تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

راهنمای جامع برای اولین سفر به روسیه

سفر به بزرگ‌ترین کشور جهان با هنری در سطح جهانی، مناظر زیبای حماسی و یک جامعه چندوجهی بسیار فریبنده و جذاب به شمار می‌رود. از کشور روسیه صحبت می‌کنیم که همچون گنجینه‌ای از تجربیات به انتظار کشف شدن توسط مسافران ماجراجو نشسته است. در این کشور سواحل درخشان دریای سیاه، بیابان ناهموار سیبری و عظمت تاریخی شهرهای امپراتوری همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مسافران تور خارجی بتوانند بهترین تجربه را در بزرگ‌ترین کشور جهان داشته باشند. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید در تور خارجی روسیه شرکت کنید با این مقاله همراه شوید تا با چالش‌های کمتری در سفر خود مواجه باشید.

تور روسیه

دانستنی‌های مهم قبل از تور روسیه

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به کشور روسیه سفر کنید بهتر است بدانید که چه کارهایی را پیش از سفر و در حین سفر خود باید انجام دهید. در ادامه با مهم‌ترین کارهایی آشنا می‌شوید که باید آنها را در نظر داشته باشید:

قبل از سفر به روسیه دانش و اطلاعات خود را درباره این کشور کامل کنید

برای دریافت ویزا اقدام کنید

یکی از کارهای بسیار مهم پیش از هر سفری بررسی این نکته است که آیا برای سفر خود به همراه تور خارجی نیاز به ویزا دارید یا خیر؟! برای مقصد روسیه مسافران این تور خارجی نیاز به ویزای توریستی دارند تا بتوانند به تمام ایالت‌های روسیه سفر کنند. این ویزا نیاز به مدارکی دارد و دریافت آن از طریق آژانس مسافرتی امکان‌پذیر است. مسافران بسیاری از کشورها همچون بریتانیا و ایالات متحده نیز نیاز به درخواست حضوری در سفارت یا کنسولگری و ارائه اطلاعات بیومتریک دارند. بهتر است روند دریافت ویزا از یک ماه قبل از سفر آغاز شود تا سرفرصت ویزای مسافران تور روسیه صادر گردد. دالاهو می‌تواند برای دریافت ویزای روسیه کنارتان باشد.

تقویم رویدادهای روسیه را بررسی کنید

یکی از نکات بسیار مهم پیش از شرکت در تور روسیه این است که مسافران زمان برگزاری تور روسیه را حتماً در نظر داشته باشند. در کشور روسیه در تعطیلات مهم مانند هفته اول ژانویه (بین روز سال نو و کریسمس ارتدکس) و هفته اول یا دوم ماه مه (در حوالی روز کارگر یا اول ماه مه و روز پیروزی) مسکو و سنت پترزبورگ بسیار خلوت و خالی از سکنه هستند.

پیش از تور روسیه درباره رویدادها و محل برگزاری آنها اطلاعات کامل به‌دست بیاورید

علی‌رغم این مسئله جشن‌های مختلفی در این دو شهر برگزار می‌شود و مسافران تور روسیه می‌توانند رژه‌ها، کنسرت‌ها و رویدادهای مختلفی را شاهد باشند. باید توجه داشت ساعت کاری بسیاری از موزه‌ها و سایر مؤسسات دولتی ممکن است کوتاه‌تر باشد و به همین دلیل بهتر است مسافران تور خارجی این مسئله را در نظر بگیرند. بهترین زمان بازدید از سن‌پترزبورگ از ماه می تا سپتامبر است و اواسط ژوئن شب‌های سفید در این کشور بسیار دیدنی است.

الفبای سیریلیک را یاد بگیرید

یکی دیگر از مواردی که مسافران تور روسیه باید به آن توجه داشته باشند آشنایی با الفبای زبان روس‌ها تا حدی است که بتوانند علائم خیابان و مترو، نقشه‌ها، جدول زمانی و منوها را متوجه شوند. با اینکه در بسیاری از سیستم‌های تاکسی در روسیه به زبان انگلیسی صحبت می‌شود و افراد نیاز کمتری به دانستن مقدمات زبان روسی دارند؛ اما در هنگام استفاده از مترو و سایر وسیله‌های نقلیه دانستن ابتدایی زبان روسی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

قبل از سفر به روسیه چند کلمه روسی متداول را یاد بگیرید

این مسئله به‌خصوص زمانی که افراد به شکل شخصی به این کشور سفر می‌کنند اهمیت دارد؛ در غیر این صورت راهنمای تور روسیه می‌تواند بسیاری از نیازهای مسافران را برطرف کند.

