تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

10 دیدنی جذاب در سن‌پترزبورگ

تور روسیه جایی برای شناخت تاریخی کمتر شنیده‌شده است و شهرهایش شما را به عمق قصه‌های عجیب می‌برند. مثلا 320 سال پیش زمانی‌که تزار پیترکبیر بر روی زمینی باتلاقی و احاطه شده توسط تعداد زیادی رودخانه‌‌ی پر آب شهری را بنا کرد، هیچ‌کس گمان نمی‌داشت که روزی این شهر تبدیل به یکی از زیباترین شهرهای توریستی دنیا یعنی سن‌پترزبورگ شود.

تور روسیه

جاذبه‌های گردشگری سن‌پترزبورگ

سن‌پترزبورگ از مهم‌ترین شهرهای روسیه است جایی پر از شگفتی و جاذبه‌های دیدنی که می‌تواند سفرتان را بی‌نظیر کند. هرجاذبه در سن‌پترزبورگ هویت و قصه‌ای شنیدنی دارد که می‌تواند این سفر خارجی را جور دیگری در ذهن‌تان ثبت کند. سن‌پترزبورگ جایی است که  پِتر کبیر با هدف دسترسی روسیه به آب‌های آزاد، بنایش کرد و آن را پنجره‌ای به سوی غرب دانست. امروزه سن‌پترزبورگ خانه‌ی دومین موزه بزرگ دنیا، آرمیتاژ و بسیاری دیگر از جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی است که هر علاقه‌مند به هنر و تاریخ را آرزومند دیدار خود می‌کند. بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی در تور روسیه خود بازدید از این شهر شگفت‌انگیز را در لیست برنامه‌های خود قرار می‌دهند. در این مقاله می‌خواهیم سری به ده جاذبه‌ی گردشگری سن‌پترزبورگ بزنیم. هرچند این 10 جاذبه تعداد کمی در برابر هزاران آثاری موجود در شهر به یادگار مانده از پیترکبیر است اما می‌تواند بهترین مواردی باشد که شما در تور خارجی سن‌پترزبورگ خود خواهید دید. اگر عاشق فرهنگ و قصه‌های تاریخی عجیب هستید، در تور سن‌پترزبورگ منتظر دیدن روی ماه‌تان خواهیم بود.
سنپترزبورگ شهری جذاب با جاذبه‌های فراوان در روسیه است
 

رود نوا

وجود آبراه‌های فرآوان یکی از ویژگی‌های بارز شهر سن‌پترزبورگ است. شاخه‌های خروشان رود نوا این شهر را از هر جهتی متمایز کرده است؛ به صورتی که خود تبدیل به جاذبه‌ی طبیعی پرطرفدار این شهر شده است. این رودخانه در طول تاریخ به عنوان محلی استراتژیک شناخته شده و شاهد حوادث تاریخی بسیاری بوده است. بر روی این رودخانه‌ی زیبا بیش از 20 پل مختلف از گذشته تا به امروز ساخته شده که خود جاذبه‌ای دیدنی هستند، به خصوص پل‌های متحرکی که در فصل ناوبری شب‌ها باز شده و گردشگران بسیاری را برای دیدن این منظره به سوی خود جذب می‌کند. تماشای برافراشته شدن پل‌ها در حالی که سوار بر کشتی‌های تفریحی در حال حرکت در رودخانه نوا هستید، می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای شما بسازد.
رود نوا در روسیه است و بسش از 20 پل روی آن ساخته‌اند.
 

خیابان نوسکی

از میان تمامی خیابان‌های پر زرق و برق سن‌پترزبورگ، خیابان نوسکی شناخته شده‌ترین در میان آن‌ها است.  قدم زدن در ان خیابان شما را شگفت زده خواهد کرد. هر طرف را که نگاه کنید اثری تاریخ و مشهور رخ می‌نماید. هر ساعت از شبانه روز این خیابان زنده و زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. در کنار جاذبه‌های تاریخی، این خیابان محل قرار گرفتن بزرگ‌ترین فروشگاه شهر، گوستینی دوور است. پس از بازدید از این فروشگاه می‌توانید از مغازه‌های کوچک‌تر یادگاری‌های معروف کشور روسیه را برای خود بخرید. همچنین تفریحات شبانه این خیابان می‌تواند تبدیل به بهترین بخش تور سن‌پترزبورگ شما بشود.
خیابان نوسکی در سن‌پترزبورگ پر از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی است.
 

