تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

سریلانکا و سوغاتی‌های آن

تور سریلانکا از آن انتخاب‌های پر رمز و رازی است که خاطراتش تا همیشه در یادتان باقی خواهد ماند. چه عالی می‌شود که بتوانید نشانه‌هایی از این کشور را با خود به خانه بیاورید و یا آن‌را به دوستان و عزیزان‌تان هدیه کنید. اگر دوست دارید در تور سریلانکا شرکت کنید و می‌خواهید سوغاتی‌های این کشور را بشناسید، این مطلب را از دست ندهید.

تور سریلانکا

سوغاتی‌های سریلانکا

رویای کسی که که عاشق خرید هست، در سریلانکا به حقیقت تبدیل می‌شود. آوردن یک یادگاری از جایی که سفر کردیم همیشه، جذاب است. چرا که سوغاتی‌ها فقط شی نیستند، آنها بهترین راه برای یادآوری تمام ماجراجویی‌های ما هستند. سریلانکا کشوری غنی و با فرهنگ‌های متنوع است. در نتیجه، اشیا و کالاهای جذابی در آن برای خرید پیدا می‌شود. از لباس‌های زیبا گرفته تا اشیای عجیب و غریب و حتی خوراکی‌ها و میوه‌های سریلانکا که می‌توانید آنها را جایی در چمدان‌تان جای دهید، انتخاب‌های گوناگونی برای خرید از سریلانکا در برابرتان می‌گذارد. برای خرید در سریلانکا، به دردسر زیادی نخواهید افتاد. تعداد زیادی مغازه سوغاتی، بازارهای آزاد و تولیدکنندگان بومی، در کنار جاده یا کنار ساحل وجود دارد که می‌توانید لباس، جواهرات، اسباب‌بازی و... را از آنها بخرید. حالا در این کشور متنوع و باشکوه چه سوغاتی‌هایی بخریم؟ ما برایتان چند پیشنهاد داریم.

ساری و سارافون Saris and sarongs

ساری و سارافون لباس سنتی سریلانکا است. عمدتا ساری برای زنان و سارافون برای مردان استفاده می‌شود. برخی از خانم‌ها سارافون نیز می‌پوشند، اما به صورت ست، با بلوز همسان. مکان‌های زیادی برای یافتن سارافون در کلمبو و بقیه شهرهای سریلانکا پیدا می‌شود. اما بهترین‌ها از برند Barbara Sansoni، برندی که طرح‌های هندسی را به فروش می‌رساند، می‌آید. برندهای دیگری مانند Selyn Fair Trade، که بنیانگذار ساندرا واندوراگالا در سال 1991 بوده نیز ساری‌های مشهوری دارد. این ساری‌ها را می‌توان به عنوان مانتو تابستانی و پیراهن مهمانی هم استفاده کرد. جنس پارچه‌ها عمدتا از پنبه اعلاست و رنگ‌های آن در شستشو از بین نمی‌روند.

ساری لباس محلی سریلانکا و از جذاب‌ترین سوغاتی‌هاست

سنگ‌های قیمتی سریلانکا

سریلانکا،با مجموعه‌ای برجسته از جواهرات حفاری شده، به جزیره جواهر معروف است. شهر معدنی راتناپورا جواهرات گران‌بهایی از جمله یاقوت، توپاز، آمیتیست و آکوامارین را می‌فروشد. ناگفته نمایند که یاقوت‌های کبود آبی و moonstone در این کشور بسیار معروف است. ال جایی که به سریلانکا خانه یاقوت‌های آبی هم می‌گویند. در اکثر مناطق توریستی، مانند Unawatuna و Kandy، که مملو از جواهرات فروشی‌های بزرگ و کوچک هستند، می‌توانید این جواهرات را ببینید و آنها را به‌عنوان یادگاری و سوغات بخرید. دوست دارید روند استخراج سنگ‌های قیمتی را از معادن ببینید؟ در تعدادی از موزه‌های سریلانکا می‌توانید این روند را ببینید و با سختی کار معدن‌چیان نیز آشنا شوید.

