تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
دیدنی‌های ارمنستان

بازار ورنیساژ (Vernissage)

اجناس عرضه شده در «بازار ورنیساژ ایروان» (انگلیسی: Vernissage / ارمنی: Վերնիսաժ) را می‌توان با «جمعه بازار پاساژ پروانه تهران» مقایسه کرد. این بازار، بازاری بزرگ و روباز است که آخر هفته‌ها (شنبه و یکشنبه) از صبح تا ساعت ۵ عصر برپا شده و یکی از از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگران در سفر به تور ارمنستان است.

تورخارجی

بازار ورنیساژ (Vernissage) چیست؟

بازار ورنیساژ یک بازار روباز است که در شهر «ایروان» قرار دارد. در این بازار که از جاذبه‌های توریستی تور ارمنستان به شمار می‌رود مسافران تور خارجی می‌توانند هر آنچه می‌خواهند از کتاب تا جواهرات را خریداری کنند. در ورنیساژ از کالاهای بسیار مدرن تا کالاهای سنتی قدیمی ارمنی قابل خرید هستند و مسافران عاشق خرید و چانه زدن می‌توانند به بهترین شکل در این بازار وقت بگذرانند.

بازار ورنیساژ از دیدنی‌های تور ارمنستان است.

بازار ورنیساژ کجاست؟

رنیساژ پشت مترو «میدان جمهوری» در خیابان «نعلبندیان» واقع شده و رسیدن به آن از خیابان‌های اصلی ایروان بسیار ساده است. این بازار از ضلع جنوبی این میدان آغاز می‌شود و در خیابان‌های «آرام» (Aram) و «بوزند» (Buzand) امتداد پیدا می‌کند تا در نهایت در تقاطع «خوانجیان» (Khanjiyan) به انتها می‌رسد.

دسترسی به بازار ورنیساژ ارمنستان از سمت خیابان‌های معروف اصلی است.

تاریخچه بازار ورنیساژ

آشنایی با تاریخچه بازار ورنیساژ پیش از رفتن به این بازار شاید برای مسافران تور خارجی بسیار جالب باشد. ورنیساژ یک کلمه فرانسوی به شمار می‌رود و در واقع اصطلاحی است که از آن برای پیش‌نمایش آثار هنری استفاده می‌کنند. نامی که بر روی این بازار قرار داده شده کاملاً مرتبط با کاربری این بازار بوده است. بازار ورنیساژ در دهه ۱۹۸۰ میلادی شکل گرفت که در آن زمان محلی برای نمایش آثار هنرمندان ارمنی بود. این هنرمندان آثار خود را در میدان «شارل آزناوور» به نمایش می‌گذاشتند و عده‌ای دیگر پارک کناری «کنسرواتور دولتی کومیتاس ایروان» را برای این کار انتخاب کرده بودند. بعدها این نمایشگاه در مقابل «تالار اپرای ایروان» برپا شد و به‌تدریج تا خیابان‌های اطراف راه خود را باز کرد.

بخش‌های مختلف بازار ورنیساژ

همان‌طور که گفته شد مسافران تور ارمنستان می‌توانند در این بازار کالاهای مختلفی را خریداری کنند. به‌صورت کلی بازار ورنیساژ کالاهای خود را در سه بخش به مسافران تور خارجی ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از:

در بازار ورنیساژ می‌توانید کالاها و محصولات متعددی را پیدا نکید.


• بخش تابلوهای نقاشی: در این بخش از بازار می‌توان تابلوهای نقاشی بسیاری از نقاشان ایروان را از نزدیک دید و یا خریداری کرد. دیدن این بخش از بازار به مسافران اهل هنر تور ارمنستان بسیار پیشنهاد می‌شود.
• بخش صنایع‌دستی: یکی از بخش‌های بسیار مورد علاقه بازار ورنیساژ برای مسافران تور خارجی بخش صنایع‌دستی آن است. در این بخش مسافران تور خارجی می‌توانند محصولات مختلفی همچون گلدان‌های سفالین و برنجی، عروسک‌های سنتی، لباس‌های محلی و هر آنچه را که مرتبط با صنایع‌دستی ارمنستان است، خریداری کنند.
• بخش ابزارآلات: در این بخش از بازار ورنیساژ مسافران تور ارمنستان می‌توانند انواع ابزارآلات و همچنین محصولاتی نظیر لوازم الکتریکی و آلات موسیقی را خریداری کنند.