مجسمه‌ آنچیکوف 

از بناهایی که دیدن آن را هنگام بازدید از خیابان نوسکی نباید از دست داد، پل تاریخی آنچیکوف بر روی رودخانه‌ی فونتانکا است. معماری بی‌نظیر و منظره‌ی زیبای اطراف پل شاید تنها دلیل جذابیت این به نظر برسد اما واقعیت این است بیشتر افراد برای دیدن مجسمه‌های فوق‌العاده آن به این مکان می‌آیند. این مجسمه‌ها که با نام رام‌کنندگان اسب شهرت یافتند در چهار گوشه‌ی این پل زیبا قرار گرفته‌اند. ساخت و طراحی این مجسمه‌های برنزی بر عهده‌ی مجسمه‌ساز روس پیوتر کلودت است که آثار متعددی از آن را در سن‌پترزبورگ و دیگر شهرهای روسیه نظیر موسکو می‌توان دید. اگر به این کشور زیبا سفر می‌کنید در تور مسکو خود بازدید از مجسمه‌های ایوان تئاتر بولشوی که اثری شگفت‌انگیز از این هنرمند است را فراموش نکنید. جالب است بدانید در طول جنگ جهانی دوم و زمان محاصره لنینگرا، این مجسمه‌ها از محل اصلی خود برداشته و برای محافظت در حیاط کاخ آنیچکوف مدفون شدند. خوشبختانه با  این اقدام هوشمندانه جنگ به مجسمه‌ها آسیبی وارد نکرد و در سال 1945 به مکان اصلی خود برگردانده شدند تا در تور خارجی دالاهو آنها را ببینید.
اطلاعات مورد نیاز:
ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
روز تعطیل: ندارد
مجسمه آنچیکوف یک منظره بی‌نظیر در سن‌پترزبورگ است
 

کلیسای کازان 

شهر سن‌پترزبورگ دارای تعداد زیادی کلیسا است که هر کدام زیبایی‌های خود را دارد؛ اما سه تا از کلیساهای شهر، همانند ستاره‌های پر نوری در برابر دیگران می‌درخشند. کلیسای ناجی در خون، کلیسای اسحاق و کلیسای کازان، این سه مورد هستند، که در این مقاله شما را به دو مورد از آن‌ها آشنا می‌کنیم. نخستین کلیسا، کازان است. تاریخ ساخت این کلیسا مهم‌ترین چیزی است که پیش از بازدید باید بدانید. سال‌ها قبل از ساخت ساختمان کلیسا، منطقه‌ای در روسیه به نام ‌کازان مورد تاخت و تاز دشمنان قرار می‌گیرد. در این حمله‌ی بی‌رحمانه تمامی کلیساهای منطقه‌ی کازان به جز یک تابلو از مریم مقدس تخریب می‌شوند. این تابلو به شهر سن‌پترزبورگ منتقل شده و درکلیسای جدید با نام کازان قرار می‌گیرد. این تابلو‌ی مقدس و اعجاب‌انگیز از مهم‌ترین آثاری است که برای دیدن و لمس آن از نزدیک، باید ساعت‌ها انتظار در صفی طولانی را به جان بخرید.
یکی از تابلوهای مهم حضرت مریم در کلیسای کازان نگهداری می‌شود.
 
اطلاعات مورد نیاز:
ساعت بازدید: 6:30 صبح تا 7:45 بعد از ظهر
روز تعطیل: ندارد
تلفن: 079819300801
آدرس سایت: http://kazansky-spb.ru/
 