یاقوت آبی سوغاتی گرانبهای سریلانکا است

ماسک‌های راکشا Raksha masks

یک جنبه مهم فرهنگ عامه سریلانکا و بخشی واضح از هویت فرهنگی جزیره، ماسک‌های راکشا است. بومیان محلی در این شهر ساحلی از دستان ماهر خود برای دمیدن زندگی در یک چوب ساده و ایجاد ماسک‌های عجیب و غریب با ویژگی‌های پیچیده استفاده می‌کنند. ماسک‌های محبوب شیطان که زمانی فقط در رقص‌های محلی و جشنواره‌های سریلانکا دیده می‌شدند و قرار بود خاصیت دفع شر را داشته باشند، اکنون به آثار هنری باشکوهی تبدیل شده‌اند. شما می‌توانید این ماسک‌ها را به‌عنوان سوغاتی و هدیه بخرید و یا آن‌را به عزیزان‌تان یادگاری بدهید. علاوه بر ماسک شیطان، ماسک‌های راکشا در اشکال مختلف مانند کبری، عقاب، طاووس و آتش ساخته می‌شوند نیز بسیار پرطرفدارند و می‌توان آنها را به عنوان سوغاتی سریلانکا تهیه کرد.

در سریلانکا می‌توانید ماسک‌های راکشا را تهیه کنید

مجسمه‌های فیل و بودا Buddha and elephant figurines

در سرتاسر سریلانکا فروشگاه‌های متعلق به دولت به نام لاکسالا وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند مجسمه‌های بودا، فیل، طاووس و پلنگ را از آنها خریداری کنند. لاکسالا بهترین فروشگاه برای صنایع دستی سنتی است و چند شعبه در کلمبو (پایتخت سریلانکا) و همچنین در دیگر شهرهای بزرگ جزیره وجود دارد. در جاده پارادایس، مجسمه‌ها و مجسمه‌های دست‌ساز به همراه برخی کالاهای دست‌ساز دیگر به فروش می‌رسند.

مجسمه‌های فیل و بودا در بسیاری از فروشگاه‌های سریلانکا پیدا می‌شود

چای سیلان، چای مخصوص سریلانکا

سیلان نام قدیم کشور سریلانکاست، نامی کهن که حالا بر روی بسته‌بندی انواع چای در این کشور نیز دیده می‌شود. پای کشت چای چگونه به سریلانکا باز شده؟ در قرن هجدهم و با حضور انگلیسی‌ها در سریلانکا، امکان کشت چند محصول کشاورزی آغاز شد. انگلیسی‌ها امید داشتند که قهوه در سریلانکا خوب عمل بیاید و بتوانند از آن سود زیادی کسب کنند. اما گیاه چای، خیلی بیشتر با خاک و آب و هوای سریلانکا ارتباط برقرار کرد و در نهایت توانست از دیگر ایده‌های کشاورزی جلو بزند. بعدها کشت چای سبز و چای سفید نیز در سریلانکا رونق گرفت و حالا هتل‌ها و رستوران‌هایی را می‌بینید که با نمایی از مزارع چای، بهترین اتاق‌هایشان را عرضه می‌کنند. اگر دوست داشتید در سریلانکا چای بخرید، برند Dilmah را یا دیلما را امتحان کنید.

اولین بار انگلیسی‌ها کشت چای را در سریلانکا آغاز کردند

ادویه به طعم سریلانکا

سریلانکا در طول تاریخ خود به خاطر ادویه‌های مرغوبش مشهور بوده است. در واقع، این ادویه‌جات بودند که از سریلانکا یک توقف‌گاه ضروری در هر مسیر تجاری ساختند. لیست ادویه‌هایی که می‌توانید در سریلانکا بخرید بی‌پایان است. دارچین پادشاه ادویه‌های این کشور است. مردم محلی تا آنجا پیش می‌روند که می‌گویند فقط دارچین سیلان دارچین واقعی است. علاوه بر این، اگر عاشق غذاهای سریلانکا هستید و می‌خواهید طعم و طعم متمایز آن را بازسازی کنید، باید برگ کاری بخرید. میوه خشک گوراکا یک ماده ضروری در غذاهای دریایی است. همچنین یک نگهدارنده طبیعی عالی است. اگر وقت دارید، می‌توانید از باغ‌های ادویه در سراسر این کشور دیدن کنید تا گیاهان اصلی هر ادویه را ببینید و از همان جا خریدتان را انجام دهید.

