تنها یک بار زندگی می‌کنیم...
021 4166 3000

همه چیز درباره قطار سیبری

قطار سیبری یکی از جذاب‌ترین وسایل نقلیه جهان است. یک غول آهنی غران که از میان دشت‌ها و کوه‌ها، با مناظری جادویی می‌گذرد و در هر پیچ جاده، برای‌تان شگفتی جدیدی را رو خواهد کرد. اگر عاشق سفرهای خاص هستید و می‌خواهید جهانگردی را به‌گونه‌ای نو تجربه کنید، این مطلب مخصوص شماست. چراکه برای‌تان از قطار سیبری، کوپه‌ها، امکانات، مسیرها و جاذبه‌هایی که سر راه خواهید دید، گفته‌ایم.

تور روسیه

مسیر قطار سیبری؟

سفر قطار سیبری از داخل مرزهای مسکو، پایتخت روسیه آغاز ‌می‌شود و در ولادی وستوک، یکی از مهم‌ترین نقاط شرق این کشور، به پایان ‌می‌رسد. البته می‌توان این سفر را در جهت مخالف یعنی از ولادی وستوک به مسکو نیز انجام داد. 7 دوره زمانی مختلف بین آغاز و پایان مسیر ترانس سیبری وجود دارد.
این سفر که برای پوشش تور روسیه، بزرگترین کشور جهان از نظر مساحت طراحی شده است، در این زمینه نیز رکورددار است، زیرا در طولانی‌ترین خط ریلی جهان انجام می‌شود. خط ترانس سیبری از مسکو، قلب روسیه، تا اقیانوس آرام ادامه دارد. طول این خط دقیقاً 9289 کیلومتر است.

قطار سیبری از وسایل نقلیه جذاب در روسیه است

انواع کوپه قطار سیبری

اکسپرس قطار سیبری به طور کلی دارای تمایزاتی مانند «طبقه دوم»، «واگن ‌طلایی» و «واگن‌ نقره‌ای» است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید این سفر را به مجلل‌ترین شکل تجربه کنید، می‌توانید واگن طلایی را انتخاب کنید. راحتی و تجمل در این واگن در بالاترین سطح قرار دارد.
در واگن ‌های طلایی و نقره‌‌ای موارد ویژه‌ای مانند سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد. علاوه‌براین، خدمات اضافی مانند سشوار و تهویه مطبوع نیز با دریافت هزینه ارائه می‌شود.

کوپه‌های قطار سیبری امکانات و وسایل خوبی برای سفر طولانی دارند


قطار سیبری، رستوران، کافی شاپ، فروشگاه و سایر مواردی که به آن‌ها نیاز ‌می‌شود را دارا است. ازاین‌رو ‌می‌توانید سفری سراسر امکانات را با این قطار تجربه کنید.

کافی‌شاپ و رستوران قطار سیبری

در سفر با قطار سیبری عادی، باید در هتل‌های مکان‌های مختلف اقامت کرده و چند روز استراحت کنید. بنابراین، شما این فرصت را خواهید داشت که مکان‌هایی را که قطار در طول مسیر متوقف می‌شود، کشف کنید. این نوع قطارهای ترانس سیبری طبیعتاً بسیار ارزان هستند. بنابراین سفر با این قطار و تجربه تور روسیه، بسیار مناسب خواهد بود.

در قطار سیبری می‌توانید از رستوران‌ و کافی‌شاپ داخل قطار استفاده کنید

مسیرهای سفر با قطار سیبری

مسیرهای سفر با قطار سیبری متفاوت است و انتخاب آن بر عهده شماست. البته خط اصلی بین مسکو و ولادی وستوک است. اما مثلا در صورت تمایل می‌توانید سفر خود را از سن پترزبورگ آغاز کرده و در پکن به پایان برسانید. می‌توانید با تور روسیه، به مسکو سفر کرده و پس از تماشای زیبایی‌های روسیه، سفر خود را با ترانس سیبری آغاز کنید.
از آن‌جایی که خط ترانس سیبری یک خط راه آهن است، می‌توانید بیش از یک نقطه شروع و پایان یا هر ترکیبی از مسیرهایی که می‌خواهید داشته باشید. قطارهای زیادی با کیفیت و سرعت‌های متفاوت در خطوط مختلف وجود دارد. برای این کار باید مسیر خود را از قبل مشخص کرده و بلیت یا بلیت‌های مناسب را خریداری کنید. حال بیایید نگاهی به مسیرهای اصلی بیاندازیم.

