تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000
از خورد و خوراک تا پول تاکسی و اینترنت

هزینه زندگی در ژاپن چقدر است؟

کشوری که آن را به نام سرزمین آفتاب یا شکوفه‌های گیلاس می‌شناسند حتماً باید جایی بسیار دیدنی باشد. ژاپن یا سرزمین آفتاب یکی از کهن‌ترین کشورهای آسیایی است. سفر با تور ژاپن همواره سفری بهشتی نامیده می‌شود؛ زیرا مناظر طبیعی مسحورکننده این کشور نقشی از بهشت را در ذهن ترسیم می‌کنند. در کنار علاقه‌مندان به فرهنگ کهن و طبیعت رؤیایی این سرزمین افرادی نیز ممکن است قصد مهاجرت به ژاپن را در سر بپرورانند. برای هر دو گروه از افراد درنظرگرفتن هزینه زندگی در ژاپن بسیار مهم است. سفر به یک کشور و یا مهاجرت به آن بدون آگاهی از هزینه‌های زندگی شاید چندان منطقی نباشد؛ بنابراین لازم است پیش از سفر یا مهاجرت، هزینه زندگی در ژاپن و مخارج در طول راه بررسی شود.

تور ژاپن

ژاپن چگونه کشوری است؟

ژاپن کشوری است که از تعدادی جزیره تشکیل شده و در اقیانوس آرام و شرق آسیا قرار گرفته است. از آنجا که بیشتر جزایر این کشور در وضعیت کوهستانی یا آتشفشانی هستند منابع ژاپن بسیار محدود است. جدای از شرایط جغرافیایی ژاپن، این کشور یکی از کشورهای پرجمعیت و پیشرفته جهان می‌باشد. فرهنگ چندوجهی، اقتصاد قوی، فناوری‌های بسیار پیشرفته و سبک زندگی منحصربه‌فرد ژاپنی‌ها جذابیت بسیاری را برای مهاجرت به ژاپن و بازدید از این کشور ایجاد کرده است. افرادی که برای بازدید از این کشور تور ژاپن را انتخاب می‌کنند شاید کمتر در معرض هزینه‌های زندگی در ژاپن باشند. در صورتی‌ که مهاجرت به ژاپن داستان جداگانه‌ای دارد. هنگام مهاجرت و برآورد هزینه زندگی در ژاپن باید در مورد پول ژاپن و هزینه‌ها به موارد بسیار جزئی‌تری دقت شود. اگر می‌خواهید در بهترین فصل سفر به ژاپن عازم این کشور شوید، تور ژاپن دالاهو را از دست ندهید.

ژاپن کشوری پرجمعیت و پیشرفته است

واحد پول ژاپن چیست؟

پیش از اینکه به سراغ هزینه‌های مختلف در کشور ژاپن بروید در قدم اول باید با واحد پول ژاپن آشنا شوید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های این کشور را به شکل ساده‌تری به دلار و یا ریال بازگردانید. پول رسمی کشور ژاپن را «ین» می‌نامند. ین سومین ارز معامله شده در بازار ارز پس از دلار آمریکا و یورو است. هر ین به 100 سن (SEN) تقسیم می‌شود و یک ین ژاپن معادل 0.0093 دلار آمریکا است.

پول ژاپن، سومین ارز پرمعامله در دنیاست

هزینه خورد و خوراک در کشور ژاپن چقدر است؟

یکی از جذابیت‌های کشور ژاپن تنوع غذایی بالای آن و انواع شیرینی‌های ژاپنی است. چه قصد شرکت در تور ژاپن را دارید و چه فکر مهاجرت به این کشور را در سر می‌پرورانید هزینه خوردوخوراک بخش مهمی از تصمیم شما را تشکیل می‌دهد.
بخش از نیازهای خورد و خوراک افراد به شکل روزمره است و افراد در بازه‌های زمانی کوتاه به آنها نیاز دارند. به طور مثال برای خرید شیر در حدود یک لیتر، باید مبلغ حدود 195 ین بپردازید. خرید یک کیلوگرم برنج 464.05 ین و خرید نان سفید تازه (حدود ۵۰۰ گرم) حدود ۲۰۶ ین هزینه در بر دارد. این لیست می‌تواند بسیار گسترده‌تر از این باشد و مواردی همچون خرید تخم‌مرغ، گوشت، تنقلات و... را در بر گیرد. افرادی که قصد مهاجرت به ژاپن را دارند باید به شکل جزئی‌تری قیمت‌ها را بررسی کنند.