در باغ‌های سریلانکا می‌توانید ادویه تازه بخرید

باتیک، هنر نقاشی سریلانکا

هنر نقاشی رو پارچه یا باتیک که از اندونزی سرچشمه می‌گیرد، در اواخر قرن نوزدهم به سریلانکا معرفی شد. باتیک روشی برای رنگ کردن پارچه‌ها با استفاده از موم و جوهر است. این تکنیک برای تکه‌های لباس و همچنین آویزهای دیواری کاربرد دارد. دیدن هنرمندهایی که در حال کار رنگ کردن هستند، در هنگام خرید کالاها، واقعا جالب است. اگر می‌خواهید پارچه‌های باتیک اصیل ببینید، بهتر است دیدن از یک کارگاه باتیک مانند هنری باتیکز در دامبولا را به برنامه سفر خود اضافه کنید.

هنر باتیک از اندونزی به سریلانکا رفت

دست‌بافته‌های با پوست نارگیل و نیشکر

در سریلانکا می‌توانید کلاه، کیف و سبدهایی را ببینید که برای بافتن آنها از پوست نارگیل یا ساقه‌های نیشکر استفاده کرده‌اند. علاوه بر زیبایی و استحکام، این کالاها به توسعه پایدار کمک می‌کنند و محصولاتی دوستدار محیط زیست هستند. چرا که وقتی عمرشان تمام شود، به سرعت تجزیه می‌شوند و آلودگی زیست محیطی ندارند. خرید این محصولات از سریلانکا و حمایت از هنرمندانش، می‌تواند نقشی موثر در حفاظت از فرهنگ‌های بومی و کره زمین داشته باشد.

سبدهای دستبافت سریلانکا نقش مهمی در حفاظت از زمین دارند

مگنت‌های یخچال

مگنت‌های یخچالی از جمله پرطرفدارترین و البته ارزان‌ترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید از سریلانکا بخرید. این مگنت‌ها اندازه کوچک و وزن کمی دارند و می‌توان آنها را به افراد زیادی هدیه داد. با خرید مگنت جاذبه‌های سریلانکا، بخشی از خاطرات سریلانکا، هر روز جلوی چشم‌هایتان خواهد بود.

مگنت یخچال سوغاتی پرطرفدار سریلانکا است

ظروف چینی سریلانکا

جالب است بدانید، Noritake، محصولات چینی ژاپنی معروف جهانی، در سریلانکا ساخته می‌شود. علاوه بر این برند، شما می‌توانید ظروف گوناگون را با قیمت بسیار مناسب در فروشگاه کارخانه یا در نمایشگاه‌های بزرگ شهر، تهیه کنید. همچنین می‌توانیدبه نمایشگاه‌های چند برندی مانند Odel سر بزنید و کالاهای متنوع دیگری را نیز در آنجا پیدا کنید. اگرچه ظروف سریلانکا بسیار وسوس‌انگیز هستند اما حواس‌تان باشد که ظروف خیلی سنگین، چمدان‌تان را پر نکنند و باعث اضافه بار نشوند.

در سریلانکا می‌توانید ظروف چینی متنوعی را پیدا کنید

خرید از سریلانکا در تور سریلانکا

وقتی با تور سریلانکا به این کشور می‌روید، مغازه‌ها و فروشگاه‌های گوناگونی را می‌بینید که کالاها را با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌کنند. برخی از آنها قیمت ندارند و فروشنده هر قیمتی که بخواهد را به شما اعلام می‌کند. پس بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و آنها که برچسب قیمت دارند خرید کنید. اگر در زمان خرید نیاز به کمک داشتید، از تورلیدر فارسی زبان دالاهو که در تمام طول سفر همراه‌تان است کمک بگیرید. برای شرکت در تور سریلانکا و کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.



1402/03/23 | کد مطلب: 4841
نیوشا امینیان


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.