مسیرهای قطار سیبری برای جهانگردی، تنوع خوبی دارند


مسکو – ولادی وستوک (9258 کیلومتر): این مسیر طولانی‌ترین و کم ترجیح‌ترین مسیر برای مسافران است. قطاری که مسکو را ترک ‌می‌کند پس از 7 روز به ولادی وستوک ‌می‌رسد.
مسکو – پکن از طریق منچوری (8986 کیلومتر): این قدیمی‌ترین خطی است که به پکن می‌رسد. خط دیگر از طریق مغولستان است، اما اگر ‌می‌خواهید بدون توقف در مغولستان از مسکو به پکن بروید، این خط برای شما مناسب است. دو قطار در این مسیر تردد ‌می‌کنند. قطارها به صورت متقابل شنبه شب حرکت کرده و سفر 6 روز طول ‌می‌کشد.
مسکو – پکن از طریق مغولستان (7621 کیلومتر): این مسیر جالب‌ترین و مورد علاقه بسیاری از مسافران است. با این حال هفته ای یک بار قطار در این مسیر وجود دارد و با وجود اینکه مسافت کمتر است، باز هم 6 روز طول ‌می‌کشد. قطارها هر سه شنبه شب از مسکو و هر چهارشنبه صبح از پکن حرکت ‌می‌کنند و در گذرگاه مرزی انتظار زیادی وجود دارد زیرا آنها کشور را تغییر ‌می‌دهند.
در مرز روسیه و مغولستان، 5 ساعت در سمت روسیه و 3 ساعت در سمت مغولستان منتظر می‌مانید. در این بین ‌می‌توانید از قطار پیاده شوید و در اطراف قدم بزنید.

شهرهای مسیر قطار سیبری

هر سه مسیر از یک مسیر بین مسکو و اولان اوده استفاده ‌می‌کنند. شهرهای اصلی که در این مسیر قابل توقف هستند عبارتند از: کازان، یکاترینبورگ و ایرکوتسک.

با قطار سیبری می‌توانید مناطق خاص روسیه را ببینید


اگر با تور روسیه از مسکو به راه افتادید، ‌می‌توانید پس از 1777 کیلومتر از کوه‌های اورال که مرز اروپا و آسیا را ترسیم ‌می‌کند عبور کنید و با لذت بردن از منظره بی نظیر در میان استپ‌های سیبری به سفر خود ادامه دهید. اگر مسیر مغولستان را دنبال کنید، منظره شما صحرای بی پایان گوبی خواهد بود که بسیار زیبا است.

ایستگاه‌های قطار سیبری

در تور روسیه، وقتی به مقاصدی که بیشترین اقامت را در خط قطار سیبری دارند نگاه ‌می‌کنیم، با شهرهای ایرکوتسک، کازان، اکاترینبورگ (یکاترینبورگ)، اولان اوده، روستوف، یاروسلاول، پرم و نووسیبیرسک مواجه ‌می‌شویم. به طور کلی مسافران بیشتر ترجیح ‌می‌دهند در این شهرها اقامت کنند.

قطار سیبری در ایستگاه‌های متنوعی توقف دارد

 