بازار ورنیساژ چه امکاناتی دارد؟

شاید برای بسیاری از مسافران تور ارمنستان سؤال باشد که در این بازار چه امکاناتی وجود دارد. همان‌طور که گفته شد این بازار یک بازار روباز است و همین مسئله باعث می‌شود افراد در یک محیط پر از درخت و بسیار دوست‌داشتنی بتوانند وقت بگذرانند. نکته جالب این است که در محوطه فضای سبز این بازار اتاقک‌هایی برای استراحت قرار داده شده تا افراد بتوانند هر زمان که خواستند به استراحت بپردازند. همچنین برای افراد ناتوان جسمی امکانات لازم قرار داده شده تا بتوانند به‌راحتی از امکانات بازار استفاده کنند. این بازار دارای سرویس بهداشتی نیز هست و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

بازار ورنیساژ سرویس بهداشتی و فضاهایی برای استراحت دارد.

بازدید از بازار ورنیساژ چقدر زمان می‌برد؟

برنامه‌ریزی برای زمان از نکات مهم در هنگام سفر با تور خارجی است. در مورد بازار ورنیساژ به مسافران تور ارمنستان پیشنهاد می‌شود 3 تا ۴ ساعت زمان برای بازدید اختصاص دهد تا بتوانند به بهترین شکل از اجناس این بازار دیدن کنند.

چه زمانی برای بازدید از بازار ورنیساژ مناسب است؟

اگر مسافران تور خارجی ارمنستان می‌خواهند در بهترین آب‌وهوا به این بازار بروند بهتر است فصل بهار و اواخر تابستان را برای بازدید انتخاب کنند. اگرچه این زمان بهترین زمان بازدید از لحاظ آب‌وهوا است؛ اما باید انتظار گردشگران بسیاری را در این زمان داشت. اگر مسافران تور خارجی می‌خواهند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند بهتر است فصل زمستان را برای شرکت در تور خارجی ارمنستان و دیدن این بازار انتخاب کنند.

در تور خارجی ارمنستان دیدن از بازار ورنیساژ را از دست ندهید.

مکان‌های دیدنی در نزدیکی بازار ورنیساژ

اگر مسافران تور ارمنستان بخواهند پس از بازدید از این بازار به سراغ دیدنی‌های دیگر در نزدیکی این بازار بروند امکان دیدن این مکان‌های دیدنی را با فواصل گفته شده در اطراف بازار خواهند داشت:
• تئاتر هنرهای نمایشی: ۵۵۰ متر
• موزه تاریخ ارمنستان: ۶۰۰ متر
• مجسمه واردان مامیکونیان: ۱.۹ کیلومتر
• موزه و موسسه معماری تامانیان: ۲۶۰ متر
• پارک دایره‌ای: ۱.۷ کیلومتر

سخن آخر

یکی از نقاط دیدنی که جزو جاذبه‌های تور ارمنستان به شمار می‌رود بازار ورنیساژ است. در این بازار مسافران تور خارجی می‌توانند آثار هنری و صنایع‌دستی ارمنستان را ببینند و خریداری کنند. این بازار جذاب و دیدنی هزینه ورودی ندارد و مسافران می‌توانند به‌راحتی در آن به گشت‌وگذار بپردازند و دست به خرید سوغاتی و کالاهایی جذاب برای خود بزنند.
اگر علاقه‌مند به شرکت در تور ارمنستان هستید همکاران آژانس گردشگری دالاهو می‌توانند پاسخگوی سؤالات شما باشند.



1395/05/26 | کد مطلب: 3508
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.