تور خارجی

کلیسای سنت اسحاق

در ضلع جنوبی میدانی به نام سنت اسحاق، یک کلیسای جامع وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. تنها دیدن نمای بیرونی این کلیسا کافی است که شما را شیفته‌ی خود کند. گنبدی که با بیش از چهارصد کیلو گرم طلای خالص طلا کاری شده، نخستین چیزی است که نظر شما را به خود جلب می‌کند. ارتفاع این گنبد به اندازه‌ای زیاد است که از هر نقطه‌ی شهر می‌توان آن را دید. در چهار طرف این گنبد مرکزی، چهار گنبد طلایی کوچک‌تر نیز وجود دارد که شکوه بنا را بیش‌تر می‌کند. از دیگر تزئینات زیبای نمای بیرونی این کلیسا می‌توان به سنگ‌های گرانیت با عظمتی اشاره کرد که به صورت ستون‌های استوار و مجسمه‌های گوناگونی که با ظرافت تمام حجاری شده‌اند، اشاره کرد. معمار این کلیسای زیبا آقای آگوست مونتفران، شخصی فرانسوی است که با دعوت شخص تزار پتر کبیر، به سن‌پترزبورگ آمده و در طول 40 سال این کلیسای با شکوه را می‌سازد. امروزه این کلیسا با تغییر کاربری و تبدیل شدن آن به موزه، پذیرای گردشگرانی است که در حال سپری کردن تور روسیه خود هستند.
 
کلیسای سنت اسحاق یک بنای باشکوه در سن پترزبورگ است.
اطلاعات مورد نیاز:
ساعت بازدید: 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر
روز تعطیل: چهارشنبه
تلفن: 07-812-315-9732
آدرس سایت: http://eng.cathedral.ru/isakievskii_sobor/
 

مجسمه‌ کاترین

لا‌به‌لای برگ‌های کتاب تاریخ شهر سن‌پترزبورگ، خاطرات خوبی از ملکه کاترین کبیر به یاد مانده است. اقدامات این ملکه‌ی با تدبیر در دوران سلطنتش، عصر طلایی سن‌پترزبورگ را با خود همراه داشت. به همین دلیل بنای یادبودی از این ملکه‌ی محبوب در شهر ساخته شده است. این بنای یادبود شامل یک مجسمه‌ی سنگی عظیم از پیکره ملکه کاترین و افراد تاثیرگزاری است که او را در دوران سلطنتش همراهی کرده‌اند. ملکه در این مجسمه‌ با لباسی فاخر در‌حالی‌که در یک دست عصا و در دست دیگر حلقه‌ی گل زیتون دارد توسط هنرمند روس آقای میکشین حجاری شده است. محبوبیت ملکه نزد مردمان روس باعث شده‌است روزانه افراد زیادی مشتاقانه برای دیدن این بنای یادبود به میدان کوچکی که در نزدیکی خیابان نوسکی قرار گرفته‌است، بروند. اما روس‌ها تنها کسانی نیستند که مشتاق دیدن مجسمه‌ی کاترین هستند! ظرافت بی‌نظیر و جزئیات مثال زدنی این مجسمه هر هنر دوستی را علاقه‌مند به دیدار این شاهکار هنری می‌کند.
اطلاعات مورد نیاز:
ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
روز تعطیل: ندارد
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Gostiny Dvor
 

میدان قیام (کاخ)

اگر در تور موسکو از میدان سرخ بازدید کرده باشید، نمونه‌ی دیگری از یک میدان پر حادثه را می‌توانید در شهر سن‌پترزبورگ بیابید. میدان کاخ یا قیام نام میدان مهمی در شهر است که در طول زمان شاهد مهم‌ترین رویدادهای تاریخ روسیه بوده است. ساختمان‌های باشکوه این میدان روزی محل زندگی امپراتوران روسیه بود که همچنان باشکوه و  عظمت خود پا برجا هستند. شاخصه‌ی اصلی این میدان را می‌توان ستون بلند و سنگی الکساندر دانست که در مرکز آن توسط معمار فرانسوی آگوست مونتفران طراحی شده است. کاخ زمستانی، موزه آرمیتاژ و چند ساختمان اداری از دیگر بناهای هستند که در این میدان قابل مشاهده است.
اطلاعات مورد نیاز:
ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
روز تعطیل: ندارد
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: Admiralteyskaya
میدان قیام توسط یک معمار فرانسوی طراحی و اجرا شده است.
 