تور خارجی

چرا قطار سیبری را انتخاب کنید؟

در مسیر اصلی سفر قطار سیبری، چندین مقصد در فهرست میراث تاریخی یونسکو پذیرای شما هستند. البته به غیر از مسیر اصلی، مسیرهایی نیز وجود دارد که از سن پترزبورگ شروع و به مغولستان یا چین ختم ‌می‌شود. این مسیرها اخیراً بیشتر مورد علاقه گردشگران قرار گرفته است.
دلیل این امر شاید مقرون به صرفه بودن قیمت‌ها و وجود شهرک‌های بسیار بیشتر در جاده باشد. اگر به مسیر اصلی برگردیم، دریاچه بایکال، کرملین کازان (قلعه تاریخی کازان) و کرملین مسکو که تحت حفاظت یونسکو ‌می‌باشند، از مهم‌ترین نقاط بازدید این سفر هستند.
در عین حال رودخانه‌های ولگا، کاما، آنگارا، اوبی و سلنگا که از مهم‌ترین رودخانه‌های جهان هستند، پذیرای ما در این سفر ‌می‌شوند. این رودخانه‌ها که جزو شگفتی‌های طبیعی می‌باشند، منظره بی نظیری را ارائه ‌می‌دهند. البته زیبایی‌های این سفر به این موارد محدود نمی‌شود.
منظره بی‌پایان و فضای جادویی سرزمین‌های پوشیده از تندرا سیبری به معنای واقعی کلمه شما را جذب ‌می‌کند. اگرچه کوه‌های اورال و استپ‌های باشکوه روسیه جذاب است، اما خرابه‌های متعلق به وقایع تاریخی در شهرهای مسیر نیز به همان اندازه قابل توجه هستند.

با قطار سیبری به در یکی از خاص‌ترین نقاط جهان گشت و گذار خواهید کرد


اکاترینبورگ، جایی که رومانوف‌ها در آنجا اعدام شدند، ایرکوتسک، معروف به پاریس سیبری، کازان، پایتخت تاتارستان، و اولان اوده، پایتخت جمهوری خودمختار بوریات، بافتی تاریخی به این سفر ‌می‌بخشند. موزه مطالعات محلی خاباروفسک نیز در سیبری واقع شده است و اطلاعات جالبی در مورد تاریخ و فرهنگ این منطقه ارائه ‌می‌دهد.

برنامه سفر با قطار سیبری

برنامه‌های سفر با قطار سیبری بسته به تور مورد نظر متفاوت است. اما به طور کلی ‌می‌توانیم برنامه سفر را بدین‌گونه شرح دهیم:
1) سفر به مسکو
2) مسکو - قطار ترانس سیبری
3) شهر کازان - قطار سیبری: کازان، پایتخت تاتارستان است. قطار خود را برای گشت و گذار در شهر ترک ‌می‌کنیم. در این شهر زیبا که تاریخ آن به دوران باستان باز ‌می‌گردد؛ شاهد مساجد تاتار، کلیساهای ارتدکس، کرملین کازان که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند خواهیم بود. در نهایت این شهر را به سمت مقصد بعدی ترک ‌می‌کنیم.

با قطار سیبری می‌توانید جاذبه‌های ثبت شده در یونسکو را نیز ببینید


4) شهر اکاترینبورگ: این شهر، یکی از مهم‌ترین مراکز مالی، صنعتی و فرهنگی روسیه است.
5) شهر نووسیبیرسک: پس از یک سفر دلپذیر همراه با دشت‌های سیبری غربی و صحنه‌های زندگی محلی در روستاها و شهرهای کوچکی که از آن‌ها عبور ‌می‌کنیم، به نووسیبیرسک، بزرگترین شهر و پایتخت سیبری ‌می‌رسیم.
6) شهر کراسنویارسک: کراسنویارسک یکی از شهرهای دوره شوروی بود. این شهر زیبا در کنار رودخانه ینیسی قرار دارد. رودخانه Yenisei بزرگترین رودخانه ای است که به اقیانوس منجمد شمالی ‌می‌ریزد.
7) شهر ایرکوتسک: این شهر به دلیل شب زنده داری‌های رنگارنگ، «پاریس سیبری» نامیده ‌می‌شود. مطمئن باشید از اقامت در ایرکوتسک بسیار لذت خواهید برد.
8) دریاچه بایکال: در شهر ایرکوتسک، عازم سفر با قایق در دریاچه بایکال ‌می‌شویم. در برخی از نقاط دریاچه آب آن‌قدر شفاف است که موجودات و گیاهان در عمق 40 متری به‌راحتی دیده ‌می‌شوند.
9) اولان ده: اولان اوده پایتخت جمهوری خودمختار بوریات است، جایی که بوریات‌های مغولی در آن زندگی ‌می‌کنند.
10) اولان باتور: در طول سفر با اتوبوس، این فرصت را خواهید داشت که زیباترین مناظر روستایی مغولی را تماشا کنید.

