تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

معروف‌ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی

اگر بخواهید بهترین غذاهای ایرانی را به گردشگران خارجی معرفی کنید کدام غذاها را انتخاب می‌کنید؟ فکر می‌کنید گردشگران خارجی از کدام یک از غذاهای ایرانی خوششان می‌آید؟ اگر مهمان خارجی دارید می‌توانید از این مطلب برای معرفی غذاهای ایرانی کمک بگیرید.

 قورمه‌سبزی

حتما موافقید که مانند این غذا را هیچ جای دنیا نمی‎توان پیدا کرد. احتمالا گردشگران خارجی نیز از این غذا خوش‌شان می‌آید. مواد اصلی قورمه‌سبزی، سبزیجات، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز، گوشت بره یا گوساله است. هر چه قورمه سبزی جاافتاده‌تر باشد خوشمزه‌تر است. آشپزان حرفه‌ای می‌دانند که قورمه‌سبزی را باید با حرارت کم در زمان طولانی پخت.

قرمه سبزی غذای محبوب سفره‌های ایرانی.

دیزی

شاید بتوان اصیل‌ترین غذای ایرانی را دیزی یا آبگوشت دانست. اغلب رستوران‌هایی که دیزی سرو می‌کنند، فضای سنتی و دل‌چسبی دارند. یکی از بهترین این رستوران‌ها را پیدا کنید و دوستان خارجی‌تان را به این رستوران‌ها ببرید. بدون شک آ‌ن‌ها عاشق دیزی و فضای سنتی این رستوران‌ها خواهند شد. سرو این غذا در ظروف سفالی همراه با نان سنگک و سبزی تازه است.


شاید بتوان اصیل‌ترین غذای ایرانی را دیزی یا آبگوشت دانست.

چلوکباب

از دیگر غذاهای معروف ایرانی چلوکباب است. در میان کباب‌های ایرانی، کوبیده از همه معروف‌تر است. کوبیده را معمولا با گوجه، برنج یا نان صرف می‌کنند. فراموش نکنید مهمانان خارجی‌تان جایی ببرید که کباب‌های خوبی دارد، در غیر این صورت ممکن است در معرفی چلوکباب ایرانی کوتاهی کرده باشید.

کباب‌های ایران در بین تورییست‌های خارجی بسیار معروف است.

فسنجان

فسنجان زینت‌بخش سفره مهمانی‌های ایرانی است. این خورشت مجلسی از گردوی آسیاب شده، رب انار، گوشت مرغ یا گوشت قرمز تهیه می‌شود. فسنجان در نقاط مختلف ایران، به روش‌های متفاوت پخته می‌شود. قبل از آن از مهمان‌تان بپرسید که بین طعم ترش، ملس و شیرین کدام را ترجیح می‌دهند؟

فسنجان زینت‌بخش سفره مهمانی‌های ایرانی است.

زرشک‌پلو

 ترکیب رنگ‌های زرشک‌پلو بسیار اشتهاآور است. زرشک‌پلو را با انواع خورشت‌ها می‌توان سرو کرد. در این میان زرشک‌پلو با مرغ چیز دیگری است. زرشک‌پلو با مرغ، یکی از معروف‌ترین غذاهای ایرانی، پیشنهادی ویژه برای گردشگران خارجی است.

 ترکیب رنگ‌های زرشک‌پلو بسیار اشتهاآور است.

آلبالوپلو

آلبالوپلو غذای رنگارنگ و پرطرفدار دیگر ایرانی است. پخت این غذا چندان راحت نیست و برای درست کردن این غذا باید تبحر خاصی وجود داشته باشد. در انتخاب جایی که مهمانان خارجی‌تان را می‌برید دقت کنید.

آلبالوپلو غذای رنگارنگ و پرطرفدار دیگر ایرانی است.

باقالی‌پلو

پلو اغلب پایه ثابت غذاهای ایرانی است. در ایران، انواع پلوهای خوشمزه و خوش‌رنگ پخته می‌شود که از آن نمی‌توان گذشت. باقالی‌پلو نیز یکی از پلوهای پرطرفداراست که با مرغ یا ماهیچه سرو می‌شود.

باقالی‌پلو یکی از پلوهای پرطرفداراست که با مرغ یا ماهیچه سرو می‌شود.

ته‌چین

جالب است بدانید، خارجی‌ها ته‌چین را به عنوان کیک ایرانی می‌شناسند. احتمالا به خاطر ظاهر قالبی و زیبای آن چنین نظری دارند. در غذاهای ایرانی، انواع ته‌چین‌ها پخته می‌شود که مشهورترین آن ته‌چین مرغ است.

جالب است بدانید، خارجی‌ها ته‌چین را به عنوان کیک ایرانی می‌شناسند.

لوبیاپلو

یکی دیگر از پلوهای خوشمزه ایرانی لوبیاپلو است؛ لوبیاپلو با ماست، سبزی و سالاد شیرازی بسیار خوشمزه می‌شود.

لوبیاپلو غذای لذیذ ایرانی.

جوجه‌کباب

غذاهای ایرانی علاوه بر انواع پلو‌ها انواع کباب‌ها را دارد. از مشهورترین آن‌های می‌توان به کوبیده و جوجه اشاره کرد.

جوجه کباب، غذای لذیذ ایرانی.

خورش قیمه

قیمه، یکی از خورش‌های پرطرفدار ایرانی است. این خورش با سیب‌زمینی یا بادمجان در کنار برنج زعفرانی سرو می‌شود. این خورش در مراسم مذهبی جایگاه ویژه‌ای دارد.

قیمه، یکی از خورش‌های پرطرفدار ایرانی است.

خورش بادمجان

حتما موافقید که غذاهای بادمجانی بسیار خوشمزه‌اند. در میان این غذاها خورش بادمجان طعم فوق‌العاده‌ای دارد. گردشگران خارجی را به چشیدن این غذا تشویق کنید.

خورش بادمجان طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

دلمه

با آمدن فصل بهار و سبز شدن برگ درختان انگور، در خانه‌های ایرانی، بساط طبخ دلمه برگ مو به راه می‌افتد. البته انواع مختلف دلمه مثل دلمه بادمجان، گوجه و... در ایران پخته می‌شود. دلمه برگ مو بیشتر طرفدار دارد که می‌توانید به مهمانان خارجی‌تان معرفی کنید. دلمه برگ مو یکی از مشهورترین غذاهای تبریز است.

دلمه برگ مو بیشتر طرفدار دارد که می‌توانید به مهمانان خارجی‌تان معرفی کنید

آش رشته

در ایران آش‌های زیادی پخته می‌شود؛ اما اولین چیزی که با شنیدن اسم آش به ذهن‌ می‌رسد، احتمالا رشته است. آش رشته را با سیر، پیاز و نعناع داغ و کشک تزئین می‌کنند که بسیار زیباست.

 آش رشته را با سیر، پیاز و نعناع داغ و کشک تزئین می‌کنند

همان‌طور که می‌دانید این لیست گوشه‌ای از غذاهای ایران است. هر شهر غذاهای مخصوص خودش را دارد که می‌توانید به مهمانان خارجی‌تان معرفی کنید. برای مثال خوشمزه‌ترین غذاهای جنوب ایران، غذاهای سنتی اردبیل، غذاهای معروف تبریز و... می‌تواند جزو گزینه‌های شما برای معرفی غذاهای ایرانی باشد.



1397/11/25 | کد مطلب: 4455
برچسب‌ها: شکم‌گردی
سیما رفیعی

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.