تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

همه چیز درباره پایتخت ویتنام

هانوی پایتخت ویتنام است. شهری اسرارآمیز که از زمان حضور چینی‌ها و فرانسوی‌ها تا تسلط دوباره ویتنامی‌ها، آثار و نشانه‌هایی را در خود حفظ کرده است. اگر همراه با تور ویتنام می‌شوید و می‌خواهید به هانوی بروید، این مطلب را از دست ندهید.

تور ویتنام

اطلاعات مهم درباره هانوی

بیش از 7 میلیون نفر در پایتخت ویتنام زندگی می‌کنند اما تمام آنها ساکن شهر نیستند و اکثرا در محدوده روستایی، خانه دارند. این شهر در سال 1999، از طرف یونسکو عنوان شهری برای صلح را دریافت کرد. علت این امر، تلاش مردم و دولت برای ایجاد صلح، برابری و البته حفاظت از  محیط زیست بود. این روند در آن سال متوقف نشد. چرا که در سال 2019، هانوی توانست عنوان یکی از شهرهای خلاق یونسکو را هم از آن خود کند. جالب است بدانید که در سال 1391، هانوی به عنوان یکی از شهرهای خواهرخوانده تهران انتخاب شد.

 

شهرگردی در خیابان‌های هانوی

هانوی یک شهر عالی برای عاشقان پیاده روی و شهرگردی است. چرا که اکثر جاذبه‌های مهم آن کنار هم قرار دارند و می‌توانید بدون نیاز به وسایل نقلیه، یکی پس از دیگری، به سراغ دیدنی‌های هانوی بروید.

در هانوی، پایتخت ویتنام می‌توانید آثار و معابد کهن چینی‌ها را ببینید، سری به بناهای به جا مانده از دوران فرانسوی‌ها بزنید و با یکی از قطب‌های سیاسی مهم ویتنام آشنا شوید.

کاخ ریاست جمهوری ویتنام در هانوی، پایتخت این کشور قرار دارد

 

از سوی دیگر، عبور رودخانه سرخ و چند دریاچه زیبا، هانوی را یک مقصد عالی طبیعت‌گردی هم کرده است. شهری سبز و زیبا که پوشش گیاهی آن محسورتان خواهد کرد. 

به خاطر تمام این‌ها، هانوی شهری است که می‌توانید برای شهرگردی، طبیعتگردی، گردشگری فرهنگی، شکم گردی و... رویش حساب باز کنید.

بهترین زمان سفر به هانوی

اگر با تور ویتنام عازم هانوی هستید، خوب است بدانید که پاییز و بهار، این شهر زیباتر و بهتر از هر زمان دیگری است. البته در دیگر ماه‌های سال هم می‌توانید به هانوی سفر کنید و احتمالا با هتل‌ها و خدمات ارزانتری‌ هم روبرو خواهید شد. اما در فصل‌های گردشگری، آب و هوا عالی است و از تمام لحظات سفرتان لذت می‌برید. به یاد داشته باشید که هانوی معمولا تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های سردی دارد.

اگر در فصل مناسب به هانوی سفر کنید، جاذبه‌های متفاوتی مثل این گلفروش‌های دوره گرد می‌بینید

 

در هانوی چه می‌بینیم؟

در تور ویتنام می‌توانید جاذبه‌های بسیاری را در شهرها، روستاها، جاده‌ها، جنگل‌ها و سواحل ببینید. برای اینکه ببیند دیدنی‌های ویتنام را دوست دارید یا نه، در ادامه درباره جاذبه‌های هانوی، پایتخت ویتنام خواهیم گفت. خود هانوی هم واقعا دیدنی است و جاذبه‌های متنوعی انتظارتان را می‌کشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های هانوی را آورده‌ایم.