انتظار خرج کردن پول خود را داشته باشید

مسکو یکی از گران‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود و سن‌پترزبورگ نیز نسبتاً شهر گرانی است. بسیاری از مسافران تور خارجی در هنگام غذا خوردن در رستوران‌ها، حضور در هتل‌ها و بسیاری فروشگاه‌ها ممکن است ناچار به پرداخت هزینه‌های بالایی شوند و این مسئله کمی برایشان شوکه‌کننده باشد. در روسیه باید با دست و دلبازی خرج کنید و باید این نکته را پیش از سفر در نظر داشته باشید.
جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید برای غذا خوردن به سراغ «ناهارهای کاری» بروید که بسیار سیرکننده هستند و قیمت مناسبی دارند. برای استفاده از امکانات کافه نیز می‌توانید به مکان‌هایی بروید که در نتیجه «جنبش ضد کافه» در شهرهای بزرگ‌تر روسیه از سال‌ها قبل به وجود آمده‌اند. در این مکان‌ها امکانات مختلفی همچون یک قهوه، بیسکوییت و حجم کمی وای‌فای به شکل دقیقه‌ای برای شما محاسبه می‌شود و در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بازارهای محلی روسیه جای مناسبی برای تهیه غذای ارزان و خوشمزه است


برای کاهش دادن هزینه‌های غذا همچنین می‌توانید به بازارهای مواد غذایی بروید که نسبت به رستوران‌های معمولی ارزان‌تر هستند. این بازارها به مسافران تور خارجی امکان می‌دهند که طیف وسیعی از غذاهای محلی و بین‌المللی را با قیمت مناسبی خریداری کنند.

حرمت را در کلیسا حفظ کنید

در کلیساهای روسیه به روی همه مسافران تور روسیه باز است. با این حال مسافران تور روسیه باید توجه داشته باشند که باعث از دست رفتن تمرکز افراد در هنگام عبادت نشوند و یا احساسات آنها را آزرده نکنند.

ورود به کلیساهای روسیه آزاد است اما باید احترام آنها را نگه دارید

زنان باید در هنگام ورود به کلیسا سر و شانه‌های خود را بپوشانند و مردان نیز باید در هنگام ورود به کلیسا کلاه خود را بردارند و شلوارک به پا نکنند.

تور خارجی

از ساختمان‌های دولتی عکس نگیرید

بسیار مهم است مسافران تور خارجی مراقب عکس گرفتن خود باشند. از بسیاری از ساختمان‌های رسمی و ساختارهای نظامی و امنیتی در روسیه نباید عکاسی کرد و این کار جرم است. بسیاری از مسافران تور خارجی به دلیل عدم رعایت این نکته دستگیر و جریمه شده‌اند؛ بنابراین اگر مطمئن نیستید عکاسی از یک مکان مجاز است یا خیر، بهتر است عکس گرفتن را فراموش کنید.

اگر توسط پلیس متوقف شدید تعجب نکنید

در سال ۲۰۱۱ قوانینی به تصویب رسیدند که طبق آن تعاملات پلیس روسیه با مردم مورد بازنگری قرار گرفت و پیکربندی شد. با این وجود ممکن است مسافران تور خارجی توسط پلیس متوقف شوند و مدارکی از آنها درخواست گردد. به مسافران تور روسیه توصیه می‌شود حتماً یک فتوکپی از گذرنامه و ویزا به همراه خود داشته باشند و زمانی که یک افسر پلیس از آنها درخواست کرد ارائه دهند.

حتما یک کپی یا عکسی از گذرنامه خود در تور روسیه داشته باشید


اگر به هر دلیل برای شما جریمه‌ای صادر شد ممکن است پلیس درخواست پرداخت غیررسمی برای جریمه داشته باشد تا در محل به جای مراجعه به مراکز مشکل شما برطرف شود. در این شرایط بهتر است یک رسید رسمی در هنگام پرداخت جریمه از او بخواهید و در صورت پیچیده‌تر شدن مسائل با سفارت خود تماس بگیرید.
جدای از پلیس‌هایی که ممکن است شما را جهت مشاهده مدارک متوقف کنند پلیس‌های توریستی ویژه‌ای در نزدیکی جاذبه‌های اصلی همچون «میدان سرخ» قرار دارند. این پلیس‌ها آموزش‌های ویژه دیده‌اند و مهارت‌های زبانی دارند تا بتوانند به‌خوبی به مسافران کمک کنند.

سخن آخر

سفر برای اولین بار به هر کشوری می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. این مسئله به‌خصوص زمانی که افراد می‌خواهند بدون حضور در تور خارجی به یک کشور سفر کنند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بهتر است مسافران پیش از سفر به هر کشوری اطلاعات لازم را در مورد آن کشور به دست آورند تا بتوانند با کمترین چالش سفر خود را تجربه کنند. افرادی که با تور روسیه آژانس گردشگری دالاهو به این کشور سفر می‌کنند می‌توانند اطلاعات بسیاری را از راهنمای تور خود دریافت کنند. افرادی که به شکل شخصی به این منطقه سفر می‌کنند بهتر است نکات مهم در مورد سفر به روسیه را گردآوری کنند تا سفری بدون مشکل و سراسر خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند.



1396/02/28 | کد مطلب: 3718
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.