهنگ ساز معاصر ارمنی آرنو باباجانیان خواهید دید. 

اگر عازم ارمنستان هستید، بازدید از میدان اپرا را از دست ندهید.



1394/09/25 | کد مطلب: 3236
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
مهناز قاضی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.