زندان هوآ لو (Hoa Lo Prison)

مقبره هو چی (Ho Chi Minh Mausoleum)

پل لانگ بین (Long Bien Bridge)

معبد چو آ ترن کوآک (Chua Tran Quoc)

ناحیه قدیمی شهر (Old Quarter)

موزه نژادشناسی ویتنام (Vietnam Museum of Ethnology)

معبد لیترچر (Temple of Literature)

دروازه شمالی (Northern Gate)

کلیسای سن جوزف (Joseph’s Cathedral)

معبد انگوک سان (Ngoc Son Temple)

برج تاپ روآ (Thap Rua Tower)

و...

موزه مردم شناسی هانوی یکی از جاذبه‌های مهم این شهر و کشور ویتنام است

 

دانشگاه ملی ویتنام

یکی از مهم‌ترین مراکزی که در هانوی قرار گرفته، دانشگاه ملی ویتنام است. رنگ این دانشگاه بین 800 تا 1000 است و با 10 کالج، به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد. در سال‌های اخیر به جز جوانان ویتنامی، از دیگر کشورها نیز متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند. رشته‌های ارائه شده در دانشگاه ویتنام، از هنر و مهندسی تا پزشکی و مدیریت، تقریبا تمام رشته‌ها را شامل می‌شود. ضمنا دانشگاه ویتنام در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دانشجو می‌پذیرید. جالب است بدانید به جز این دانشگاه، ویتنام یک دانشگاه ملی دیگر در شهر هو شی مینه دارد. 

 

شکم گردی در هانوی

اگر اهل امتحان کردن غذاهای جدید هستید و می‌خواهید با طعم‌ها و غذاهای ویتنامی آشنا شوید، در هانوی می‌توانید خوراکی‌های متعددی را پیدا کنید. از جمله انواع نودل که یک نوع غذای خیابانی ویتنام محسوب می‌شود. برنج سبز، انواع ماهی و دیگر آبزیان، انواع کباب و البته سینی‌های پر رنگ و لعاب برای گیاهخواران، از جمله خوراکی‌های جذابی هستند که در رستوران‌های هانوی سرو می‌شوند. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که به علت پیشینه هانوی و ارتباطی که با فرانسوی‌ها و چینی‌ها داشته است، در اینجا غذای ملل دیگر هم پیدا می‌شود. این غذاها عمدتا خوشمزه هستند و قیمت بالایی ندارند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما میوه‌ها و سبزیجات و دسرهای گیاهی هانوی را نیز امتحان کنید. چرا که برخی از گیاهان ویتنام فقط مختص همین کشور هستند و طعم‌شان در غذاها بی نظیر است.

در هانوی می‌توانید از غذاهای فرانسوی تا خوراکی‌های ملی ویتنام را پیدا کنید

 

از کجا خرید کنیم؟

اگر دوست دارید در تور ویتنام سری به هانوی بزنید و بعد در مراکز خرید آن به دنبال اشیا و وسایل جالب بگردید، چند انتخاب دارید. در اینجا می‌توانید لیست مراکز خرید هانوی را ببینید و بنابر سلیقه و بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید، برای خرید به آنها مراجعه کنید.

مرکز خرید ترانگ تین (Trang Tien Plaza)

خیابان هانگ بک (Hang Bac Str)

خیابان نهاتو (Nha Tho Street)

مرکز خرید هانگ دا (Hang Da)

خیابان هانگ داو (Hang Dau Street)

خیابان هانگ گای (Hang Gai Street)

مرکز خرید بزرگ ساویکو (Savico Megamall)

بازار شبانه آخرهفته هانوی (Hanoi Weekend Night Market)

مرکز خرید سیرنا (Syrena Shopping Centre)

بازار دانگ ژوآن (Dong Xuan Market)

 

امنیت هانوی

برای بسیاری از گردشگران به خصوص آنهایی که تنها سفر می‌کنند، میزان امنیت شهرها بسیار اهمیت دارد. ویتنام عمدتا کشور امنی است اما مانند هر منطقه توریستی دیگری، ممکن است گاهی کیف قاپان به سراغش بیایند. برای اینکه از این لحاظ مشکلی برایتان ایجاد نشود، حواس‌تان به اشیای قیمتی باشد. تا حد ممکن از بردن جواهرات و وسایا تجملاتی دوری کنید. بند دوربین و کیف‌تان را کج بیاندازید و موقع عکاسی، بند دوربین را دور مچ‌تان محکم کنید. این را هم به خاطر داشته باشید که این نکات نه فقط برای ویتنام و هانوی بلکه برای تمام شهرهای توریستی جهان صدق می‌کند.

