تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

آنچه باید پیش از سفر به کوبا بدانید

در کشورهای مختلف هزینه‌هایی همچون اقامت، غذا، تفریحات و... با کشور ما متفاوت است و این مسئله باعث می‌شود زمانی که افراد با تور خارجی سفر می‌کنند این برآورد هزینه‌ها بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. در مقاله امروز می‌خواهیم از هزینه‌های سفر به کوبا بگوییم تا مسافران تور کوبا بتوانند با دید بهتری در این تور خارجی شرکت کنند.

تور خارجی

برای تور کوبا چقدر پول ببریم؟

کوبا، این کشور قرار گرفته در آمریکای جنوبی، کشور گرانی به شمار نمی‌رود و همین مسئله باعث می‌شود یکی از مقاصد مناسب برای تور خارجی باشد. هزینه‌های تور کوبا از مواردی همچون محل اقامت آغاز می‌شود و به تفریحات خاص در کوبا ختم می‌گردد. در ادامه ارز ملی این کشور و همه هزینه‌های تور کوبا را به شکل جداگانه بررسی خواهیم کرد:

واحد پول کوبا

پیش از آشنایی با تمام هزینه‌ها در تور کوبا بسیار مهم است که مسافران در مورد واحد پول ملی کوبا اطلاعات لازم را داشته باشند.
در سال‌های دورتر ارز رایج کشور کوبا به دو دسته «کوپ» (CUP=Cuban Peso) و «کوک» (CUC=Convertible Peso) تقسیم می‌شد. واحد پول ملی که به آن کوپ گفته می‌شد پولی بود که مردم کوبا با آن دادوستد می‌کردند و گردشگران نمی‌توانستند با آن پول به خریدوفروش در این کشور بپردازند. ارز مخصوص گردشگران «کوک» نام داشت که تقریباً معادل یک دلار بود. از سال ۲۰۲۱ دو ارزی بودن این کشور برچیده شد و امروزه همه افراد می‌توانند از واحد پول کوپ در این کشور استفاده کنند. مسافران می‌توانند در کوبا پول خود را به ارز رایج کوبا تبدیل کنند یا هزینه‌های سفر را با ارزهای دلار و یورو بپردازند.

واحد پول کوبا کوپ است و دیگر این کشور دو ارزی نیست

هزینه اقامت در کوبا

هزینه اقامت در کوبا بسته به نوع اقامتگاه متفاوت است. با توجه به اینکه مسافر اقامتگاهی همچون هاستل را ترجیح دهد یا می‌خواهد در یک هتل بسیار شیک و مجلل اقامت کند هزینه بین ۲۰ تا ۲۰۰ دلار بابت هر شب متغیر است. با توجه به این مبالغ می‌توان گفت یک هتل متوسط قیمتی مابین این مبالغ نام‌برده را دارد.

در کوبا اقامتگاه‌ها انواع گوناگون و قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند.

هزینه حمل‌ونقل در کوبا

یکی از امکانات مهم کشور کوبا برای مسافران تور خارجی انواع وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی در دسترس و کافی آن است. قیمت بلیط یک‌طرفه اتوبوس یا قطار چیزی در حدود 0.05 تا 0.50 دلار است و اگر مسافران بخواهند از تاکسی استفاده کنند سوار شدن به تاکسی چیزی در حدود ۱۰ دلار هزینه دارد و هر کیلومتر نیم دلار به آن اضافه می‌شود.

هزینه غذا در کوبا

هزینه غذا نیز در کوبا با توجه به رستورانی که افراد انتخاب می‌کنند متفاوت است. اگر مسافران تور خارجی بخواهند در یک رستوران نه‌چندان گران به صرف غذا بپردازند چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ دلار باید در نظر بگیرند. نوشیدنی در مکان‌های مختلف قیمت‌های متفاوت دارد و چیزی در حدود 1 تا ۱۰ دلار را باید با توجه به نوع نوشیدنی برایش در نظر گرفت.

هزینه غذا در کوبا بین 5 تا 10 دلار است.