میدان نیکولای

بنای یادبودی سنگی و بسیار با عظمت از پیکره نیکولای اول درحالی‌که لباسی نظامی بر تن دارد و بر اسب خود می‌تازد مهم‌ترین شاخصه‌ی میدانی تاریخی با نام همین پادشاه است. به راستی شخصیت نظامی و بسیار قدرتمند و مستبد نیکولای اول توسط مجسمه‌ساز روس آگوست دو مونتفران، به زیبایی حجاری و در این میدان نصب شده‌ است. میدان نیکولای یکی از تاریخی‌ترین میدان‌های شهر است که به دلیل وجود کلیسای سنت اسحاق، بسیاری آن را با این نام می‌شناسند. اگر میدان‌ها در کشور شما تنها قسمتی از شهر است، اما در سن‌پترزبورگ چنین نیست! هر میدان در این شهر خود شبیه به اثر باشکوه تاریخی است که از دوران تزارها برای ما به یادگار مانده است. بی‌تردید میدان نیکولای زیبا از جمله مکان‌هایی است که بازدید آن را نباید از دست داد.
 
مجسمه میدان نیکلای اول در دیدنی‌های تور خارجی روسیه است.

جزیره واسیلی

جزیره واسیلی یا به عبارتی جزیره واسیلیفسکی بزرگ‌ترین جزیره سن‌پترزبورگ است؛ اما شهرت آن به علت وسعتش نیست! در گذشته این جزیره به عنوان پایتخت جدید تزار پتر کبیر، بعد از ساخت شهر سن‌پترزبورگ انتخاب و شهره عام و خاص شد. منطقه‌ی تاریخی این جزیره  همچنان جزو زیباترین مناطق سن‌پترزبورگ است. هرچند پیش از ورود پتر کبیر در این جزیر افراد بومی زندگی می‌کردند؛ پس از تغییر و تحولات تزار مردم خود را به زندگی در این جزیره دعوت کرد. کاخ باروک نخستین بنای سنگی است که در این جزیره وسیع ساخته شد. اما شاید معروف‌ترین بنای آن موزه قوم‌نگاری پتر است که شهرت خود را مدیون آدم‌های مومیایی‌شده‌اش است. این جزیره همواره یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی و توسعه دانش روسیه به‌شمار می‌آمد. 12 کالج معروف آن شاگردانی را نظیر دیمیتری مندلیف خالق جدول تناوبی عناصر به جامعه علمی دنیا تقدیم کرد.
اطلاعات مورد نیاز:
ساعت بازدید: 24 ساعت شبانه روز
روز تعطیل: ندارد
جزیره واسیلی کالج‌های معروفی دارد که در تور خارجی روسیه آنها را می‌بینید.
 
 

ساختمان قدیم گمرک

اگر در بازدید از شهر سن‌پترزبورگ به جزیره واسیلیفسکی آمدید، به یاد داشته باشید که حتما از ساختمان قدیمی و بسیار زیبای گمرک نیز بازدید کنید. این ساختمان که قدمت ان به سال 1996 باز می‌گردد درست در مقابل کاخ زمستانی اما آن طرف رودخانه قرار گرفته‌ است. این ساختمان تاریخی امروزه تبدیل به یکی از معروف‌ترین و البته گران‌ترین رستوران‌های سن‌پترزبورگ شده است که به دلیل سرو غذاهای سنتی که مربوط به دوران تزارهای روسی است، شهرت دارد. اگر علاقه‌مند به تجربه‌ی خوردن یک غذای سنتی در فضای قدیمی با معماری قرن 18 هستید، به هیچ عنوان رفتن به این مکان را از دست ندهید.
اطلاعات مورد نیاز:
تلفن: 078123278980
سایت: www.old.concord-catering.ru
در ساختمان قدیم گمرک می‌توانید غذاهای اصیل روسی را بچشید.
 

سخن آخر

بدون شک سفر به سرزمین تزارها تجربه‌ای متفاوت برای هر مسافر خواهد بود. سرزمینی که در عین زیبایی‌های طبیعی، هر گوشه از آن نشانی از امپراطوزی قدرتمندی دارد که باعث خلق اثاری چنین باشکوه دارد. در این مقاله از 10 جاذبه جذاب در سن‌پترزبورگ گفتیم که در تور روسیه دالاهو به دیدارشان خواهیم رفت. اگر دوست دارید در این سفر همراه ما باشید هم‌اکنون با شماره 02141663000 تماس بگیرید و جای خود را رزرو کنید.
 


1403/02/30 | کد مطلب: 5006
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
تحریریه دالاهو


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.