در مجموع ویتنام کشور بسیار امنی است و با رعایت چند نکته می‌توانید سفری آرام در این کشور داشته باشید

 

تاکسی در هانوی

در ویتنام برای حمل و نقل شهری وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید به تماشای جاذبه‌های گردشگری ویتنام بروید. از جمله «شی ام» که یک موتور سبک است و تقریبا همه جا پیدا می‌شود. این موتورها قیمت مشخص و مصوبی ندارند و باید قبل از حرکت قیمت را با آنها نهایی کنید. وسیله نقلیه دیگر، موتورهای سه چرخ است. این وسیله معمولا جای زیادی ندارد و در ترافیک هم می‌ماند. علاوه بر این موتورها، انواع تاکسی نیز در هانوی هست که با توجه به تاکسی متر، قیمت را محاسبه می‌کنند. هانوی اتوبوس هم دارد که قیمت مناسبی دارد و می‌توانید هزینه آن‌را به صورت نقدی به راننده پرداخت کنید. 

وسیله حمل و نقل پرطرفدار ویتنام اپلیکیشن گرب grab است.

در هانوی چه بپوشیم؟

مردم هانوی و در مجموع ویتنام عمدتا دین الهی ندارند اما در زمینه پوشش، فرهنگ‌های شرقی خود را حفظ کرده‌اند. به همین دلیل اگر به روستاها و مناطق اطراف شهر سفر می‌کنید، بهتر است لباس‌هایی پوشیده‌تر انتخاب کنید تا بتوانید بیشتر به مناطق بومی نزدیک شوید. از سوی دیگر، در مناطق جنگلی و پر از برگ و علف هم، باید لباس‌هایی بپوشید که شما از گزند تیغ و خاشاک و حتی گزیدگی حفظ کند. کرم ضد آفتاب، کلاه، دمپایی، صندل و یک کتونی راحت هم حتما به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که قبل از سفر ویتنام حتما کفش‌هایتان را چند بار بپوشید تا جا باز کنند و در پیاد روی‌های طولانی بتوانند همراه‌تان باشند. با توجه به این نکات می‌توانید بیشتر از سفرتان لذت ببرید.

ویتنامی‌ها در زمینه پوشش، فرهنگ‌های شرقی خود را حفظ کرده‌اند.

مقصد بعدی کجاست؟

در این مطلب به بررسی هانوی پایتخت ویتنام، پرداختیم و آن‌را از زوایای گوناگونی بررسی کردیم. حالا فکر می‌کنید هانوی مقصدی مناسب برای شماست؟ آیا دوست دارید در تور بعدی ویتنام یا تور کاپادوکیا همراه ما باشید و جهان اطراف‌تان را به گونه‌ای دیگر ببینید؟ کافی است با همکاران ما در بخش فروش آژانس گردشگری دالاهو تماس بگیرید و برای تور بعدی ثبت نام کنید.



1401/08/23 | کد مطلب: 4782
نیوشا امینیان


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1402/04/17 07:12
ویتنام خیلی داغون و زپرتی و بیچاره و بدبخت هستش.البته با اینکه 20 سال با آمریکا در جنگ بوده و آمریکا در دو دهه صدها هزار بمب و موشک روی ویتنام ریخت اما بازهم هم چندی از ساختمان ویتنام باقی مونده و تعدادی رو دوباره ساختنامیدوارم ویتنام کمونیست کثیف هم به سرنوشت فروپاشی و نابودی شوروی ملعون دچار شود
پاسخ دهید...
تولید محتوای دالاهو
1402/04/19 11:05
دوست عزیز
سلام

ممنون که وقت گذاشتین،مطلب را مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین.

با تشکر از پیام شما

برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.