هزینه سیم کارت در کوبا

یکی از مواردی که برای بسیاری از مسافران تور خارجی اهمیت دارد تهیه سیم‌کارت در کشور مقصد است. در کوبا تهیه یک سیم‌کارت با امکان تماس و ۱۰ گیگابایت به‌علاوه داده، قیمتی در حدود ۴۰ دلار دارد. این مبلغ می‌تواند با توجه به امکانات سیم‌کارت کمی بالاتر یا پایین‌تر نیز باشد.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی در کوبا

از دیگر هزینه‌هایی که مسافران تور کوبا باید در نظر داشته باشند هزینه‌های ورود به اماکن دیدنی دارای ورودیه است. از جمله این اماکن می‌توان به موزه‌ها یا کلاب‌ها اشاره کرد.

بازدید از بسیاری جاذبه‌های کوبا رایگان یا شامل هزینه اندک است.


برخی موزه‌ها در کوبا دارای ورودیه هستند و باید مسافران تور کوبا این مورد را در نظر داشته باشند. از جمله این موزه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• موزه انقلاب: هزینه ورودی برای افراد بزرگسال ۲۴ دلار، در صورت خرید آنلاین ۲۲ دلار، برای سنین بین ۶ تا ۱۷ سال ۱۳ دلار
• موزه ملی هنرهای زیبا: ۸ دلار
برای ورود به بسیاری از کلاب‌های شبانه نیز باید ورودیه پرداخت شود. قیمت ورودی کلاب‌ها به نوع کلاب، احتساب هزینه شام و نوشیدنی و نوع نمایش‌ها باز می‌گردد و می‌تواند از ۱۰ دلار تا قیمت‌هایی همچون ۸۰ دلار یا بیشتر هم باشد.
مسافران تور کوبا برای دیدن بسیاری از خیابان‌های رنگارنگ و سواحل زیبای کوبا نیازی به پرداخت ورودیه نخواهند داشت؛ مگر در موارد استثنا که هزینه آن ۱ تا ۵ دلار ممکن است در برخی مکان‌ها باشد.

هزینه خرید سوغاتی در کوبا

یکی از بخش‌های جذاب هر سفری خرید سوغات است. کوبا نیز مانند هر کشوری سوغات مخصوص خود را دارد. برای بسیاری از مسافران تور خارجی شاید اطلاع داشتن از هزینه‌های سوغات معروف کوبا بسیار مهم باشد. در ادامه به دو سوغات مهم کوبا و محدوده قیمت آنها اشاره خواهیم کرد:
• سیگار کوبایی: قیمت سیگار کوبایی با توجه به برند، سایز و کیفیت متفاوت است. یک سیگار برگ کوبایی با توجه به این موارد می‌تواند قیمتی بین ۱۰ کوک تا چندین دلار داشته باشد.

سیگار برگ در کوبا بین از سوغاتی‌های معروف است.


• قهوه کوبایی: قهوه کوبایی نیز یکی از سوغاتی‌های معروف این کشور به شمار می‌رود که قیمت آن با توجه به موارد مختلف همچون کیفیت و وزن قهوه متفاوت است و می‌تواند از ۵ تا ۴۰ دلار و یا بیشتر دیده شود.

سخن آخر

آشنایی با هزینه‌های کوبا برای مسافران تور خارجی بسیار اهمیت دارد تا بتوانند با توجه به برآورد هزینه‌ها برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشند. هزینه‌های تور کوبا شامل مواردی همچون هزینه اقامت، غذا، حمل‌ونقل، پرداخت ورودی و... است که باید پیش از سفر با این تور خارجی حتماً در نظر گرفته شوند. کوبا با اینکه کشور ارزان قیمتی به شمار می‌رود اما آگاهی از هزینه‌های این کشور کمک می‌کند تا مسافران تور خارجی با مدیریت بهتری سفر خود را تجربه کنند.
برای آگاهی از قیمت تور کوبا افراد می‌توانند با مشاوران آژانس گردشگری دالاهو مشورت کنند و خود را برای این تور هیجان‌انگیز آماده نمایند.



1403/01/03 | کد مطلب: 3814
برچسب‌ها: نکات سفر
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



تورهای مرتبط با این موضوع کدام هستند؟
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.