هزینه غذا در رستوران‌های ارزان ژاپن بین 500 تا 1000 ین است


قیمت غذاخوردن در رستوران نیز برای مسافران و افرادی که برای زندگی به ژاپن می‌روند بسیار مهم است. در رستوران‌های ارزان‌قیمت، وعده‌غذایی کامل با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ین ارائه می‌شود. این رستوران‌ها غذاهایی همچون نودل، دونبوری، برنج کاری، همبرگر و بسیاری غذاهای دیگر را می‌فروشند. در رستوران‌های معمولی وعده‌غذایی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ین خرج بر می‌دارد.
کافه‌ها نیز در قیمت‌های متفاوتی وجود دارند؛ اما به طور معمول در کافه‌های زنجیره‌ای قیمت یک فنجان قهوه معمولی حدود ۳۰۰ ین است. آب و نوشابه نیز که جزو نوشیدنی‌های محبوب همه افراد هستند به ترتیب در حدود ۱۱۲ و ۱۵۱ ین به فروش می‌رسند.

هزینه رفت‌وآمد و حمل‌ونقل در ژاپن

افراد ساکن ژاپن برای سفر نامحدود بین خانه و محل کار یا درس خود می‌توانند از کارت‌هایی با اعتبار چندماهه استفاده کنند. جالب است بدانید برخی از شرکت‌های ژاپنی بخشی و یا تمام هزینه رفت‌وآمد کارمندان خود با قطار را پرداخت می‌کنند. یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه در زندگی و سفر به ژاپن کشور شگفتی‌ها استفاده از دوچرخه است. این روش هم برای سلامتی شما و هم محیط‌زیست می‌تواند مفید باشد. اتوبوس‌های محلی از دیگر وسایل نقلیه هستند که در کنار قطار و مترو استفاده می‌شوند. قیمت بلیت یک‌طرفه این وسایل حمل‌ونقل محلی حدود ۲۱۰ ین است. تاکسی‌ها نیز در ژاپن به‌وفور یافت می‌شوند و تعرفه عادی آنها برای یک کیلومتر حدود ۴۰۵ ین می‌باشد.
هزینه داشتن ماشین شخصی در ژاپن کمی زیاد است؛ زیرا بیمه اجباری، مالیات خودرو و هزینه پارک باید در نظر گرفته شود. برخلاف مخارج جانبی خودرو، ماشین‌ها نسبتاً ارزان هستند و قیمت آنها از حدود 1.3 میلیون ین شروع می‌شود.

بعضی از شرکت‌ها تمام هزینه رفت و آمد پرسنل خود را می‌پردازند

هزینه اجاره‌خانه و آپارتمان در ژاپن

قیمت اجاره و خرید آپارتمان در شهرهای مختلف ژاپن کمی متفاوت است به طور مثال توکیو شهر گران قیمتی است و هزینه‌های خرید و اجاره‌خانه در آن کمی بالاتر است.
برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارند آگاهی از متوسط اجاره ماهانه در سراسر کشور ژاپن بسیار مهم است. متوسط اجاره ماهانه بدون درنظرگرفتن هزینه آب و برق برای یک آپارتمان یک اتاقه (حدود 20 تا 40 مترمربع) بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ ین است. این مبلغ می‌تواند در مرکز توکیو و محله‌های محبوب دیگر از حدود ۱۰۰۰۰۰ ین شروع شود.
هزینه برق در ژاپن بسیار گران است و پس از آن هزینه گاز و آب قرار دارند. به‌صورت متوسط هر نفر در حدود 5000 ین برای برق، ۳۰۰۰ ین برای گاز و 2000 ین برای آب باید هزینه کند.

هزینه اجاره خانه در شهرهای مختلف ژاپن فرق می‌کند

هزینه اینترنت و موبایل در ژاپن

افرادی که کارت اقامت معتبر و حساب بانکی ژاپنی دارند به‌راحتی می‌توانند تلفن همراه تهیه کنند. طرح‌هایی که اشتراک معمولی اینترنت گوشی همراه را ارائه می‌کنند از حدود 60.000 ین در ماه در دسترس هستند. گاهی اپراتورها طرح‌های تخفیف‌دار نیز عرضه می‌کنند که از حدود 2000 ین در ماه آغاز می‌شود.
افراد ساکن ژاپن که می‌خواهند اینترنت خانگی داشته باشند باید از یک دستگاه وای‌فای جیبی (با هزینه ماهیانه از 2500 ین) یا اشتراک اینترنت پهن باند یا فیبر نوری (هزینه ماهیانه از 4000 ین) استفاده کنند. در غیر این صورت هات اسپات‌های وای‌فای پولی و کافه‌های مانگا می‌توانند گزینه مناسبی برای افراد باشند.