بهترین زمان سفر با قطار سیبری

بیایید در مورد بهترین زمان سال برای سفر قطار سیبری صحبت کنیم. البته حتی رفتن به خط ترانس سیبری به خودی خود یک رویداد افسانه‌ای است. با این حال، فصل، دمای هوا و تراکم گردشگران می‌توانند بر سفر تأثیر مثبت یا منفی بگذارند.

علائق و نگاه شما به سفر، فصل مناسب برای گردشگری را معین می‌کند


همانطور که ‌می‌توانید تصور کنید، از آنجایی که سفر در سیبری انجام ‌می‌شود، قیمت بلیط در ماه‌های زمستان بسیار ارزان‌تر است. با این حال، انجام این سفر در زمستان معایب خاص خود را دارد.
به نظر ‌می‌رسد بهترین زمان برای حرکت با قطار سریع‌السیر ترانس سیبری و کشف خارق‌العاده‌ترین مسیر جهان، بین ماه ‌می ‌و سپتامبر باشد. اما در نهایت نگاه شما به سفر و علائق‌تان، فصل مناسب گردشگری را برای‌تان مشخص می‌کند.

قیمت بلیت قطار سیبری

قیمت سفر با قطار سیبری با توجه به موارد زیادی که در سفر وجود دارد، ثابت نیست. مبلغی که باید برای یک سفر لوکس با یک بلیط تک هزینه کنید در شرایط امروزی کاملا متغیر است. برای تورهایی که بابت هر ایستگاه بلیط جداگانه خریداری ‌می‌شود، محاسبه قیمت‌ها قبل از حرکت بسیار دشوار است.

هزینه قطار سیبری با توجه به امکانات و خدمات درخواستی شما متغیر است


اگرچه قیمت بلیت قطار سیبری قطعی است، اما از آنجایی که هزینه‌های اقامت و خوراک و آشامیدنی مشخص نیست، باید برای چنین سفری محاسبات تخمینی انجام شود. علاوه بر این، کوپه سفر انتخاب شده در قطار نیز باعث تغییرات قابل توجهی در قیمت ‌می‌شود.

قیمت تور روسیه

شما ‌می‌توانید تعطیلات خود را با بررسی قیمت تورها سازماندهی کنید، تورهایی که هر کدام به دقت برنامه‌ریزی شده‌اند تا بهترین تجربه تعطیلات را به شما ارائه دهند. با تور روسیه ‌می‌توانید از سفر حماسی ترانس سیبری نیز استفاده کنید.
این سفر را به عنوان یک افسانه زمستانی تجربه کنید و از سفیدی بی پایان لذت ببرید. شما ‌می‌توانید با یک تور رودخانه‌ای از سنت پترزبورگ دیدن کرده و شب‌های سفید ولگا را نیز تجربه کنید. لذت این سفر با پرداخت هزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه، دو چندان خواهد شد. برای اطلاع دقیق از قیمت تور روسیه، ‌می‌توانید به وب سایت دالاهو مراجعه کنید.

سخن آخر

در نهایت؛ یک ماجراجویی فراموش نشدنی که از تور روسیه و شهر مسکو شروع ‌می‌شود، از دشت‌های سیبری، از میان آبی دریاچه بایکال ‌می‌گذرد و تا استپ‌های مغولستان امتداد ‌می‌یابد. تمام این‌ها به همراه بسیاری از بازدید از بناهای تاریخی در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو، سفر با قایق باشکوه در دریاچه بایکال، اقامت در چادرهای یورت در مغولستان، مناظر لذت بخش و... خواهد بود.
سفر زندگی با تور ورسیه و ترانس سیبری شما در انتظار شماست، جایی که یک سوم جهان را کشف خواهید کرد.



1402/09/03 | کد مطلب: 4932
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
تحریریه دالاهو


  • به اشتراک بگذارید:



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
برای اینکه مطالب بعدی وبلاگ دالاهو را از دست ندهید در خبرنامه ثبت‌نام کنید.
ثبت‌نام
با وارد کردن ایمیل خود مطالبی خواندنی و جذاب دریافت کنید.