هزینه کالاها و خدمات خانگی

کالاهای خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و بسیاری موارد دیگر را می‌توان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای الکترونیکی بسیار بزرگ تهیه کرد. مارکت‌های زنجیره‌ای ژاپنی و خرده‌فروشان، کالاهای داخلی همچون مبلمان و اقلام خانگی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. همچنین برخی خرده‌فروشان بین‌المللی مانند IKEA در ژاپن شعبه دارند و محصولات خارجی را با قیمت رقابتی عرضه می‌کنند. فروشگاه‌های «100 ین» نیز طیف وسیعی از محصولات را با قیمت ۱۰۰ ین به فروش می‌رسانند. این فروشگاه‌ها برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی متحمل شوند انتخاب مناسبی هستند.
قیمت خدماتی همچون کوتاه‌کردن مو می‌تواند از 4000 ین آغاز شود؛ اما مکان‌هایی هستند که با حدود ۱۰۰۰ موهای شما را اصلاح می‌کنند.

هزینه بلیط برنامه‌های سرگرمی در ژاپن

برای سرگرمی شما می‌توانید از سینما، تئاتر، موزه و کنسرت‌های زنده استفاده کنید. قیمت بلیت سینما مابین 1000 تا ۲۰۰۰ ین است. اجراهای تئاتر و کنسرت‌های زنده تقریباً در طول سال وجود دارند. هزینه اجراهای زنده‌ای که توسط هنرمندان محبوب محلی و بین‌المللی اجرا می‌شوند بسته به مکان صندلی از حدود شش هزار ین آغاز می‌شود. هزینه ورودی موزه برای بزرگسالان، دانش‌آموزان، و بازدید تک‌نفره یا گروهی مختلف است. در برخی موزه‌ها ورودی چیزی در حدود 600 تا 700 ین (حدود 6 دلار) و در برخی این مبلغ بین ۱۱۰۰ تا ۱۶00 متغیر می‌باشد. هزینه ورود به باغ‌های ژاپنی نیز تقریبا در همین حدود است.
افرادی که علاقه‌مند به ورزش‌کردن هستند نزدیک ۸۰۰۰ ین در طول ماه باید برای باشگاه‌های بدنسازی خرج کنند.

قیمت بلیط موزه‌ها در ژاپن حدود 6 دلار است

خرید لباس ارزان در ژاپن

در مورد خرید لباس اگر می‌خواهید کمتر خرج کنید می‌توانید به سراغ بخش پوشاک هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای مانند Ito Yokado یا Uniqlo بروید. قیمت یک جفت جین در مارک‌هایی همچون لیوایز و برندهای مشابه چیزی در حدود ۵۵۰۰ ین است. یک لباس تابستانی در مغازه‌هایی همچون زارا یا H&M چیزی در حدود چهارهزار ین می‌باشد. شما می‌توانید تنوع وسیعی از لباس‌ها و قیمت‌ها را در فروشگاه‌های مختلف ژاپن پیدا کنید.

تور ژاپن سفری به دنیای متفاوت اما اصیل

فارغ از اینکه شما می‌خواهید برای بازدید به ژاپن سفر کنید یا قصد مهاجرت به ژاپن را دارید توجه به هزینه‌ها نقش مهمی در سفر شما دارد. اگر به‌وسیله تور دالاهو به ژاپن سفر می‌کنید محل اقامت، صبحانه، گشت‌های اعلام شده، پرداخت کلیه ورودی‌ها و بیمه مسافرتی به عهده تور است. شما تنها نیاز دارید که برای هزینه ناهار و شام خود و همچنین برنامه‌های اختیاری که به انتخاب شماست هزینه کنید. قیمت این تور در حال حاضر شصت میلیون تومان به همراه ۳۵۰۰ دلار است.

تور ژاپن دالاهو به زودی با بهترین خدمات و امکانات برگزار می‌شود

تور ژاپن سفری ۱۰ روزه به این کشور مدرن اما اصیل است و غنای زیبایی‌های طبیعی آن می‌تواند برای همیشه در خاطر شما باقی بماند.



1402/03/21 | کد مطلب: 4843
برچسب‌ها: نکات سفر
یاسمن شکرگزار
نویسنده، علاقمند به سفر، گردشگری، کتاب و موسیقی


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.